اخیرا تیزینگ جدیدی در تهران با کپی «از قیمتها قول نساز» توجههای بسیاری را به خود جلب کرده است.
به گزارش ایدنا (رسانه تبلیغات ایران) این تیزینگ که در سازههای محیطی تهران اکران شده گویا متعلق به برند ازکی محصول ازکی وام این برند است.
در حالی که بسیاری از شهروندان از افزایش روزانه و حتی گاهی ساعتی قیمت برخی محصولات نگرانی دارند، اکران یک تبلیغ با جمله غیرمنتظره از قیمت ها غول نساز توجه بسیاری را برمیانگیزاند. به همین دلیل کاربران شبکههای اجتماعی از جمله لینکدین هم به این گونه تبلیغات واکنشهایی نشان داده اند.
امین پارسا کپیرایتر و فعال حوزه تبلیغات در این باره در لینکدینش نوشته:
🔵 ما با یه شعار تبلیغاتی خیلی ساده طرفیم:
از قیمتها غول نساز
⚠️ اما راستش مخاطب از قیمتها غول نمیسازه. قیمتها واقعا غولن. مخاطب تورم رو حس میکنه و بابتش اذیت هم میشه. چون تورم نقطهی دردِ خیلی از مردمه، پس باید با احتیاط دربارهی این نقطهی درد صحبت کنیم.
❌️ ازکیوام باید با محصولش به مخاطب ارزش بده، نه اینکه بهش معترض باشه یا تذکر بده که “از قیمتها غول نساز”. قطعا قصد برند تحقیر و اعتراض و سرزنش نبوده، اما این شعار ریسک بالایی در انتقال چنین حسهایی به مخاطب داره.
💡 اگر بخوایم شعارمون رو در فاز تیزینگ حفظ کنیم و بر اساس ارزش دادن به مخاطب تغییرش بدیم احتمالا همچین چیزی خواهیم داشت:
با غول قیمتها بجنگ!
💡 این یعنی من با محصولم بهت ابزارش رو میدم که با غول قیمتها بجنگی (توی فاز رونمایی). یعنی من بهت قدرت میدم. بهت ارزش میدم. سرزنشت نمیکنم که “حاجی گندهش نکن، از قیمتها غول نساز”!
✅️ بهنظرم نکتهی مثبت این تبلیغ رنگ و لعاب خاص و نحوهی دیزاین اسلوگانه که احتمالا میتونه قدرت بالایی توی جلب توجه مخاطبانش داشته باشه.
در ذیل همین پست شماری از کاربران نیز در قالب کامنتهایی، واکنش هایی را نشان داده اند.
حسین نصیری کارشناس ارتباطات بازاریابی نوشته: آخ آخ. این تیزینگ اگه بیاد تو فضای آنلاین کلی کامنت اعتراضی میگیره. توجه به Pain Point ها برای انتقال پیام در جامعه ما خیلی مهمه. همه عصبی و معترض و خسته و پر از خشمیم و یه بیاحتیاطی اینطوری میتونه کلی انتقاد و خشم رو به خودش جذب کنه.
علیرضا آقایی مدیر هنری حوزه تبلیغات هم نوشته: دقیقا به نظرم چالش این تیزینگ عدم وجود همدردی با مخاطبه. این تیزینگ از زبان یه بیزینس نیست، انگار دیوار نگاره میدان ولیعصره. مگر اینکه پلن شون همین بوده باشه که مشارکت رو با حالت اعتراضی بالا ببره که یه مدل استراتژیه، اما فازهای بعدی ای که برمیدارن رو خیلی مهم تر میکنه