در سال 1402 تقریبا همه پلتفرمهای معروف ایرانی که درآمد و کاربران قابل توجهی داشتند تلاش کردند تا در اپلیکیشنهای خود فضاهایی را به تبلیغات اختصاص بدهند.
به گزارش ایدنا در واقع این پلتفرمها که تا بهحال جایگاه تبلیغاتی در خود نداشتند، امکانات تبلیغاتی جدیدی در سال ۱۴۰۲ به خود اضافه کردند. برخی از کسبوکارهایی که امکانات جدید تبلیغاتیای را توسعه دادند عبارتند از:
شیپور
۶ شهریور ۱۴۰۲، امکان جدید «تابلو» به شیپور اضافه شد. شیپور اقدامی جدید برای تبلیغ کسبوکارها انجام داد؛ به این صورت که آگهیهای تبلیغاتی به صورت تصادفی در جایگاههای اول، سوم و پنجم صفحات جستجو نمایش داده میشوند.
اسنپ
در پائيز ۱۴۰۲ خبر از همکاری مشترک اسنپ و تپسل منتشر شد. اسنپ قصد دارد از فضاهای مختلف سوپراپلیکیشن خود برای اجرای تبلیغات نیتیو استفاده کند. در همین راستا، اسنپ پایگاه بزرگ کاربران خود را برای اجرای تبلیغات در اختیار برندها و کسبوکارها قرار خواهد داد و تپسل، مجری این تبلیغات در اسنپکلاب خواهد بود.
تپسی
تپسی نیز پس از پیوستنش به هلدینگ گلرنگ، جایگاههای تبلیغاتی را در صفحه انتظار پیداشدن سفیر اضافه کرده است.
نشان
در پایان سال ۱۴۰۲، به صورت رسمی ۳ نوع تبلیغ مکانمبنا در نقشه و مسیریاب نشان فعال شد. ۲ مدل آن (تبلیغات در جستجو و پین اختصاصی) برای تمام کسبوکارهای فیزیکی قابل استفاده است و یک مدل آن (نمایش بنر در سرعت صفر) تنها برای برندهای بزرگ در نظر گرفته شده است.
دیوار
در زمستان ۱۴۰۲، دیوار خبر از شروع همکاری خود با مجموعههای تپسل، یکتانت و دارت ادز را داد که تبیلغات بنری اپلیکیشن و وبسایت خود را با این مجموعهها پیش ببرد.
دیجیکالا
دیجیکالا نیز یکی دیگر از مجموعههایی بود که در سال ۱۴۰۲، امکان تبلیغات بنری را در سایت خود فعال کرد. این تبیلغات بهصورت همکاریهایی دو طرفه میان دیجیکالا و تبیلغدهنده صورت میگیرد.
آپ و همراه کارت
آپ نیز یکی دیگر از مجموعههایی بود که جایگاه تبیلغاتی به پلتفرم خود اضافه کرده است. در صفحه رسیدهای خود، جایگاههای تبلیغاتی اضافه کرده است.