ایدنا
  • محیطی
  • دیجیتال
  • رادیو و تلویزیون
  • برندینگ
  • برندها
  • کلاس درس
  • مقالات
  • تجربه دیگران
  • رویدادها
  • ارتباط با ما
خانه » واکنش‌ها به تغییر لوگو سایپا

واکنش‌ها به تغییر لوگو سایپا

توسط EADNA ۱۹ آذر ۱۴۰۳
۱۹ آذر ۱۴۰۳ 0 دیدگاه
اشتراک‌گذاری 0FacebookTwitterPinterestWhatsapp
223

سایپا لوگو جدید خود را طراحی و روی خودروهای جدیدش نصب کرده است.

به گزارش ایدنا (رسانه تبلیغات ایران) پس از رونمایی سایپا از لوگو جدیدش، واکنش‌های بسیاری در شبکه‌های اجتماعی درباره این تغییر لوگو شکل گرفت.

لوگو قدیمی سایپا توسط مرحوم مرتضی ممیز گرافیست مطرح ایرانی طراحی شده بود. در اواسط دهه ۶۰ ، مرتضی ممیز، یکی از استادان هنر گرافیک در ایران که طراحی نشان سازمان ملی استاندارد شهرداری تهران، سازمان آتش نشانی و..‌. را در کارنامه دارد، طراحی لوگو یا نشان گروه سایپا را بر عهده گرفت.

شاید کم‌تر کسی بداند که نشان یا همان لوگوی سایپا، الهام گرفته از معماری ایرانی، به‌ویژه کاشی کاری بنای تاریخی گنبد سرخ در شهرستان مراغه است.

از ویژگی‌های لوگوی سایپا می‌توان به برخورداری از زوایای یکسان ۱۲۰ درجه، یال‌های هم‌سان و قابلیت حجم پذیری آن اشاره کرد. همچنین نشان سایپا در نگاه اول بیننده را به یاد چرخ دنده، که یکی از نماد های صنعتی است، می اندازد و پس از آن چرخش این چرخ دنده را تداعی می کند.

جهت گیری یال‌ها به اطراف نشانه میل به رونق و ایجاد گستردگی است و قرار گرفتن یکی از یال‌ها به سمت بالا نشانگر رویکرد نهایی سازمان در هم‌سو کردن استعداد‌ها در راستای رشد است. این سه یال می توانند به خروجی های شرکت یعنی محصول، سود و خدمات نیز اشاره داشته باشند، اما این نشان فکرشده و زیبا قرار است با چه طرحی جایگزین شود؟

اما به نظر می‌رسد ایده لوگو جدید تا حدی برگرفته لوگو بنز باشد. همین موضوع دستمایه شوخی و نقد را در فضای مجازی فراهم کرده است.

در ادامه برخی واکنش‌های کاربران لینکدین به تغییر لوگو سایپا را از نظر می‌گذرانید.

نظرهای کاربران شبکه‌های اجتماعی درباره لوگو جدید سایپا

امین کاظمی تحلیل‌گر کسب‌وکار نوشته:

فکر کنم برند بوک قبلی رو دکتر کاظمی بجستانی در 1001 برندینگ توسعه دادند. به نظرم لوگوی جدید با الگوریتم مرسدس خیلی خیلی فاصله داره. به نظرم شبیه لوگوی برند چینی BAW هست که از داخل تراشیده شده البته بیشتر از همه شبیه رینگ چانگان شده.
فرزاد شهبال، کپی‌رایتر و نویسنده هم نوشته:
کاش یه ۲ تا چیز دیگه هم از محصولات بنز الهام می‌گرفت😅
محمد هاتفیان بنیان‌گذار پلتفرم خیریه نیک راه نیز نوشته:
کاش به جای لوگو کیفیتش به اون سمت می‌رفت که البته در بازار انحصاری دلیلی برای این کار نیست.
برخی کاربران دیگر هم با طراحی جدید شوخی کرده‌اند. کسی نوشته شبیه تیغه چرخ گوشت شده و کسی دیگر هم نوشته مهم لوگو نیست چرا که سایپا فروشش از بنز هم بیشتر است.

 

 

ممکن است علاقه مند باشید
  • کمپین تبلیغاتی کالین با شعار «کالین باشه تو هم باشی» و دو مرد جوان حاشیه ساز شد
  • تخفیفان رکورد زد / بیشترین ارتباط با فروشگاه‌های اینترنتی و حضوری
  • برندگان جشنواره ایران ادز معرفی شدند
  • تبلیغات زرکام برای بچه‌ها قانونی است؟
اشتراک‌گذاری 0 FacebookTwitterPinterestWhatsapp
نوشته قبلی
رنگ سال 2025 انتخاب شد/ هیاهویی برای هیچ یا نقطه عطف تبلیغات؟
نوشته بعدی
تبلیغات 2024 در یک نگاه / پیش‌بینی‌ها از رویکردهای تبلیغاتی در 2025

نوشته‌های مرتبط

تاخت‌وتاز عربستانی‌ها در اسپانسرینگ جام ملت‌های آسیا

۲۳ بهمن ۱۴۰۲

آیفون 16 ؛ لو رفتن رنگ، طرح و ابعاد مدل...

۱ خرداد ۱۴۰۳

شروع همکاری یکتانت و دیوار در تبلیغات

۳۰ بهمن ۱۴۰۲

سود خالص 10 میلیارد تومانی جاباما پس از دو سال

۲۳ اسفند ۱۴۰۲

گزارش تپسل؛ ۱۰ میلیارد نمایش تبلیغات در بلک فرایدی

۱۷ آذر ۱۴۰۲

پایان مزاحم‌های بدصدای بی‌موقع / تماس‌های تبلیغاتی ممنوع شد

۱۵ مهر ۱۴۰۳

هوش مصنوعی می‌تواند جای 99 درصد کپی‌رایترها را بگیرد/ گفت‌وگو...

۲۶ فروردین ۱۴۰۴

راهنمای آموزش کامل ساختن ریلز اینستاگرام برای تبلیغات محصول و...

۱ اسفند ۱۴۰۲

نمایشگاه الکامپ چیست و چگونه برگزار می‌شود؟ + آدرس محل...

۹ تیر ۱۴۰۳

مهمترین سایت‌های اختصاصی اخبار تبلیغات ایران

۶ خرداد ۱۴۰۳

دیدگاه خود را بنویسید لغو پاسخ

پربازدیدترین مطالب

  • 1

    راهنمای دانلود chat GPT 4o و استفاده از...

    ۱۲ خرداد ۱۴۰۳ 66,7K مشاهدات
  • 2

    نمایشگاه نوشت افزار ایران نوشت در مصلی /...

    ۱۹ شهریور ۱۴۰۳ 18,5K مشاهدات
  • 3

    شوخی‌های جالب کاربران شبکه‌های اجتماعی با «یاد چه...

    ۲۱ مرداد ۱۴۰۳ 17,7K مشاهدات
  • 4

    دانلود سوپر اپلیکیشن تپسی / رقابت داغ شد

    ۲ مرداد ۱۴۰۳ 14,8K مشاهدات
  • 5

    تبلیغات تجاری خلاقانه + نمونه‌های موفق 2024

    ۱ خرداد ۱۴۰۳ 13,K مشاهدات

دسته‌بندی‌ها

  • اسلایدر (279)
  • برندها (129)
  • برندینگ (89)
  • تجربه دیگران (48)
  • دیجیتال (60)
  • رادیو و تلویزیون (22)
  • رویدادها (101)
  • زندگی-بازار (11)
  • کلاس درس (54)
  • گزارش تصویری (36)
  • محیطی (46)
  • مقالات (7)

درباره ایدنا

درباره ایدنا

جدیدترین مطالب

  • تبلیغات یا مزاحمت تلفنی کسب‌وکارها؟ / از آبشار عاطفه‌ها تا...

    ۲۷ آبان ۱۴۰۴
  • مزایای فارغ التحصیلی IT از دانشگاه‌های آلمان

    ۷ آبان ۱۴۰۴
  • پشت‌پرده‌های انحلال بانک آینده / وقتی برند به محاق می‌رود

    ۳ آبان ۱۴۰۴

دسته‌ها

  • اسلایدر (279)
  • برندها (129)
  • برندینگ (89)
  • تجربه دیگران (48)
  • دیجیتال (60)
  • رادیو و تلویزیون (22)
  • رویدادها (101)
  • زندگی-بازار (11)
  • کلاس درس (54)
  • گزارش تصویری (36)
  • محیطی (46)
  • مقالات (7)

© تمام حقوق این وبسایت مربوط به رسانه جامع اقتصاد و تبلیغات تجاری ایران می‌باشد.

ایدنا
  • محیطی
  • دیجیتال
  • رادیو و تلویزیون
  • برندینگ
  • برندها
  • کلاس درس
  • مقالات
  • تجربه دیگران
  • رویدادها
  • ارتباط با ما

همچنین بخوانیدx

چند درصد از کل تبلیغات، تلویزیونی...

۲۳ مهر ۱۴۰۳

اخراج کسب‌وکارهای ایرانی از تبلیغات محیطی؟

۲۵ فروردین ۱۴۰۳

تبلیغات خلاقانه و جالب مک دونالد...

۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳