ایدنا
  • محیطی
  • دیجیتال
  • رادیو و تلویزیون
  • برندینگ
  • برندها
  • کلاس درس
  • مقالات
  • تجربه دیگران
  • رویدادها
  • ارتباط با ما
خانه » 2024 سال رونق تبلیغات دیجیتالی در جهان + گزارش جامع استفاده از اینترنت و شبکه‌های اجتماعی

2024 سال رونق تبلیغات دیجیتالی در جهان + گزارش جامع استفاده از اینترنت و شبکه‌های اجتماعی

توسط EADNA ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ 0 دیدگاه
اشتراک‌گذاری 0FacebookTwitterPinterestWhatsapp
800

بر اساس آمارها و گزارش‌های متعدد، سال 2024 سال مهمی برای کسب‌وکارهای اینترنتی جهان و البته است.  اگر مبنا را سال میلادی بگیریم، کسب‌وکارهای ایرانی در سال 2023 تقریبا دو برابر بیشتر از سال 2020 در تبلیغات دیجیتالی سرمایه‌گذاری کردند. این عدد برای کسب‌وکارهای امریکایی نزدیک به 60 درصد و برای برخی کشورهای اروپایی چون آلمان، ایتالیا، فرانسه و بلژیک 45 تا 60 درصد بوده است.

به گزارش ایدنا افزایش تعداد کاربران شبکه‌ جهانی اینترنت و همچنین رشد شدید استفاده از شبکه‌های اجتماعی پس از کرونا، از مهمترین دلایل افزایش سرمایه‌گذاری در تبلیغات دیجیتالی بوده است. گزارش زیر را سایت معتبر WEARSOCIAL منتشر کرده و آمارهای جالبی را در این باره ارائه کرده است.

 

جمعیت 8.08 میلیاردی

بر طبق آخرین آمار سازمان ملل متحد، جمعیت جهان در حال حاضر ۸.۰۸ میلیارد نفر است. این میزان نسبت به سال گذشته ۷۴ میلیون نفر افزایش یافته است که رشد سالانه ۰.۹ درصدی را نشان می‌دهد.

 

کاربران موبایل؛ 5.61 میلیارد نفر

از اوایل سال ۲۰۲۳ تا ابتدای سال ۲۰۲۴ تعداد کاربران تلفن همراه به ۵.۶۱ میلیارد نفر رسیده است. بر طبق آمار ۶۹.۴ درصد از کل جمعیت جهان اکنون از دستگاه تلفن همراه استفاده می‌کنند. این رقم نسبت به سال گذشته ۱۳۸ میلیون عدد (+۲.۵ درصد) افزایش یافته است.

 

کاربران اینترنت؛ 5.3 میلیارد نفر

در حال حاضر بیش از ۶۶ درصد از کل مردم روی زمین از اینترنت استفاده می‌کنند. مطابق با آخرین آمار تعداد کل کاربران جهانی اینترنت ۵.۳۵ میلیارد نفر است. در طول یک سال گذشته با اضافه شدن ۹۷ میلیون کاربر جدید، تعدا کاربران در کل دنیا ۱.۸ درصد رشد داشته است.

البته هنوز بیش از ۲.۷ میلیارد نفر در سراسر جهان هستند که به اینترنت دسترسی ندارند.

 

چند حساب کاربری در شبکه‌های اجتماعی وجود دارد؟

آمار نشان می‌دهد که در حال حاضر بیش از ۵ میلیارد کاربر در شبکه های اجتماعی وجود دارد. اما توجه داشته باشید که تعداد کاربران رسانه های اجتماعی نشان دهنده افراد منحصر به فرد نیست. این تعداد با افزایش ۲۶۶ میلیون حساب در سال گذشته رشد ۵.۶ درصدی داشته است. میزان استفاده از شبکه های اجتماعی در سال گذشته ۵.۶ درصد رشد داشته است. ۲۶۶ میلیون نفر در سال گذشته برای اولین شروع به استفاده از شبکه های اجتماعی کردند.

از آنجایی که هر فرد ممکن است بیش از یک «هویت کاربری» را در اختیار داشته باشد رقم ۵.۰۴ میلیارد نشان دهنده تعداد افراد نیست.

 

500 میلیون سال در یک سال

بر طبق آمار فضای مجازی و بازاریابی دیجیتال، کاربران به طور میانگین ۲ ساعت و ۲۳ دقیقه در روز را در شبکه های اجتماعی می‌گذرانند.  اگر این میزان را با تعداد حساب‌های فعال در شبکه های اجتماعی تجمیع کنیم به این نتیجه می‌رسیم که در مجموع در سال ۲۰۲۴ ، بشر ۵۰۰ میلیون سال را در شبکه های اجتماعی زمان صرف می‌کند!  آمار می‌گوید که کاربران معمولی اینترنت اکنون ۶ ساعت و ۴۰ دقیقه را هر روز آنلاین هستند.

مردم آفریقای جنوبی بیشترین زمان را به صورت آنلاین سپری می‌کنند. یک کاربر معمولی در این کشور به طور متوسط ۹ ساعت و ۲۴ دقیقه در روز از اینترنت استفاده می‌کند. ضریب استفاده از اینترنت در آفریقای جنوبی در حال حاضر نزدیک به ۷۵ درصد است. پس از آفریقا، مردم برزیل و فیلیپین به ترتیب در رتبه‌های دوم و سوم قرار دارند.

آمار دیجیتال مارکتینگ زمان حضور در اینترنت

مردم در ۴۰۰ دقیقه آنلاین خود چه کارهایی انجام می‌دهند؟

آخرین آمار و ارقام فضای مجازی و دیجیتال مارکتینگ در سال ۲۰۲۴ می‌گوید که به طور کلی، برنامه‌های چت و پیام‌رسانی و پس از آن رسانه‌های اجتماعی همچنان محبوب‌ترین سرگرمی مردم در فضای آنلاین است. در بررسی‌ها ۹۴.۷ درصد از کل کاربران ۱۶ تا ۶۴ ساله گفته‌اند که حداقل از یکی از این پلت‌فرم‌ها در ۳۰ روز گذشته استفاده کرده‌اند.

موتورهای جستجو  Search Engine در رتبه سوم قرار دارند. ۸۰.۷ درصد از پاسخ دهندگان می‌گویند که از خدماتی مانند گوگل Google  و بینگ Bing به صورت ماهانه استفاده می‌کنند.

خرید آنلاین Online Shopping در رتبه چهارم قرار دارد و فقط کمتر از سه چهارم کاربران اینترنت هر ماه درگیر نوعی فعالیت تجارت الکترونیک هستند.

در رتبه پنجم سرویس‌های مبتنی بر مکان مانند نقشه‌ها و برنامه‌های مسیریابی قرار دارند.

اما زمانی که این داده‌ها را بر اساس سن کاربران بررسی می‌کنیم به نتایج متفاوتی می‌رسیم:

به عنوان مثال، افراد جوان تر بیشتر از پلتفرم های موسیقی آنلاین استفاده می‌کنند. اما پلتفرم های موسیقی آنلاین رتبه نهم را برای کاربران ۵۵ تا ۶۴ ساله دارد.

در همین حال، افراد مسن تر بیشتر از جوانان از سرویس‌های ایمیل استفاده می‌کنند.

اما شاید قابل توجه ترین تفاوت این است که افراد جوان بیشتر از شبکه های اجتماعی استفاده می‌کنند تا از برنامه های چت و پیام رسانی.

 

مقایسه‌ها

تبلیغاتی

یکی از اصلی ترین نتایج به دست آمده از آخرین آمار و ارقام فضای Digital Marketing در سال 2024 این است که امروز کل مخاطبان تبلیغات جهانی TikTok تقریباً به اندازه اینستاگرام است.

تبلیغات TikTok اکنون هر ماه ۱.۵۶ میلیارد مخاطب جهانی دارد. این میزان تنها 5.5 درصد کمتر از اینستاگرام است. بنا بر آمار منتشر شده توسط متا Meta میزان تبلیغات جهانی این پلتفرم در ابتدای سال 2024 به ۱.۶۵ میلیارد رسیده است.

اما از آنجایی که آمار مربوط به تیک تاک در تمام کشورها ( از جمله هند)  در دسترس نیست، می‌توان حدس زد که مخاطبان تبلیغات تیک تاک بیشتر از اینستاگرام است.

داده‌ها نشان می‌دهد که مخاطبان بزرگسال TikTok به طور قابل توجهی بیشتر از اینستاگرام در نقاط مختلف جهان است.

بنابراین پلتفرم های مختلف ممکن است مزایا و معایب متفاوتی را برای کاربرانی که قصد تبلیغ در آنها را دارند ارائه دهد. انتخاب یک پلتفرم برای تبلیغ به نیازها و انتظارات کاربر بستگی دارد. موضوعی که مهم است این است که کاربران اکنون گزینه‌های متعددی برای تبلیغات دارند و هر دو این پلتفرم با سرعت بالایی به به رشد خود ادامه می‌دهند.

نکته کلیدی دیگر این است که هر دو این پلتفرم‌ها در چند ماه گذشته کاربران فعال بیشتری نسبت به سایر پلتفرم‌های اجتماعی اضافه کرده‌اند.

آمار فضای مجازی

زمان استفاده

تجزیه و تحلیل‌ها و آمار فضای مجازی نشان می‌دهد که کاربران TikTok بالاترین میانگین زمان استفاده از این پلتفرم در اپلکیشن اندروید را دارند. یک کاربر معمولی اندروید این پلتفرم ۳۴ ساعت در ماه در این شبکه اجتماعی به سر می‌برد.

در رتبه دوم یوتیوب YouTube قرار دارد. کاربران YouTube به طور متوسط کمی بیش از 28 ساعت در ماه را در برنامه اندروید این اپلیکیشن صرف می‌کنند. اما مهم است که به یاد داشته باشید که بخش قابل توجهی از فعالیت YouTube در مرورگرهای وب انجام می‌شود.

اما نکته قابل توجه مربوط به اینستاگرام است. آمار فضای مجازی نشان می‌دهد که کاربر معمولی اینستاگرام کمتر از نصف زمان یک کاربر TikTok در برنامه اندروید این پلتفرم صرف می‌کنند.

آمار نشان می‌دهد که کاربران اینستاگرام به طور متوسط ۱۵ ساعت و ۵۰ دقیقه در ماه از این برنامه استفاده می‌کنند.

در سال 2023 میانگین زمان استفاده از تیک تاک، ۳ ساعت و ۴۶ دقیقه برای هر کاربر در ماه افزایش یافته است (۱۲ درصد)، در حالی که میانگین زمان اینستاگرام بیش از ۴ ساعت برای هر کاربر در ماه (۳۴ درصد) افزایش یافته است.

از هر ۱۰ کاربر، ۶ نفر هر روز سراغ این برنامه‌ها می‌روند. کاربران اندروید به طور متوسط ۳۴۷.۸ بار در ماه برنامه اینستاگرام را باز می‌کنند، در حالی که میانگین این عدد برای تیک تاک، ۳۴۳.۷ بار در ماه است.

آمار و ارقام فضای دیجیتال مارکتینگ ۲۰۲۴ می‌گویند که اینستاگرام و TikTok هر دو بیشترین کاربر را در برنامه‌های تلفن همراه خود نسبت به وب سایت خود دارند. با این وجود اینستاگرام به طور معنی داری ترافیک بیشتری را نسبت به TikTok به وب سایت خود جذب می‌کند.

 

تبلیغات دیجیتالی

آخرین داده‌ها نشان می‌دهد که بازاریابان جهان در مجموع حدود ۷۲۰ میلیارد دلار برای تبلیغات دیجیتال در سال ۲۰۲۳ هزینه کرده‌اند. این عدد در مجموع بیش از ۱۰ درصد بیشتر از رقم مشابه در سال ۲۰۲۲ است.

بر اساس گزارش Statista هزینه تبلیغات دیجیتال در طول 5 سال گذشته بیش از دوبرابر شده است. بر اساس این گزارش سهم بخش دیجیتال از هزینه تبلیغات همچنان در حال رشد است.

آخرین تحلیل‌ها نشان می‌دهد که ۷۰ درصد از کل هزینه تبلیغات در سال ۲۰۲۳ به رسانه های دیجیتال اختصاص یافته است. در حالی که این رقم در سال ۲۰۲۲ در حدود ۶۷.۹ درصد بوده است.

در این میان تبلیغات موتورهای جستجو همچنان بیشترین سهم از هزینه تبلیغات دیجیتال را به خود اختصاص داده است. میزان تبلیغات موتورهای جستجو در طول سال ۲۰۲۳ رقمی نزدیک به ۲۸۰ میلیارد دلار بوده است.

با این حال، میانگین هزینه به ازای هر کلیک (CPC) تبلیغات جستجو تقریباً ۱۴ درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است. این موضوع باعث کاهش معنی‌دار تعداد کل بازدیدهای جستجو شده در مقایسه با سه ماه آخر سال ۲۰۲۲ شده است.

با وجود رکود و مشکلات اقتصادی، بازاریابان همچنین در سه ماهه پایانی سال ۲۰۲۳ پول بیشتری را برای تبلیغات رسانه های اجتماعی هزینه کرده‌اند.

به طور کلی، آمار Statista نشان می‌دهد که هزینه تبلیغات رسانه های اجتماعی در سال 2023 نسبت به سال 2022 به میزان 9.3 درصد افزایش یافته است و در مجموع به 207 میلیارد دلار رسیده است .

سهم رسانه‌های اجتماعی از کل هزینه‌های تبلیغات دیجیتال در سال گذشته تا حدودی کاهش یافته است.

 

ممکن است علاقه مند باشید
  • تپسل رفع فیلتر شد؛ علت فیلتر شدن تپسل چه بود؟
  • راهنمای کامل ایمیل مارکتینگ Email Marketing + دانلود رایگان فایل
  • رویکردهای جدید کپی‌رایتینگ در سال 2025 / چگونه یک متن تبلیغاتی اثرگذار بنویسیم؟
  • جنگ تبلیغاتی روابط عمومی‌ها بالا گرفت/ حمله آماری اسنپ به گلرنگ
اشتراک‌گذاری 0 FacebookTwitterPinterestWhatsapp
نوشته قبلی
خداحافظی با داروخانه‌ها/ چرا تبلیغ دارو در پلتفرم‌ها ممنوع شد؟
نوشته بعدی
جامه‌گردانی غول‌ها در ایران؟ احتمال تغییرات گسترده در دیجیکالا و تپسی

نوشته‌های مرتبط

افزایش هزینه تبلیغات دیجیتال در سال‌های ۲۰۲۱ تا ۲۰۲۷

۲۵ بهمن ۱۴۰۲

تبلیغات خلاقانه برندهای معروف + تصاویر

۲۹ مرداد ۱۴۰۳

اینترنت بدون فیلتر در پارک فناوری پردیس/ یک تبعیض یا...

۱۷ شهریور ۱۴۰۳

چند درصد از کل تبلیغات، تلویزیونی است؟ کاهش مخاطبان اثری...

۲۳ مهر ۱۴۰۳

فروش ۴۲.۵ درصد از سهام آپ به ارزش ۴۶۵۳ میلیارد...

۱ اسفند ۱۴۰۳

جنگ، برندینگ و دیگر هیچ… / یک مشاوره رایگان فوری!

۵ آبان ۱۴۰۳

گلرنگ تپسی را خرید

۱۶ بهمن ۱۴۰۲

آیا ناتکوین و تپسواپ و … قابل اعتماد هستند؟ +...

۱۶ خرداد ۱۴۰۳

اینفلوئنسرها در سال 1403 باید مالیات بپردازند

۲۸ بهمن ۱۴۰۲

داستانسرایی یا storytelling چیست؟ + بهترین داستان‌های برند در جهان

۹ مهر ۱۴۰۳

دیدگاه خود را بنویسید لغو پاسخ

پربازدیدترین مطالب

  • 1

    راهنمای دانلود chat GPT 4o و استفاده از...

    ۱۲ خرداد ۱۴۰۳ 60,4K مشاهدات
  • 2

    شوخی‌های جالب کاربران شبکه‌های اجتماعی با «یاد چه...

    ۲۱ مرداد ۱۴۰۳ 16,7K مشاهدات
  • 3

    نمایشگاه نوشت افزار ایران نوشت در مصلی /...

    ۱۹ شهریور ۱۴۰۳ 16,6K مشاهدات
  • 4

    دانلود سوپر اپلیکیشن تپسی / رقابت داغ شد

    ۲ مرداد ۱۴۰۳ 13,9K مشاهدات
  • 5

    تبلیغات تجاری خلاقانه + نمونه‌های موفق 2024

    ۱ خرداد ۱۴۰۳ 12,9K مشاهدات

دسته‌بندی‌ها

  • اسلایدر (260)
  • برندها (122)
  • برندینگ (83)
  • تجربه دیگران (39)
  • دیجیتال (60)
  • رادیو و تلویزیون (20)
  • رویدادها (97)
  • زندگی-بازار (9)
  • کلاس درس (53)
  • گزارش تصویری (33)
  • محیطی (42)
  • مقالات (7)

درباره ایدنا

درباره ایدنا

جدیدترین مطالب

  • خلیج فارس از یک هویت تاریخی تا یک برند اقتصادی...

    ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۴
  • انتشار اثری تازه از شوکت عباسی نقاش معاصر

    ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۴
  • واکنش مارکترها به تبلیغات خیابانی وحشت‌آفرین برای کودکان/ آیا تبلیغات...

    ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۴

دسته‌ها

  • اسلایدر (260)
  • برندها (122)
  • برندینگ (83)
  • تجربه دیگران (39)
  • دیجیتال (60)
  • رادیو و تلویزیون (20)
  • رویدادها (97)
  • زندگی-بازار (9)
  • کلاس درس (53)
  • گزارش تصویری (33)
  • محیطی (42)
  • مقالات (7)

© تمام حقوق این وبسایت مربوط به رسانه جامع اقتصاد و تبلیغات تجاری ایران می‌باشد.

ایدنا
  • محیطی
  • دیجیتال
  • رادیو و تلویزیون
  • برندینگ
  • برندها
  • کلاس درس
  • مقالات
  • تجربه دیگران
  • رویدادها
  • ارتباط با ما

همچنین بخوانیدx

خرید آنلاین در ایران؛ بدون روتوش...

۳۰ مرداد ۱۴۰۳

سومین دوره آمبیانس برگزار می‌شود

۱۶ دی ۱۴۰۲

شکایت زودکس از اسنپ‌فود به اتهام...

۳۰ مهر ۱۴۰۳