ایدنا
  • محیطی
  • دیجیتال
  • رادیو و تلویزیون
  • برندینگ
  • برندها
  • کلاس درس
  • مقالات
  • تجربه دیگران
  • رویدادها
  • ارتباط با ما
خانه » معرفی ترندهای دیجیتال مارکتینگ در سال 2024

معرفی ترندهای دیجیتال مارکتینگ در سال 2024

توسط EADNA ۹ دی ۱۴۰۲
۹ دی ۱۴۰۲ 0 دیدگاه
اشتراک‌گذاری 0FacebookTwitterPinterestWhatsapp
241

این روزها تکنولوژی‌های جدید و خلاقانه هستند که سر و شکل خدمت‌رسانیِ کسب و کارها به مصرف‌کنندگان‌شان را تعیین می‌کنند. در دهه‌ی گذشته، فعالیت‌های سنتی در حوزه دیجیتال مارکتینگ، جای خودشان را به رویکردهای شخصی‌سازی‌شده و داده‌محور داده‌ا است. با این حال، سرعت بالای تغییراتِ دیجیتال مارکتینگ، کار کسب و کارها را برای رقابت در عرصه‌ی آنلاین سخت کرده است. اهالی کسب و کار برای رقابت در دنیای امروزی، به یک استراتژی رسانه‌ای پیشرو نیاز دارند.

به گزارش ایتنا برای آن که سال 2024 را خوب شروع کنید، به چند ترند اشاره کرده‌ایم که پیش‌بینی می‌کنیم دانستن‌شان می‌تواند برگ برنده‌ی این بازی بزرگ باشند.

یک- تولید محتوا و ایده‌پردازی پویا

تکنیک ایده‌پردازی یا تبلیغات پویا (Dynamic Creatives) علاوه بر تولید محتوای جذابی که مصرف‌کننده را درگیر می‌کند، بازگشت سرمایه را هم به حداکثر می‌رساند. این شکل از تبلیغاتِ نظام‌مند، به صورت لحظه‌ای و آنلاین از اطلاعات مشتری جهت خلق یک تجربه‌ی شخصی‌سازی‌شده برای کاربران استفاده می‌کند. این مساله به برندها کمک می‌کند که بفهمند چه‌طور می‌توانند مشتریان‌شان را بیشتر جذب کنند و تبلیغات‌شان را هم بر همان اساس طراحی کنند.

دو- به‌کارگیری واسطه‌ها برای تجارت الکترونیک

پیش‌بینی می‌شود که در سال آتی، شاهد افزایش به‌کارگیری شرکت‌های واسطه یا اشخاص ثالث برای پلتفرم‌های تجارت الکترونیک باشیم. چرا؟ چون با وجود تبلیغات متا، تیک‌تاک، گوگل و غیره، به دست آوردن اطلاعات موثق روزبه‌روز چالش‌برانگیزتر می‌شود. داده‌ها و اطلاعات زیادی وجود دارد و هر پلتفرمی می‌خواهد نتایج به دست‌آمده برای شما را به پای خودش تمام کند. در چنین شرایطی به سختی می‌شود فهمید هزینه‌ی صرف‌شده، تا چه حد روی فروش اثر مستقیم داشته است. بنابراین انتظار می‌رود بازاریاب‌ها برای محاسبات‌شان از نرم‌افزارها یا برنامه‌های واسطه کمک بگیرند. این واسطه‌ها اگر به درستی استفاده شوند، نگاهی سودمندتر و بی‌طرفانه‌تر به نحوه‌ی هزینه‌کرد بودجه‌ی تبلیغاتی و اثربخشی تبلیغات خواهند داشت.

سه- هدف‌گذاریِ زمینه‌محور

هدف‌گذاری یا تبلیغات زمینه‌محور یعنی این که هدف‌گذاریِ تبلیغات بر اساس محتوای وب‌سایت یا اپلیکیشن صورت بگیرد. به بیان دیگر، هدف‌گذاری زمینه‌محور، محتوای مناسب و مرتبط را در بستری مناسب به کاربر نشان می‌دهد. برای مثال، آگهی‌دهنده‌ها می‌توانند از تبلیغات پویا برای ارتقای هدف‌گذاریِ زمینه‌محور و تغییر محتوای تبلیغاتی بر اساس زمینه‌ی موجود، استفاده کنند. این می‌تواند شامل نمایش محصولات یا پیام‌های مختلف بسته به محتوایی که مصرف‌کننده در حال استفاده از آن است، باشد.

چهار- سلطه‌ی تبلیغات ویدئویی

آمار کاربران منحصربه‌فردی که با ویدئوهای آنلاین تعامل دارند، حدود 92 درصد گزارش شده است. با این حساب، منطقی است که شاهد رشد تبلیغات ویدئویی در سال 2024 باشیم.

دو پلتفرمی که انتظار می‌رود شاهد رشد تبلیغات ویدئویی باشند، فیس‌بوک و اینستاگرام هستند، چرا که متا انواع مختلفی از ویدئو را پیشنهاد داده که می‌تواند هر کمپینی را ارتقا بدهد. بهینه‌سازی تبلیغات برای این اپلیکیشن‌های محبوب می‌تواند میزان آگاهی از برند را افزایش بدهد.

پنج- هم‌افزاییِ پلتفرم‌های چندگانه

یک ضرب‌المثل قدیمی هست که می‌گوید: «همه‌ی تخم‌مرغ‌هایت را توی یک سبد قرار نده.» این جمله دقیقاً در زمینه‌ی ترند تازه‌ی دیجیتال مارکتینگ کاربرد دارد. تبلیغات نظام‌مندِ چندکاناله، تکنولوژی و استراتژی را با هم درمی‌آمیزد؛ چرا که تبلیغ فقط در یک پلتفرم، دیگر کافی نیست.

استراتژی چندپلتفرمی کمک می‌کند که آگهی دیجیتال از طریق کانال‌های تبلیغاتی مختلف به شیوه‌ای موثرتر و مقرون‌به‌صرفه‌تر به مخاطب هدف برسد. با این حال، برای حفظ یکپارچگی فعالیت‌های تبلیغاتی، به یک استراتژی تبلیغاتی منسجم نیاز دارید.

ممکن است علاقه مند باشید
  • مدیر تبلیغات وزارت ارشاد: متولی تبلیغ در VODها ماییم
  • انتقاد معاون وزیر ارشاد از تبلیغات تلویزیونی
  • مرکز توسعه نوآوری و فناوری تبلیغات کشور راه‌اندازی می‌شود
  • کاهش 30 تا 40 درصدی فروش سوپرمارکت‌ها در روزهای تعطیلی
اشتراک‌گذاری 0 FacebookTwitterPinterestWhatsapp
نوشته قبلی
پنجمین دوره نمایشگاه تخصصی صنعت چاپ، بسته‌بندی و تبلیغات
نوشته بعدی
اسنپ فود هک شد+جزئیات تازه

نوشته‌های مرتبط

گزارش سال 1403 خانومی منتشر شد/ رشد پویایی زنان در...

۲۴ شهریور ۱۴۰۴

تبلیغات شوکه کننده در تهران / از «دنبال بابات نگرد»...

۱۹ اسفند ۱۴۰۳

آیا حرف‌های ما برای تبلیغات هدفمند شنود می‌شود؟

۲۸ آذر ۱۴۰۲

چرا درگاه‌های پردخت دیجیکالا بسته شد؟ / جدال حقوقی با...

۱ آبان ۱۴۰۳

درآمد فصلی Apple به آستانه 120 میلیارد دلار رسید

۱۵ فروردین ۱۴۰۳

سوپر اپلیکیشن دیجیکالا در بازار آنلاین‌ها + لینک دانلود

۲۷ بهمن ۱۴۰۳

پلتفرم‌هایی که تبلیغات‌چی شدند؟ از دیجیکالا و اسنپ تا دیوار...

۱۹ فروردین ۱۴۰۳

ترندهای بازاریابی محتوا در سال 2024

۳۰ بهمن ۱۴۰۲

واکنش قالیباف به بیلوردهای روز مجلس

۱۹ آذر ۱۴۰۲

طعنه به شهروندان در کمپین‌های محیطی آب و برق/ از...

۱۸ مرداد ۱۴۰۴

دیدگاه خود را بنویسید لغو پاسخ

پربازدیدترین مطالب

  • 1

    راهنمای دانلود chat GPT 4o و استفاده از...

    ۱۲ خرداد ۱۴۰۳ 66,2K مشاهدات
  • 2

    نمایشگاه نوشت افزار ایران نوشت در مصلی /...

    ۱۹ شهریور ۱۴۰۳ 18,5K مشاهدات
  • 3

    شوخی‌های جالب کاربران شبکه‌های اجتماعی با «یاد چه...

    ۲۱ مرداد ۱۴۰۳ 17,6K مشاهدات
  • 4

    دانلود سوپر اپلیکیشن تپسی / رقابت داغ شد

    ۲ مرداد ۱۴۰۳ 14,6K مشاهدات
  • 5

    تبلیغات تجاری خلاقانه + نمونه‌های موفق 2024

    ۱ خرداد ۱۴۰۳ 13,K مشاهدات

دسته‌بندی‌ها

  • اسلایدر (275)
  • برندها (129)
  • برندینگ (87)
  • تجربه دیگران (47)
  • دیجیتال (60)
  • رادیو و تلویزیون (22)
  • رویدادها (100)
  • زندگی-بازار (10)
  • کلاس درس (54)
  • گزارش تصویری (36)
  • محیطی (46)
  • مقالات (7)

درباره ایدنا

درباره ایدنا

جدیدترین مطالب

  • واکنش‌ها به تبلیغات جدید رامک / گله‌ گاوهای بامزه در...

    ۱۲ مهر ۱۴۰۴
  • نمک بازار برندینگ / بهترین نمک‌های ایرانی در رقابت جهانی

    ۷ مهر ۱۴۰۴
  • واکنش‌ها به تبلیغات جدید اسنپ مارکت/ از جات تکون نمی‌خوری؟

    ۶ مهر ۱۴۰۴

دسته‌ها

  • اسلایدر (275)
  • برندها (129)
  • برندینگ (87)
  • تجربه دیگران (47)
  • دیجیتال (60)
  • رادیو و تلویزیون (22)
  • رویدادها (100)
  • زندگی-بازار (10)
  • کلاس درس (54)
  • گزارش تصویری (36)
  • محیطی (46)
  • مقالات (7)

© تمام حقوق این وبسایت مربوط به رسانه جامع اقتصاد و تبلیغات تجاری ایران می‌باشد.

ایدنا
  • محیطی
  • دیجیتال
  • رادیو و تلویزیون
  • برندینگ
  • برندها
  • کلاس درس
  • مقالات
  • تجربه دیگران
  • رویدادها
  • ارتباط با ما

همچنین بخوانیدx

خداحافظی با داروخانه‌ها/ چرا تبلیغ دارو...

۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

گزارش سال 1403 خانومی منتشر شد/...

۲۴ شهریور ۱۴۰۴

GroupM: سرعت رشد تبلیغات در جهان...

۲۰ آذر ۱۴۰۲