ایدنا
  • محیطی
  • دیجیتال
  • رادیو و تلویزیون
  • برندینگ
  • برندها
  • کلاس درس
  • مقالات
  • تجربه دیگران
  • رویدادها
  • ارتباط با ما
خانه » تبلیغات یا مزاحمت تلفنی کسب‌وکارها؟ / از آبشار عاطفه‌ها تا فروشندگان لوازم خانگی

تبلیغات یا مزاحمت تلفنی کسب‌وکارها؟ / از آبشار عاطفه‌ها تا فروشندگان لوازم خانگی

توسط EADNA ۲۷ آبان ۱۴۰۴
۲۷ آبان ۱۴۰۴ 0 دیدگاه
اشتراک‌گذاری 0FacebookTwitterPinterestWhatsapp
3

15 مهر پارسال بود که خبر رسید تماس تلفنی تبلیغاتی ممنوع شده است؛ از آن روز حالا بیش از یک سال می‌گذرد و با وجود ممنوعیت این تماس‌ها، همچنان تلفن‌ها زنگ می‌خورد و صداهای ضبط شده شبیه به جیغی در آن سوی تلفن کاربران موبایل را به خریدن کالاها و خدمات ترغیب می‌کند.

به گزارش ایدنا (رسانه تبلیغات ایران) در سال‌های اخیر شکایت کاربران موبایل از تماس‌های وقت و بی‌وقت این کسب‌وکارها به اوج رسیده است. شاکین می‌گویند بارها شماره‌های تبلیغاتی را بلاک و یا به تعبیر بهتر مسدود می‌کنند اما همچنان تماس‌های تبلیغایت با سرشماره‌های مختلف پابرجاست و گویا تصویب قوانین هم تغییری در رفتار برخی کسب‌وکارها ندارد.

 

مزاحمت تلفنی برندها؟

البته بعید است که هیچ برند حرفه‌ای و خوبی کارش به تماس تلفنی تبلیغاتی بکشد. معمولا ورشکسته‌ها، کلاهبردارها و کسب‌وکارهای سنتی و حاشیه‌ای تصمیم می‌گیرند برای بازار هدفشان صدای ضبط شده پخش کنند. بنابراین نمی‌توان گفت مزاحمت تلفنی برندها! به جایش باید گفت مزاحمت تلفنی فعالان اقتصادی اشتباهی!

به هر روی در یک سال گذشته اگرچه تنها چند هفته‌ پس از تصویب قانون ممنوعیت تماس، موبایل‌ها آسوده بودند، اما بلافاصله دوباره زنگ‌ها شروع شد و جیغ‌های تبلیغاتی پشت تلفن جان گرفت.

 

مورد باورنکردنی آبشار عاطفه‌ها

موسسه خیریه‌ای به نام آبشار عاطفه‌ها سال‌های طولانی است که به صورت روزانه برای دارندگان تلفن همراه در ایران مزاحمت‌های مداوم ایجاد می‌کند.  تقریبا همه کسانی که بارها با این مشکل مواجه شده‌اند از فرد تماس گیرنده خواهش کرده‌اند تا شماره آنان را از فهرست آبشار عاطفه‌ها خارج کنند اما گویا این موضوع ناشنیده می‌ماند.

بر همین اساس در شبکه‌های اجتماعی مختلف کاربران با طنز و البته خشم این اعتراض خود را رسانه‌ای کرده‌اند. اخیرا در شبکه اجتماعی لینکدین کاربرانی دوباره به این موضوع اعتراض کرده‌اند.

 

واکنش‌ها به تماس تلفنی آبشار عاطفه‌ها

دکتر منصور ساعی از اساتید شناخته شده حوزه ارتباطات در کامنت نوشته است: من هفته‌ ای سه بار از طرف این خیریه مزاحمت تلفنی و دارم. نماد زورستانی و بی شرمی اند.

همچنین حسین بصیریان از دیگر پژوهشگران حوزه ارتباطا و رسانه نوشته است: متاسفانه نهادها و موسسات خیریه (در ایران و جهان) اکثرا به منبعی برای پولشویی تبدیل شده‌اند و تشخیص حقیقت از دروغ به شدت سخت شدهدر کامنت دیگری

مونا دژبان از چهره‌های شناخته شده در حوزه مارکتینگ نیز نوشته است: کاش توضیح میدادن با چه رانتی شماره ۸۰ میلیون ادم رو دارن و ماهی ۸۰ بار باهاشون تماس میگیرن

مهیار میرکشوری نیز نوشته: من الان ۳ میلیون تومن بهشون پرداخت کردم. دو سال هم عضو واحد رشت‌شون بودم ماهیانه پرداخت می‌کردم. همین دیروز هم پرداخت داشتم. اما نمیدونستم انقدر مزاحم هستن.

دیگر فعال لینکدین به نام شیما نیز درک امنتی تاکید کرده: اونقدر از شماره های مختلف از خیریه آبشار عاطفه ها زنگ زدن که هر چی بلاک میکنم باز هم تماس میگیرن از شماره های دیگه 😵‍💫😵‍💫😵‍💫😵‍💫 من اگه بخوام کمک کنم به خیریه نیازی به تماس و یادآوری شما ندارم .

فرشته اسدی وکیل و حقوقدان نیز نوشته: خيريه زوري نميشه! واقعا تلفنشون آزار دهنده هست.

امیر حقانی نیز نوشته: کاملن باهاتون موافقم و منم از دستشون کلافه شدم و جدیدن تا تماس می گیرن درجا عذر خواهی می کنم و میگم تو جلسه هستم، فقط جالب اینه که طرف میگه خوب پس بعد از جلسه مجددن باهاتون تماس می گیریم، اینو دیگه نمی دونم کجای دلم بزارم!!!

محسن پورهاجریان از متخصصان برندینگ نیز در اعتراض به این تماس های بی پایان اعلام کرده: هم به آبشار حساسیت پیدا کرده‌ام، هم به عاطفه، در بدترین شرایط و موقعیت‌ها زنگ می‌زنند.
بارها خواسته‌ام که دیگر با من تماس نگیرند، به‌خرجشان نمی‌رود. فقط سؤال من اینه:
چه‌جوری بدترین زمان‌ها را برای زنگ زدن پیدا می‌کنید؟!

علی دشتی از فعالان حوزه بهداشت محیط و امنیت حرفه‌ای نیز گفته: یکبار به شخصی که تلفن کرد برای کمک گفتم بنده چطور میتونم از دست شما خلاص بشم.مودبانه گفت خالصانه بگم نمیتونید.شماره عوض کنید به اونم زنگ میزنیم، بلاک کنید با یک خط دیگمون یا شعبه دیگر زنگ میزنیم.۸۰۰ شعبه و هزاران خط تلفن.بلاک لیست تلفن من از کل کانتکت هام بیشتره.

 

ممکن است علاقه مند باشید
  • محل برگزاری و جزئیات اولین نمایشگاه صنعت کنسرو در ایران
  • انتقاد معاون وزیر ارشاد از تبلیغات تلویزیونی
  • واژگونی بیلبورد تبلیغاتی در اتوبان کرج-تهران + فیلم
  • مراقب تبلیغات درمانی در فضای مجازی باشید/ ساماندهی تبلیغات پزشکان
اشتراک‌گذاری 0 FacebookTwitterPinterestWhatsapp
نوشته قبلی
مزایای فارغ التحصیلی IT از دانشگاه‌های آلمان

نوشته‌های مرتبط

رویکردهای جدید کپی‌رایتینگ در سال 2025 / چگونه یک متن...

۲۳ فروردین ۱۴۰۴

جامه‌گردانی غول‌ها در ایران؟ احتمال تغییرات گسترده در دیجیکالا و...

۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

تکرار نمیشه! / عذرخواهی برندها از تبلیغات تجاری توهین‌آمیز +...

۱۶ مهر ۱۴۰۳

هزینه رفت‌وآمد شاغلان تهرانی چقدر است؟ دیجیکالا و اسنپ در...

۲۷ آذر ۱۴۰۳

واکنش قالیباف به بیلوردهای روز مجلس

۱۹ آذر ۱۴۰۲

بیلبورد سه بعدی تجریش؛ نسل نوین تبلیغات ایران / گفت‌وگو...

۸ دی ۱۴۰۳

تبلیغات خلاقانه برندهای معروف + تصاویر

۲۹ مرداد ۱۴۰۳

آژانس دیجیتال مارکتینگ چیست و چه کار می‌کند؟

۱۹ فروردین ۱۴۰۳

راه‌هایی آسان برای ترمیم و تقویت اعتماد به نفس شغلی

۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

تبلیغات به مسیریاب‌ها رسید

۱۴ اسفند ۱۴۰۲

دیدگاه خود را بنویسید لغو پاسخ

پربازدیدترین مطالب

  • 1

    راهنمای دانلود chat GPT 4o و استفاده از...

    ۱۲ خرداد ۱۴۰۳ 66,6K مشاهدات
  • 2

    نمایشگاه نوشت افزار ایران نوشت در مصلی /...

    ۱۹ شهریور ۱۴۰۳ 18,5K مشاهدات
  • 3

    شوخی‌های جالب کاربران شبکه‌های اجتماعی با «یاد چه...

    ۲۱ مرداد ۱۴۰۳ 17,7K مشاهدات
  • 4

    دانلود سوپر اپلیکیشن تپسی / رقابت داغ شد

    ۲ مرداد ۱۴۰۳ 14,8K مشاهدات
  • 5

    تبلیغات تجاری خلاقانه + نمونه‌های موفق 2024

    ۱ خرداد ۱۴۰۳ 13,K مشاهدات

دسته‌بندی‌ها

  • اسلایدر (279)
  • برندها (129)
  • برندینگ (89)
  • تجربه دیگران (48)
  • دیجیتال (60)
  • رادیو و تلویزیون (22)
  • رویدادها (101)
  • زندگی-بازار (11)
  • کلاس درس (54)
  • گزارش تصویری (36)
  • محیطی (46)
  • مقالات (7)

درباره ایدنا

درباره ایدنا

جدیدترین مطالب

  • تبلیغات یا مزاحمت تلفنی کسب‌وکارها؟ / از آبشار عاطفه‌ها تا...

    ۲۷ آبان ۱۴۰۴
  • مزایای فارغ التحصیلی IT از دانشگاه‌های آلمان

    ۷ آبان ۱۴۰۴
  • پشت‌پرده‌های انحلال بانک آینده / وقتی برند به محاق می‌رود

    ۳ آبان ۱۴۰۴

دسته‌ها

  • اسلایدر (279)
  • برندها (129)
  • برندینگ (89)
  • تجربه دیگران (48)
  • دیجیتال (60)
  • رادیو و تلویزیون (22)
  • رویدادها (101)
  • زندگی-بازار (11)
  • کلاس درس (54)
  • گزارش تصویری (36)
  • محیطی (46)
  • مقالات (7)

© تمام حقوق این وبسایت مربوط به رسانه جامع اقتصاد و تبلیغات تجاری ایران می‌باشد.

ایدنا
  • محیطی
  • دیجیتال
  • رادیو و تلویزیون
  • برندینگ
  • برندها
  • کلاس درس
  • مقالات
  • تجربه دیگران
  • رویدادها
  • ارتباط با ما

همچنین بخوانیدx

افشای الگوریتم گوگل برای رتبه بندی...

۱۳ خرداد ۱۴۰۳

تبلیغات شهری و اطلاع‌رسانی همچنان حلقه...

۹ بهمن ۱۴۰۲

تبلیغات خلاقانه و جالب مک دونالد...

۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳