ایدنا
  • محیطی
  • دیجیتال
  • رادیو و تلویزیون
  • برندینگ
  • برندها
  • کلاس درس
  • مقالات
  • تجربه دیگران
  • رویدادها
  • ارتباط با ما
خانه » 8 تشکر از وزارت نیرو ؟ / کمپین کاهش مصرف آب وارد فاز قدردانی شد

8 تشکر از وزارت نیرو ؟ / کمپین کاهش مصرف آب وارد فاز قدردانی شد

توسط EADNA ۲۷ مهر ۱۴۰۴
۲۷ مهر ۱۴۰۴ 0 دیدگاه
اشتراک‌گذاری 0FacebookTwitterPinterestWhatsapp
10

از ابتدای تابستان امسال وزارت نیرو با اجرای یک کمپین اطلاع رسانی و اقناعی تلاش کرد تا شهروندان تهرانی را به کاهش مصرف آب دعوت کند.

به گزارش ایدنا (رسانه تبلیغات ایران) کمپین کاهش مصرف آب که از سوی وزارت نیرو برگزار شد، با انتقادهای بسیاری مواجه شده بود. لحن و خطابه‌هایی که در این کمپین به کار رفته بود، از سوی منتقدان حاوی توهین، ناسپاسی و اتهام‌زنی به شهروندان بود.

این کمپین عمدتا با نام «لطفا ببند!» معروف شد و بسیاری از کاربران شبکه های اجتماعی نسبت به آن موضع انتقادی گرفتند. موج پست‌ها و استوری‌های اینستاگرامی علیه این کمپین در مدت زمان کوتاهی اوج گرفت اما انتقادها کارساز نبود و وزارت نیرو با قوت به اجرای کمپین ادامه داد.

طعنه به شهروندان در کمپین‌های محیطی آب و برق/ از «ببند» تا «خانه یخچال نیست»

حالا پس از عبور از تابستان و با پایان ماه مهر، کمپین یاد شده وارد فاز قدردانی شده و همچنان رویکرد خودش را حفظ کرده است.

 

به «بستن» ادامه بده!

در فاز قدردانی کمپین ساختار شعار اصلی این است: «هشت نفر تشکر کردند، به بستن ادامه بده» همچنین در گوشه‌ای از طرح اکران شده در شهر خبری با منبع وزارت نیرو منتشر شده که کنچین قبلی توانسته بیش از 14.5 درصد از مصرف آب را کاهش دهد.

طرح اکران شده آرت ورک یا طرح گرافیکی خاصی ندارد و عمدتا متن محور است.

 

واکنش‌ها به ببند ببندهای وزارت نیرو

فاز قدردانی کمپین وزارت نیرو هم مانند فاز قبلی‌اش حاشیه برانگیز بوده است.

مهیار صالحیون گرافیک دیزانر در واکنش به این کمپین نوشته :

8 نفر تشکر کردن؟
به بستن ادامه بده؟ 😶 😐
واقعا متوجه این همه نقد به بنرهای قبلی نشدید، که باز اومدید همون مسیر رو ادامه دادید؟ 🙄
یا اصلا واستون مهم نبود؟
میشه لطفا خلاقیت به خرج ندید؟
والا ما حتی توقع بنر سطح متوسط با رایتینگ درست و طراحی مناسب هم نداریم.
همین که بیاید بگید لطفا در مصرف آب صرفه‌جویی کنید قشنگ‌تره تا این چیزا…
یه زمانی تو این مملکت ما شخصیت‌هایی مثل بابا برقی داشتیم که واسه کمتر مصرف کردن برق فرهنگ‌سازی میکرد و تا نسل‌ها این فرهنگ‌ در مردم ماندگار شد.
یه زمانی شخصیت‌هایی مثل سیا ساکتی داشتیم واسه بستن کمربند ایمنی و رعایت اصول رانندگی…
ازون مدل فرهنگ‌سازی رسیدیم به ببند و تشکر کرد.
واقعا این مدل بنرها رو شما تاثیرگذاره؟ شما چی فکر می‌کنید؟
پ ن: دهه هفتاد تو تولدهام همه میخوندن: هرگز نشه فراموش، لامپ اضافه خاموش،
فرهنگ‌سازی موفق اینه

 

تینا شاهین از مارکترهای شناخته شده در لینکدین هم در کامنتی نوشته: به نظرم دهن کجی کردن که اصلا نظرتون برامون مهم نبود. به بستن ادامه بده رو با ما هستنذ فکر کنم.

 

اما واکنش متفاوت از امیرعطا خوش باطن مدیرمحتوا بود که نوشت: واقعا من وقتی این بیلبورد رو دیدم توی مصرفم صرفه جویی کردم. نمیدونم چرا شما و امثال شما اصرار دارید این پویش رو بیهوده جلوه بدین. بله من و اطرافیانم صرفه جویی کردیم بعد از این که بیلبورد مدنظر رو دیدیم. البته نه برای شعارش، برای این که دیگه نبینیمش اون‌قدر که مزخرفه.

 

هنگامه شبانی مشاور برندینگ نیز با طراحی گفت‌وگویی نمادین به این کمپین واکنش نشان داده و نوشته:

یه بودجه‌ای بوده، گفتن خب چیکار کنیم؟

– بهتره در این کم آبی بیلبورد بریم با هدف فرهنگ‌سازی

+ خب کمپین رفتیم، شکست خوردیم، حالا چیکار کنیم؟

– هیچی، به روی خودمون نمیاریم و فاتحانه ادامه می‌دیم یه اماری هم ارائه میدیم میگیم بلهههه کمپین ما موفق بوده و جواب داده. به همین خاطر همون کانسپت قبلی رو ادامه میدیم

+ اره اینجوری بقیه‌ی بودجه رو هم خرج میکنیم، اخر سال هم میگیم ما امسال چندین کمپین فرهنگ‌سازی رفتیم پوستمون کنده شد تا تونستیم بحران کم‌ابی رو مدیریت کنیم!

 

میلاد خلیلی کپی‌رایتر هم نوشته: اخ اخ منم توی سطح شهر تازگیا دیدم و با خودم گفتم واقعا چه رویی دارین که ادامه میدین؟ بنظرم چیزی جز لج و لجبازی نمیتونه باشه بعید میدونم تاثیری روی مخاطب بذاره حتی همون 8 نفری که به قول خودشون تشکر کردن

 

ممکن است علاقه مند باشید
  • مسدود شدن صفحه اینستاگرام “خانومی” پس از ویدیوی رپ خوانی زنان
  • جزئیات رفع فیلتر اینستاگرام / پیش‌بینی ایدنا محقق شد؟
  • نسبت روابط عمومی و بازاریابی در چیدمان سازمان/ کارشناسان پاسخ می‌دهند
  • لوئیس فیگو برای تبلیغ لبنیات وارد تهران شد
اشتراک‌گذاری 0 FacebookTwitterPinterestWhatsapp
نوشته قبلی
واکنش‌ها به تبلیغات جدید رامک / گله‌ گاوهای بامزه در بیلبوردهای شهر

نوشته‌های مرتبط

استفاده گسترده از مواد بازیافتی برای تبلیغات محیطی

۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

هزینه تبلیغات بیمه‌ها چقدر است؟

۱۲ دی ۱۴۰۲

2024 سال رونق تبلیغات دیجیتالی در جهان + گزارش جامع...

۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

شبکه اجتماعی دیجی‌کالا راه‌اندازی شد

۲۷ اسفند ۱۴۰۲

واکنش جبلی به تبلیغ سریال‌های ترکیه‌ای در شبکه نمایش خانگی

۲۹ آذر ۱۴۰۲

مراقب تبلیغات درمانی در فضای مجازی باشید/ ساماندهی تبلیغات پزشکان

۵ خرداد ۱۴۰۳

رقابت داغ شرکت‌‎های تبلیغات دیجیتالی/ خبر خرید شیپور توسط تپسل،...

۱۷ بهمن ۱۴۰۳

عزم تپسی‌ برای شکست اسنپ/ رسوندن کباب و پاستا به...

۱۴ مهر ۱۴۰۳

سریال هفت چگونه تبلیغاتش را مدیریت کرد؟

۵ دی ۱۴۰۲

راهنمای دانلود chat GPT 4o و استفاده از آن +...

۱۲ خرداد ۱۴۰۳

دیدگاه خود را بنویسید لغو پاسخ

پربازدیدترین مطالب

  • 1

    راهنمای دانلود chat GPT 4o و استفاده از...

    ۱۲ خرداد ۱۴۰۳ 66,3K مشاهدات
  • 2

    نمایشگاه نوشت افزار ایران نوشت در مصلی /...

    ۱۹ شهریور ۱۴۰۳ 18,5K مشاهدات
  • 3

    شوخی‌های جالب کاربران شبکه‌های اجتماعی با «یاد چه...

    ۲۱ مرداد ۱۴۰۳ 17,7K مشاهدات
  • 4

    دانلود سوپر اپلیکیشن تپسی / رقابت داغ شد

    ۲ مرداد ۱۴۰۳ 14,7K مشاهدات
  • 5

    تبلیغات تجاری خلاقانه + نمونه‌های موفق 2024

    ۱ خرداد ۱۴۰۳ 13,K مشاهدات

دسته‌بندی‌ها

  • اسلایدر (276)
  • برندها (129)
  • برندینگ (87)
  • تجربه دیگران (47)
  • دیجیتال (60)
  • رادیو و تلویزیون (22)
  • رویدادها (100)
  • زندگی-بازار (10)
  • کلاس درس (54)
  • گزارش تصویری (36)
  • محیطی (46)
  • مقالات (7)

درباره ایدنا

درباره ایدنا

جدیدترین مطالب

  • 8 تشکر از وزارت نیرو ؟ / کمپین کاهش مصرف...

    ۲۷ مهر ۱۴۰۴
  • واکنش‌ها به تبلیغات جدید رامک / گله‌ گاوهای بامزه در...

    ۱۲ مهر ۱۴۰۴
  • نمک بازار برندینگ / بهترین نمک‌های ایرانی در رقابت جهانی

    ۷ مهر ۱۴۰۴

دسته‌ها

  • اسلایدر (276)
  • برندها (129)
  • برندینگ (87)
  • تجربه دیگران (47)
  • دیجیتال (60)
  • رادیو و تلویزیون (22)
  • رویدادها (100)
  • زندگی-بازار (10)
  • کلاس درس (54)
  • گزارش تصویری (36)
  • محیطی (46)
  • مقالات (7)

© تمام حقوق این وبسایت مربوط به رسانه جامع اقتصاد و تبلیغات تجاری ایران می‌باشد.

ایدنا
  • محیطی
  • دیجیتال
  • رادیو و تلویزیون
  • برندینگ
  • برندها
  • کلاس درس
  • مقالات
  • تجربه دیگران
  • رویدادها
  • ارتباط با ما

همچنین بخوانیدx

کاربران پلتفرم‌های خدماتی چقدر درآمد دارند؟

۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

بنیانگذاران تبلیغات مدرن در ایران؛ کارناوال...

۱۹ آذر ۱۴۰۲

ترندهای بازاریابی محتوا در سال 2024

۳۰ بهمن ۱۴۰۲