در چند روز اخیر رخدادهای قابل توجهی بازار برندینگ و تبلیغات را در ایران و جهان تحت تاثیر خود قرار داد.
به گزارش ایدنا (رسانه تبلیغات ایران) تغییر لوگو برند LACOSTE در برخی محصولاتش از معروفترین برندهای پوشاک و ادکلن در جهان بیش از هر چیز دیگری مورد توجه قرار گرفت. این برند در اقدامی جالب توجه لوگو معروف تمساح خود را به بز تغییر داد و دلیل این تغییر گرامیداشت نوواک جوکوویچ بود. این بازیکن به عنوان برترین تنیسور تاریخ با نماد بز شناخته می شود.
تیری گیبرت، مدیرعامل لوکاست که البته تلفظ دقیق ترش لکاست است، درباره این اقدام گفت: جوکوویچ بیش از هشت سال عضو خانواده لکاست است و با پشتکار و ارزشهایش به ارتقای برند ما کمک کرده است. بازآفرینی کروکودیل به شکل بز تصمیمی بدیهی بود تا دستاوردهای فوقالعاده او گرامی داشته شود.
واکنش ماکان مهرپویا به تغییر لوگو LACOSTE
در این باره ماکان مهرپویا از چهرههای شناخته شده در حوزه مارکتینگ و برندینگ در صفجه لینکدین خود نوشته: چند روزه که در لینکدین و اینستاگرام و… دارم میبینم که میگن برند Lacoste برای اولینبار به افتخار یک تنیسور لوگوی تمساح مشهور خودش رو با بز عوض کرده. درحالی که این اتفاق پیش از این هم افتاده. مثلا در ٢٠١٨ توسط آژانس BETC پاریس که اتفاقا همون سال شیر کن هم برد.
البته فراموش نکنیم که Rene Lacoste خودش تنیسور مشهوری بود و چون تمساح صداش میکردن، تبدیل شد به لوگوی این برند. شاید تبدیل موقت به بز (goat) که نام مستعار بزرگترین تنیسور تاریخ نوواک جکوویچه، برای اولین بار اتفاق افتاده باشه. اما همونطور که در ویدیوی زیر میبینید حیوانات درحال انقراض قبلا جایگزین تمساح شدن.
برای دیدن ویدیو کلیک کنید
واکنشها به ایراد املایی در بیلبورد سس دلوسه
همچنین برخی از کاربران لینکدین به وجود اشتباه املایی فاحش در متن یک بیلبورد که اخیرا اکران شده، واکنش نشان دادند. اخیرا در قالب طرح تبلیغات حمایتی با نقشه ایران که برخی برندها را دوباره به تابلوهای شهری برگردانده، تصویری از سس چیلیتای برند دلوسه دیده میشود که در اسلوگان آن به جای «قرمز» کلمه «فرمز» نوشته شده است.
محسن کرمی از فعالان بازار تبلیغات و مارکتینگ در این باره با انتشار تصویری از این اشتباه املایی، در صفحه لینکدینش نوشته: «دارم درست میبینم؟!!!! بیلبورد غلط املایی داره؟! بیلبورد؟!!!!!»
هنگامه شبانی استراتژیست برند نیز در همین راستا در جملهای طعنهآمیز نوشته : «الان باز میان میگن: همینکه دیده شده یعنی موفق بوده!»
در مقابل محمد میرناصر از مدیران مالی نوشته: «اتفاقا سوتی یا غلط املایی نیست بلکه نقطه ی دوم قرمز رو از نقطه ی پایین چیلی گرفته و بسیار هوشمندانه عمل شده 👍»
واکنش به تبلیغات بانک سپه؛ باران امید
امیر عبادیاصل از کارشناسان حوزه تبلیغات محیطی نیز در نقدی به طرح و ایده اصلی تبلیغات محیطی بانک سپه که با اسوگان «باران امید» نوشته است: یه دونه از اون جایزههاتون رو کم میکردین، میدادین به یه گرافیست، یه چیز آبرومند طراحی کنه براتون. ینی نسخه رایگان چتجیپیتی هم خروجیش بهتر از اینه.
پ.ن: عکس رو دیشب از عرشهپل عابر یادگار جنوب، سر فرحزاد گرفتم.
فائزه نظری از مارکترهای بازار تبلیغات ایران نیز در کامنتی طعنه آلود نوشته: تو یکی از قطرهها خونه گذاشتن. نکنه فکر کردن با 250 میلیون طرف میتونه خونه بخره؟