ایدنا
  • محیطی
  • دیجیتال
  • رادیو و تلویزیون
  • برندینگ
  • برندها
  • کلاس درس
  • مقالات
  • تجربه دیگران
  • رویدادها
  • ارتباط با ما
خانه » یوتیوب؛ عشق ابدی سریال‌های ایرانی؟

یوتیوب؛ عشق ابدی سریال‌های ایرانی؟

توسط فاطمه وطندوست ۱۲ خرداد ۱۴۰۴
۱۲ خرداد ۱۴۰۴ 0 دیدگاه
اشتراک‌گذاری 0FacebookTwitterPinterestWhatsapp
188

با شدت گرفتن محدودیت های نظارتی و سردرگمی‌های قانونی در پلتفرم های داخلی، موج تازه ای از تمایل تهیه کنندگان ر‌‌ئالیتی شوها و سریال های ایرانی به انتشار مستقیم آثار در یوتیوب شکل گرفت است.

به گزارش ایدنا (رسانه تبلیغات ایران) ازروزها قبل با پخش تیزرهای مختلف شروع یک سریال در نمایش خانگی به گوش مخاطب ها رسید. سریال سووشون با اقتباس آزاد از رمانی با همین نام از خانم سیمین دانشور از پلتفرم نماوا پخش شد. اولین قسمت این سریال به خوبی نشان دادکه قرار نیست اثری محافظه کارانه باشد. بعد ازپخش اولین قسمت گمانه زنی هایی دربار توقف این سریال از سوی مخاطبان به گوش    می‌رسید که با گذشت چند ساعت علاوه بر ممنوع الپخشی این سریال، پلتفرم نماوا هم از دسترس مخاطبان خارج شد. این یک اتفاق ساده نبود.

تکرار یک سناریو

با توجه به تشابه این اتفاق درباره سریال تاسیان و ممنوع شدن پخش قسمت های اولیه این سریال و اتفاقی که پس از آن افتاد،‌ مسیری را پیش روی تهیه کنندگان گذاشت؛ مسدود سازی رسمی سریال در داخل و در ادامه بارگذاری نسخه سانسور نشده آن در یوتیوب که یک موج هیجانی برای مخاطبان درباره عدم پذیرفتن سانسور ها توسط سازندگان را دارد و این امر باعث تمایل بیشتر مخاطبان برای دنبال کردن یک سریال می شود. آیا واقعا چنین است؟

سانسور دلاری

این وضعیت می تواند به ظهور یک ترفند جدید برای کسب درآمد دلاری در فضای رسانه ای ایران باشد . ترفندی که ممنوعیت های داخلی را تبدیل به ابزار تبلیغاتی غیر مستقیم برای یک اثر می کند. یوتیوب که بر خلاف پلتفرم های داخلی با سیستم پرداخت بین المللی و تبلیغات هدفمند عمل می کند در این میان به مقصدی سودآور برای صاحبان آثار به ظاهر طرد شده، می‌شود. اما سوال اینجاست که آیا این یک مسیر برای ساخت سریال های خارج از قوانین داخلی می شود یا فقط یک اتفاق بوده و تکرار نمی‌شود ؟

سکوت یا بازنگری؟

در این میان نقش ساترا محل پرسش اصلی مخاطب می شود که اگر این محدودیت سازی ها منجر به هدایت آثار به پلتفرم هایی شود که هیچ نظارت داخلی در خصوص آنها وجود ندارد؛ نشان دهنده از دست رفتن کامل کنترل بر محتوای تولیدی داخلی است یا نیاز به زمان برای بازنگری در سیاست های نظارت رسانه ای؟ یا دریک نگاه عمیق تر؛ آیا ما با یک مدل جدید از بازاریابی ممنوعه در حوزه هنر و رسانه مواجه ایم؟

ممکن است علاقه مند باشید
  • علی رئیس‌شقاقی، عکاس برجسته تبلیغات ایران درگذشت
  • ایلان ماسک به دنبال تبلیغ ایکس در آمازون
  • برندها برای بندر چه کردند؟ واکنش کسب‌وکارها به حادثه رجایی‌شهر
  • تبلیغات تلویزیونی: اصول، نکات، و تأثیر تیزر خوب در برند سازی توسط تلویزیون
اشتراک‌گذاری 0 FacebookTwitterPinterestWhatsapp
نوشته قبلی
نقد و تحلیل بیلبورد “همشهری ببین”
نوشته بعدی
مسدود شدن صفحه اینستاگرام “خانومی” پس از ویدیوی رپ خوانی زنان

نوشته‌های مرتبط

تغییر هویت بصری ۲۳ برند ایرانی در 1402

۱۳ اسفند ۱۴۰۲

حجم بازار اجاره اقامتگاه در ایران: 19 هزار میلیارد تومان

۲۸ آذر ۱۴۰۲

گزارش جامع دیتاک 1402 منتشر شد/ اندرونی بازار 130 هزار...

۷ خرداد ۱۴۰۳

همه واکنش‌ها به حواشی اخراج کارکنان فلایتیو / بحران Pr-Hr

۸ خرداد ۱۴۰۳

رقابت داغ شرکت‌‎های تبلیغات دیجیتالی/ خبر خرید شیپور توسط تپسل،...

۱۷ بهمن ۱۴۰۳

آخرین گمانه‌زنی‌ها درباره وزیران پزشکیان / معرفی کابینه دولت چهاردهم؟

۹ مرداد ۱۴۰۳

اهمیت «بازرگانی دیداری» در فروشگاه‌ها+نمونه‌های داخلی و خارجی

۱۵ اسفند ۱۴۰۲

مراقب تبلیغات درمانی در فضای مجازی باشید/ ساماندهی تبلیغات پزشکان

۵ خرداد ۱۴۰۳

چه کسی معاون اول می‌شود؟ وزیر اقتصاد پزشکیان کیست؟

۱۸ تیر ۱۴۰۳

واکنش‌ها به تبلیغات بیمه بازار با طرح گلس شیشه شکسته/...

۱۲ خرداد ۱۴۰۳

دیدگاه خود را بنویسید لغو پاسخ

پربازدیدترین مطالب

  • 1

    راهنمای دانلود chat GPT 4o و استفاده از...

    ۱۲ خرداد ۱۴۰۳ 66,7K مشاهدات
  • 2

    نمایشگاه نوشت افزار ایران نوشت در مصلی /...

    ۱۹ شهریور ۱۴۰۳ 18,5K مشاهدات
  • 3

    شوخی‌های جالب کاربران شبکه‌های اجتماعی با «یاد چه...

    ۲۱ مرداد ۱۴۰۳ 17,7K مشاهدات
  • 4

    دانلود سوپر اپلیکیشن تپسی / رقابت داغ شد

    ۲ مرداد ۱۴۰۳ 14,8K مشاهدات
  • 5

    تبلیغات تجاری خلاقانه + نمونه‌های موفق 2024

    ۱ خرداد ۱۴۰۳ 13,K مشاهدات

دسته‌بندی‌ها

  • اسلایدر (279)
  • برندها (129)
  • برندینگ (89)
  • تجربه دیگران (48)
  • دیجیتال (60)
  • رادیو و تلویزیون (22)
  • رویدادها (101)
  • زندگی-بازار (11)
  • کلاس درس (54)
  • گزارش تصویری (36)
  • محیطی (46)
  • مقالات (7)

درباره ایدنا

درباره ایدنا

جدیدترین مطالب

  • تبلیغات یا مزاحمت تلفنی کسب‌وکارها؟ / از آبشار عاطفه‌ها تا...

    ۲۷ آبان ۱۴۰۴
  • مزایای فارغ التحصیلی IT از دانشگاه‌های آلمان

    ۷ آبان ۱۴۰۴
  • پشت‌پرده‌های انحلال بانک آینده / وقتی برند به محاق می‌رود

    ۳ آبان ۱۴۰۴

دسته‌ها

  • اسلایدر (279)
  • برندها (129)
  • برندینگ (89)
  • تجربه دیگران (48)
  • دیجیتال (60)
  • رادیو و تلویزیون (22)
  • رویدادها (101)
  • زندگی-بازار (11)
  • کلاس درس (54)
  • گزارش تصویری (36)
  • محیطی (46)
  • مقالات (7)

© تمام حقوق این وبسایت مربوط به رسانه جامع اقتصاد و تبلیغات تجاری ایران می‌باشد.

ایدنا
  • محیطی
  • دیجیتال
  • رادیو و تلویزیون
  • برندینگ
  • برندها
  • کلاس درس
  • مقالات
  • تجربه دیگران
  • رویدادها
  • ارتباط با ما

همچنین بخوانیدx

به جای گوگل آنالیتیکس از چه...

۲۲ دی ۱۴۰۳

راهنمای دانلود chat GPT 4o و...

۱۲ خرداد ۱۴۰۳

ری برندهای بزرگ سال 2023؛ از...

۱۵ بهمن ۱۴۰۲