ایدنا
  • محیطی
  • دیجیتال
  • رادیو و تلویزیون
  • برندینگ
  • برندها
  • کلاس درس
  • مقالات
  • تجربه دیگران
  • رویدادها
  • ارتباط با ما
خانه » چند می‌گیری تبلیغ کنی؟ / پایتخت برای سیما چقدر آورده تبلیغاتی داشت؟

چند می‌گیری تبلیغ کنی؟ / پایتخت برای سیما چقدر آورده تبلیغاتی داشت؟

توسط EADNA ۳۱ فروردین ۱۴۰۴
۳۱ فروردین ۱۴۰۴ 0 دیدگاه
اشتراک‌گذاری 0FacebookTwitterPinterestWhatsapp
465

تبلیغات تلویزیونی در زمان چخش سریال پایتخت که امسال مخاطبان قابل توجهی داشت، بی‌حاشیه نبود و بازخوردهای بسیاری نیز به دنبال داشت.

به گزارش ایدنا (رسانه تبلیغات ایران) بسیاری از فعالان حوزه تبلیغات در واکنش به شمار بالای تبلیغات تلویزیونی در زمان پخش این سریال، نقدها و تحلیل‌هایی در شبکه‌های اجتماعی منتشر کردند.

با توجه به تعرفه‌های اعلامی سازمان صداوسیما در سال‌های ۱۴۰۲ و ۱۴۰۳ و بدون محاسبه افزایش قیمت در سال جدید، متوسط هزینه هر ثانیه آگهی در برنامه‌های پربیننده صداوسیما بین ۱۵۰ تا ۳۵۰میلیون تومان اعلام شده؛ با این حساب اگر میانگین هر ثانیه آگهی بازرگانی را ۲۵۰میلیون تومان محاسبه کنیم (بدون ضریب افزایش قیمت در ۱۴۰۴ و با اغماض به‌خاطر متغیر بودن زمان‌های پخش) مجموع درآمد صداوسیما از پخش قسمت اول سریال و تنها از محل آگهی‌های بین سریال، عدد شگفت‌انگیزی می‌شود: هر دقیقه ۱۵میلیارد تومان و ۱۸ دقیقه آگهی بازرگانی ۲۷۰میلیارد تومان!

به اعتقاد بسیاری از کارشناسان و با محاسبه درآمد تبلیغات قبل و بعد و پیش از پخش و دو برند خاصی که داخل سریال به صورت ویژه تبلیغ شدند، می‌توان گفت صداوسیما از هر قسمت سریال پایتخت حدود ۵۰۰میلیارد تومان درآمد دارد. و اگر این سریال ۲۰ قسمت باشد، با همین تک‌سریال، عددی معادل یک سوم بودجه مصوبه مجلس را از آن خود می‌کند! اتفاقی که جای خالی نهادهای نظارتی و شورای نظارت سازمان را بیشتر و پررنگ‌تر نشان می‌دهد؛ چطور سازمان صداوسیما با این درآمد از یک سریال خوب و محبوب، اولا مخاطب ریزشی را در سال‌های اخیر تجربه کرده و ثانیا چرا به چهره‌ها و برنامه‌های محبوب میدان نمی‌دهد و با سندِ به اصطلاح تحولی خود، همچنان در بن‌بست بی‌اعتنایی به مردم تخت گاز می‌رود؟

در همین راستا حمیدرضا قاضی‌مقدم متخصص و مشاور بازاریابی در صفحه لینکدینش منتشر کرد.

او نوشت:

🔰 اگر از دنبال کنندگان سریال پایتخت بوده باشید، احتمال امسال هم قبل و یا حین پخش سریال (بصورت زیرنویس و یا در تبلیغات میان برنامه ای) در معرض تبلیغات تلویزیونی برندهای مختلفی قرار گرفته اید.

🔰 الان و با گذشت چند روز از پایان پخش سریال پایتخت، شاید یکی از زمان های مناسبی باشه که میزان اثربخشی تبلیغات پخش شده در باکس تبلیغاتی قبل و حین پخش سریال رو بر اساس شاخص یادآوری بدون کمک محک بزنیم.

با این مقدمه کوتاه، لطفا به پاسخ این سوالات فکر کنیم که:
📍 نخستین برندی که از تبلیغات قبل و حین پخش سریال پایتخت به خاطر داریم کدام است؟
📍 چه برندهای دیگری رو به خاطر داریم که در باکس تبلیغاتی قبل و حین پخش سریال (در قالب زیرنویس و یا بین برنامه) تبلیغاتی رو پخش کرده اند؟
📍 در خود سریال، تبلیغ چه برند یا محصولی رو احساس کرده ایم؟

📌 البته این تنها شاخص اثربخشی پخش تبلیغات نیست و شاخص های دیگری مثل یادآوری با کمک هم به اجرای اثربخش تر این ارزیابی کمک می کنند. مضافا این که همین ارزیابی (آزمون یادآوری بدون کمک تبلیغات برندها) رو میشه در بازه های زمانی دیگری (مثلا یک هفته و یا یک ماه بعد از پایان پخش سریال) هم تکرار کرد.

📌 البته این یک آزمون استاندارد ارزیابی میزان اثربخشی تبلیغات نیست و برای دستیابی به نتایج قابل اتکا، به طرح تحقیق دقیق تر و عمیق تری نیاز است. این پست، صرفا تلنگریست برای نگاه کردن به موضوعات مختلف مرتبط با بازاریابی و تبلیغات از زاویه ای دیگر.

ممکن است علاقه مند باشید
  • مدیرعامل آپ کناره‌گیری کرد
  • برندها برای بندر چه کردند؟ واکنش کسب‌وکارها به حادثه رجایی‌شهر
  • انتقاد معاون وزیر ارشاد از تبلیغات تلویزیونی
  • وضعیت دیجیتال مارکتینگ ایرانی در سال 03
اشتراک‌گذاری 0 FacebookTwitterPinterestWhatsapp
نوشته قبلی
هوش مصنوعی می‌تواند جای 99 درصد کپی‌رایترها را بگیرد/ گفت‌وگو با رحمان نقی‌زاده گرمی
نوشته بعدی
برندها برای بندر چه کردند؟ واکنش کسب‌وکارها به حادثه رجایی‌شهر

نوشته‌های مرتبط

لوئیس فیگو برای تبلیغ لبنیات وارد تهران شد

۲۷ آذر ۱۴۰۲

عینک متا ریبن؛ رونق بازار یک محصول 20 میلیونی در...

۲۴ مرداد ۱۴۰۳

تصمیم فولکس‌واگن برای کاهش 20 درصدی هزینه کارکنان

۱۹ آذر ۱۴۰۲

رازگشایی از بزرگترین چالش لینکدین فارسی/ «بوردیم» چگونه برنده رقابت...

۲۱ آبان ۱۴۰۳

حاشیه‌های ثبت نام تجاری «فین‌تک» برای یک شرکت سرمایه‌گذاری

۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

تکرار نمیشه! / عذرخواهی برندها از تبلیغات تجاری توهین‌آمیز +...

۱۶ مهر ۱۴۰۳

رنگ سال 2025 انتخاب شد/ هیاهویی برای هیچ یا نقطه...

۱۷ آذر ۱۴۰۳

جنگ، برندینگ و دیگر هیچ… / یک مشاوره رایگان فوری!

۵ آبان ۱۴۰۳

آیا بازار در انحصار گلرنگ است؟ برندهایی که به گلرنگ...

۱۰ آذر ۱۴۰۳

جدیدترین و بهترین کتاب های تبلیغات و مارکتینگ در جهان

۲۶ فروردین ۱۴۰۳

دیدگاه خود را بنویسید لغو پاسخ

پربازدیدترین مطالب

  • 1

    راهنمای دانلود chat GPT 4o و استفاده از...

    ۱۲ خرداد ۱۴۰۳ 60,4K مشاهدات
  • 2

    شوخی‌های جالب کاربران شبکه‌های اجتماعی با «یاد چه...

    ۲۱ مرداد ۱۴۰۳ 16,8K مشاهدات
  • 3

    نمایشگاه نوشت افزار ایران نوشت در مصلی /...

    ۱۹ شهریور ۱۴۰۳ 16,6K مشاهدات
  • 4

    دانلود سوپر اپلیکیشن تپسی / رقابت داغ شد

    ۲ مرداد ۱۴۰۳ 13,9K مشاهدات
  • 5

    تبلیغات تجاری خلاقانه + نمونه‌های موفق 2024

    ۱ خرداد ۱۴۰۳ 12,9K مشاهدات

دسته‌بندی‌ها

  • اسلایدر (260)
  • برندها (122)
  • برندینگ (83)
  • تجربه دیگران (39)
  • دیجیتال (60)
  • رادیو و تلویزیون (20)
  • رویدادها (97)
  • زندگی-بازار (9)
  • کلاس درس (53)
  • گزارش تصویری (33)
  • محیطی (42)
  • مقالات (7)

درباره ایدنا

درباره ایدنا

جدیدترین مطالب

  • خلیج فارس از یک هویت تاریخی تا یک برند اقتصادی...

    ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۴
  • انتشار اثری تازه از شوکت عباسی نقاش معاصر

    ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۴
  • واکنش مارکترها به تبلیغات خیابانی وحشت‌آفرین برای کودکان/ آیا تبلیغات...

    ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۴

دسته‌ها

  • اسلایدر (260)
  • برندها (122)
  • برندینگ (83)
  • تجربه دیگران (39)
  • دیجیتال (60)
  • رادیو و تلویزیون (20)
  • رویدادها (97)
  • زندگی-بازار (9)
  • کلاس درس (53)
  • گزارش تصویری (33)
  • محیطی (42)
  • مقالات (7)

© تمام حقوق این وبسایت مربوط به رسانه جامع اقتصاد و تبلیغات تجاری ایران می‌باشد.

ایدنا
  • محیطی
  • دیجیتال
  • رادیو و تلویزیون
  • برندینگ
  • برندها
  • کلاس درس
  • مقالات
  • تجربه دیگران
  • رویدادها
  • ارتباط با ما

همچنین بخوانیدx

رقابت داغ شرکت‌‎های تبلیغات دیجیتالی/ خبر...

۱۷ بهمن ۱۴۰۳

آیا بازار در انحصار گلرنگ است؟...

۱۰ آذر ۱۴۰۳

2024 سال رونق تبلیغات دیجیتالی در...

۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳