ایدنا
  • محیطی
  • دیجیتال
  • رادیو و تلویزیون
  • برندینگ
  • برندها
  • کلاس درس
  • مقالات
  • تجربه دیگران
  • رویدادها
  • ارتباط با ما
خانه » درآمد یوتیوب چقدر است؟ رونق بازار تبلیغات در بزرگترین پلتفرم اینترنتی ویدیو

درآمد یوتیوب چقدر است؟ رونق بازار تبلیغات در بزرگترین پلتفرم اینترنتی ویدیو

توسط EADNA ۱۲ آذر ۱۴۰۳
۱۲ آذر ۱۴۰۳ 0 دیدگاه
اشتراک‌گذاری 0FacebookTwitterPinterestWhatsapp
192

یوتیوب در ابتدا به عنوان پلتفرمی برای اشتراک‌گذاری ویدیو و سرگرمی کاربران معرفی شد اما حالا در کنار این کارکرد، به منبعی برای درامد یوتیوبرها تبدیل شده و بسیاری از کاربرانش هم در صدد هستند که از این ابزار سرگرمی، پول دربیاروند. اما شاید کمتر کسی به درآمد یوتیوب از تبلیغات توجه کند! سهم یوتیوب در درآمدهای تبلیغاتی چقدر است؟

به گزارش ایدنا (رسانه تبلیغات ایران) در دهه گذشته، درآمد تبلیغات یوتیوب رشد چشمگیری داشته و این پلتفرم به یکی از بازیگران اصلی در صنعت تبلیغات دیجیتال تبدیل شده است. تا سال 2024، درآمد سالانه تبلیغات یوتیوب به بیش از ۵۰ میلیارد دلار رسیده است. به‌طور خاص، یوتیوب در سه‌ماهه سوم سال ۲۰۲۴ حدود ۸.۹۲ میلیارد دلار درآمد از تبلیغات کسب کرده است. این رشد عمدتاً ناشی از افزایش تعداد کاربران جهانی، معرفی یوتیوب شورتز و ادغام پلتفرم با سایر خدمات تبلیغاتی گوگل است.

چگونه یک ویدیوی جذاب برای کسب و کارمان درست کنیم؟

 

حچم بازار دیجیتال چقدر است؟

در همین مدت، بازار تبلیغات دیجیتال به‌طور کلی رشد چشمگیری داشته است. طبق داده‌های ارائه‌شده توسط انجمن تبلیغات اینترنتی (IAB)، درآمد کل تبلیغات دیجیتال در سال ۲۰۲۳ به بیش از ۵۰۰ میلیارد دلار رسید. این رقم از حدود ۱۵۰ میلیارد دلار در ده سال پیش به‌طور قابل توجهی افزایش یافته است. این رشد عمدتاً به‌واسطه گسترش شبکه‌های اجتماعی، تجارت الکترونیک و خدمات استریمینگ بوده است.

 

چالش‌های درآمدزایی از یوتیوب

اگرچه یوتیوب در تبلیغات ویدیویی جایگاه برجسته‌ای دارد، اما رشد آن با چالش‌هایی نظیر تغییر رفتار مصرف‌کننده و افزایش اهمیت قوانین حریم خصوصی روبه‌رو شده است. پلتفرم‌هایی مانند تیک‌تاک که بر محتوای کوتاه تمرکز دارند، به رقبای قدرتمندی تبدیل شده‌اند. با این حال، یوتیوب به دلیل تنوع در فرمت‌های تبلیغاتی خود، از جمله تبلیغات ویدیویی قابل رد شدن، تبلیغات نمایشی و یوتیوب شورتز، همچنان موقعیت قوی خود را حفظ کرده است.

اما و اگرهای رفع فیلتر یوتیوب/ نان یوتیوبرهای ایرانی در روغن فیلترینگ

 

سهم یوتیوب از تبلیغات دیجیتالی

در مقایسه با کل بازار تبلیغات دیجیتال، رشد یوتیوب سهم قابل توجهی دارد، اما همچنان نسبت به دیگر پلتفرم‌ها مانند متا (فیس‌بوک) که سهم بیشتری از بازار تبلیغات دیجیتال را به خود اختصاص داده‌اند، کوچکتر است. درآمد کل تبلیغات گوگل که شامل یوتیوب می‌شود، پیش‌بینی می‌شود در سال ۲۰۲۴ از ۲۵۰ میلیارد دلار فراتر رود.

در نهایت، یوتیوب در دهه گذشته تبدیل به یکی از بازیگران اصلی در بازار تبلیغات دیجیتال شده است، اما رقابت با پلتفرم‌های دیگر و تغییرات در دینامیک بازار می‌تواند بر رشد آن در آینده تاثیر بگذارد. اگرچه یوتیوب همچنان در حال گسترش پایگاه کاربران خود و نوآوری در ویژگی‌هایی مانند یوتیوب شورتز است، اما رشد کلی بازار تبلیغات دیجیتال ممکن است سریع‌تر از رشد پلتفرم‌های فردی باشد.

2024 سال رونق تبلیغات دیجیتالی در جهان + گزارش جامع استفاده از اینترنت و شبکه‌های اجتماعی

 

ممکن است علاقه مند باشید
  • اهمیت استفاده از سئو و شبکه‌های اجتماعی برای بازاریابی رایگان استارتاپ‌ها
  • انتقاد معاون وزیر ارشاد از تبلیغات تلویزیونی
  • آیا رفع فیلتر واتساپ تاثیری در فضای دیجیتال مارکتینگ دارد؟ + واکنش کاربران
  • آیا پایان سلطنت گوگل نزدیک است؟ جئو چیست و چگونه جایگزین سئو خواهد شد؟
اشتراک‌گذاری 0 FacebookTwitterPinterestWhatsapp
نوشته قبلی
نشست مشترک تاجران ایران و روسیه با محوریت هوش مصنوعی
نوشته بعدی
نقد تبلیغات / ویدیوی تبلیغاتی هایلایت کلاسینو

نوشته‌های مرتبط

معرفی بهترین دوره های آموزش دیجیتال مارکتینگ در ایران /...

۲۵ شهریور ۱۴۰۳

طلاق سلبریتی‌‌ها و تبلیغات تجاری در ایران

۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

مدیر تبلیغات وزارت ارشاد: متولی تبلیغ در VODها ماییم

۳ اردیبهشت ۱۴۰۳

ترب‌گلد؛ حاصل همکاری کاریزما و ترب/ چگونه طلای با پشتوانه...

۷ اسفند ۱۴۰۳

واکنش جبلی به تبلیغ سریال‌های ترکیه‌ای در شبکه نمایش خانگی

۲۹ آذر ۱۴۰۲

تبلیغات 2024 در یک نگاه / پیش‌بینی‌ها از رویکردهای تبلیغاتی...

۲۱ آذر ۱۴۰۳

جدیدترین و بهترین کتاب های تبلیغات و مارکتینگ در جهان

۲۶ فروردین ۱۴۰۳

تصمیم فولکس‌واگن برای کاهش 20 درصدی هزینه کارکنان

۱۹ آذر ۱۴۰۲

اُکالا رکورد زد / ثبت ۱۵۷ هزار سفارش در یک...

۷ آبان ۱۴۰۳

تبلیغ کالاهای ممنوعه در صداوسیما ؟

۹ بهمن ۱۴۰۲

دیدگاه خود را بنویسید لغو پاسخ

پربازدیدترین مطالب

  • 1

    راهنمای دانلود chat GPT 4o و استفاده از...

    ۱۲ خرداد ۱۴۰۳ 62,4K مشاهدات
  • 2

    شوخی‌های جالب کاربران شبکه‌های اجتماعی با «یاد چه...

    ۲۱ مرداد ۱۴۰۳ 17,K مشاهدات
  • 3

    نمایشگاه نوشت افزار ایران نوشت در مصلی /...

    ۱۹ شهریور ۱۴۰۳ 16,7K مشاهدات
  • 4

    دانلود سوپر اپلیکیشن تپسی / رقابت داغ شد

    ۲ مرداد ۱۴۰۳ 14,3K مشاهدات
  • 5

    تبلیغات تجاری خلاقانه + نمونه‌های موفق 2024

    ۱ خرداد ۱۴۰۳ 12,9K مشاهدات

دسته‌بندی‌ها

  • اسلایدر (263)
  • برندها (123)
  • برندینگ (84)
  • تجربه دیگران (39)
  • دیجیتال (60)
  • رادیو و تلویزیون (22)
  • رویدادها (99)
  • زندگی-بازار (9)
  • کلاس درس (53)
  • گزارش تصویری (33)
  • محیطی (44)
  • مقالات (7)

درباره ایدنا

درباره ایدنا

جدیدترین مطالب

  • مسدود شدن صفحه اینستاگرام “خانومی” پس از ویدیوی رپ خوانی...

    ۱۸ خرداد ۱۴۰۴
  • یوتیوب؛ عشق ابدی سریال‌های ایرانی؟

    ۱۲ خرداد ۱۴۰۴
  • نقد و تحلیل بیلبورد “همشهری ببین”

    ۱۰ خرداد ۱۴۰۴

دسته‌ها

  • اسلایدر (263)
  • برندها (123)
  • برندینگ (84)
  • تجربه دیگران (39)
  • دیجیتال (60)
  • رادیو و تلویزیون (22)
  • رویدادها (99)
  • زندگی-بازار (9)
  • کلاس درس (53)
  • گزارش تصویری (33)
  • محیطی (44)
  • مقالات (7)

© تمام حقوق این وبسایت مربوط به رسانه جامع اقتصاد و تبلیغات تجاری ایران می‌باشد.

ایدنا
  • محیطی
  • دیجیتال
  • رادیو و تلویزیون
  • برندینگ
  • برندها
  • کلاس درس
  • مقالات
  • تجربه دیگران
  • رویدادها
  • ارتباط با ما

همچنین بخوانیدx

رکود گسترده برندهای برتر جهان در...

۲۰ آذر ۱۴۰۲

نتیجه یک تحقیق در امریکا: محتوای...

۲۳ بهمن ۱۴۰۲

داستانسرایی یا storytelling چیست؟ + بهترین...

۹ مهر ۱۴۰۳