ایدنا
  • محیطی
  • دیجیتال
  • رادیو و تلویزیون
  • برندینگ
  • برندها
  • کلاس درس
  • مقالات
  • تجربه دیگران
  • رویدادها
  • ارتباط با ما
خانه » همه چیز درباره اسنپ پی و آن یک ساعت و 13 دقیقه / بلک فرایدی ایرانی چگونه گذشت؟

همه چیز درباره اسنپ پی و آن یک ساعت و 13 دقیقه / بلک فرایدی ایرانی چگونه گذشت؟

توسط EADNA ۱۲ آذر ۱۴۰۳
۱۲ آذر ۱۴۰۳ 0 دیدگاه
اشتراک‌گذاری 0FacebookTwitterPinterestWhatsapp
230

بلک فرایدی یا همان جمعه سیاه که چندسالی است در ایران رونق قابل توجهی پیدا کرده، در سال جاری هم با استقبال گسترده شهروندان ایرانی و البته پلتفرم‌ها و برندهای مختلف در بازارهای مختلف روبرو شد.

به گزارش ایدنا (رسانه تبلیغات ایران) جمعه سیاه بازارهای مختلف در ایران البته حواشی بسیار زیادی هم داشت. مهمترین این حواشی مربوط به دستکاری قیمت‌ها بود که بازتاب قابل توجهی نیز در صداوسیما پیدا کرد.

قضیه این بود که گویا برخی پلتفرم‌هازبا افزایش قیمت‌ها و لحاظ کردن تخفیف‌های صوری، سعی داشتند تا از فضای بلک فرایدی استفاده کرده و کالاهای خود را حتی با قیمتی بالاتر از قیمت‌های معمول بازار بفروشند.

در این باره در ایدنا نیز مطالبی را به نقل از برخی کاربران بازنشر کردیم که می‌توانید با کلیک روی لینک زیر، آن را بخوانید.

بلک فرایدی ایرانی یا بازار سیاه ناهمخوان؟ آیا دیجیکالا قیمت‌ها را بالا برده است؟

اما این تنها حاشیه بلک فرایدی ایرانی نبود. خارج شدن برخی پلتفرم‌ها از دسترس کاربران و تغییر ناگهانی قیمت‌ها در لحظه خرید هم واکنش‌های بسیاری داشت.

پایگاه اینترنتی سکودار در گزارشی درباره این اتفاق‌ها به جزئیات ماجرا پرداخت و نوشت: بلک فرایدی که در بسیاری از کشورهای دنیا به عنوان روز خریدهای هیجان انگیز و تخفیفات بزرگ شناخته می‌شود، در سال‌های اخیر به یکی از مناسبات تقویم محتوایی مارکتینگ برندهای مختلف و بهانه‌ای برای طراحی و اجرای یک کمپین تبلیغاتی در کسب و کارهای آنلاین و آفلاین بدل شده است.

بلک فرایدی از فرهنگ غربی وارد ایران شد اما کسب و کارهای ایرانی توانستند به خوبی آن را با نیاز و ویژگی‌های مشتریان خود سازگار کنند، شاید با مفهومی متفاوت با آنچه در غرب اتفاق می‌افتد اما حال در ایران نیز نام جمعه سیاه تداعی کننده یک فرصت مناسب برای خرید کالا با تخفیفات ویژه است.

یکی از عوامل اصلی موفقیت بلک فرایدی در ایران، رشد سریع ایکامرس با تجارت الکترونیک و همچنین افزایش اعتماد کاربران به خرید آنلاین است. مجموعه‌های بزرگی همچون: دیجیکالا، اسنپ، بانی مد، خانومی، تکنولایف، اکالا و … نقش موثری در این اتفاق داشتند و همواره در تلاشند تا با ارائه تخفیف‌های جذاب و تبلیغات گسترده سهم بیشتری از این بازار را به خود اختصاص دهند، در واقع این رقابت دلیل اصلی تبدیل شدن بلک فرایدی به یکی از روزهای شلوغ ایکامرس ایران است.

گزارش تپسل؛ ۱۰ میلیارد نمایش تبلیغات در بلک فرایدی

 

حراجمعه اسنپ روی کاغذ برنده بازی بود

حراجمعه نام کمپین بلک فرایدی 2024 اسنپ بود و اسنپ پی با اسلوگان «یه قصه چهار قسطه» کمپینی با هدف فروش و افزایش کاربر را لانچ کرد، به نظر می‌رسد بهتر بود پیام در بسترهای مختلف یکپارچه باشد اما اگر این مورد را فاکتور بگیریم می‌توان گفت اسنپ پی با قدرت و ظرفیت بالا ظاهر شده بود.

اگر بزرگی این کمپین برایتان غیرقابل درک است، باید سری یه آژانس‌های تبلیغاتی بزنید تا متوجه شوید کارمندان اسنپ احتمالا از مدت‌ها پیش، بی‌وقفه برای اجرای این کمپین کوشیده‌اند، از طراحی تا هماهنگی با فروشگاه‌های همکار و حوزه‌های دیگر در پروژه‌ای با این ابعاد حتما کار سخت و طاقت فرسایی است.

چند ساعت قبل از حراجمعه همه چیز آماده بود، تخفیف‌های وسوسه انگیز، کالاهای تخفیف خورده کابردی و قابل توجه، آپشن خرید در چهار قسط و کاربرانی که با بمباران پیام‌های تبلیغاتی از این رویداد بزرگ مطلع شده بودند.

حالا اسنپ پی همانند یک فرمانده و وندورهایش که نقش پارتنرشیپ را بازی می‌کردند شبیه به ارتشی قدرتمند در میدان جنگ آماده نبردی فرسایشی و جذاب بودند.

 

سقوطی به مدت یک ساعت و سیزده دقیقه!

اسنپ پی با آغاز کمپین از دسترس خارج شد، هجوم کاربران و ترافیک بسیار بالا سرورهای اسنپ را شوکه کرد تا این غول ایکامرس با یک کمای یک ساعت و سیزده دقیقه‌ای مواجه شود.

این استقبال بی‌نظیر حاصل برنامه‌ریزی دقیق تیم بازاریابی اسنپ پی بود اما زیرساخت‌ها به هیچ عنوان آماده پذیرایی از این حضور گسترده نبودند، این بالانس نبودن موجب شد تا تمام نقشه‌ها نقش بر آب شود و تیم فنی برای مدیریت بحران در ابتدا گزینه خرید اعتباری را از منوی اصلی سوپراپلیکیشن اسنپ حذف کرد.

تعدادی از فعالان و متخصصان پیش‌تر هشدار چنین اتفاقی را داده بودند و پس از بروز این مشکل بسیاری از کاربران در فضای لینکدین اقدام بر نگارش نقدهای سنگین و بی‌رحمانه کردند، نقدهایی که نهایتا واکنش رسمی صفحه اسنپ پی را به همراه داشت.

اسنپ پی در لینکدین از آمادگی خود برای میزبانی فنی از ماه‌ها پیش خبر داد و زمان قطعی سرور را یک ساعت و سیزده دقیقه اعلام کرد، همچنین اظهار داشت این کمپین با 3 هزار فروشگاه و بیش از یک میلیون کالا برگزار برگزار شد واز این تعداد تنها 20 فروشگاه از دسترس خارج شدند و از 400 کالای تخفیف ویژه تنها 5 کالا در دسترس مشتریان قرار نگرفت.

البته نظر کاربران لینکدین زیر پست اسنپ پی چیز دیگری است، آن‌ها نه تنها مدت زمان عدم دسترسی به اسنپ پی و فروشگاه‌هایش را بیشتر می‌دانند بلکه اعتراض اصلی را به تخفیف‌های دروغین دارند، تصاویری از تجربه کاربران که نشان می‌دهد پس از اقدام به خرید، فروشگاه‌ها تخفیف اعلام شده در اسنپ پی را حذف کرده و کالا را با قیمت بیشتری به فروش می‌رساندند، البته این را می‌توان به پای شیطنت برخی فروشگاه‌ها گذاشت، شیطنتی که می‌توانست به اعتبار اسنپ لطمه وارد کند.

در اینجا سوالات بسیاری مطرح می‌شود، آیا اسنپ پی از ظرفیت سرورهای خود آگاه بود و اقدام به برگزاری چنین کمپین بزرگی کرد؟ آیا دل بستن به وندورهایی که در قالب وردپرس ساخته شده‌اند کار عاقلانه‌ای است؟ آیا پس از یک ساعت و سیزده دقیقه تمام کاربران توانایی خرید را داشتند؟ وظیفه نظارت بر فروشگاه‌ها بر عهده چه کسی بود؟

 

سقوطی که منجر به پرواز شد

با تمام نارضایتی‌ها باید به مارکتینگ اسنپ پی آفرین گفت، اسنپ پی با وجود رقبای قدرتمندی همچون دیجیکالا، تپسی شاپ و … توانست رکوردی عالی از یوزر فعال را ثبت کند، رکوردی که نشان دهنده آینده‌ای درخشان برای این پلتفرم و صنعت ایکامرس کشور است.

باید پذیرفت برگزاری جشنواره فروش در این ابعاد کار ساده‌ای نیست، حجم بالای کاربران و تراکنش‌ها در کوتاه‌ترین زمان ممکن باعث شد تا اسنپ پی از لحاظ فنی دچار مشکل شود اما تیم اجرایی توانست با مدیریت هوشمندانه و برنامه ریزی دقیق، تجربه نسبتا خوبی را برای کاربران رقم بزند، کاربرانی که احتمالا اقدام به انتشار پست از تجربه مثبت خود در لینکدین نمی‌کنند و باید منتظر انتشار آمار رسمی از سوی سوپراپلیکیشن اسنپ ماند.

اسنپ پی با پارتنرهای فروشگاهی خود، سبدکالای متنوعی را برای مشتریان فراهم کرد تا طیف وسیعی از نیازها را پوشش دهد، اطلاع رسانی شفاف و به موقع صورت گرفت، پشتیبانی با عملکرد فوق‌العاده‌ای سعی بر حل مشکلات کاربران و خلق تجربه خریدی خوشایند را داشت و در انتها اسنپ پی موفق شد یکی از بزرگ‌ترین کمپین‌های ایکامرس تاریخ ایران را برگزار کند.

کمپین بلک فرایدی امسال، با تمام چالش‌ها و نقدهایی که به همراه داشت، نشان داد اسنپ پی از ظرفیت بالایی برای بهبود و رشد برخوردار است، این تجربه نه تنها فرصتی برای ارائه خدمات بهتر به کاربران بود، بلکه بیانگر این است که اسنپ پی با شناخت نقاط ضعف و تقویت نقاط قوت خود می‌تواند به عنوان یکی از پیشگامان فروش آنلاین، استانداردهای جدیدی را در بازار تعریف کند.

باید منتظر ماند تا در آینده شاهد پیشرفت‌های چشمگیر و بی‌نقص اسنپ پی باشیم اما اکنون این آغاز راه است و باید به این پلتفرم جوان فرصت تجربه کردن داد.

ممکن است علاقه مند باشید
  • برندگان جشنواره ایران ادز معرفی شدند
  • همکاری تولیپس و مات برای حضور در بازار جهانی
  • جنگ تبلیغاتی روابط عمومی‌ها بالا گرفت/ حمله آماری اسنپ به گلرنگ
  • چه کسی معاون اول می‌شود؟ وزیر اقتصاد پزشکیان کیست؟
اشتراک‌گذاری 0 FacebookTwitterPinterestWhatsapp
نوشته قبلی
نقد تبلیغات / ویدیوی تبلیغاتی هایلایت کلاسینو
نوشته بعدی
فروش اسنپ به بنیاد مستضعفان تکذیب شد

نوشته‌های مرتبط

ارزش «ایکس» سقوط کرد

۱۲ دی ۱۴۰۲

علی رئیس‌شقاقی، عکاس برجسته تبلیغات ایران درگذشت

۱۰ اسفند ۱۴۰۳

مذاکرات نتیجه داد؛ توافق اسنپ و هکرها

۱۱ دی ۱۴۰۲

کمپین جدید محیطی در تهران و محورهای مواصلاتی / داستان...

۱۵ آبان ۱۴۰۳

محمد رضا گلزار سفیر برند اکستریم VX شد

۱۵ بهمن ۱۴۰۲

واکنش‌ها به کمپین تبلیغاتی دیجیکالا برای نوشت‌افزار / هر چی...

۱۹ شهریور ۱۴۰۳

فروش ۴۲.۵ درصد از سهام آپ به ارزش ۴۶۵۳ میلیارد...

۱ اسفند ۱۴۰۳

تبلیغ جالب اسنپ‌فود در کرمانشاه با خورش خلال و دنده...

۱۵ مهر ۱۴۰۳

انتقاد از بازارسازی برای کتاب‌های زیرپله‌ای در پلتفرم‌های آنلاین

۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

واکنش‌ها به تغییر لوگو سایپا

۱۹ آذر ۱۴۰۳

دیدگاه خود را بنویسید لغو پاسخ

پربازدیدترین مطالب

  • 1

    راهنمای دانلود chat GPT 4o و استفاده از...

    ۱۲ خرداد ۱۴۰۳ 60,4K مشاهدات
  • 2

    شوخی‌های جالب کاربران شبکه‌های اجتماعی با «یاد چه...

    ۲۱ مرداد ۱۴۰۳ 16,8K مشاهدات
  • 3

    نمایشگاه نوشت افزار ایران نوشت در مصلی /...

    ۱۹ شهریور ۱۴۰۳ 16,6K مشاهدات
  • 4

    دانلود سوپر اپلیکیشن تپسی / رقابت داغ شد

    ۲ مرداد ۱۴۰۳ 13,9K مشاهدات
  • 5

    تبلیغات تجاری خلاقانه + نمونه‌های موفق 2024

    ۱ خرداد ۱۴۰۳ 12,9K مشاهدات

دسته‌بندی‌ها

  • اسلایدر (260)
  • برندها (122)
  • برندینگ (83)
  • تجربه دیگران (39)
  • دیجیتال (60)
  • رادیو و تلویزیون (20)
  • رویدادها (97)
  • زندگی-بازار (9)
  • کلاس درس (53)
  • گزارش تصویری (33)
  • محیطی (42)
  • مقالات (7)

درباره ایدنا

درباره ایدنا

جدیدترین مطالب

  • خلیج فارس از یک هویت تاریخی تا یک برند اقتصادی...

    ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۴
  • انتشار اثری تازه از شوکت عباسی نقاش معاصر

    ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۴
  • واکنش مارکترها به تبلیغات خیابانی وحشت‌آفرین برای کودکان/ آیا تبلیغات...

    ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۴

دسته‌ها

  • اسلایدر (260)
  • برندها (122)
  • برندینگ (83)
  • تجربه دیگران (39)
  • دیجیتال (60)
  • رادیو و تلویزیون (20)
  • رویدادها (97)
  • زندگی-بازار (9)
  • کلاس درس (53)
  • گزارش تصویری (33)
  • محیطی (42)
  • مقالات (7)

© تمام حقوق این وبسایت مربوط به رسانه جامع اقتصاد و تبلیغات تجاری ایران می‌باشد.

ایدنا
  • محیطی
  • دیجیتال
  • رادیو و تلویزیون
  • برندینگ
  • برندها
  • کلاس درس
  • مقالات
  • تجربه دیگران
  • رویدادها
  • ارتباط با ما

همچنین بخوانیدx

پایان مزاحم‌های بدصدای بی‌موقع / تماس‌های...

۱۵ مهر ۱۴۰۳

ماجرای اجلاس سران اینستاگرام چیست؟ /...

۴ مهر ۱۴۰۳

گلرنگ به دنبال خرید کل سهام...

۲۴ بهمن ۱۴۰۲