ایدنا
  • محیطی
  • دیجیتال
  • رادیو و تلویزیون
  • برندینگ
  • برندها
  • کلاس درس
  • مقالات
  • تجربه دیگران
  • رویدادها
  • ارتباط با ما
خانه » واکنش‌ها به اوپنینگ «یه ایران دوستش داره» / تبلیغ تهران برای تهرانی‌ها؟

واکنش‌ها به اوپنینگ «یه ایران دوستش داره» / تبلیغ تهران برای تهرانی‌ها؟

توسط EADNA ۱ آبان ۱۴۰۳
۱ آبان ۱۴۰۳ 0 دیدگاه
اشتراک‌گذاری 1FacebookTwitterPinterestWhatsapp
1,8K

پس از نزدیک به یک ماه از اجرای تیزینگ معروف «یه ایران دوستش داره» سرانجام این کمپین گشایش پیدا کرد و معلوم شد آنچه از نظر طراحان این کمپین یک ایران دوستش دارد، تهران است.

به گزارش ایدنا (رسانه تبلیغات ایران) این کمپین 360 درجه که در همه محمل‌های تبلیغاتی اجرای شده به ظرفیت‌های نهان و آشکار تهران به عنوان یک شهر دوست داشتنی پرداخته و چهره‌های تهرانی محبوب هنر و فرهنگ ایران را نیز معرفی کرده است.

اما بسیاری از کاربران شبکه‌های اجتماعی واکنش‌های متفاوتی به این کمپین داشته‌اند.

در ادامه این واکنش‌ها را مرور خواهیم کرد.

 

جزئیات کمپین یه ایران دوستش داره

اگرچه پیداست که این کمپین از سوی شهرداری تهران و احتملا به صورت دقیق‌تر از سوی سازمان زیباسازی شهر تهران و در قالب اکران فرهنگی اجرا شده است، اما در هیچ یک از بیلبوردها و تابلوهای اکران، نشانی از مرجع این کمپین وجود ندارد.

به نظر می‌رسد که در کمپین حاضر برخی چهره‌های منتخب، برخی اماکن محبوب و مقدس و برخی ظرفیت‌های ملموس و غیرملموس دیگر شهر تهران مورد توجه قرار گرفته است تا هویت شهری پایتخت را بازسازی کند.

در سال‌های اخیر شهرداری تهران بارها تلاش کرد تا هویت سنتی تهران را بازسازی کند. از تلاش برای بازسازی هویت محله با راه اندازی سرای محلات تهران تا تبلیغات فرهنگی گسترده با عنوان تهران شهر اخلاق‌مدار و و … با این حال به نظر می‌رسد که ارتباط چندانی میان محتواهای تبلیغاتی و آموزشی از یک سو و شهروندان به ویژه‌ نسل‌های جوان‌تر از سوی دیگر برقرار نمی‌شد.

 

واکنش‌ به کمپین تبلیغاتی تهران

سورنا صدری اکانت منیجر و کاربر لینکدین در پستی نوشته است: یه ایران دوستش داره بالاخره reveal شد و به نظرم از نظر مفهومی خوب جمع شد و فراتر از انتظارم از شهرداری بود. البته که هیچ ارتباط تصویری بین tease و reveal نیست و کیفیت اجرا هم جالب نیست، اما باز هم خوبه!

صدف صادقی کارشناس محتوا و طراح کمپین در دیجیکالا نوشته: یه وقتا میشینم با خودم فکر میکنم مثلا تا سال دیگه مهاجرت کنم چقدر خوب میشه ولی ۵دقیقه نگذشته همه دلبستگی و وابستگی‌های زندگیم میاد جلو چشم و اشکیه که دیگه نمیشه جلوشو گرفت.

مثلا غم میشینه به دلم اگه دیگه نتونم تو پاییز و بارون تو ولیعصر قدم بزنم، یا تو اوج سرما نتونم برم توچال قهوه بخورم. خرید شب عید بازار تجریش کجا تجربه کنم؟ اره من حتی دلم برای این تهران کثیف و پرترافیک هم تنگ میشه.
بهش فکر کن…. هممون تهران رو دوست داریم حتی اگه هر روز از دستش کلافه بشیم اما با گوشه گوشه اون خاطره‌های تلخ و شیرین داریم. واقعیت همینه…. «تهران، یه ایران دوستش داره💚» فاز اوپنینگ کمپین «یه ایران دوستش داره» جوابش با «تهران» کامل شد و بهم یاداوری کرد که تهرانمون چقدر قشنگی داره که بهش بی‌لطفی کردیم.

علی دریابک متخصص مارکتینگ نیز در لینکدینش نوشته:

بالاخره معلوم شد چی رو یه ایران دوست داره!

این چند وقته صحبت در رابطه با این تبلیغات و تفاسیر زیادی بود ولی به نظرم که هیچکی فکرشم نمی‌کرد تهش همچین چیزی بشه.

من کلیت این کمپین رو که خیلی دوست داشتم.
به نظرم با حجم تبلیغات و جذابیتی که داشت کاملا توی فاز تیزینگ ذهن رو درگیر کرد و به صورت ارگانیک باعث شد خیلی حرفا درباره‌ش زده بشه و در نهایت هم بعد از رونمایی بازم باعث شد فکر درگیر این باشه که چی فکر می‌کردیم و چی شد!

البته یه چیز رو نفهمیدم اینکه چرا بعضی از فضای تبلیغاتی هنوز تو فاز تیزینگن.

نظر شما کلا چی بوده؟ حال کردید با این کمپین یا نه؟

شکورا آذرخشی متخصص سئو نیز در لینکدین نوشته:
اینکه کی چی رو دوست داره (مفهوم) به کنار!!
من فقط شلختگی توی تابلو می بینم یا چی؟؟
ترکیب رنگ زرد، آبی، قهوه ای و قلب و چهره و فونت های متفاوت و…
کاربری به نام بچه زرنگ در توئیتر هم نوشته: واقعا منظورشون تهرانه؟ با این اجاره‌ها؟ مگه میشه کسی تهران الان رو دوست داشته باشه؟ یا با این ترافیکش؟
ستاره صدیقی دهکردی بنیانگذار سرای فرزانه هم در نوشته‌ای کنایی گفته: یه ایران دوسش داره… تهران؟ بازار بزرگ تهران ؟ سیریسلی؟ الان داره یکی یکی از پهلوان ها و آثار تهران میگه… آیا این چنگ انداختن نیست؟ دست و پا زدن و استفاده و نفوذ مثلا به قلب مردم نیست؟ اوووووف !!!!
کابری به نام ساداتی هم در واکنش به خبر گشایش این کمپین در تلگرام نوشته: تهران را برای تهرانی‌ها تبلیغ کرده‌اند؟ که چه بشود؟ قیمت بنزین و ترافیک و اجاره‌خانه و … دارند ما را از شهر می‌اندازند بیرون. بعد این تبلیغات برای آن است که دلمان را بسوزانند؟

دیگر واکنش‌ها

تارا کاردان: همه تهران رو از خط میرداماد به بالا دوست دارن. اونم شبا. دم غروب به بعد.

میلاد کامیاب: آقا من تو اون یه ایرانه نیستم. من شیراز رو دوست دارم. بازی کنکله.

بهاره ولایی: قربونش برم همه جاش بوی میاد این شهر. چه خبره.

محمد کشاورزیان: یه ونکوور هم دوستش داره.

ممکن است علاقه مند باشید
  • زنان محجبه در تبلیغ گوشی همراه گوگل/ پای غزه در میان است؟
  • پلتفرم‌هایی که تبلیغات‌چی شدند؟ از دیجیکالا و اسنپ تا دیوار و تپسی
  • صفحات بالای 5 هزار دنبال کننده باید ثبت رسمی شوند
  • از آینده نوآورانه آژانس‌های تبلیغاتی تا مطالبات سنگین مالی / گفت‌وگو با مازیار حبیبی‌نیا مدیرعامل شبکه آفتاب
اشتراک‌گذاری 1 FacebookTwitterPinterestWhatsapp
نوشته قبلی
شکایت زودکس از اسنپ‌فود به اتهام انحصارگری / دعوا سر سفره
نوشته بعدی
چرا درگاه‌های پردخت دیجیکالا بسته شد؟ / جدال حقوقی با سازمان توسعه تجارت الکترونیک

نوشته‌های مرتبط

درآمد تبلیغات سوپر لیگ اروپا؛ 3 میلیارد یورو

۴ دی ۱۴۰۲

محصول در خدمت تبلیغ/ چرا اینفلوئنسرها به تئاتر آمده‌اند؟

۱۹ اسفند ۱۴۰۲

نامزدهای بخش تبلیغات جشنواره فیلم فجر اعلام شد

۱۱ بهمن ۱۴۰۲

تاخت‌وتاز عربستانی‌ها در اسپانسرینگ جام ملت‌های آسیا

۲۳ بهمن ۱۴۰۲

تبلیغات شوکه کننده در تهران / از «دنبال بابات نگرد»...

۱۹ اسفند ۱۴۰۳

بیلبورد جنجالی در تهران حاشیه‌ساز شد+ عکس

۱۰ آبان ۱۴۰۲

تبلیغات غلط، مردم را به لبنیات بی‌اعتماد کرد ؟

۹ بهمن ۱۴۰۲

کارگاه هوش مصنوعی زاینده برگزار شد/ یک هشدار برای مدیران...

۲۷ آبان ۱۴۰۳

علی رئیس‌شقاقی، عکاس برجسته تبلیغات ایران درگذشت

۱۰ اسفند ۱۴۰۳

چند و چون جنگ تبلیغاتی در بازار برندهای ایران

۱۵ بهمن ۱۴۰۲

دیدگاه خود را بنویسید لغو پاسخ

پربازدیدترین مطالب

  • 1

    راهنمای دانلود chat GPT 4o و استفاده از...

    ۱۲ خرداد ۱۴۰۳ 61,8K مشاهدات
  • 2

    شوخی‌های جالب کاربران شبکه‌های اجتماعی با «یاد چه...

    ۲۱ مرداد ۱۴۰۳ 16,9K مشاهدات
  • 3

    نمایشگاه نوشت افزار ایران نوشت در مصلی /...

    ۱۹ شهریور ۱۴۰۳ 16,6K مشاهدات
  • 4

    دانلود سوپر اپلیکیشن تپسی / رقابت داغ شد

    ۲ مرداد ۱۴۰۳ 14,1K مشاهدات
  • 5

    تبلیغات تجاری خلاقانه + نمونه‌های موفق 2024

    ۱ خرداد ۱۴۰۳ 12,9K مشاهدات

دسته‌بندی‌ها

  • اسلایدر (262)
  • برندها (123)
  • برندینگ (84)
  • تجربه دیگران (39)
  • دیجیتال (60)
  • رادیو و تلویزیون (22)
  • رویدادها (99)
  • زندگی-بازار (9)
  • کلاس درس (53)
  • گزارش تصویری (33)
  • محیطی (44)
  • مقالات (7)

درباره ایدنا

درباره ایدنا

جدیدترین مطالب

  • یوتیوب؛ عشق ابدی سریال‌های ایرانی؟

    ۱۲ خرداد ۱۴۰۴
  • نقد و تحلیل بیلبورد “همشهری ببین”

    ۱۰ خرداد ۱۴۰۴
  • تحلیل و مقایسه دوایده معروف در تبلیغات محیطی

    ۴ خرداد ۱۴۰۴

دسته‌ها

  • اسلایدر (262)
  • برندها (123)
  • برندینگ (84)
  • تجربه دیگران (39)
  • دیجیتال (60)
  • رادیو و تلویزیون (22)
  • رویدادها (99)
  • زندگی-بازار (9)
  • کلاس درس (53)
  • گزارش تصویری (33)
  • محیطی (44)
  • مقالات (7)

© تمام حقوق این وبسایت مربوط به رسانه جامع اقتصاد و تبلیغات تجاری ایران می‌باشد.

ایدنا
  • محیطی
  • دیجیتال
  • رادیو و تلویزیون
  • برندینگ
  • برندها
  • کلاس درس
  • مقالات
  • تجربه دیگران
  • رویدادها
  • ارتباط با ما

همچنین بخوانیدx

تورم هزینه اینترنت بالاتر از گوشت،...

۱۰ بهمن ۱۴۰۲

تجربه‌های انتخاب رشته دانشگاه / رابطه...

۲۹ مرداد ۱۴۰۳

هوش مصنوعی می‌تواند جای 99 درصد...

۲۶ فروردین ۱۴۰۴