پس از نزدیک به یک ماه از اجرای تیزینگ معروف «یه ایران دوستش داره» سرانجام این کمپین گشایش پیدا کرد و معلوم شد آنچه از نظر طراحان این کمپین یک ایران دوستش دارد، تهران است.
به گزارش ایدنا (رسانه تبلیغات ایران) این کمپین 360 درجه که در همه محملهای تبلیغاتی اجرای شده به ظرفیتهای نهان و آشکار تهران به عنوان یک شهر دوست داشتنی پرداخته و چهرههای تهرانی محبوب هنر و فرهنگ ایران را نیز معرفی کرده است.
اما بسیاری از کاربران شبکههای اجتماعی واکنشهای متفاوتی به این کمپین داشتهاند.
در ادامه این واکنشها را مرور خواهیم کرد.
جزئیات کمپین یه ایران دوستش داره
اگرچه پیداست که این کمپین از سوی شهرداری تهران و احتملا به صورت دقیقتر از سوی سازمان زیباسازی شهر تهران و در قالب اکران فرهنگی اجرا شده است، اما در هیچ یک از بیلبوردها و تابلوهای اکران، نشانی از مرجع این کمپین وجود ندارد.
به نظر میرسد که در کمپین حاضر برخی چهرههای منتخب، برخی اماکن محبوب و مقدس و برخی ظرفیتهای ملموس و غیرملموس دیگر شهر تهران مورد توجه قرار گرفته است تا هویت شهری پایتخت را بازسازی کند.
در سالهای اخیر شهرداری تهران بارها تلاش کرد تا هویت سنتی تهران را بازسازی کند. از تلاش برای بازسازی هویت محله با راه اندازی سرای محلات تهران تا تبلیغات فرهنگی گسترده با عنوان تهران شهر اخلاقمدار و و … با این حال به نظر میرسد که ارتباط چندانی میان محتواهای تبلیغاتی و آموزشی از یک سو و شهروندان به ویژه نسلهای جوانتر از سوی دیگر برقرار نمیشد.
واکنش به کمپین تبلیغاتی تهران
سورنا صدری اکانت منیجر و کاربر لینکدین در پستی نوشته است: یه ایران دوستش داره بالاخره reveal شد و به نظرم از نظر مفهومی خوب جمع شد و فراتر از انتظارم از شهرداری بود. البته که هیچ ارتباط تصویری بین tease و reveal نیست و کیفیت اجرا هم جالب نیست، اما باز هم خوبه!
صدف صادقی کارشناس محتوا و طراح کمپین در دیجیکالا نوشته: یه وقتا میشینم با خودم فکر میکنم مثلا تا سال دیگه مهاجرت کنم چقدر خوب میشه ولی ۵دقیقه نگذشته همه دلبستگی و وابستگیهای زندگیم میاد جلو چشم و اشکیه که دیگه نمیشه جلوشو گرفت.
مثلا غم میشینه به دلم اگه دیگه نتونم تو پاییز و بارون تو ولیعصر قدم بزنم، یا تو اوج سرما نتونم برم توچال قهوه بخورم. خرید شب عید بازار تجریش کجا تجربه کنم؟ اره من حتی دلم برای این تهران کثیف و پرترافیک هم تنگ میشه.
بهش فکر کن…. هممون تهران رو دوست داریم حتی اگه هر روز از دستش کلافه بشیم اما با گوشه گوشه اون خاطرههای تلخ و شیرین داریم. واقعیت همینه…. «تهران، یه ایران دوستش داره💚» فاز اوپنینگ کمپین «یه ایران دوستش داره» جوابش با «تهران» کامل شد و بهم یاداوری کرد که تهرانمون چقدر قشنگی داره که بهش بیلطفی کردیم.
علی دریابک متخصص مارکتینگ نیز در لینکدینش نوشته:
من فقط شلختگی توی تابلو می بینم یا چی؟؟
ترکیب رنگ زرد، آبی، قهوه ای و قلب و چهره و فونت های متفاوت و…
دیگر واکنشها
تارا کاردان: همه تهران رو از خط میرداماد به بالا دوست دارن. اونم شبا. دم غروب به بعد.
میلاد کامیاب: آقا من تو اون یه ایرانه نیستم. من شیراز رو دوست دارم. بازی کنکله.
بهاره ولایی: قربونش برم همه جاش بوی میاد این شهر. چه خبره.
محمد کشاورزیان: یه ونکوور هم دوستش داره.
بالاخره معلوم شد چی رو یه ایران دوست داره!
این چند وقته صحبت در رابطه با این تبلیغات و تفاسیر زیادی بود ولی به نظرم که هیچکی فکرشم نمیکرد تهش همچین چیزی بشه.
من کلیت این کمپین رو که خیلی دوست داشتم.
به نظرم با حجم تبلیغات و جذابیتی که داشت کاملا توی فاز تیزینگ ذهن رو درگیر کرد و به صورت ارگانیک باعث شد خیلی حرفا دربارهش زده بشه و در نهایت هم بعد از رونمایی بازم باعث شد فکر درگیر این باشه که چی فکر میکردیم و چی شد!
البته یه چیز رو نفهمیدم اینکه چرا بعضی از فضای تبلیغاتی هنوز تو فاز تیزینگن.
نظر شما کلا چی بوده؟ حال کردید با این کمپین یا نه؟