ایدنا
  • محیطی
  • دیجیتال
  • رادیو و تلویزیون
  • برندینگ
  • برندها
  • کلاس درس
  • مقالات
  • تجربه دیگران
  • رویدادها
  • ارتباط با ما
خانه » اینترنت بدون فیلتر در پارک فناوری پردیس/ یک تبعیض یا یک راه بازکن

اینترنت بدون فیلتر در پارک فناوری پردیس/ یک تبعیض یا یک راه بازکن

توسط EADNA ۱۷ شهریور ۱۴۰۳
۱۷ شهریور ۱۴۰۳ 0 دیدگاه
اشتراک‌گذاری 0FacebookTwitterPinterestWhatsapp
238
اخیرا خبرهای زیادی درباره طرح ارائه اینترنت بدون فیلتر در فضاهای حرفه‌ای و دانش بنیان مطرح شده و اجرای این طرح در پارک فناوری پردیس با حواشی بسیاری روبرو بوده است.

به گزارش ایدنا (رسانه تبلیغات ایران) به نقل از ایرانیان استارتاپ، حسین افشین، معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهور در نشست خبری دومین جایزه ملی فناوری نکست با اشاره به اینکه این تسهیلات فقط برای فناوران و شرکت‌های عضو این پارک فراهم شده است، این اقدام را بدسلیقگی خواند و اذعان داشت که نباید چنین امتیازی به‌صورت عمومی اعلام می‌شد.

افشین همچنین توضیح داد که پارک پردیس به‌عنوان تنها پارک زیرمجموعه معاونت علمی ریاست‌جمهوری مشمول این تسهیلات شده است و این امر به دلیل انجام پیگیری‌های لازم صورت گرفته است.

وی تاکید کرد که شخصاً با اینترنت طبقاتی موافق نیست و اعلام کرد که رئیس‌جمهور در حال پیگیری رفع فیلتر اینترنت است و با تحقق این امر، اینترنت طبقاتی دیگر وجود نخواهد داشت.

تا مادامی که اینترنت طبقاتی به‌طور کامل حذف نشود و دسترسی همگان به اینترنت آزاد به شکلی برابر مهیا نگردد، این پرسش باقی است که آیا اختصاص اینترنت بدون فیلتر به فناوران پارک پردیس، نشانه بدسلیقگی است یا نوعی تبعیض میان فناوران و شرکت‌های دیگر محسوب می‌شود؟

 هزینه‌های میلیون دلاری فیلترینگ اینترنت در ایران

علارغم هزینه‌های میلیون دلاری فیلترینگ اینترنت در ایران این روند همچنان ادامه دارد. حتی پیش‌تر یک کارزار جمعی برای عدم استفاده از اینترنت طبقاتی به راه افتاده بود. در این کارزار 9هزار نفر از فعالین حوزه کسب‌وکار مشارکت کردند.

داستان اینترنت طبقاتی به کجا برمی‌گردد؟

در دولت سیزدهم، بحث اینترنت با سطوح دسترسی متفاوت برای اولین بار در تیرماه 1401 مطرح شد. وزیر ارتباطات در یک برنامه زنده تلویزیونی اعلام کرد که فیلتر برخی پلتفرم‌ها برای اقشار خاص همچون اساتید دانشگاه رفع خواهد شد. پس از گسترش فیلترینگ در پاییز سال گذشته، برخی نمایندگان مجلس به ایجاد دسترسی متفاوت برای اقشار مختلف اشاره کردند. سپس اینترنت طبقاتی در آیین‌نامه حمایت از فریلنسرها نیز مطرح شد و اتحادیه فناوران رایانه تهران با انتشار اعلامیه‌ای اظهار داشت که اعضای این اتحادیه می‌توانند از اینترنت بدون فیلتر بهره‌مند شوند.

معاونت حقوقی وزارت علوم از رؤسای دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی عالی خواست که فهرست اعضای هیئت‌علمی خود را برای دریافت «اینترنت باز» یا همان بدون فیلتر ارسال کنند. پیشنهاد ارائه اینترنت باز به این اقشار در راستای جدیدترین مصوبه کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه بود. معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری نیز اعلام کرد که تا دو یا سه ماه آینده، فعالین دانش‌بنیان قابلیت دسترسی به اینترنت حرفه‌ای را خواهند داشت.

دولت سیزدهم به دنبال اعمال اینترنت طبقاتی است، اما این موضوع باعث انتقادات زیادی شده است. برخی معتقدند که اینترنت با سطوح دسترسی متفاوت می‌تواند به ایجاد تفاوت‌های اجتماعی و اختلافات طبقاتی منجر شود. همچنین، مخالفان اینترنت طبقاتی معتقدند که این امر باعث افزایش تعداد فیلترینگ‌ها و محدودیت‌های دیگر بر روی اینترنت خواهد شد و افرادی که از اینترنت با سطح دسترسی پایین استفاده می‌کنند، به نفع کیفیت و سرعت اینترنت قربانی خواهند شد.

با این حال، دولت با ارائه اینترنت حرفه‌ای و بدون فیلتر برای افرادی که در حوزه دانشگاهی و دانش بنیان فعالیت می‌کنند، تلاش می‌کند تا این افراد به خدمات بهتری دسترسی داشته باشند. همچنین، اینترنت با سطوح دسترسی متفاوت به صورت رسمی در آیین‌نامه حمایت از فریلنسرها به عنوان یکی از راهکارهای مبارزه با بیکاری اعلام شده است.

ممکن است علاقه مند باشید
  • واکنش‌ها به تغییر لوگو سایپا
  • 2024 سال رونق تبلیغات دیجیتالی در جهان + گزارش جامع استفاده از اینترنت و شبکه‌های اجتماعی
  • تاخت‌وتاز عربستانی‌ها در اسپانسرینگ جام ملت‌های آسیا
  • تبلیغ جذاب شبکه پارامونت پلاس برای فوتبال اروپا + تیزر
اشتراک‌گذاری 0 FacebookTwitterPinterestWhatsapp
نوشته قبلی
نگاه متفاوت کمیپن‌های تبلیغاتی Dove و Go Slim به یک ضرب‌المثل ایرانی
نوشته بعدی
واکنش مارکترها به کمپین تبلیغاتی «تورش کن» اقامت 24

نوشته‌های مرتبط

لزوم افزایش تبلیغات گردشگری در پایتخت

۲۴ بهمن ۱۴۰۲

تورم هزینه اینترنت بالاتر از گوشت، میوه و حمل و...

۱۰ بهمن ۱۴۰۲

معرفی بهترین دوره های آموزش دیجیتال مارکتینگ در ایران /...

۲۵ شهریور ۱۴۰۳

نام سوپر اپلیکیشن گروه صنعتی گلرنگ چیست؟ رقیب اسنپ با...

۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

بهترین تبلیغات خلاقانه جهان / تبلیغ یا اثر هنری؟

۲۴ شهریور ۱۴۰۳

کمپین‌های تبلیغاتی برندها در ماه رمضان؛ از بنز و اپل...

۲۳ اسفند ۱۴۰۲

علی رئیس‌شقاقی، عکاس برجسته تبلیغات ایران درگذشت

۱۰ اسفند ۱۴۰۳

ماجرای تبلیغات عجیب صداوسیما در زمین فوتبال + عکس

۲۵ فروردین ۱۴۰۳

گلرنگ تپسی را خرید

۱۶ بهمن ۱۴۰۲

واکنش جبلی به تبلیغ سریال‌های ترکیه‌ای در شبکه نمایش خانگی

۲۹ آذر ۱۴۰۲

دیدگاه خود را بنویسید لغو پاسخ

پربازدیدترین مطالب

  • 1

    راهنمای دانلود chat GPT 4o و استفاده از...

    ۱۲ خرداد ۱۴۰۳ 64,8K مشاهدات
  • 2

    شوخی‌های جالب کاربران شبکه‌های اجتماعی با «یاد چه...

    ۲۱ مرداد ۱۴۰۳ 17,4K مشاهدات
  • 3

    نمایشگاه نوشت افزار ایران نوشت در مصلی /...

    ۱۹ شهریور ۱۴۰۳ 16,7K مشاهدات
  • 4

    دانلود سوپر اپلیکیشن تپسی / رقابت داغ شد

    ۲ مرداد ۱۴۰۳ 14,5K مشاهدات
  • 5

    تبلیغات تجاری خلاقانه + نمونه‌های موفق 2024

    ۱ خرداد ۱۴۰۳ 12,9K مشاهدات

دسته‌بندی‌ها

  • اسلایدر (266)
  • برندها (123)
  • برندینگ (85)
  • تجربه دیگران (40)
  • دیجیتال (60)
  • رادیو و تلویزیون (22)
  • رویدادها (99)
  • زندگی-بازار (9)
  • کلاس درس (54)
  • گزارش تصویری (34)
  • محیطی (45)
  • مقالات (7)

درباره ایدنا

درباره ایدنا

جدیدترین مطالب

  • طعنه به شهروندان در کمپین‌های محیطی آب و برق/ از...

    ۱۸ مرداد ۱۴۰۴
  • تحلیل بازار جهانی تبلیغات پس از جنگ تحمیلی 12 روزه

    ۴ مرداد ۱۴۰۴
  • راهنمای تبلیغات تجاری در زمان جنگ

    ۱۱ تیر ۱۴۰۴

دسته‌ها

  • اسلایدر (266)
  • برندها (123)
  • برندینگ (85)
  • تجربه دیگران (40)
  • دیجیتال (60)
  • رادیو و تلویزیون (22)
  • رویدادها (99)
  • زندگی-بازار (9)
  • کلاس درس (54)
  • گزارش تصویری (34)
  • محیطی (45)
  • مقالات (7)

© تمام حقوق این وبسایت مربوط به رسانه جامع اقتصاد و تبلیغات تجاری ایران می‌باشد.

ایدنا
  • محیطی
  • دیجیتال
  • رادیو و تلویزیون
  • برندینگ
  • برندها
  • کلاس درس
  • مقالات
  • تجربه دیگران
  • رویدادها
  • ارتباط با ما

همچنین بخوانیدx

انتقاد مدیرکل تبلیغات وزارت ارشاد از...

۲۰ اسفند ۱۴۰۲

اثربخشی دو برابری تبلیغات همزمان محیطی...

۱۶ دی ۱۴۰۲

تبلیغ دو سینماگر ایرانی برای پوشاک...

۱۶ دی ۱۴۰۲