جشنواره بین المللی خلاقیت شیرهای کن Cannes Lions یکی از برجسته ترین رویدادها در صنعت تبلیغات است که از سال 1954 هر ساله در شهر کن فرانسه جشن گرفته میشود. متخصصان تبلیغات از سراسر جهان به مدت یک هفته برای به اشتراک گذاشتن ایدهها، بحث در مورد روندها و شناخت برجستهترین دستاوردها در زمینه خلاقیت گرد هم میآیند.
به گزارش ایدنا (رسانه جامع تبلیغات ایران) شیرهای کن مهمترین جشنواره تبلیغات در جهان محسوب میشود و شیر طلایی آن به مهمترین جایزه تبلیغاتی در میان فعالان این حوزه تبدیل شده است. در طول سالها، این جشنواره در طول 70 سالی که از تولدش میگذرد، گسترش موضوعی و سازمانی پیدا کرده و امروزه بخشهای مختلفی از جمله فیلم، رادیو، چاپ، روابط عمومی و غیره را در بر میگیرد. همچنین بخشهای جدیدی مانند Creative Data و Creative eCommerce را برای برجسته کردن نوآوری و خلاقیت در پیشرفتهای فناوری در بخشهای رقابت اصلی گنجانده است.
جایزههای شیرهای کن
از جمله جوایز اصلی اهدا شده در شیرهای کن می توان به جایزه بزرگ، شیر طلایی، نخل طلایی، شیر نقره ای و شیر برنزی اشاره کرد . اما امسال جوایز دیگری هم به این جایزهها اضافه شده است.
معرفی شیرهای لوکس و سبک زندگی
این جایزه قرار است امسال اهدا شود. معیاری جدید برای برندهای لوکس، با تمرکز بر کار خلاقانه و راه حل های تاثیرگذار در بخش لوکس، که نوآوری ریشه در صنعتگری را جشن می گیرد. این شیر فرصتی بی نظیر برای شکل دادن به آینده خلاقیت برندهای لوکس فراهم می کند.
شیرهای نوآوری گسترده
این بخش از جوایز حوزههای گستردهتری از راهحلهای خلاقانه، از جمله نوآوریهای زیستمحیطی، اجتماعی و مالی را در بر میگیرند که منعکسکننده ماهیت متنوع چالشهای مدرن است.
شیرهای طناز
دسته بندی جدیدی در میان شیرهای مختلف شکل گرفته که به اهمیت طنز در ارتباطات و تعاملات تجاری خلاقانه میپردازد. این بخش فضایی ویژه برای کمپین های طنز آمیز است. اگر کمپینهای سرگرمکننده در دستهبندی خودشان ترکیب شوند، دیدن این که چگونه بر دیگر برندگان تأثیر میگذارد، جالب خواهد بود.
شیرهای اینفلوئنسری و شبکه اجتماعی
این جایزه نقش سازندگان محتوا را در پیام رسانی برند و نفوذ دیجیتال بهتر می سنجد. خب خیلی وقت است که سازندگان محتوا یا همان ولاگرها و اینفلوئنسرها رسما وارد صحنه شده اند و حالا به طور مشخص در دسته بندی های رقابتی جشنواره نام برده می شوند.
شیرهای روابط عمومی PR
این جایزه قرار است رقابت آژانس ها در پیشبرد تکنیک های روابط عمومی را محقق کند.
1 دیدگاه
اگر در خبرگزاریتون نیرو خواستید لطفا اطلاع بدید