انجام یک پروژه یا یک عملیات و دسترسی به اهداف را چگونه اندازه میگیرید؟ KPI همان شاخصهایی است که کمک میکند تا ما درک درستتری از انجام عملکردها داشته باشیم.
به گزارش ایدنا (رسانه جامع تبلیغات تجاری ایران) معیارهای KPI برنامه میتواند شامل نمایشها، کلیکها، نصبها، نسبت مجدد، جلسات و رویدادهای فعالشده باشد که برای محاسبه بیشتر نیز استفاده میشوند.
چرا KPI ها مهم هستند؟
معیارهای KPI برنامه برای تبلیغکنندگان و بازاریابان تلفن همراه به دلایل مختلف برای تعیین موفقیت یک تجارت برنامه تلفن همراه مهم هستند.
شاخص های کلیدی کلیدی بازاریابی ضروری به متخصصان در سراسر کسب و کارهای اپلیکیشن کمک می کند تا اهدافی را تعیین کنند و میزان موفقیت کسب و کار را در دستیابی به آنها بسنجند. با ایجاد مجموعهای واضح از KPI، کسبوکارهای اپلیکیشن میتوانند به توسعهدهندگان، بازاریابان، مدیران محصول و دیگر متخصصان کمک کنند تا بفهمند روی چه چیزی باید کار کنند یا چه چیزی را باید بهبود بخشند.
KPIها بخش مهمی از بهبود مکرر عملکرد برنامه و کمپین های بازاریابی تلفن همراه هستند. بررسی و زمینهسازی KPIها مانند حفظ و طول عمر کاربر در کنار کمپینهایی که آنها را به دست آوردهاند، به یک کسبوکار کمک میکند تا تشخیص دهد که در کجا میتوان بهبود پیدا کرد، مانند تجربه کاربری یک برنامه یا عملکرد کمپین.
معیارهای KPI و تنظیم
سرویس KPI Adjust به طور خاص برای کمک به کسب و کارها در ردیابی، تجزیه و تحلیل و پاسخ به KPIهای خاص ایجاد شده است.
این سرویس از یک pull API برای کشیدن مجموعه داده های Adjust از داشبورد برای اهداف داخلی استفاده می کند. این به بازاریابان کمک می کند تا به اطلاعات دقیق در مورد عملکرد یک برنامه یا کمپین های تبلیغاتی مرتبط با آن دسترسی داشته باشند، قبل از اینکه به آنها اجازه دهد از آن برای اهداف بی شماری (مانند تقسیم بندی داخلی، پشتیبانی از تحقیقات اضافی یا کمک به گزارش دقیق عملکرد) استفاده کنند.
این سرویس به بازاریابان اجازه میدهد تا سه نوع تماس برقرار کنند که هر کدام KPIهای کمی متفاوت برای نظارت ارائه می کنند.
اولین مورد جستجوی کلی است که معیارهایی مانند کلیکها، جلسات و نصبها و همچنین سایر معیارهای مربوط به بازگردانی و تقلب را مشخص میکند. دوم تماس رویدادها است که ارقام مربوط به نرخ تکمیل رویدادهای درون برنامه ای مانند خرید یا ثبت نام را نشان می دهد. سومین پرس و جو فراخوانی گروهها است که به بازاریابان اجازه میدهد دادههای متصل به گروهها و بخشهای خاص را استخراج کنند.
با استفاده از سرویسی مانند این در کنار یک طرح بازاریابی موبایلی که به دقت در نظر گرفته شده است – به ویژه طرحی که KPI را برای نظارت دقیق انتخاب کرده است – بازاریابان باید بتوانند به درستی عملکرد برنامه و کمپین های بازاریابی آن را نظارت، ارزیابی و واکنش نشان دهند.