ایدنا
  • محیطی
  • دیجیتال
  • رادیو و تلویزیون
  • برندینگ
  • برندها
  • کلاس درس
  • مقالات
  • تجربه دیگران
  • رویدادها
  • ارتباط با ما
خانه » افشای الگوریتم گوگل برای رتبه بندی و سئو محتوا + اسناد لو رفته؟

افشای الگوریتم گوگل برای رتبه بندی و سئو محتوا + اسناد لو رفته؟

توسط EADNA ۱۳ خرداد ۱۴۰۳
۱۳ خرداد ۱۴۰۳ 0 دیدگاه
اشتراک‌گذاری 0FacebookTwitterPinterestWhatsapp
354

به تازگی خبرهایی درباره لو رفتن اسنادی از گوگل به گوش می‌رسد که گویا الگوریتم این موتور جستجو را برای رتبه بندی محتوا و سایت‌ها افشا کرده است.

به گزارش ایدنا (رسانه جامع اقتصاد و تبلیغات تجاری ایران) طبق آنچه رسانه‌ای رشده، گویا رباتی به نام Yoshi-Code-Bot در github اسناد گوگل را افشا کرده و در دسترس متخصصان سئو قرار داده است.

همچنین کمپانی گوگل نیز در این باره اظهار نظر مشخصی نداشته است. این موضوع می‌تواند صحت اطلاعات لو رفته را تاحدی تقویت کند زیرا اگر به طور یقینی چنین اتفاقی رخ نداده بود حتما گوگل با قاطعیت انکارش می‌کرد.

به گفته سایت د ورج، گوگل به چندین درخواست برای اظهار نظر در مورد مشروعیت اسناد پاسخ نداده است.

جزئیات اسناد لو رفته گوگل

اسناد مربوط به اسفند ماه سال گذشته یا مارچ 2024 است. اگرچه ممکن است در این مدت تغییراتی انجام شده باشد یا حتی گوگل تصمیم گرفته باشد کهبا توجه بهلو رفتن این اطلاعات تغییراتی را در نظر بگیرد اما همچنان فاکتورهای لو رفته بخش مهمی از الگوریتم گوگل خواهند بود.

این اسنادبرای نخستین بار از سوی فردی به نام رند فیکشن در سایت اسپارکتورو منتشر شده است.

فاکتورهای تنزل رتبه

تنزل رتبه به این دلایل رخ میدهد :

  1. نارضایتی کاربران از محتوا: مانند ترک سایت و کامنت منفی
  2. وجود محتوای مستهجن در سایت
  3. نظر منفی کاربران درباره محصولات فروشگاهی

 

نرخ کلیک

  1. تعداد کلیک به نسبت تعداد بازدید
  2. رتبه کلیک (نخستین کلیک بر روی کدام محتوا خواهد بود)
  3. سلسله کلیک‌ها (پس از ورود به سایت کاربران چه محتواهای مشابهی را دنبال می‌کنند)

A Google Search screenshot of the Vogue.com result, with sublinks below the main homepage. The links direct to sections like “Met Gala 2024” and “Beauty.”

EAT

 این کلمه شکل اختصاری سه کلمه زیر است:

  1. تخصص (Expertise)
  2. اعتبار (Authoritativeness)
  3. اعتماد (Trustworthiness)

اهمیت این موضوع برای گوگل آنچنان بالاست که در کنار ابزارهای هوش مصنوعی برای سنجش این شاخص‌های از نیروی انسانی استفاده می‌کند.

 

تخصص (EXPERTISE)

یکی از نکات مهم در تولید محتوا این است که مطلب شما به صورت تخصصی و ترجیحا توسط افراد متخصص آماده شده باشد. در واقع تولیدکنندگان محتوا باید در حوزه‌های مرتبط دانش و تخصص کافی و قابل اثبات داشته باشند، تا بتوان به کسب و کار آنها به عنوان یک منبع موثق، بادانش و قابل اتکا نگاه کرد. نکته قابل توجه اینجاست که باید شناخت درستی از مخاطبان خود داشته باشید. اگر با افراد حرفه‌ای و متخصص روبه‌رو هستید، قطعا نمی‌توانید یک مطلب کوتاه با مفاهیم ابتدایی و کلی منتشر کنید. بلکه باید سراغ مطالب جامع و تخصصی بروید. از سوی دیگر اگر مخاطبان شما از طریق جستجوی عبارات مختلف وارد سایت شما شده‌اند و کاربران عمومی هستند، باید حتی مفاهیم پیچیده را به صورت کامل ساده و قابل فهم برای آنها توضیح دهید.

 

اعتبار (AUTHORITATIVENESS)

همان‌طور که در بالا اشاره کردیم مخاطبان باید شما را به عنوان یک مرجع معتبر و موثق بشناسند. این اعتبار از تعداد ارجاعاتی که از سوی سایت‌ها و کاربران دیگر به شما می‌دهند سنجیده می‌شوند. در واقع باید ببینید کجاها حرف شماست و کدام سایت‌ها و منابع دیگر شما را به عنوان مرجع معرفی کرده و به سایت یا مطالب‌تان لینک داده‌اند. در این قسمت بک‌لینک‌هایی که می‌گیرید، هر جایی که شما را در شبکه‌های اجتماعی منشن یا تگ می‌کنند و هرگونه سیگنال دریافتی موثر است. گوگل به دنبال این است که ببیند سایت، محتوا و نظرات و توانمندی‌های تولیدکنندگان محتوای شما تا چه اندازه توسط فعالان حوزه کاری مربوطه در نظر گرفته می‌شود و این اعتبار تا چه اندازه در محتوا و کل سایت شما توزیع شده است. به عنوان مثال مطالب شما باید دارای نویسنده مشخص با نام و تصویر باشد و نوشته‌های آنها به صورت گسترده در جاهای دیگر نیز بازنشر شده یا درباره آنها صحبت شده باشد.

 

اعتماد (TRUSTWORTHINESS)

اما بعد از تخصص و اعتبار، اعتماد است که اهمیت زیادی دارد. گوگل دقیقا به دنبال این است که بفهمد اگر افرادی از صفحه نتایج جستجو SERP به سایت شما وارد شدند، تا چه اندازه می‌توانید اعتمادشان را جلب کرده و نیازهای آنها را کامل و سریع مرتفع کنید. شما باید دقیقا به مخاطبان خود بفهمانید همان‌ چیزی هستید که ادعا می‌کنید و این حس اعتماد را باید در آنها به وجود آورید. باید نشان دهید که سمت کاربر هستید و او را از خودتان می‌دانید. درج تصاویر و توضیحات واقعی محصولات، بیان نقاط قوت و ضعف، یک پاراگراف توضیحات درباره نویسنده، صفحه درباره ما، گواهینامه‌ها، افتخارات و جوایز کسب شده و قسمت سوالات متداول یا راهنمای کاربر از جمله مواردی است که کمک می‌کند تا میزان اعتماد نسبت به شما بیشتر شود.

بک لینک

بک لینک یکی از مهمترین شاخص‌هایی است که در آموزش سئو مورد توجه قرار می‎گیرد، اما گویا برای گوگل سطح اعتبار عالی ندارد. به این معنی که در امتیاز دهی به محتوای سایت‌ها، گوگل ابتدا شاخص‌های دیگری را در نظر می‌گیرد و بک لینک‌ها در درجه عالی اعتبار نیستند. با این حال همچنان اهمیت دارند.

عمر دامنه

گوگل به سایت‌های تازه‌کار اهمیت و اعتبار می‌دهد و آنها را به مخاطبان معرفی می‌کند اما همچنان عمر فعالیت دامنه برای گوگل درجه اعتبار بالاتری قائل است.

 

نتیجه

اگرچه به نظر می‌رسد که اسناد لو رفته تا حد قابل توجهی قابل اعتماد هستند اما نکته مهم این است که الگوریتم های گوگل مدام در حال تغییر هستندو  بهبود می‌یابند. با این وجود میتوان به این الگوها اعتماد کرد و متخصصان سئو می‌توانند با بهره گیری از آنها به بهینه سازی مطالب و محتوای سایت های خود کمک کنند.

برای دسترسی به محنوای اصلی منتشر شده از سوی منبع اصلی روی لینک زیر کلیک کنید

اسناد در گیت هاب

اسناد لو رفته گوگل

ممکن است علاقه مند باشید
  • واژگونی بیلبورد تبلیغاتی در اتوبان کرج-تهران + فیلم
  • مرکز توسعه نوآوری و فناوری تبلیغات کشور راه‌اندازی می‌شود
  • موج تبلیغات کنسرت‌ها در تهران / رقابت عجیب و غیرجذاب بیلبوردی
  • چند قدم تا هزار میلیارد بازدید/ گزارش داغ تپسل در گرمترین شب سال
اشتراک‌گذاری 0 FacebookTwitterPinterestWhatsapp
نوشته قبلی
مقایسه ChatGPT 4 و ChatGPT 4o / پاسخ‌های متفاوت به پرسش‌های یکسان
نوشته بعدی
آیا ناتکوین و تپسواپ و … قابل اعتماد هستند؟ + آموزش استفاده از ربات اصلی NotCoin در تلگرام

نوشته‌های مرتبط

پرفروش‌ترین محصولات در فروش آنلاین جهانی

۲۴ مرداد ۱۴۰۳

تبلیغات در گوگل ادز چقدر بازدهی دارد؟

۲۷ فروردین ۱۴۰۳

پیش‌بینی حجم تبلیغات جهان در 2024/ رونق دیجیتالی‌ها

۴ دی ۱۴۰۲

مدیرعامل تپسی ادعای اسنپ را قویا تکذیب کرد / حاشیه...

۳۱ تیر ۱۴۰۳

خداحافظ زندگی خصوصی! ماجرای ورود هوش مصنوعی جدید به تبلیغات

۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

باارزشترین برند هر کشور در سال ۲۰۲۴ کدام است؟

۱۳ اسفند ۱۴۰۲

چالش‌های تبلیغات محیطی در گرمای شدید تابستان

۱۹ خرداد ۱۴۰۳

اخراج کسب‌وکارهای ایرانی از تبلیغات محیطی؟

۲۵ فروردین ۱۴۰۳

هوا دلپذیر شد؟ / حاشیه‌های کمپین محیطی شهرداری روی بیلبوردها...

۱۴ بهمن ۱۴۰۳

حاشیه‌های آپدیت جدید اپلیکیشن تپسی در کافه‌ بازار + دانلود...

۱ مهر ۱۴۰۳

دیدگاه خود را بنویسید لغو پاسخ

پربازدیدترین مطالب

  • 1

    راهنمای دانلود chat GPT 4o و استفاده از...

    ۱۲ خرداد ۱۴۰۳ 60,4K مشاهدات
  • 2

    شوخی‌های جالب کاربران شبکه‌های اجتماعی با «یاد چه...

    ۲۱ مرداد ۱۴۰۳ 16,8K مشاهدات
  • 3

    نمایشگاه نوشت افزار ایران نوشت در مصلی /...

    ۱۹ شهریور ۱۴۰۳ 16,6K مشاهدات
  • 4

    دانلود سوپر اپلیکیشن تپسی / رقابت داغ شد

    ۲ مرداد ۱۴۰۳ 13,9K مشاهدات
  • 5

    تبلیغات تجاری خلاقانه + نمونه‌های موفق 2024

    ۱ خرداد ۱۴۰۳ 12,9K مشاهدات

دسته‌بندی‌ها

  • اسلایدر (260)
  • برندها (122)
  • برندینگ (83)
  • تجربه دیگران (39)
  • دیجیتال (60)
  • رادیو و تلویزیون (20)
  • رویدادها (97)
  • زندگی-بازار (9)
  • کلاس درس (53)
  • گزارش تصویری (33)
  • محیطی (42)
  • مقالات (7)

درباره ایدنا

درباره ایدنا

جدیدترین مطالب

  • خلیج فارس از یک هویت تاریخی تا یک برند اقتصادی...

    ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۴
  • انتشار اثری تازه از شوکت عباسی نقاش معاصر

    ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۴
  • واکنش مارکترها به تبلیغات خیابانی وحشت‌آفرین برای کودکان/ آیا تبلیغات...

    ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۴

دسته‌ها

  • اسلایدر (260)
  • برندها (122)
  • برندینگ (83)
  • تجربه دیگران (39)
  • دیجیتال (60)
  • رادیو و تلویزیون (20)
  • رویدادها (97)
  • زندگی-بازار (9)
  • کلاس درس (53)
  • گزارش تصویری (33)
  • محیطی (42)
  • مقالات (7)

© تمام حقوق این وبسایت مربوط به رسانه جامع اقتصاد و تبلیغات تجاری ایران می‌باشد.

ایدنا
  • محیطی
  • دیجیتال
  • رادیو و تلویزیون
  • برندینگ
  • برندها
  • کلاس درس
  • مقالات
  • تجربه دیگران
  • رویدادها
  • ارتباط با ما

همچنین بخوانیدx

۲۷ درصد برندهای ایرانی به تحقیقات...

۱۳ اسفند ۱۴۰۲

انتقاد معاون وزیر ارشاد از تبلیغات...

۲۰ آذر ۱۴۰۲

نقد و بررسی فضای تبلیغاتی کشور...

۱۹ آذر ۱۴۰۲