شبکه اجتماعی که قبلا با نام توییتر شناخته میشد، به طور رسمی نام و دامنهاش را به X.com تغییر داد.
به گزارش ایدنا (رسانه جامع اقتصاد و تبلیغات تجاری ایران) چنین تغییری به این معناست که از امروز با تایپ دامنه twitter.com در مرورگر خود، به دامنه مورد علاقه ایلان ماسک یعنی X.COM هدایت میشوید.
با ورود به سایت یادشده، چنین پیامی در پایین صفحه ورود به X ظاهر میشود : «به شما اطلاع میدهیم که URL خود را تغییر میدهیم، اما تنظیمات حریم خصوصی و حفاظت از دادههای شما امن و ثابت باقی میماند».
با این حال گفته میشود که انتقال دامنه و ریدایکرکشن این شبکه اجتماعی که از آگوست سال گذشته یعنی مرداد ماه سال 1402 انجام شده، ریسک بزرگی بوده و فضا را برای حملات فیشینگ فراهم کرده است. برخی این تغییر را هدیه به هکرها معرفی کردند.
ماسک سابقهای طولانی در آدرس اینترنتی x.com دارد. او در سال 1999 کسب و کاری را با همین نام راه اندازی کرد که در نهایت با آنچه به «پی پال» شناخته میشد، ادغام شد.
خداحافظ توئیتر؟
به نظر میرسد بسیاری از کاربران شبکه اجتماعی توئیتر از تغییر نام شبکه و لوگوی آشنای پرنده آبی رنگش ناراضی هستند. نکته جالب این است که همزمان با آغاز برنامه انتقال برند از توئیتر به ایکس، شبکه اجتماعی اینستاگرام نیز تلاش کرد تا از نارضایتی کاربران توئیتر استفاده کرده و با راه اندازی شبکه اجتماعی «تردز» آنان را به سمت خود بکشاند.
البته که اینستاگرام در این تلاش تنها نبود و شبکه اجتماعی بلو اسکای نیز سعی کرد تا از کاربران ناراضی توئیتر، برای خود نانی گرم کند. این شبکه اجتماعی حتی لوگوی توئیتر را نیز تا جای ممکن کپی کرد اما نتوانست توفیقی بیابد.
نکته جالب تر این که حالا هر سه شبکه اجتماعی تردز، ایکس و بلواسکای با بحران رضایت کاربران روبرو هستند.
1 دیدگاه
I was reading through some of your content on this website and I believe this internet site is rattling informative!
Retain putting up.Leadership