ایدنا
  • محیطی
  • دیجیتال
  • رادیو و تلویزیون
  • برندینگ
  • برندها
  • کلاس درس
  • مقالات
  • تجربه دیگران
  • رویدادها
  • ارتباط با ما
خانه » انتقاد از بازارسازی برای کتاب‌های زیرپله‌ای در پلتفرم‌های آنلاین

انتقاد از بازارسازی برای کتاب‌های زیرپله‌ای در پلتفرم‌های آنلاین

توسط EADNA ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ 0 دیدگاه
اشتراک‌گذاری 0FacebookTwitterPinterestWhatsapp
213

پدرام الوندی مدیر شهر کتاب مرکزی در یادداشتی کوتاه در صفحه لینکدینش از فروش زیر قیمت کتاب‌ها در پلتفرم‌های آنلاین انتقاد کرد.

به گزارش ایدنا (رسانه جامع اقتصاد و تبلیغات تجاری ایران) صنعت نشر در ایران با چالش‌های بسیاری مواجه است. یکی از مهمترین چالش‌های ان قاچاق کتاب و انتشار غیرقانونی و اصطلاحا زیرپله‌ای است؛ به این معنی که برخی افراد کتاب‌های پرفروش را بدون مجوز و طی تشریفات قانونی و پرداخت حق التالیف و حق نشر منتشر کرده و در بازارهای غیررسمی به فروش می‌رسانند. قیمت این گونه آثار در مقایسه با نسخه اصلی و قانونی آنها ارزان‌تر است.

همچنین گفته می‌شود که برخی ناشران نیز آثار ترجمه‌ای پرفروش ناشران دیگر را با تغییرات اندکی از متن ترجمه اصلی، با تغییر نام مترجم، مستقلا و با لحاظ تخفیف‌های قابل توجه در برخی مراکز عرضه کتاب از جمله ایستگاه‌های خیابانی به فروش می‌رسانند.

ظن آن می‌رود که بازارسازی برای چنین آثاری اضافه بر کتابفروشان خیابانی، حالا در برخی پلتفرم‌‎‌های آنلاین نیز در حال انجام باشد.

حالا و همزمان با افتتاح نمایشگاه بین المللی کتاب تهران، پدرام الوندی مدیر شهر کتاب مرکزی که از معروف‌ترین فروشگاه‌های محصولات فرهنگی و کتاب است، در صفحه لینکدینش نوشته: «اتفاقی که در دیجی کالا می‌افتد این است که کتابی که در یک شهرکتاب با قیمت رسمی آن ۲۲۵ هزار تومان فروخته می‌شود، ۱۷ فروشنده در دیجی کالا آن را عرضه می‌کنند که ۱۴ تایشان زیر قیمت به فروش می‌رسانند و خود دیجی‌کالا با ۴۰ درصد تخفیف آن را عرضه می‌کند.
طبیعت کار پلتفرم‌ها ایجاد رقابت و تکثر ، قیمت‌شکنی و در نهایت به صفر رساندن سهم دیگر بازارهای آنلاین و آفلاین است. هرچند فاصله خرده فروشی آنلاین و آفلاین در ایران در حوزه‌های مختلف همچنان بسیار زیاد است اما به هر حال زیرفروشی و قیمت‌شکنی در ساختار پلتفرم‌هایی مانند دیجی‌کالا نهادینه شده است. کسانی که با دیجی کالا به عنوان تامین‌کننده کار کرده‌اند، می‌دانند که مرتب از سوی دیجی کالا تشویق به ارائه تخفیف بیشتر و بیشتر و شرکت در برنامه‌های فروش ویژه می‌شوند.
البته صنعت نشر مشکلات خاص خودش را دارد ناشران کپی‌کار زیرپله‌ای، زیرفروشی پخشی‌ها در سایت‌های آنلاین و مواردی دیگر، که جداگانه می‌توان به آن پرداخت، ولی نقش پلتفرم‌ها در تسهیل عملکرد شیاطین بازار غیرقابل انکار است.»

 

ممکن است علاقه مند باشید
  • مدیر تبلیغات وزارت ارشاد: متولی تبلیغ در VODها ماییم
  • ماجرای سازه‌های سه بعدی دیجیتالی در تهران/ تابلوهای سه بعدی دیجیتالی کجا نصب می‌شوند؟
  • واکنش‌ها به اوپنینگ «یه ایران دوستش داره» / تبلیغ تهران برای تهرانی‌ها؟
  • سند «تبلیغات تجاری در فضای مجازی» چیست و چه تاثیری بر دیجیتال مارکتینگ دارد؟
اشتراک‌گذاری 0 FacebookTwitterPinterestWhatsapp
نوشته قبلی
زنان محجبه در تبلیغ گوشی همراه گوگل/ پای غزه در میان است؟
نوشته بعدی
حاشیه‌های ثبت نام تجاری «فین‌تک» برای یک شرکت سرمایه‌گذاری

نوشته‌های مرتبط

حاشیه‌های ثبت نام تجاری «فین‌تک» برای یک شرکت سرمایه‌گذاری

۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

واکنش مارکترها به کمپین تبلیغاتی یک سریال با عروسک ترسناک...

۱۷ دی ۱۴۰۳

هویت بصری همراه اول تغییر کرد / برند تکانی در...

۷ اسفند ۱۴۰۳

کوئیز آو کینگز 9 ساله شد/ درآمد محبوب‌ترین بازی ایرانی...

۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

چرا تبلیغات دیجیتالی در ایران خلاقانه نیست؟

۱۵ بهمن ۱۴۰۲

همه واکنش‌ها به حواشی اخراج کارکنان فلایتیو / بحران Pr-Hr

۸ خرداد ۱۴۰۳

واکنش مارکترها به تبلیغات خیابانی وحشت‌آفرین برای کودکان/ آیا تبلیغات...

۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۴

محصول در خدمت تبلیغ/ چرا اینفلوئنسرها به تئاتر آمده‌اند؟

۱۹ اسفند ۱۴۰۲

بهترین پزشکان زیبایی و جراح پلاستیک در ایران 1403 /...

۶ خرداد ۱۴۰۳

چرا زنان مارکتر دستمزد کمتری از مردان می‌گیرند؟

۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

دیدگاه خود را بنویسید لغو پاسخ

پربازدیدترین مطالب

  • 1

    راهنمای دانلود chat GPT 4o و استفاده از...

    ۱۲ خرداد ۱۴۰۳ 62,4K مشاهدات
  • 2

    شوخی‌های جالب کاربران شبکه‌های اجتماعی با «یاد چه...

    ۲۱ مرداد ۱۴۰۳ 17,K مشاهدات
  • 3

    نمایشگاه نوشت افزار ایران نوشت در مصلی /...

    ۱۹ شهریور ۱۴۰۳ 16,7K مشاهدات
  • 4

    دانلود سوپر اپلیکیشن تپسی / رقابت داغ شد

    ۲ مرداد ۱۴۰۳ 14,3K مشاهدات
  • 5

    تبلیغات تجاری خلاقانه + نمونه‌های موفق 2024

    ۱ خرداد ۱۴۰۳ 12,9K مشاهدات

دسته‌بندی‌ها

  • اسلایدر (263)
  • برندها (123)
  • برندینگ (84)
  • تجربه دیگران (39)
  • دیجیتال (60)
  • رادیو و تلویزیون (22)
  • رویدادها (99)
  • زندگی-بازار (9)
  • کلاس درس (53)
  • گزارش تصویری (33)
  • محیطی (44)
  • مقالات (7)

درباره ایدنا

درباره ایدنا

جدیدترین مطالب

  • مسدود شدن صفحه اینستاگرام “خانومی” پس از ویدیوی رپ خوانی...

    ۱۸ خرداد ۱۴۰۴
  • یوتیوب؛ عشق ابدی سریال‌های ایرانی؟

    ۱۲ خرداد ۱۴۰۴
  • نقد و تحلیل بیلبورد “همشهری ببین”

    ۱۰ خرداد ۱۴۰۴

دسته‌ها

  • اسلایدر (263)
  • برندها (123)
  • برندینگ (84)
  • تجربه دیگران (39)
  • دیجیتال (60)
  • رادیو و تلویزیون (22)
  • رویدادها (99)
  • زندگی-بازار (9)
  • کلاس درس (53)
  • گزارش تصویری (33)
  • محیطی (44)
  • مقالات (7)

© تمام حقوق این وبسایت مربوط به رسانه جامع اقتصاد و تبلیغات تجاری ایران می‌باشد.

ایدنا
  • محیطی
  • دیجیتال
  • رادیو و تلویزیون
  • برندینگ
  • برندها
  • کلاس درس
  • مقالات
  • تجربه دیگران
  • رویدادها
  • ارتباط با ما

همچنین بخوانیدx

واکنش‌ها به تبلیغات محیطی سیف CIF...

۱۳ بهمن ۱۴۰۳

نمایشگاه الکامپ چیست و چگونه برگزار...

۹ تیر ۱۴۰۳

چرا زنان مارکتر دستمزد کمتری از...

۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳