زنان مارکتر همچنان درآمد کمتری از مردهای مارکتر دارند با این حال اختلاف میان این دو در سال میلادی جاری کاهش نسبی داشته و به حدود 16 درصد رسیده است.
به گزارش ایدنا (رسانه جامع تبلیغات تجاری ایران) نتایج یک نظرسنجی هفتگی با عنوان حقوق و حرفه بازاریابی و برندینگ نشان میدهد که شکاف دستمزدی میان زنان و مردان حوزه مارکتینگ در سال گذشته میلادی رشد 5 درصدی داشته و به 16.5 درصد رسیده بود اما برآوردها سه ماه اخیر نشان میدهد که این شکاف درآمد رو به کاهش است و در سال جاری با یک درصد کاهش، به 16 درصد رسیده است.
در ایران هنوز برآوردهای دقیقی از شکاف دستمزدی میان زنان و مردان در حوزه تبلیغات و بازاریابی وجود ندارد اما به نظر میرسد که این شکاف در ایران نیز به میزان قابل توجهی وجود داشته باشد.
رسانه دی ام برد در گزارشی در همین باره نوشته در سال ۲۰۲۰، دادهها اختلاف ۲۸ درصدی را نشان داد. این میزان در سال ۲۰۲۱ به ۲۳ درصد و در سال ۲۰۲۲ به ۱۲.۶ درصد کاهش یافت و در سال گذشته به ۱۶.۵ درصد افزایش یافت، اما هنوز هم این تفاوت قابل توجه است. این تحلیل همچنین نشان میدهد که درآمد ساعتی زنان به نسبت متوسط مردان کمتر است، که یک معیار استاندارد برای تفاوت در دستمزد بین جنسیتها در بسیاری از مشاغل است. اما اطلاعات جمعآوریشده در طول پنج سال گذشته نشان میدهد که شکاف دستمزد جنسیتی در بازاریابی کاهش یافته است.
علت شکاف درآمدی چیست؟
پزوهش های متعددی در سسطح بین المللی انجام شده که نشان میدهد کارفرماها هنوز به مردان اعتماد بیشتری از زنان دارند. برخی کارفرماها معتقدند که قدرت مانور کارمندان مرد در سازمان بیشتر است و آنان تجربیات بیشتری در حوزههای شغلی مختلف دارند. برخی مطالعات هم حاکی از این است اعتماد به نفس مردان در مصاحبههای شغلی بیشتر از زنان است که این موضوع باعث میشود تا با درخواستهای حقوقهای بالاترشان موافقت شود. از سوی دیگر زنان معمولا بر روی دستمزد چانهزنی کمتری ازمردان دارند.
راههایی ساده برای تقویت اعتماد به نفس شغلی
کلیک کن و بخون
.
راننده اسنپها درآمد بیشتری دارند یا تعمیرکاران آچاره؟
کلیک کن و بخون