ایدنا
  • محیطی
  • دیجیتال
  • رادیو و تلویزیون
  • برندینگ
  • برندها
  • کلاس درس
  • مقالات
  • تجربه دیگران
  • رویدادها
  • ارتباط با ما
خانه » چرا زنان مارکتر دستمزد کمتری از مردان می‌گیرند؟

چرا زنان مارکتر دستمزد کمتری از مردان می‌گیرند؟

توسط EADNA ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ 0 دیدگاه
اشتراک‌گذاری 0FacebookTwitterPinterestWhatsapp
237

زنان مارکتر همچنان درآمد کمتری از مردهای مارکتر دارند با این حال اختلاف میان این دو در سال میلادی جاری کاهش نسبی داشته و به حدود 16 درصد رسیده است.

به گزارش ایدنا (رسانه جامع تبلیغات تجاری ایران) نتایج یک نظرسنجی هفتگی با عنوان حقوق و حرفه بازاریابی و برندینگ نشان می‌دهد که شکاف دستمزدی میان زنان و مردان حوزه مارکتینگ در سال گذشته میلادی رشد 5 درصدی داشته و به 16.5 درصد رسیده بود اما برآوردها سه ماه اخیر نشان می‌دهد که این شکاف درآمد رو به کاهش است و در سال جاری با یک درصد کاهش، به 16 درصد رسیده است.

در ایران هنوز برآوردهای دقیقی از شکاف دستمزدی میان زنان و مردان در حوزه تبلیغات و بازاریابی وجود ندارد اما به نظر می‌رسد که این شکاف در ایران نیز به میزان قابل توجهی وجود داشته باشد.

رسانه دی ام برد در گزارشی در همین باره نوشته در سال ۲۰۲۰، داده‌ها اختلاف ۲۸ درصدی را نشان داد. این میزان در سال ۲۰۲۱ به ۲۳ درصد و در سال ۲۰۲۲ به ۱۲.۶ درصد کاهش یافت و در سال گذشته به ۱۶.۵ درصد افزایش یافت، اما هنوز هم این تفاوت قابل توجه است. این تحلیل همچنین نشان می‌دهد که درآمد ساعتی زنان به نسبت متوسط مردان کمتر است، که یک معیار استاندارد برای تفاوت در دستمزد بین جنسیت‌ها در بسیاری از مشاغل است. اما اطلاعات جمع‌آوری‌شده در طول پنج سال گذشته نشان می‌دهد که شکاف دستمزد جنسیتی در بازاریابی کاهش یافته است.

علت شکاف درآمدی چیست؟

پزوهش های متعددی در سسطح بین المللی انجام شده که نشان می‌دهد کارفرماها هنوز به مردان اعتماد بیشتری از زنان دارند. برخی کارفرماها معتقدند که قدرت مانور کارمندان مرد در سازمان بیشتر است و آنان تجربیات بیشتری در حوزه‌های شغلی مختلف دارند. برخی مطالعات هم حاکی از این است اعتماد به نفس مردان در مصاحبه‌های شغلی بیشتر از زنان است که این موضوع باعث می‌شود تا با درخواست‌های حقوق‌های بالاترشان موافقت شود. از سوی دیگر زنان معمولا بر روی دستمزد چانه‌زنی کمتری ازمردان دارند.

 

 

راه‌هایی ساده برای تقویت اعتماد به نفس شغلی

کلیک کن و بخون

.

 

راننده اسنپ‌ها درآمد بیشتری دارند یا تعمیرکاران آچاره؟

کلیک کن و بخون

ممکن است علاقه مند باشید
  • تبلیغ کالاهای ممنوعه در صداوسیما ؟
  • گلرنگ تپسی را خرید
  • قیمت تبلیغات ویدیویی در مراسم اسکار
  • علی رئیس‌شقاقی، عکاس برجسته تبلیغات ایران درگذشت
اشتراک‌گذاری 0 FacebookTwitterPinterestWhatsapp
نوشته قبلی
راهنمای کامل ایمیل مارکتینگ Email Marketing + دانلود رایگان فایل
نوشته بعدی
اهمیت و کاربرد نوستالژی در تبلیغات/ خاطره‌ها چگونه بازار می‌سازند؟

نوشته‌های مرتبط

ترندهای تبلیغات ایران در سال 1404 چه خواهد بود؟

۱۸ اسفند ۱۴۰۳

تبلیغ جذاب یک فیلم سینمایی در پاریس / بیلبورد واژگون...

۲ مرداد ۱۴۰۳

خانومی دیر کرد! / بررسی گزارش جشن 10 سالگی

۱۵ مرداد ۱۴۰۳

انتقاد از بازارسازی برای کتاب‌های زیرپله‌ای در پلتفرم‌های آنلاین

۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

راهنمای شکار نهنگ در Google Ads / چگونه بهترین نتیجه...

۲۹ مرداد ۱۴۰۳

تپسی فود یا اسنپ فود؟ کاربران چه می‌گویند؟

۹ آبان ۱۴۰۳

تصمیم فولکس‌واگن برای کاهش 20 درصدی هزینه کارکنان

۱۹ آذر ۱۴۰۲

رکود گسترده برندهای برتر جهان در 2023

۲۰ آذر ۱۴۰۲

کارگاه هوش مصنوعی زاینده برگزار شد/ یک هشدار برای مدیران...

۲۷ آبان ۱۴۰۳

برگزاری «قند پارسی» با رویکرد تبلیغات

۱۱ دی ۱۴۰۲

دیدگاه خود را بنویسید لغو پاسخ

پربازدیدترین مطالب

  • 1

    راهنمای دانلود chat GPT 4o و استفاده از...

    ۱۲ خرداد ۱۴۰۳ 60,4K مشاهدات
  • 2

    شوخی‌های جالب کاربران شبکه‌های اجتماعی با «یاد چه...

    ۲۱ مرداد ۱۴۰۳ 16,8K مشاهدات
  • 3

    نمایشگاه نوشت افزار ایران نوشت در مصلی /...

    ۱۹ شهریور ۱۴۰۳ 16,6K مشاهدات
  • 4

    دانلود سوپر اپلیکیشن تپسی / رقابت داغ شد

    ۲ مرداد ۱۴۰۳ 13,9K مشاهدات
  • 5

    تبلیغات تجاری خلاقانه + نمونه‌های موفق 2024

    ۱ خرداد ۱۴۰۳ 12,9K مشاهدات

دسته‌بندی‌ها

  • اسلایدر (260)
  • برندها (122)
  • برندینگ (83)
  • تجربه دیگران (39)
  • دیجیتال (60)
  • رادیو و تلویزیون (20)
  • رویدادها (97)
  • زندگی-بازار (9)
  • کلاس درس (53)
  • گزارش تصویری (33)
  • محیطی (42)
  • مقالات (7)

درباره ایدنا

درباره ایدنا

جدیدترین مطالب

  • خلیج فارس از یک هویت تاریخی تا یک برند اقتصادی...

    ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۴
  • انتشار اثری تازه از شوکت عباسی نقاش معاصر

    ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۴
  • واکنش مارکترها به تبلیغات خیابانی وحشت‌آفرین برای کودکان/ آیا تبلیغات...

    ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۴

دسته‌ها

  • اسلایدر (260)
  • برندها (122)
  • برندینگ (83)
  • تجربه دیگران (39)
  • دیجیتال (60)
  • رادیو و تلویزیون (20)
  • رویدادها (97)
  • زندگی-بازار (9)
  • کلاس درس (53)
  • گزارش تصویری (33)
  • محیطی (42)
  • مقالات (7)

© تمام حقوق این وبسایت مربوط به رسانه جامع اقتصاد و تبلیغات تجاری ایران می‌باشد.

ایدنا
  • محیطی
  • دیجیتال
  • رادیو و تلویزیون
  • برندینگ
  • برندها
  • کلاس درس
  • مقالات
  • تجربه دیگران
  • رویدادها
  • ارتباط با ما

همچنین بخوانیدx

بهترین کمپین های بازاریابی سال ۲۰۲۳

۲۸ بهمن ۱۴۰۲

ری برندهای بزرگ سال 2023؛ از...

۱۵ بهمن ۱۴۰۲

واکنش‌ها به تبلیغات محیطی سیف CIF...

۱۳ بهمن ۱۴۰۳