ایدنا
  • محیطی
  • دیجیتال
  • رادیو و تلویزیون
  • برندینگ
  • برندها
  • کلاس درس
  • مقالات
  • تجربه دیگران
  • رویدادها
  • ارتباط با ما
خانه » جامه‌گردانی غول‌ها در ایران؟ احتمال تغییرات گسترده در دیجیکالا و تپسی

جامه‌گردانی غول‌ها در ایران؟ احتمال تغییرات گسترده در دیجیکالا و تپسی

توسط EADNA ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ 0 دیدگاه
اشتراک‌گذاری 0FacebookTwitterPinterestWhatsapp
446

این روزها دو برند بزرگ دیجیکالا و تپسی در حال پوست اندازی هستند. انتشار فراخوان‌های گسترده استخدام در این دو مجموعه معروف، حاکی از تغییر در رویکرد و احتمالا ری‌برندینگ آن دو است. هنوز برای قضاوت در این باره زود است اما گویا تابستان پرخبری برای این دو برند و به تبع برای رقبایشان در پیش است.

 

تپسی

بعد از خرید تپسی توسط گلرنگ حالا همه چیز برای آغاز یک رقابت بزرگ میان تپسی و اسنپ آغاز شده است. اکانت‌ رسمی تپسی در چند روز اخیر فراخوان‌های گسترده شغلی منتشر کرده است. پوزیشن‌های موجود در این فراخوان عملا نشان دهنده جذب یک تیم ری برندینگ است. گویا مدیران جدید تپسی برای تغییر در رویکردهای خدماتی و احتمالا هویت بصری برند در حال جذب نیروهای متخصصی غیر از نیروهای حال حاضر هستند.

رقابت جدی گلرنگ با اسنپ به عنوان بازیگر قدرتمند بازار خدمات اینترنتی، با کمپین معرفی اکالا در اسفند سال قبل در قالب تبلیغات محیطی و تبلیغات دیجیتالی گذشته اوج گرفت. هلدینگ بزرگ گروه صنعتی گلرنگ با شرکت‌های متعددش قرار است که احتمالا در قالب یک سوپراپلیکیشن جدید به رقابت تبلیغاتی با اسنپ برود. سهم از بازار در حوزه‌های مختلف از جمله خرید سوپرمارکتی، تاکسی اینترنتی، خدمات درمانی و …زمینه اصلی رقابت بین برندهای بزرگ ایرانی خواهد بود.

احتمالا تپسی قرار است چتری برای همه خدمات آنلاین گلرنگ باشد. البته با شمایلی جدید و هویتی متفاوت از قبل.

 

دیجیکالا

بعد از انتشار خبرهایی درباره خرید دیجیکالا توسط همراه اول و خروج سرآوا از این برند، حاشیه‌ها و شایعات زیادی درباره دیجیکالا مطرح شد؛ از مهاجرت بنیانگذاران تا تغییر سران تیم‌های فنی. البته تلاش‌های بسیاری شد تا حجم شایعات کمتر شود با این همه هنوز حرف و حدیث‌های زیادی درباره این برند ارزشمند دیجیتالی مطرح است.

در چند روز اخیر انتشار برخی فراخوان‌های استخدام در دیجیکالا موجی از پرسش‌ها را ایجاد کرده است. گفته می‌شود که با افزایش احتمال‌ها درباره فروش سهام دیجیکالا، شماری از مدیران فنی این برند در حال استعفا هستند.

مدتی قبل حسین شریعتمداری گفت:«خوشبختانه قرار است پلتفرم‌هایی مثل فیلیمو، دیجی کالا، اسنپ و… را از افراد فعلی بگیرند و به افراد دیگری بدهند که در خدمت نظام باشند.»

در واکنش به اتفاق رخ داده و صحبت‌های حسین شریعتمداری، رضا الفت‌نسب، عضو هیئت مدیره کسب و کارهای مجازی گفت: «من تصور می‌کنم که حاکمیت دوست دارد کسب و کارهای بزرگ با جامعه آماری بالا در بستر آنلاین را داشته باشد و ممکن است این تصاحب به دست شرکت‌های معتبر و معتمد مانند همراه‌اول و یا بانک‌ها صورت گیرد؛ من آینده روشنی در تصاحب استارت‌آپ‌ها نمی‌بینم. صحبت‌های آقای شریعتمداری مانیفستی برای این کار است که اشتباه است؛ بنابر گفته ایشان مدیرعاملان استارت‌آپ‌ها شق‌القمر نمی‌کنند، اما واقعا این طور نیست و به عنوان مثال مدیرعاملان دیجی کالا در طول نزدیک به ۲۰ سال گذشته تلاش‌های زیادی برای توسعه کسب و کار خود انجام داده‌اند. اگر افراد غیرمتخصص به این کسب و کارها راه پیدا کنند، بعید است که نتیجه مطلوبی داشته باشد.»

به هر حال برخی نشانه‌ها حاکی از آن است که دیجیکالا ممکن است حاشیه‌های پرچالشی را از سر بگذراند درخواست‌های همکاری متعدد در پوزیشن‌های شغلی حساس، یکی از نشانه‌های این چالش است.

 

 

ممکن است علاقه مند باشید
  • نام سوپر اپلیکیشن گروه صنعتی گلرنگ چیست؟ رقیب اسنپ با چه اسمی می‌آید؟
  • 2024 سال رونق تبلیغات دیجیتالی در جهان + گزارش جامع استفاده از اینترنت و شبکه‌های اجتماعی
  • یک چهره برای هزار تبلیغ ؟ / بیلبوردهای تهران در تسخیر مهران مدیری
  • چرا تبلیغات دیجیتالی در ایران خلاقانه نیست؟
اشتراک‌گذاری 0 FacebookTwitterPinterestWhatsapp
نوشته قبلی
2024 سال رونق تبلیغات دیجیتالی در جهان + گزارش جامع استفاده از اینترنت و شبکه‌های اجتماعی
نوشته بعدی
تبلیغات به اپ تپسی رسید/ چگونه در تپسی تبلیغ کنیم؟

نوشته‌های مرتبط

خداحافظی لوگوها با دهه شصتی‌ها / موج ری‌برندینگ‌ برای جذب...

۸ مهر ۱۴۰۳

جدیدترین و بهترین کتاب های تبلیغات و مارکتینگ در جهان

۲۶ فروردین ۱۴۰۳

محصول در خدمت تبلیغ/ چرا اینفلوئنسرها به تئاتر آمده‌اند؟

۱۹ اسفند ۱۴۰۲

شاخص‌های جدید اینفلوئنسر مارکتینگ در بازارهای جهانی + گزارش کامل

۱ اسفند ۱۴۰۲

بهترین آژانس‌های تبلیغاتی کشور / از چه کانونی تبلیغاتی بیلبورد...

۲۲ مهر ۱۴۰۳

اطلاعات نمایشگاه تبلیغات، بازاریابی و برندسازی در تهران / نشانی...

۵ آذر ۱۴۰۳

درآمد تبلیغات سوپر لیگ اروپا؛ 3 میلیارد یورو

۴ دی ۱۴۰۲

واکنش‌ها به تیزینگ «از قیمت‌ها غول نساز» در تهران

۲ بهمن ۱۴۰۳

چند قدم تا هزار میلیارد بازدید/ گزارش داغ تپسل در...

۱۶ مرداد ۱۴۰۳

تکرار نمیشه! / عذرخواهی برندها از تبلیغات تجاری توهین‌آمیز +...

۱۶ مهر ۱۴۰۳

دیدگاه خود را بنویسید لغو پاسخ

پربازدیدترین مطالب

  • 1

    راهنمای دانلود chat GPT 4o و استفاده از...

    ۱۲ خرداد ۱۴۰۳ 62,4K مشاهدات
  • 2

    شوخی‌های جالب کاربران شبکه‌های اجتماعی با «یاد چه...

    ۲۱ مرداد ۱۴۰۳ 17,K مشاهدات
  • 3

    نمایشگاه نوشت افزار ایران نوشت در مصلی /...

    ۱۹ شهریور ۱۴۰۳ 16,7K مشاهدات
  • 4

    دانلود سوپر اپلیکیشن تپسی / رقابت داغ شد

    ۲ مرداد ۱۴۰۳ 14,3K مشاهدات
  • 5

    تبلیغات تجاری خلاقانه + نمونه‌های موفق 2024

    ۱ خرداد ۱۴۰۳ 12,9K مشاهدات

دسته‌بندی‌ها

  • اسلایدر (263)
  • برندها (123)
  • برندینگ (84)
  • تجربه دیگران (39)
  • دیجیتال (60)
  • رادیو و تلویزیون (22)
  • رویدادها (99)
  • زندگی-بازار (9)
  • کلاس درس (53)
  • گزارش تصویری (33)
  • محیطی (44)
  • مقالات (7)

درباره ایدنا

درباره ایدنا

جدیدترین مطالب

  • مسدود شدن صفحه اینستاگرام “خانومی” پس از ویدیوی رپ خوانی...

    ۱۸ خرداد ۱۴۰۴
  • یوتیوب؛ عشق ابدی سریال‌های ایرانی؟

    ۱۲ خرداد ۱۴۰۴
  • نقد و تحلیل بیلبورد “همشهری ببین”

    ۱۰ خرداد ۱۴۰۴

دسته‌ها

  • اسلایدر (263)
  • برندها (123)
  • برندینگ (84)
  • تجربه دیگران (39)
  • دیجیتال (60)
  • رادیو و تلویزیون (22)
  • رویدادها (99)
  • زندگی-بازار (9)
  • کلاس درس (53)
  • گزارش تصویری (33)
  • محیطی (44)
  • مقالات (7)

© تمام حقوق این وبسایت مربوط به رسانه جامع اقتصاد و تبلیغات تجاری ایران می‌باشد.

ایدنا
  • محیطی
  • دیجیتال
  • رادیو و تلویزیون
  • برندینگ
  • برندها
  • کلاس درس
  • مقالات
  • تجربه دیگران
  • رویدادها
  • ارتباط با ما

همچنین بخوانیدx

5 قدم مهم در تدوین استراتژی...

۲۴ بهمن ۱۴۰۲

افزایش 19 درصدی قیمت در تبلیغات...

۱۳ اسفند ۱۴۰۲

نسبت روابط عمومی و بازاریابی در...

۵ دی ۱۴۰۲