ایدنا
  • محیطی
  • دیجیتال
  • رادیو و تلویزیون
  • برندینگ
  • برندها
  • کلاس درس
  • مقالات
  • تجربه دیگران
  • رویدادها
  • ارتباط با ما
خانه » از چگونگی تبلیغ در ماهواره تا برخوردهای ارشادی

از چگونگی تبلیغ در ماهواره تا برخوردهای ارشادی

توسط EADNA ۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ 0 دیدگاه
اشتراک‌گذاری 0FacebookTwitterPinterestWhatsapp
346

چندین سال است که مسئولان وزارت ارشاد از لزوم برخورد با تبلیغ فیلم‌های سینمایی در کانال‌های ماهواره‌‌‌ای سخن می‌گویند و با این حال تبلیغات فیلم‌های سینمایی همچنان در این گونه کانال‌ها ادامه دارد. سازندگان آثار سینمایی می‌گویند صداوسیما موانع زیادی برای تبلیغ فیلم‌ها دارد و همین موضوع باعث شده تا تبلیغ در شبکه‌های ماهواره‌ای به یک ایده جایگزین و ارزان قیمت تبدیل شود.

به گزارش ایدنا تبلیغات سینمایی در چند سال اخیر در کانون توجه بسیاری از مسئولان فرهنگی قرار گرفته است. این اتفاقات از نیمه اول سال 1395 بود و در زمانِ‌ فعالیت شبکه جم به اوج خودش رسید. حتی بعضاً پایِ تعهدنامه‌هایی به میان آمد که حق تبلیغ فیلم در شبکه‌های ماهواره‌ای از بین برود و به جایِ آن آنونس فیلم به رادیو برود و تیزر به تلویزیون!

اما ترتیب و زمان پخش تبلیغات تلویزیونی برای فیلم‌ها خودش داستان دیگری شد. بسیاری از صاحبان آثار اعلام کردند که تبلیغات تلویزیونی نتوانسته باعث دیده شدن  فیلم شود زیرا زمان پخش تبلیغات به درستی انتخاب نشده. برای نمونه دست‌اندرکاران و عوامل فیلم «آپاراتچی» در واکنشی قابل تأمل اعلام کرده‌اند که چون تبلیغ فیلم‌شان در شبکه‌های ماهواره‌ای اتفاق نمایش نداشته نتوانسته‌اند فروش خوبی در سینما داشته باشند.

حالا در ادامه این جریان، عباس محمدیان مدیرکل دفتر تبلیغات و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص تبلیغات فیلم‌ها در شبکه‌های ماهواره‌ای گفته: متأسفانه فرآیند تبلیغاتی که اتفاق افتاده شرایط را سخت‌تر کرده است. صاحبان سریال‌ها و فیلم‌های سینمایی این ادعا را دارند که ما نسخه‌ای در اختیار شبکه‌های ماهواره‌ای قرار نمی‌دهیم و آنها از فضای‌مجازی برمی‌دارند و پخش می‌کنند. این اتفاق خودش برای دستگاه‌های نظارتی چالش ایجاد کرده است. اما در حوزه برخورد با این دوستان رویه خودمان را تشدید کردیم. حتی از اخطار و تذکر دادن عبور کرده‌ایم به حوزه بازدارندگی تبلیغات در فضای ماهواره‌ای رسیده‌ایم که با همت مراجع قضایی در آینده‌ای نزدیک مشکلات و چالش‌ها در این حوزه برطرف شود.

او همچنین در خصوص تبلیغات محصولات ناسالم از جمله نوشابه و سیگار روی بلیبوردهای شهری، گفت:‌ قانون تبلیغات به ما اجازه داده که با کسی تعارفی نداشته باشیم. آن چیزی که ممنوع است و وزارت بهداشت ابلاغ کرده به جدّ مخالفت می‌کنیم و اجازه تبلیغ آن را در فضای شهری نمی‌دهیم. اگر لا به لای سکانس‌های سریال‌ها و فیلم‌ها در وی‌او‌دی‌ها تبلیغات انجام شود به ساترا برمی‌گردد و غیر از آن حرکت‌های غیرقانونی اتفاق بیفتد را به طور قانونی و مجدّانه پیگیری می‌کنیم.

محمدیان در پاسخ به این سؤال درباره تبلیغات اینفلوئنسرها و بلاگرها در فضای‌مجازی تأکید کرد: ما نمی‌توانیم برای آنها و هیچ‌کسی برای فعالیت تبلیغی، مانعی ایجاد کنیم مگر که تخلفی انجام دهد. مجموعه رصد و پایش تبلیغات ما در فضای‌مجازی فعال شده و کار پیش می‌رود. نسخه آزمایشی سامانه جامع تبلیغات راه افتاده و تقریباً تا دو هفته آینده این سامانه نهایی و فعالیت رسمی خود را آغاز خواهد کرد.

او همچنین با اشاره به سیاست‌های کلان اقتصادی دولت در راستای حفظ سرمایه‌های ملی و مقابله با خروج ارز از کشور، بر لزوم انجام فعالیت‌های تبلیغاتی از طریق کسب مجوزهای لازم از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و پرهیز از تبادلات مالی با فعالان تبلیغاتی خارج از کشور تأکید کرد. همراستا با سیاست‌های حکمرانی در زمینه حفظ و نگهداشت سرمایه‌های ملی و لزوم مقابله با پدیده خروج ارز و سرمایه از کشور از طریق تبادلات مالی غیررسمی، دفتر تبلیغات و اطلاع‌رسانی فرایندهای نظارتی خود را بر فعالیت‌های تبلیغاتی شرکت‌ها و مؤسسات داخلی در عرصه خارج از کشور، تشدید و تقویت می‌کند.

محمدیان در پایان از تمامی صاحبان کسب و کار در کشور خواست برای انجام فعالیت‌های تبلیغاتی خود از طریق مؤسسات تبلیغاتی دارای مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اقدام کنند و از هرگونه مراودات مالی با کنشگران و فعالان تبلیغاتی خارج از کشور خصوصاً افراد غیر همسو با منافع ملی پرهیز کنند.

ممکن است علاقه مند باشید
  • استقبال از تبلیغات محیطی خودرو 45 / خودرو شما فروخته خواهد شد
  • هزینه تبلیغات بیمه‌ها چقدر است؟
  • برندسازی یا بنرسازی؟ / نقدهای تند متخصصان به نمایشگاه تبلیغات
  • از رقابت نمی‌ترسیم اما با کپی‌کاری مبارزه می‌کنیم/ گفت‌وگو با حمیدرضا طهماسبی‌پور مدیر روابط عمومی زمزم
اشتراک‌گذاری 0 FacebookTwitterPinterestWhatsapp
نوشته قبلی
استفاده گسترده از مواد بازیافتی برای تبلیغات محیطی
نوشته بعدی
مدیر تبلیغات وزارت ارشاد: متولی تبلیغ در VODها ماییم

نوشته‌های مرتبط

خداحافظ زندگی خصوصی! ماجرای ورود هوش مصنوعی جدید به تبلیغات

۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

معروف‌ترین رقابت‌های تبلیغاتی در دنیای بازاریابی

۱۷ شهریور ۱۴۰۳

اُکالا رکورد زد / ثبت ۱۵۷ هزار سفارش در یک...

۷ آبان ۱۴۰۳

تبلیغات کدام باشگاه‌های فوتبال را ثروتمند کرده است؟

۲۹ فروردین ۱۴۰۳

اما و اگرهای رفع فیلتر یوتیوب/ نان یوتیوبرهای ایرانی در...

۲۰ مرداد ۱۴۰۳

درآمد تلویزیون از پخش تبلیغات در مسابقات ورزشی سال 1403

۲۷ فروردین ۱۴۰۳

کره گرفتن صداوسیما از آب تبلیغات فوتبالی

۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

تبلیغات زیر مجموعه معاونت مطبوعاتی شد؟

۱۸ آذر ۱۴۰۲

چند می‌گیری تبلیغ کنی؟ / پایتخت برای سیما چقدر آورده...

۳۱ فروردین ۱۴۰۴

راهنمای دانلود DeepSeek هوش مصنوعی چینی و استفاده از آن+...

۱۰ بهمن ۱۴۰۳

دیدگاه خود را بنویسید لغو پاسخ

پربازدیدترین مطالب

  • 1

    راهنمای دانلود chat GPT 4o و استفاده از...

    ۱۲ خرداد ۱۴۰۳ 62,4K مشاهدات
  • 2

    شوخی‌های جالب کاربران شبکه‌های اجتماعی با «یاد چه...

    ۲۱ مرداد ۱۴۰۳ 17,K مشاهدات
  • 3

    نمایشگاه نوشت افزار ایران نوشت در مصلی /...

    ۱۹ شهریور ۱۴۰۳ 16,7K مشاهدات
  • 4

    دانلود سوپر اپلیکیشن تپسی / رقابت داغ شد

    ۲ مرداد ۱۴۰۳ 14,3K مشاهدات
  • 5

    تبلیغات تجاری خلاقانه + نمونه‌های موفق 2024

    ۱ خرداد ۱۴۰۳ 12,9K مشاهدات

دسته‌بندی‌ها

  • اسلایدر (263)
  • برندها (123)
  • برندینگ (84)
  • تجربه دیگران (39)
  • دیجیتال (60)
  • رادیو و تلویزیون (22)
  • رویدادها (99)
  • زندگی-بازار (9)
  • کلاس درس (53)
  • گزارش تصویری (33)
  • محیطی (44)
  • مقالات (7)

درباره ایدنا

درباره ایدنا

جدیدترین مطالب

  • مسدود شدن صفحه اینستاگرام “خانومی” پس از ویدیوی رپ خوانی...

    ۱۸ خرداد ۱۴۰۴
  • یوتیوب؛ عشق ابدی سریال‌های ایرانی؟

    ۱۲ خرداد ۱۴۰۴
  • نقد و تحلیل بیلبورد “همشهری ببین”

    ۱۰ خرداد ۱۴۰۴

دسته‌ها

  • اسلایدر (263)
  • برندها (123)
  • برندینگ (84)
  • تجربه دیگران (39)
  • دیجیتال (60)
  • رادیو و تلویزیون (22)
  • رویدادها (99)
  • زندگی-بازار (9)
  • کلاس درس (53)
  • گزارش تصویری (33)
  • محیطی (44)
  • مقالات (7)

© تمام حقوق این وبسایت مربوط به رسانه جامع اقتصاد و تبلیغات تجاری ایران می‌باشد.

ایدنا
  • محیطی
  • دیجیتال
  • رادیو و تلویزیون
  • برندینگ
  • برندها
  • کلاس درس
  • مقالات
  • تجربه دیگران
  • رویدادها
  • ارتباط با ما

همچنین بخوانیدx

تبلیغ جذاب شبکه پارامونت پلاس برای...

۱۵ اسفند ۱۴۰۲

ترب‌گلد؛ حاصل همکاری کاریزما و ترب/...

۷ اسفند ۱۴۰۳

آژانس دیجیتال مارکتینگ چیست و چه...

۱۹ فروردین ۱۴۰۳