ایدنا
  • محیطی
  • دیجیتال
  • رادیو و تلویزیون
  • برندینگ
  • برندها
  • کلاس درس
  • مقالات
  • تجربه دیگران
  • رویدادها
  • ارتباط با ما
خانه » محصول در خدمت تبلیغ/ چرا اینفلوئنسرها به تئاتر آمده‌اند؟

محصول در خدمت تبلیغ/ چرا اینفلوئنسرها به تئاتر آمده‌اند؟

توسط EADNA ۱۹ اسفند ۱۴۰۲
۱۹ اسفند ۱۴۰۲ 0 دیدگاه
اشتراک‌گذاری 0FacebookTwitterPinterestWhatsapp
237

علی کوچولو و شادی کاتب دو اینفلوئنسر اینستاگرامی هستند که از هفته گذشته با حضور در یک نمایش به نام «آدمخوارها»، حاشیه‌های بسیاری ایجاد کرده‌اند. در این مدت کمتر کسی از اهالی تئاتر و سینما مانده است که علیه انتخاب این دو نفر به عنوان بازیگر در یک تئاتر موضع گیری نکرده باشد. اما آیا مشکل از اینفلوئنسرهاست؟ یا برنامه‌سازان؟ یا مخاطبان؟

هیچ کس نمی‌تواند مانع از حضور کسی اثری هنری شود. نه می‌توان مانع حضور کسی در تلویزیون شد، نه سینما، نه تئاتر و نه حتی ادبیات و تالیفات! پیش از این هم انتقادهای بسیاری علیه حضور شاخ‌های مجازی مانند نوجوان معروف به «واگعیه یا کیکه» و … در تلویزیون شکل گرفت و میدان دادن به برخی چهره های اینستاگرامی در سینما هم دست مایه نقدهای تند و تیزی از سوی منتقدان شد.

از دو، سه روز پیش هم با انتشار ویدویی از حضور دو شاخ مجازی در نمایش صحنه‌ای «آدمخوارها» در عمارت نوفل لوشاتو، اعتراض‌ها و انتقادهای بسیاری در فضای مجازی شکل گرفت. طبیعتا بیشترین اعتراض‌ها از سوی صنف بازیگران بود. بازیگران بسیاری با انتشار استوری‌های اینستاگرامی به حضور برخی از افراد در صحنه تئاتر اعتراض کردند؛ پانته آ بهرام، شبنم مقدمی، فقیهه سلطانی، نیما شعبان نژاد، نیوشا ضیغمی و …اعتراض‌های تند و تیزی نوشتند.

شبنم مقدمی در اینستاگرامش نوشت: «صحنه، حتما ارث پدر هیچکس نیست! اما پر واضح است جای هرکس و ناکسی روی صحنه نیست و نام هر لاطائلاتی که بر سکویی اجرا می‌شود نمایش نیست! تئاتر قداست نه، اما حرمت دارد! آبرو دارد، اصالت دارد.»

او ادامه می‌دهد: «تئاتر قداست نه، اما حرمت دارد! آبرو دارد، اصالت دارد. هیچکس، احدی، صاحب تماشاخونه‌ی شخصی یا هرکس که گمانش می‌رود صرف دوزاردهشاهی پولِ ته جیبش سرمایه‌گذار.تئاتر است یا هرآنکس که نمی‌دانیم به چه دلیل مجوز اجراهای اینچنین سخیف و بی‌محتوا را صادر می‌کند به هیچ بهانه، اعم از پول یا غیره اجازه بی احترامی به ساحت تئاتر و اهل آن را ندارد.»

مقدمی سپس با تاکید بر اینکه باید بساط فضاحت و تحقیر و ابتذال از روی صحنه تئاتر برچیده شود نوشته خود را اینطور ادامه داده است :«اهالی شریف تئاتر را نیازارید بیش از این. کم غم ندارند که بارِ دلشان هم می‌شوید. تمام کنید این نمک به زخم پاشیدن‌های مدام را.»

در بند پایانی این نوشته آمده است :«چطور توی چشم این همه جوان با استعداد و قابل، که به خون دل و هزار هزینه درس خوانده‌اند، دوره و کلاس گذارنده‌اند، هزار امید در دل پرورانده‌اند نگاه می‌کنید، در را به رویشان می‌بندید، به ریششان می‌خندید و بعد این کارها را با این آدم ها روی صحنه می‌فرستید؟ توضیحتان چیست؟ مسئولش کیست؟ یک نفر این افتضاح را گردن بگیرد.»

همچنین نیوشا ضیغمی دیگر بازیگر کشورمان در واکنش به این اتفاق نوشته: دارید با هنر و فرهنگ این کشور چه می‌کنید؟ صحنه تئاتر و خاک تئاتر حرمت دارد و جای هر کسی نیست.

همچنین برخی از فعالان تئاتر نیز با کامنت نویسی ذیل معرفی این نمایش در سایت تیوال نوشتند: روزگاری تصور می‌شد صحنه تئاتر به مانند طناب بندبازان باعث می‌شود بی هنران را راهی به ساحت ارزشمند تئاتر نباشد، اما هزار افسوس که این هیولای پتیاره پول، چه وحشیانه تمام ارزش‌ها و شرافت تئاتر را برای خود می‌بلعد. روزگاری تئاتر اعتبار و شرف داشت. حال بوی تعفن مشام ها را آنقدر پر کرده که دیگر از بازار عطرفروشان نمی توان گذر کرد. باید منتظر ماند و دید ایا مقامات به این امر واکنشی خواهند داشت و ایا اجرای این نمایش متوقف می‌شود؟

تقریبا تمامی کسانی که به این اتفاق واکنش نشان دادند، از قداست و حرمت هنر به ویژه تئاتر نوشتند و از دست اندرکاران نمایش ادمخوارها به تندی انتقاد کردند.

اما این انتقادها به چه کسی است؟ به سازندگان یا به مخاطبان یا به خود شاخ‌های اینستاگرامی؟ قصه این است که این انتقادها عمدتا عاطفی و اخلاقی است و جنبه عملیاتی را راهبردی ندارد. در بهترین حالت نتیجه‌اش این است که مثلا انتخاب بازیگران برای تئاترها یا هر هنر دیگری محدود به فهرستی تایید شده از سوی یک نهاد صنفی یا انجمن باشد! این یعنی یک قدم به عقب. البته شاید خیلی بیشتر از یک قدم!

مخاطب! تا زمانی که نمایش‌ «آدمخوارها» یا نمایش‌ها و کتاب‌ها و فیلم‌ها و برنامه‌ها و کنسرت‌هایی چنین فروش برود و با استقبال روبرو شود، حضور شاخ‌های اینستاگرامی یا هر فرد مشهور دیگری که صف فروش را پر کند، ادامه خواهد داشت. در واقع باید گفت قوانین بازار و عرضه و تقاضا، استانداردها را تعیین می‌کند. به بیان دیگر اگر مخاطبان تئاتر دوست داشته باشند شاخ‌های مجازی را روی صحنه تئاتر ببینند و به خاطرش پول بپردازند، حتما کسانی هستند که با این استاندارد برای چنان مخاطبانی نمایش بسازند. اگر مخاطب اثری را عاری از کیفیت لازم برداند و دوست نداشته باشد، آن اثر شکست می‌خورد. فرقی ندارد آن اثر را علی کوچولو و شادی کاتب بازی کرده باشند یا بازیگران مطرح تئاتر!

ممکن است علاقه مند باشید
  • ماجرای سازه‌های سه بعدی دیجیتالی در تهران/ تابلوهای سه بعدی دیجیتالی کجا نصب می‌شوند؟
  • نمایشگر کش‌سان ال‌جی رونمایی شد + جزئیات تازه‌ترین نمایشگر جهان
  • واکنش‌ها به سفیر برند شدن علی دایی در جواهرات نور
  • مرکز توسعه نوآوری و فناوری تبلیغات کشور راه‌اندازی می‌شود
اشتراک‌گذاری 0 FacebookTwitterPinterestWhatsapp
نوشته قبلی
واژگونی بیلبورد تبلیغاتی در اتوبان کرج-تهران + فیلم
نوشته بعدی
انتقاد مدیرکل تبلیغات وزارت ارشاد از افزایش اجاره بیلبوردها

نوشته‌های مرتبط

شاخص‌های جدید اینفلوئنسر مارکتینگ در بازارهای جهانی + گزارش کامل

۱ اسفند ۱۴۰۲

تبلیغ جذاب شبکه پارامونت پلاس برای فوتبال اروپا + تیزر

۱۵ اسفند ۱۴۰۲

5 قدم مهم در تدوین استراتژی برندینگ برای سال 1403

۲۴ بهمن ۱۴۰۲

پایان پرنده آبی/ توییتر از امروز به صورت رسمی X.com...

۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

نشست مشترک تاجران ایران و روسیه با محوریت هوش مصنوعی

۱۱ آذر ۱۴۰۳

روندهای تبلیغات تجاری در سال 2025 / هوش مصنوعی در...

۱۰ دی ۱۴۰۳

استقبال از تبلیغات محیطی خودرو 45 / خودرو شما فروخته...

۵ اسفند ۱۴۰۳

دوره دایناسورها تمام شده است/ نظرهای جالب کاربران لینکدین درباره...

۱۰ مهر ۱۴۰۳

فروش ۴۲.۵ درصد از سهام آپ به ارزش ۴۶۵۳ میلیارد...

۱ اسفند ۱۴۰۳

X نمی‌میرد؛ رابطه دوستانه و حیاتی تخیل با استراتژی

۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

دیدگاه خود را بنویسید لغو پاسخ

پربازدیدترین مطالب

  • 1

    راهنمای دانلود chat GPT 4o و استفاده از...

    ۱۲ خرداد ۱۴۰۳ 60,4K مشاهدات
  • 2

    شوخی‌های جالب کاربران شبکه‌های اجتماعی با «یاد چه...

    ۲۱ مرداد ۱۴۰۳ 16,7K مشاهدات
  • 3

    نمایشگاه نوشت افزار ایران نوشت در مصلی /...

    ۱۹ شهریور ۱۴۰۳ 16,6K مشاهدات
  • 4

    دانلود سوپر اپلیکیشن تپسی / رقابت داغ شد

    ۲ مرداد ۱۴۰۳ 13,9K مشاهدات
  • 5

    تبلیغات تجاری خلاقانه + نمونه‌های موفق 2024

    ۱ خرداد ۱۴۰۳ 12,9K مشاهدات

دسته‌بندی‌ها

  • اسلایدر (260)
  • برندها (122)
  • برندینگ (83)
  • تجربه دیگران (39)
  • دیجیتال (60)
  • رادیو و تلویزیون (20)
  • رویدادها (97)
  • زندگی-بازار (9)
  • کلاس درس (53)
  • گزارش تصویری (33)
  • محیطی (42)
  • مقالات (7)

درباره ایدنا

درباره ایدنا

جدیدترین مطالب

  • خلیج فارس از یک هویت تاریخی تا یک برند اقتصادی...

    ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۴
  • انتشار اثری تازه از شوکت عباسی نقاش معاصر

    ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۴
  • واکنش مارکترها به تبلیغات خیابانی وحشت‌آفرین برای کودکان/ آیا تبلیغات...

    ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۴

دسته‌ها

  • اسلایدر (260)
  • برندها (122)
  • برندینگ (83)
  • تجربه دیگران (39)
  • دیجیتال (60)
  • رادیو و تلویزیون (20)
  • رویدادها (97)
  • زندگی-بازار (9)
  • کلاس درس (53)
  • گزارش تصویری (33)
  • محیطی (42)
  • مقالات (7)

© تمام حقوق این وبسایت مربوط به رسانه جامع اقتصاد و تبلیغات تجاری ایران می‌باشد.

ایدنا
  • محیطی
  • دیجیتال
  • رادیو و تلویزیون
  • برندینگ
  • برندها
  • کلاس درس
  • مقالات
  • تجربه دیگران
  • رویدادها
  • ارتباط با ما

همچنین بخوانیدx

رفع فیلتر اینستاگرام از آبان حقیقت...

۲۸ شهریور ۱۴۰۳

پرتال‌های بصری میان‌شهری و آینده تبلیغات...

۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

انتقاد از بازارسازی برای کتاب‌های زیرپله‌ای...

۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳