ایدنا
  • محیطی
  • دیجیتال
  • رادیو و تلویزیون
  • برندینگ
  • برندها
  • کلاس درس
  • مقالات
  • تجربه دیگران
  • رویدادها
  • ارتباط با ما
خانه » ارزش «ایکس» سقوط کرد

ارزش «ایکس» سقوط کرد

توسط EADNA ۱۲ دی ۱۴۰۲
۱۲ دی ۱۴۰۲ 0 دیدگاه
اشتراک‌گذاری 0FacebookTwitterPinterestWhatsapp
157

فیدلیتی برآورد کرد که شبکه اجتماعی «ایکس» اکنون کمتر از یک سوم پولی ارزش دارد که ایلان ماسک، برای خرید آن پرداخت کرد.

به گزارش ایدنا، این شرکت کارگزاری که به خرید ۴۴ میلیارد دلاری شرکت «ایکس»  (توییتر سابق) در سال ۲۰۲۲ کمک کرده بود، برآوردش از ارزش سهام خود در ایکس را در آخر نوامبر، به میزان ۱۱ درصد دیگر کاهش داد.

پس از خریداری شدن توییتر توسط ایلان ماسک و خصوصی شدن این شرکت در اکتبر سال ۲۰۲۲، این شبکه اجتماعی با تغییرات گسترده شامل اخراج دسته جمعی کارمندان و تعطیلی دفاتر بین‌المللی و تغییر در سیاست‌های نظارتی و سیستم احراز هویت روبرو شد. این تغییرات باعث فرار تبلیغات کنندگان و کاهش درآمد این شرکت از فروش تبلیغات شد. فروش «ایکس» در سال ۲۰۲۳، به ۲.۵ میلیارد دلار کاهش یافت در حالی که سابق بر این، درآمد هر سه ماهه توییتر، یک میلیارد دلار بود.

برندهای بزرگی شامل اپل، دیسنی، آی بی ام و لاینز گیت اینترتینمنت، در ماه‌های اخیر به دلیل ادعاها در خصوص حمایت ایلان ماسک از یهودی ستیزی، پلتفرم «ایکس»  را ترک کرده‌اند. ایلان ماسک که مالک شبکه اجتماعی «ایکس» است، پس از حمایت از پستی که یهودیان را به نفرت پراکنی علیه سفیدپوستان و حمایت از مهاجرت انبوهی از اقلیت‌ها متهم می‌کرد، طوفانی از انتقادها را برانگیخت.

«ایکس»، دامن زدن به یهودستیزی را رد کرده و ماه گذشته علیه یک گروه فعال لیبرال «مدیا مَترز»، بر سر گزارشی که مدعی شده بود تبلیغات برندهای بزرگی مانند اپل در کنار محتوایی منتشر شده است که «آدولف هیتلر و حزب نازی او را تبلیغ می‌کند»، شکایت کرد.

بر اساس گزارش بلومبرگ، ماسک در نوامبر به تبلیغات کنندگانی که پلتفرم «ایکس» را ترک کرده بودند، گفت به جهنم بروند!

ممکن است علاقه مند باشید
  • هویت بصری همراه اول تغییر کرد / برند تکانی در اپراتور همراه اول
  • شرکت مادر تیک تاک 300 میلیارد دلاری شد/ خودنمایی چینی‌ها در بازار شبکه‌های اجتماعی
  • جنگ تبلیغاتی روابط عمومی‌ها بالا گرفت/ حمله آماری اسنپ به گلرنگ
  • گلرنگ تپسی را خرید
اشتراک‌گذاری 0 FacebookTwitterPinterestWhatsapp
نوشته قبلی
مذاکرات نتیجه داد؛ توافق اسنپ و هکرها
نوشته بعدی
هزینه تبلیغات بیمه‌ها چقدر است؟

نوشته‌های مرتبط

تصمیم فولکس‌واگن برای کاهش 20 درصدی هزینه کارکنان

۱۹ آذر ۱۴۰۲

همراه اول با چه قیمتی دیجی کالا را می‌خرد؟

۲۷ فروردین ۱۴۰۳

نمایشگر کش‌سان ال‌جی رونمایی شد + جزئیات تازه‌ترین نمایشگر جهان

۲۱ آبان ۱۴۰۳

ازکی تیزینگ «برات گرون تموم میشه» را مصادره کرد؟

۹ مهر ۱۴۰۳

همه چیز درباره کارخانه تکنولوژی ایران / داستان پیشرفت و...

۲۴ مهر ۱۴۰۳

کمپین جدید محیطی در تهران و محورهای مواصلاتی / داستان...

۱۵ آبان ۱۴۰۳

برندها برای بندر چه کردند؟ واکنش کسب‌وکارها به حادثه رجایی‌شهر

۷ اردیبهشت ۱۴۰۴

شبکه نمایش خانگی شیدا هم وارد بازی شد

۲۵ فروردین ۱۴۰۳

مذاکرات نتیجه داد؛ توافق اسنپ و هکرها

۱۱ دی ۱۴۰۲

معروف‌ترین رقابت‌های تبلیغاتی در دنیای بازاریابی

۱۷ شهریور ۱۴۰۳

دیدگاه خود را بنویسید لغو پاسخ

پربازدیدترین مطالب

  • 1

    راهنمای دانلود chat GPT 4o و استفاده از...

    ۱۲ خرداد ۱۴۰۳ 64,8K مشاهدات
  • 2

    شوخی‌های جالب کاربران شبکه‌های اجتماعی با «یاد چه...

    ۲۱ مرداد ۱۴۰۳ 17,4K مشاهدات
  • 3

    نمایشگاه نوشت افزار ایران نوشت در مصلی /...

    ۱۹ شهریور ۱۴۰۳ 16,7K مشاهدات
  • 4

    دانلود سوپر اپلیکیشن تپسی / رقابت داغ شد

    ۲ مرداد ۱۴۰۳ 14,5K مشاهدات
  • 5

    تبلیغات تجاری خلاقانه + نمونه‌های موفق 2024

    ۱ خرداد ۱۴۰۳ 12,9K مشاهدات

دسته‌بندی‌ها

  • اسلایدر (266)
  • برندها (123)
  • برندینگ (85)
  • تجربه دیگران (40)
  • دیجیتال (60)
  • رادیو و تلویزیون (22)
  • رویدادها (99)
  • زندگی-بازار (9)
  • کلاس درس (54)
  • گزارش تصویری (34)
  • محیطی (45)
  • مقالات (7)

درباره ایدنا

درباره ایدنا

جدیدترین مطالب

  • طعنه به شهروندان در کمپین‌های محیطی آب و برق/ از...

    ۱۸ مرداد ۱۴۰۴
  • تحلیل بازار جهانی تبلیغات پس از جنگ تحمیلی 12 روزه

    ۴ مرداد ۱۴۰۴
  • راهنمای تبلیغات تجاری در زمان جنگ

    ۱۱ تیر ۱۴۰۴

دسته‌ها

  • اسلایدر (266)
  • برندها (123)
  • برندینگ (85)
  • تجربه دیگران (40)
  • دیجیتال (60)
  • رادیو و تلویزیون (22)
  • رویدادها (99)
  • زندگی-بازار (9)
  • کلاس درس (54)
  • گزارش تصویری (34)
  • محیطی (45)
  • مقالات (7)

© تمام حقوق این وبسایت مربوط به رسانه جامع اقتصاد و تبلیغات تجاری ایران می‌باشد.

ایدنا
  • محیطی
  • دیجیتال
  • رادیو و تلویزیون
  • برندینگ
  • برندها
  • کلاس درس
  • مقالات
  • تجربه دیگران
  • رویدادها
  • ارتباط با ما

همچنین بخوانیدx

فروشگاه حضوری و تجربه‌محور دیجیکالا افتتاح...

۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

حذف برچسب‌ از بطری‌های نوشابه

۲۳ بهمن ۱۴۰۲

جزئیاتی از کمپین تبلیغاتی فرش بهشتی...

۲۷ اسفند ۱۴۰۲