ایدنا
  • محیطی
  • دیجیتال
  • رادیو و تلویزیون
  • برندینگ
  • برندها
  • کلاس درس
  • مقالات
  • تجربه دیگران
  • رویدادها
  • ارتباط با ما
خانه » همکاری اسنپ و محک در نمونه‌گیری از سلول‌های بنیادی

همکاری اسنپ و محک در نمونه‌گیری از سلول‌های بنیادی

توسط EADNA ۵ دی ۱۴۰۲
۵ دی ۱۴۰۲ 0 دیدگاه
اشتراک‌گذاری 0FacebookTwitterPinterestWhatsapp
171

اسنپ در پانزدهمین طرح نیکوکاری‌‌کلاب در طرحی با عنوان «مشارکت در تامین هزینه‌های نمونه‌گیری از سلول‌های بنیادی» با خیریه‌ «حمايت از كودكان مبتلا به سرطان محک» همکاری می‌کند.

هدف از اجرای این طرح مشارکت در تامین هزینه‌های نمونه‌گیری از سلول‌های بنیادی برای درمان کودکان مبتلا به سرطان است که با همکاری مرکز پذیره‌نویسی سلول‌های بنیادی خون‌ساز محک انجام می‌شود. در حال حاضر، هر بار ثبت HLA شامل نمونه‌گیری و انجام آزمایشات سلول‌های بنیادی حدود ۸۵۰ هزار تومان هزینه دارد. با اجرای این طرح و تامین هزینه‌ ثبت حداقل هزار نمونه از سلول‌های بنیادی داوطلبان، علاوه بر افزایش احتمال پیدا کردن نمونه‌ سازگار، مسیر پیوستن به بانک‌های بین‌المللی سلول‌های بنیادی نیز هموار می‌شود.

پیوند سلول‌های بنیادی، پیوندی زندگی‌بخش

پیوند سلول‌های بنیادی خون‌ساز یکی از مهمترین راه‌های درمان سرطان، به ویژه سرطان کودکان است. به همین دلیل، اهدای نمونه‌ این سلول‌ها باعث افزایش احتمال پیدا کردن نمونه‌ سازگار برای افراد نیازمند به پیوند مغز استخوان می‌شود.

در بهترین شرایط تنها ۲۵ درصد افراد می‌توانند از والدین یا خویشاوندان نزدیک خود سلول‌های بنیادی دریافت کنند. همین موضوع باعث می‌شود تا مراکز پذیره‌نویسی به دریافت نمونه از مراکز خارج از کشور روی آورند. در این روش که هزینه‌ بالایی دارد، تطابق نمونه‌ها از قطعیت لازم برخوردار نیست.

مرکز پذیره‌نویسی سلول‌های بنیادی خون‌ساز محک در مرداد ۱۳۹۶ راه‌اندازی شده است. این مرکز اولین مرکز پذیره‌نویسی غیردولتی در ایران و در حال حاضر سومین مرکز پذیره‌نویسی سلول‌های بنیادی خون‌ساز کشور است.

دکتر منصوره حقیقی، مدیر مرکز پذیره‌نویسی سلول‌های بنیادی خون‌ساز محک، در این‌باره می‌گوید: «با گذشت شش سال از راه‌اندازی مرکز پذیره‌نویسی سلول‌های بنیادی خون‌ساز، بیش از ۱۱ هزار و ۶۰۰ نمونه با هدف بی‌نیاز شدن از خارج کشور به ثبت رسید که تاکنون بیش از ۸۲۰ نمونه‌ی اهدا شده با بیماران نیازمند پیوند در کشور و حتی سایر کشورها منطبق شده است.»

پیوند سلول‌های بنیادی‌ خون‌ساز (سلول‌های پیش‌ساز خونی که می‌توانند به سلول‌های بالغ خون تبدیل شوند) یکی از راه‌هایی است که برای درمان بیماری‌های مختلف از جمله بیماری سرطان به کار می‌رود. در این روند درمانی نوع ژن‌های سازگاری بافتی که در اصطلاح HLA نامیده می‌شود، برای فرد داوطلب مشخص شده و اطلاعات آن در بانک HLA مرکز پذیره‌نویسی ذخیره می‌شود. زمانی که یک بیمار به پیوند مغز استخوان نیاز پیدا می‌کند، سازگاری ژن‌های ثبت شده موجود در این مرکز با بیمار نیازمند پیوند مورد بررسی قرار می‌گیرد و در صورت انطباق، سلول‌های بنیادی خون‌ساز با روش‌های کمتر تهاجمی جدید از فرد اهداکننده به بیمار منتقل می‌شود. داوطلبان اهدای سلول‌های بنیادی می‌توانند با مراجعه به مرکز پذیره‌نویسی سلول‌های بنیادی خون‌ساز محک به طور رایگان HLA تایپینگ خود را ثبت کنند.

نحوه‌​ مشارکت در طرح نیکوکاری اسنپ

آنطور که روابط عمومی اسنپ می‌گوید، کاربران این اپلیکیشن می‌​توانند بدون پرداخت هیچ مبلغی و تنها با امتیازهای اسنپ​‌کلاب خود در این کار نیک سهیم باشند. کاربران برای مشارکت در این طرح می‌توانند از صفحه اصلی سوپراپلیکیشن وارد اسنپ‌کلاب و سپس بخش نیکوکاری شوند و طرح موردنظر را انتخاب کنند. اسنپ، به ازای هر ۲هزار امتیاز کاربران، مبلغ ۴هزار تومان به تامین هزینه‌های آزمایش و ثبت نمونه‌های سلول‌های بنیادی کمک می​‌کند.

در این طرح با فراهم شدن هزینه‌ ثبت حداقل هزار نمونه‌ سلول‌های بنیادی، ضمن دسترسی بیماران به نمونه‌های بیشتر و افزایش احتمال پیدا شدن نمونه‌ سازگار، به اضافه شدن ۵ هزار نمونه‌ دیگر به بانک سلول‌های بنیادی محک و اتصالش به بانک‌های بین‌المللی اهدای سلول‌های بنیادی کمک می‌شود.

ممکن است علاقه مند باشید
  • ۲۰ سالگی فیس‌بوک؛ از خوابگاه دانشجویی تا شرکت تریلیون دلاری
  • هوش مصنوعی گوگل تبلیغات را آغاز کرد
  • جنگ تبلیغاتی روابط عمومی‌ها بالا گرفت/ حمله آماری اسنپ به گلرنگ
  • جزئیات رفع فیلتر اینستاگرام / پیش‌بینی ایدنا محقق شد؟
اشتراک‌گذاری 0 FacebookTwitterPinterestWhatsapp
نوشته قبلی
سریال هفت چگونه تبلیغاتش را مدیریت کرد؟
نوشته بعدی
راهنمای استخدام سفیر برند + نمونه‌های موفق و ناموفق ایرانی

نوشته‌های مرتبط

حاشیه‌های آپدیت جدید اپلیکیشن تپسی در کافه‌ بازار + دانلود...

۱ مهر ۱۴۰۳

شکایت بانوی اول برزیل از ایکس

۲۹ آذر ۱۴۰۲

واکنش‌ها به تبلیغات بیمه بازار با طرح گلس شیشه شکسته/...

۱۲ خرداد ۱۴۰۳

عزم تپسی‌ برای شکست اسنپ/ رسوندن کباب و پاستا به...

۱۴ مهر ۱۴۰۳

نمک بازار برندینگ / بهترین نمک‌های ایرانی در رقابت جهانی

۷ مهر ۱۴۰۴

اسنپ فود هک شد+جزئیات تازه

۱۰ دی ۱۴۰۲

تخفیفان رکورد زد / بیشترین ارتباط با فروشگاه‌های اینترنتی و...

۳ مرداد ۱۴۰۳

تبلیغات نادرست موجب جریمه میلیون دلاری اپل شد

۲۸ آذر ۱۴۰۲

«دکتر‌دکتر» اولین کمپین محیطی خود را اجرا کرد

۱۵ اسفند ۱۴۰۲

«اُفود»؛ رقیب جدید اسنپ فود

۱۵ بهمن ۱۴۰۲

دیدگاه خود را بنویسید لغو پاسخ

پربازدیدترین مطالب

  • 1

    راهنمای دانلود chat GPT 4o و استفاده از...

    ۱۲ خرداد ۱۴۰۳ 66,1K مشاهدات
  • 2

    نمایشگاه نوشت افزار ایران نوشت در مصلی /...

    ۱۹ شهریور ۱۴۰۳ 18,5K مشاهدات
  • 3

    شوخی‌های جالب کاربران شبکه‌های اجتماعی با «یاد چه...

    ۲۱ مرداد ۱۴۰۳ 17,6K مشاهدات
  • 4

    دانلود سوپر اپلیکیشن تپسی / رقابت داغ شد

    ۲ مرداد ۱۴۰۳ 14,6K مشاهدات
  • 5

    تبلیغات تجاری خلاقانه + نمونه‌های موفق 2024

    ۱ خرداد ۱۴۰۳ 13,K مشاهدات

دسته‌بندی‌ها

  • اسلایدر (275)
  • برندها (129)
  • برندینگ (87)
  • تجربه دیگران (47)
  • دیجیتال (60)
  • رادیو و تلویزیون (22)
  • رویدادها (100)
  • زندگی-بازار (10)
  • کلاس درس (54)
  • گزارش تصویری (36)
  • محیطی (46)
  • مقالات (7)

درباره ایدنا

درباره ایدنا

جدیدترین مطالب

  • واکنش‌ها به تبلیغات جدید رامک / گله‌ گاوهای بامزه در...

    ۱۲ مهر ۱۴۰۴
  • نمک بازار برندینگ / بهترین نمک‌های ایرانی در رقابت جهانی

    ۷ مهر ۱۴۰۴
  • واکنش‌ها به تبلیغات جدید اسنپ مارکت/ از جات تکون نمی‌خوری؟

    ۶ مهر ۱۴۰۴

دسته‌ها

  • اسلایدر (275)
  • برندها (129)
  • برندینگ (87)
  • تجربه دیگران (47)
  • دیجیتال (60)
  • رادیو و تلویزیون (22)
  • رویدادها (100)
  • زندگی-بازار (10)
  • کلاس درس (54)
  • گزارش تصویری (36)
  • محیطی (46)
  • مقالات (7)

© تمام حقوق این وبسایت مربوط به رسانه جامع اقتصاد و تبلیغات تجاری ایران می‌باشد.

ایدنا
  • محیطی
  • دیجیتال
  • رادیو و تلویزیون
  • برندینگ
  • برندها
  • کلاس درس
  • مقالات
  • تجربه دیگران
  • رویدادها
  • ارتباط با ما

همچنین بخوانیدx

تصمیم فولکس‌واگن برای کاهش 20 درصدی...

۱۹ آذر ۱۴۰۲

تپسل با خرید کافه‌بازار چه مسیری...

۱۶ بهمن ۱۴۰۳

همراه اول با چه قیمتی دیجی...

۲۷ فروردین ۱۴۰۳