29
رامک به عنوان یکی از بازیگران اصلی بازار لبنیات در ایران در تازهترین کمپین تبلیغاتی خود از ایده خلاقانهای بهره گرفته و واکنشهای بسیاری را هم برانگیخته است.
به گزارش ایدنا (رسانه تبلیغات ایران) در کمپین تبلیغاتی جدید رامک که با شعار اصلی «همه چیز از مااااااا شروع میشه» اکران شده است، تصاویری نقاشی شده و گرافیکی از گاوهایی به رنگها و شکلهایی مختلف میبینیم که در بیلبوردها جا گرفتهاند و محصولات مختلف رامک را معرفی کردهاند.
این کمپین با واکنشهای متفاوت و جالبی هم روبرو شده است.
واکنش کارشناسان به تبلیغات رامک
شایان ربیعی مشاور و استراتژیست برند در صفحه لینکدینش نوشته است:
یه گله گاو روی بیلبوردای شهر
تبلغ رامک خوبه و به همین دلیل میشه نقدش کرد
استفاده از ظرفیت بیانی و معنایی «ماااااا» خوبه و کار رو درآورده. اما بازیهایی که با این «ما» شده میتونست خلاقانه باشه. متاسفانه نیست.
در جهان لبنیات «همه چیز از مااااا شروع میشود». این کپی خوبیه. ایهام ما میان صدای گاو و برند به تنهایی کافی و اثربخشه. تکرار حرف آ در ماااااا به خوبی رجزخوانی برند رو هم بازنمایی میکنه.
اما تلاشهای تیم خلاقیت برای توسعه دادن به این بازی زبانی و فرمی مثلا استفاده از «مااااااست» و «همهچیز تمااااااام» و… کارکرد ندارند. دمدستی و خام هستند. دستکم برای مرحله اول این کمپین مناسب نیستند. شاید در مراحل بعدی این ماااااا میتوانست امضای تبلیغات رامک بشود و قصه و موقعیت بسازد. با همه اینها تبلیغات خوبی در پاییز خوشهوای این روزها در تهران اکران شده. دمشون گرم.
فرشید شهیدی از کپیرایترهای شناخته شده نیز در متن کوتاهی در این باره نوشته:
ــــــــــــــــــــ«مااااا» -به عنوان تقلید صدای گاو – جالب است، امّا جمله «دورهمی بدون مااااا؟» (از قول گاوها) معنا و مزهای نمیدهد. به نظرم به جایش باید مینوشت: «ماااااست موسیر رامک»؛ چون این که این گاو بیاید محصول خودش را با گویش خودش معرفی کند، قابل قبول است و بامزه، ولی این که توقع داشته باشد به دورهمی خود دعوتش کنید (چون این ماست از شیر او درست شده)، به نظرم توقع بامزهای نیست؛ مثل شوخیهای ناقص و نارس است.
اما امید حسینی سرپرست تیم مارکتینگ رامک نیز در پستی در شرح این کمپین نوشته:
🚀 شروع یکی از بزرگترین کمپینهای رامک در تهران و اصفهان!
اینجا همهچیز از یک «ماااااا» شروع میشه 🐄✨در رامک، باور ما اینه که ارتباط با مخاطب باید همهجانبه و ماندگار باشه. برای همین، این کمپین رو طوری طراحی کردیم که در سه جبهه اصلی اجرا بشه:
تبلیغات محیطی در مسیرهای پرتردد شهر
نقطه خرید، جایی که تصمیم اصلی مصرفکننده شکل میگیره
فضای دیجیتال برای همراهی مخاطب در دنیای آنلاین و عملا در یاد ماندن اسلوگان های محصولات در کمپین!
شعار این کمپین، با بازی روی کلمهی «ماااااا»، ترکیبی از صدای آشنا و هم معنای ما هست؛ هم یادآور تولید محصولات با کیفیت توسط ما (رامک) ، و هم پیوندی با دنیای لبنیات.
اسلوگان انتخاب شده برای همه محصولات اشاره و ارتباط مستقیم به اسلوگان محصولات در کمپین های قبلی آن دارد و عملا تداعی کننده کمپین های قبلی محصولات نیز هست.
شیر: همه چیز از ماااااا (شیر خوب) شروع میشه
پنیر بف: پنیر بف ماااااا، روی هر نونی میشینه
پنیر شیرازی: یه طعم خونگی با ماااااااا !
علیرضا کاظمزاده از فعالان بازار مارکتینگ نیز در کامنتی در نوشته است: ، کمپین بامزه و جالبی شده. حتی اگه شاید در مقطع کمپین میشد این آرتورک گاو رو روی محصولات داشت تا مخاطب بتونه کانکت بکنه تو ذهنش شاید بازدهی رو فروش رو در کوتاه مدت بهتر هم میکرد. با این حال هم کمپین رو دوست داشتم.