به گزارش ایدنا (رسانه تبلیغات ایران) خانومی با تاکید بر رشد حضور زنان در فعالیتهای اجتماعی و اقتصادی به عنوان بخش مهی از مسئولیت اجتماعی خود در پیشگفتار این گزارش نوشته است: «سالی که گذشت بزرگتر شدیم، متنوعتر شدیم و در همراهی با زنان در مسیر مراقبت از خود، ثابت قدمتر. خانومی بهعنوان یک پلتفرم تخصصی برای زنان، مراقبت از خود را فقط یک رفتار فردی نمیداند بلکه آن را زبان مشترک زنان با یکدیگر و سنگ بنای شکلگیری بازاری میداند که هم فعال و پایدار است و هم بستری است برای دیدهشدن نیازهای خاص زنان و حضور بیشتر آنها در فضای اقتصادی و اجتماعی.»
وضعیت اشتغال و امنیت شغلی زنان ایران در گزارش خانومی
گزارش خانومی تاکید کرده است که اگرچه نیمی از جمعیت ایران را زنان تشکیل میدهند و بیش از نیمی از دانشجویان دانشگاه ایرانی زنان هستند، آنها در بیش از 60 درصد موارد بدون رعایت تشریفات قانونی مانند بیمه مشغول به کار هستند.
همچنین این گزارش تاکید کرده است که تعداد زنان مدیر در پلتفرم خانومی در سال 1403 و در مقایسه با سال قبل از آن 240 درصد رشد کرده و این در حالی است که مردان در این شاخص تنها 88 درصد رشد داشتهاند.
این موارد نشان میدهد که خانومی در تلاش برای دست یابی به اهدافخ ود در حیطه مسئولیت اجتماعیاش توانسته زمینه ساز بروز و ظهور توانمندیهای زنان باشد.
گزارش سال 1402 دیجیکالا منتشر شد/ سلام به حراجیها + گزارش کامل
فروش 1800 میلیارد تومانی خانومی در سال 1403
اما خانومی در فروش سالانه خود توانسته رکورد قابل توجهی به دست بیاورد. این پلتفرم با ثبت رکورد 1.8 همتی در سال گذشته، نرخ رشد سرمایههای انسانی خود را به 36 درصد رسانده و رکورد بازدید ماهانه از سایت این پلتفرم نیز به 11 میلیون بازدید نزدیک شده است.
در این گزارش آمده است که برندهای همکار خانومی که در این پلتفرم محصولات و خدمات خود را عرضه میکنند بیش از 1000 مورد است.
نرخ رشد کاربران یکتای خانومی در سال گذشته 41 درصد رشد داشته و به 2 میلیون و 744 هزار نفر رسیده است.
همچنین اطلاعات جالبی درباره زمانهای پرفروش این پلتفرم ارائه شده است که در ادامه میبینید. به نظر میرسد زنان ایران در فصلهای سرد، وسط هفتهها و در ساعات پسین، بیشتر تمایل به خرید کردن دارند. آیا تاریکی هوا در این ساعات از فصلهای سال و تمایل به خرید در روزهای کسل کننده وسط هفته میتوند نشان میدهد که بسیاری از زنان ایرانی از خرید به عنوان تلاشی برای بهتر کردن حال و هوای خود استفاده میکنند؟
برای دانلود نسخه کامل گزارش روی این متن کلیک کنید
محبوبترین برندهای بهداشتی و آرایشی خانمها
موضوع جالب دیگر در این گزارش برندهای محبوب است. گزارش خانومی نشان میدهد که برندهای لافارر، سریتا و پرایم به ترتیب محبوب ترین برندهای تولیدکننده محصولات آرایشی و بهداشتی در بازار ایران هستند. البته درگزارش اطلاعاتی درباره میزان رضایت، قیمت و … این محصولات و برندها ارائه نشده است.