ایدنا
  • محیطی
  • دیجیتال
  • رادیو و تلویزیون
  • برندینگ
  • برندها
  • کلاس درس
  • مقالات
  • تجربه دیگران
  • رویدادها
  • ارتباط با ما
خانه » تبلیغات اجباری تمام می‌شود؟ ادامه اعتراض‌ها به تماس‌ها و پیامک‌های تبلیغاتی

تبلیغات اجباری تمام می‌شود؟ ادامه اعتراض‌ها به تماس‌ها و پیامک‌های تبلیغاتی

توسط EADNA ۲۹ مرداد ۱۴۰۴
۲۹ مرداد ۱۴۰۴ 0 دیدگاه
اشتراک‌گذاری 0FacebookTwitterPinterestWhatsapp
38

در هفته‌های اخیر پیامک‌های تبلیغاتی با سرشماره‌های مختلف دوباره اوج گرفته است و برندهای مختلف روزانه تعداد بی‌شماری پیامک تبلیغاتی به شهروندان ارسال می‌کنند. این موضوع موجب شکل گیری اعتراض‌هایی دوباره به این موضوع شده است.

به گزارش ایدنا (رسانه تبلیغات ایران) مهرماه سال گذشته بود که اعلام ممنوعیت تماس تلفنی تبلیغاتی در مصوبه شماره ۲ جلسه شماره ۳۵۷ کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات تصویب شد.

در این مصوبه که با عنوان «مقررات حاکم بر ارائه خمات صوتی ارزش افزوده تبلیغاتی» به تصویب رسیده، ارائه خدمات محتوای صوتی ارزش افزوده تبلیغاتی ممنوع اعلام شد.

اما به رغم این مصوبه تماس‌های تبلیغاتی همچنان ادامه داشت و در روزهای اخیر دوباره به اوج رسیده است. این در حالی است که نه تنها منع قانونی در این باره وجود دارد بلکه تقریبا تمامی کاربران تلفن همراه از این تماس‌ها ناراحت و ناراضی هستند.

 

تماس‌های تبلیغاتی یا بازاریابی اجباری مزاحم؟

تبلیغاتی دیجیتالی در بسیاری از متون تحلیلی و آکادمیک به عنوان تبلیغات مزاحم شناخته می‌شود. باکس‌ها و بنرهای تبلیغاتی که محتوای متنی سایت‌ها را می‌پوشاند تا از کاربران جلب توجه بگیرد یا تبلیغاتی که به ناگاه در میان استفاده از اپلیکیشنی خاص تمام صفحه گوشی همراه را به خود اختصاص می‌دهد و … به طور کلی هر نوع تبلیغاتی که امورات روزمره را مختل کند، تبلیغات مزاحم نامیده می‌شود. اما این پدیده تفاوت‌هایی هم دارد. مثلا اپلیکیشنی که به کاربرانش موسیقی رایگان ارائه می‌دهد، در قبال این خدمت، چند ثانیه هم از وقت‌ کاربرانش را به برندها می‌فروشد تا برایشان تبلیغ پخش کند. یوتیوب، آپارات و … از این مدل تبلیغاتی استفاده می‌کنند.

اما برخی از انواع تبلیغات دیگر حتی خدماتی به کاربران ارائه نمی‌دهند و وقت و زندگی آنان را تحت تاثیر قرار می‌دهند. مانند تماس‌های تلفنی و پیامک‌های تبلیغاتی.

این گونه تبلیغات در یکی، دو ماه اخیر دوباره اوج گرفته و داد کاربران را درآورده است.

 

تبلیغات تلفنی در کانون انتقادها

روز گذشته شایان ربیعی استراتژیست برند در پستی در لینکدین نوشت: پیامک‌های تبلیغاتی دوباره رگباری شروع شدن. روزانه ده‌ها پیامک تبلیغاتی به گوشی‌های هر کدوم‌مون می‌رسه که واقعا کلافه کننده شده! اصل بر اینه که کسی بدون اجازه پیامک تبلیغاتی نفرسته اما گویا دولت زورش نمی‌رسه. با این شرایط پیشنهاد می‌کنم هر سرشماره تنها یک بار پیامک تبلیغاتی بفرسته و اگر کاربرها دوست داشتن با ارسال 11 خواستار ادامه ارسال پیامک از اون سرشماره باشن. یعنی پیشفرض رو بذاریم بر این که مردم دوست ندارن پیامک تبلیغاتی ببینن!

برخی کاربران دیگر نیز ذیل این پست، نکات قابل توجهی را مطرح کرده‌اند.

شمار بسیاری از کاربران از جمله علی مظهر، متخصص حقوق تجارت در این باره اعلام کرده‌اند که ادامه ارسال پیامک‌های تبلیغاتی که طبق قانون باید با ارسال عدد 11 لغو شود، حتی با انجام این کار هم متوقف نمی‌شود. او نوشته : «آخه ۱۱ رو هم می فرستیم تاثیری نداره و باید سرشماره را بلاک کنیم».

هنگامه شبانی، مدیر مارکتینگ و معمار برند نیز در ادامه نوشته: «من چندین بار لغو کردم هرکدومو ولی عجیب بوده که مجدد برام پیام میومده، فکر کنم باید بلاک کنم».

سیامک موحدی، مدیر فروش منطقه‌ای پاک‌وش هم نوشته: «سرشماره ها مرتب دارن عوض میشن و نمیشه باهاشون مقابله کرد. مثلا اینا همگی برای جین وست هستن که طی یک ماه گذشته ازشون پیامک گرفتم.»

مهدی رجبی، موشن دیزاینر و عکاس هم در این باره نوشته: «بهتره اسمش رو بذاریم بازاریابی مزاحمتی یا حتی تبلیغات آویزونی
انقدر که حجم پیامک و تماس‌ها بالاست. حیف اون پولی که بخواد خرج ارسال ۱۱ بشه که تهش اثری نداره و دوباره هم میفرستن ، بهترین راهش بلاکه و بلاک».

سعید خسروی کارشناس حقوقی هم نوشته: ارسال ۱۱ هم خودش هزینه معادل یک‌ پیامک رو داره و پس از اون دیگه با اون سر شماره به شما پیامک نمیدن و با سرشماره جدید پیامک میدن.کلی فکر شده روش که چجوری از مردم‌ پول بگیرن. بهترین راه بلاک کردن هست.

ممکن است علاقه مند باشید
  • انتشار ویدیوکست جشنواره وب و موبایل
  • هزینه تبلیغات موبایلی به ۴۰۲ میلیارد دلار می‌رسد
  • کاربران پلتفرم‌های خدماتی چقدر درآمد دارند؟
  • انتشار فراخوان تبلیغات سینمای ایران در جشنواره فیلم فجر
اشتراک‌گذاری 0 FacebookTwitterPinterestWhatsapp
نوشته قبلی
طعنه به شهروندان در کمپین‌های محیطی آب و برق/ از «ببند» تا «خانه یخچال نیست»
نوشته بعدی
واکنش مارکترهای ایرانی به اتفاقات دنیای برندینگ و تبلیغات / از بز لاکوست تا گاف دلوسه

نوشته‌های مرتبط

تشکیل کارگروه‌های تحول‌آفرین برای حمایت از فعالان تبلیغاتی

۲۲ آذر ۱۴۰۲

برندهای بزرگ چگونه از بحران‌ها عبور می‌کنند؟ راه‌حل غول‌های برندینگ...

۲۲ آبان ۱۴۰۳

تاثیر تبلیغات انتخاباتی بر تبلیغات تجاری در ایران

۶ تیر ۱۴۰۳

تصمیم فولکس‌واگن برای کاهش 20 درصدی هزینه کارکنان

۱۹ آذر ۱۴۰۲

گرایه‌سواری در لینکدین/ واکنش‌ کاربران به پیشنهاد استفاده از گرایه...

۲۴ مهر ۱۴۰۳

ماجرای تبلیغات عجیب صداوسیما در زمین فوتبال + عکس

۲۵ فروردین ۱۴۰۳

کمپین تبلیغاتی جاباما کپی بود؟

۶ شهریور ۱۴۰۳

راهنمای دانلود DeepSeek هوش مصنوعی چینی و استفاده از آن+...

۱۰ بهمن ۱۴۰۳

ترندهای بازاریابی محتوا در سال 2024

۳۰ بهمن ۱۴۰۲

راهنمای تبلیغات تجاری در زمان جنگ

۱۱ تیر ۱۴۰۴

دیدگاه خود را بنویسید لغو پاسخ

پربازدیدترین مطالب

  • 1

    راهنمای دانلود chat GPT 4o و استفاده از...

    ۱۲ خرداد ۱۴۰۳ 66,4K مشاهدات
  • 2

    نمایشگاه نوشت افزار ایران نوشت در مصلی /...

    ۱۹ شهریور ۱۴۰۳ 18,5K مشاهدات
  • 3

    شوخی‌های جالب کاربران شبکه‌های اجتماعی با «یاد چه...

    ۲۱ مرداد ۱۴۰۳ 17,7K مشاهدات
  • 4

    دانلود سوپر اپلیکیشن تپسی / رقابت داغ شد

    ۲ مرداد ۱۴۰۳ 14,7K مشاهدات
  • 5

    تبلیغات تجاری خلاقانه + نمونه‌های موفق 2024

    ۱ خرداد ۱۴۰۳ 13,K مشاهدات

دسته‌بندی‌ها

  • اسلایدر (278)
  • برندها (129)
  • برندینگ (88)
  • تجربه دیگران (47)
  • دیجیتال (60)
  • رادیو و تلویزیون (22)
  • رویدادها (101)
  • زندگی-بازار (10)
  • کلاس درس (54)
  • گزارش تصویری (36)
  • محیطی (46)
  • مقالات (7)

درباره ایدنا

درباره ایدنا

جدیدترین مطالب

  • پشت‌پرده‌های انحلال بانک آینده / وقتی برند به محاق می‌رود

    ۳ آبان ۱۴۰۴
  • دانلود رایگان مرورگر CHATgpt Atlas برای مک اپل + آموزش/...

    ۳۰ مهر ۱۴۰۴
  • 8 تشکر از وزارت نیرو ؟ / کمپین کاهش مصرف...

    ۲۷ مهر ۱۴۰۴

دسته‌ها

  • اسلایدر (278)
  • برندها (129)
  • برندینگ (88)
  • تجربه دیگران (47)
  • دیجیتال (60)
  • رادیو و تلویزیون (22)
  • رویدادها (101)
  • زندگی-بازار (10)
  • کلاس درس (54)
  • گزارش تصویری (36)
  • محیطی (46)
  • مقالات (7)

© تمام حقوق این وبسایت مربوط به رسانه جامع اقتصاد و تبلیغات تجاری ایران می‌باشد.

ایدنا
  • محیطی
  • دیجیتال
  • رادیو و تلویزیون
  • برندینگ
  • برندها
  • کلاس درس
  • مقالات
  • تجربه دیگران
  • رویدادها
  • ارتباط با ما

همچنین بخوانیدx

گزارش تحلیلی از وضعیت تبلیغات ایران...

۲ دی ۱۴۰۳

نمایش تبلیغات در منو استارت ویندوز...

۲۷ فروردین ۱۴۰۳

چالش‌های تبلیغات محیطی در گرمای شدید...

۱۹ خرداد ۱۴۰۳