برند استیل البرز همزمان با بسیاری از دیگر برندهای بازار لوازم خانگی در آستانه نوروز و تحویل سال که تقاضا برای خرید لوازم خانگی و تعویض آنها بیشتر میشود، یک کمپین تبلیغاتی محیطی در تهران اجرا کرده است.
به گزارش ایدنا (رسانه تبلیغات ایران) در تصویری از یکی از بنرهای تبلیغاتی استیل البرز، یک خانم خانهدار با پیشبند در حال آشپزی است و در کنارش عکسی سیاه، سفید از دوران کودکی او را که در موقعیتی مشابه کنار یک اجاق گاز ایستاده، کار شده است.
در این بنر همچنین اسلوگان «میمونیم باهم» انتخاب و استفاده شده است تا تداعیگر حضور محصولات و به ویزه اجاق گاز استیل البرز در سالهای مختلف و کنار خانوادههای ایرانی باشد.
این بنر تبلیغاتی اما از سوی برخی فعالان حوزه تبلیغات با انتقاداتی روبرو شده است.
شایان ربیعی استراتژیست برند در لینکدین نوشته:
این بنر تبلیغاتی استیل البرز خیلی جای نقد داره!
🌑 اولا من فکر میکنم فقط تو تبلیغات ایرانه که مردم برای آشپزی پیشبند میزنن. شاید اشتباه میکنم اما همه دور و بریهای من و هرکسی که میشناسم تا حالا ندیدم پیشبند بزنن. چرا این لباس انقد تو تبلیغات حضور داره؟ چرا واقعا؟ چون تصور سازندگان کلیشهایه.
🌒 دوما این که فاصله این دوتا عکس نهایتا بیست، سی ساله! مثلا عکس بچگیش برای سال 1375 باید باشه! اون موقع تقریبا همه دوربین عکاسی رنگی داشتن! تم سیاه و سفید برای قدیمی نشون دادن عکس هم کلیشهس.
🌓 سوما طبقه متوسط در ایران به ویژه نسل 20 تا 50 سالهها دیگه مثل قدیمیا نیستن! سبک زندگی این نسلها متفاوت و مبتنی بر مشارکت هر دو زوجه! این که یک زن رو پای گاز نشون بدی و کنارش اسلوگان بنویسی که «میمونیم باهم» و از بچگی تا ازدواج پای گاز نشونش بدی فوله، خطاست! اما چرا این کار رو کردن؟ چون تصور کلیشهای زورش زیاده!
🌔 چهارما اسلوگان «میمونیم باهم» در شیوه تنظیم و طراحیش قابل بحثه. وقتی به عنوان کلمه اول اسلوگان باشه، یعنی روش تاکید وجود داره. میمونیم متفاوت از میمانیم است. راستشو بخواین، میمونیم خیلی پرریسکه و اگه به شکل درستش استفاده نشه، میتونه تداعیگر موندگی هم باشه! اگر توی عکس تصویری از نامزد یا شوهر این خانم هم بود و مثلا با هم غذا درست میکردن یا دست کم شوهره سلفی عکس میگرفت و … تداعی «میمونیم باهم» عمق و لایههای معنایی بیشتری پیدا میکرد.