یکی از جذابترین اتفاقها در بازار تبلیغات، رقابت میان برندهای رقبیب بر سر محبوبیت و کیفیت محصولات است.
به گزارش ایدنا (رسانه تبلیغات ایران) در فاصله سالهای 2010 تا 2015 خبرهای بسیاری درباره فواید فلفل برای سلامت قلب در رسانهها منتشر شد. این خبرها، بسیاری را مجاب کرد که در زندگی روزانه خود بیشتر از مزه تند استفاده کنند و به یکباره مزههای تند محبوبیت بالایی در بازار خوراکیهای پیدا کرد.
به همین دلیل هم بسیاری از برندهای تولیدکننده سسهای تند رقابت شانه به شانهای را در تبلیغات شکل دادند تا بتوانند سهم بیشتری از بازار بگیرند. رقابت تبلیغاتی، خلاقیت طراحان گرافیست و کپی رایترها را تحریک کرد تا بتوانند ایدههای جذاب و گیرایی برای این موضوع ارائه کنند.
سر همین ماجرا دو برند معروف سس کچاپ یعنی Heinz و Tabasco رقابت جالبی را آغاز کردند که البته دست کمی از رقابت دو نوشیدنی معروف یعنی کوکاکولا و پپسی نداشت.