ایدنا
  • محیطی
  • دیجیتال
  • رادیو و تلویزیون
  • برندینگ
  • برندها
  • کلاس درس
  • مقالات
  • تجربه دیگران
  • رویدادها
  • ارتباط با ما
خانه » رفع فیلتر اینستاگرام از آبان حقیقت دارد؟ افزایش دو برابری تبلیغات دیجیتالی

رفع فیلتر اینستاگرام از آبان حقیقت دارد؟ افزایش دو برابری تبلیغات دیجیتالی

توسط EADNA ۲۸ شهریور ۱۴۰۳
۲۸ شهریور ۱۴۰۳ 0 دیدگاه
اشتراک‌گذاری 0FacebookTwitterPinterestWhatsapp
264

بازار شایعات و تکذیب‌ها درباره رفع فیلتر اینستاگرام داغ است. گفته می‌شود اینستاگرام و یوتیوب قرار است از آبان ماه رفع فیلتر شوند. اما همه چیز در حد گمانه زنی است و هنوز اعلام رسمی نشده.

به گزارش ایدنا (رسانه تبلیغات ایران) همزمان با روی کار آمدن دولت مسعود پزشکیان و حتی پیش از آن با اعلام نتایج انتخابات چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، گمانه‌زنی‌ها درباره رفع فیلترینگ اوج گرفت.

دو روز پیش پزشکیان در جریان نخستین نشست خبری‌اش در قامت ریاست جمهوری گفت: «درباره‌ی موضوع فیلترینگ برنامه‌ای در حال نوشتن است تا از طریق آن چهارچوب‌هایی که وجود دارد را از بین ببریم.»

او تأکید کرد: «موضوع فضای مجازی در دستور کار قرار دارد و برای جمع‌بندی در شورای امنیت هم صحبت خواهیم کرد و پیگیریم که آن را اجرایی کنیم.»

رئیس جمهور درباره زمان اجرای رفع فیلتر نیز گفت: «تلاش می‌کنیم که هر چه سریع‌تر اتفاق بیفتد.»

ستار هاشمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز دقایقی پس از این نشست خبری، در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: «دولت با اولویت بالا مشغول برنامه‌ریزی برای اصلاح شیوه کنونی مدیریت فضای مجازی و تعامل با همه‌ی نهادهای مرتبط است.»

 

اینستاگرام و یوتیوب رفع فیلتر می‌شوند؟

طبق شنیده‌ها گویا قرار است در نخستین اقدام برای رفع فیلترینگ شبکه‌های اجتماعی دو پلتفرم اینستاگرام و یوتیوب رفع فیلتر شوند. این دو پلتفرم مهمترین سکوهای تبلیغاتی دیجیتالی در ایران به شمار می‌آیند که طبق برآوردها مشترکا بیش از 70درصد سرمایه‌گذاری برندها در حوزه تبلیغات دیجیتالی را به خود اختصاص می‌دهند.

 

تاریخچه فیلترینگ یوتیوب در ایران

یوتیوب نزدیک به 20 سال است که در ایران فیلتر شده. به بیان دقیق‌تر در روز دوازدهم آذرماه سال 1385 در به طور موقت دسترسی به یوتیوب محدود شد. این محدودیت همزمان با انتشار برخی فیلم‌های خصوصی از روابط یک بازیگر زن سینما در یوتیوب بود. البته پس از مدتی فیلتر یوتیوب برداشته شد و سپس در سال 88 همزمان با فیسبوک دوباره فیلتر شد.

چهار سال پیش و همزمان با برگزاری انتخابات در امریکا نیز برای مدت محدودی یوتیوب رفع فیلتر و باز فیلتر شد.

اما و اگرهای رفع فیلتر یوتیوب/ نان یوتیوبرهای ایرانی در روغن فیلترینگ

 

تاریخچه فیلترینگ اینستاگرام در ایران

اینستاگرام در ایران به عنوان محبوبترین شبکه اجتماعی با حضور میلیون‌ها ایرانی همواره در دسترس بود تا این که پس از رخدادهای سال 1401 و در روز سی‌ام شهریور ماه همان سال فیلتر شد و هنوز بازگشایی نشده است.

 

رفع فیلتر و توسعه بازار دیجیتال مارکتینگ

از زمان فیلتر این دو پلتفرم تا کنون هیچ وقت به اندازه این روزها بحث رفع فیلترینگ به صورت جدی و در میان سران دولت مطرح نبوده است. رویکرد میانه رو و نزدیک به اصلاح طبی دولت چهاردهم، امیدها به رفع فیلترینگ را در ایران بیشتر کرده است. برخی شنیده‌ها حاکی است که اینستاگرام و یوتیوب به زودی و حداکثر تا آبان ماه رفع فیلتر خواهند شد.

اما رفع فیلتر این دو پلتفرم بازار تبلیغات دیجیتالی در ایران را رونق خواهد بخشید.

وضعیت دیجیتال مارکتینگ ایرانی در سال 03

 

دیجیتال مارکتینگ بعد از رفع فیلتر

ارزش بازار تبلیغات دیجیتالی در ایران از سال 1398 و همزمان با شیوع بیماری کرونا در ایارن رشد بسیار قابل توجهی داشته است.  این بازار در سال 1398 کمتر از نیم میلیارد تومان ارزش داشت اما در سال 1399 به آستانه 600 میلیارد تومان نزدیک شد و بر اسا برخی گزارش‌ها در سال 1400 به 7 هزار میلیارد تومان رسید. این رقم در سال 1401 با رشد نزدیک به چهار برابر 22 هزار میلیارد تومان را رد کرد و در سال 1402 براساس برخی برآوردها تا 40 هزار میلیارد تومان هم رسید.

رشد نزدیک به 100 برابری ارزش این بازار در طی تنها شش سال نشان دهنده روند شتابنده رشد در دیجیتال مارکتینگ ایرانی است. همه اینها در شرایطی است که شماری از شبکه‌های اجتماعی که سکوی اصلی تبلیغات دیجتالی سهتند، در ایران با محدودیت دسترسی روبرو هستند.

برآورد می‌شود که در صورت رفع فیلترینگ اینستاگرام و یوتیوب که احتمالا مقدمه بازگشایی دوباره پیامرسان‌های تلگرام و واتساپ هم باشد، بازار تبلیغات دیجیتالی بیش از گذشته مورد توجه قرار خواهد گرفت و رشد سرمایه‌گذاری بیش از 70 درصدی را تجربه کند و دست‌کم به ارزش 70 هزار میلیارد تومان در سال برسد.

 

ممکن است علاقه مند باشید
  • چند و چون جنگ تبلیغاتی در بازار برندهای ایران
  • نقش رپورتاژ آگهی در تبلیغات؛ چگونه موثر تبلیغ کنیم؟
  • جدیدترین و بهترین کتاب های تبلیغات و مارکتینگ در جهان
  • انتشار ویدیوکست جشنواره وب و موبایل
اشتراک‌گذاری 0 FacebookTwitterPinterestWhatsapp
نوشته قبلی
راهنمای استفاده از جیمینی / چگونگی استفاده یا دانلود Gemini در ایران ؟
نوشته بعدی
حاشیه‌های آپدیت جدید اپلیکیشن تپسی در کافه‌ بازار + دانلود مستقیم سوپراپلیکیشن تپسی

نوشته‌های مرتبط

ازکی تیزینگ «برات گرون تموم میشه» را مصادره کرد؟

۹ مهر ۱۴۰۳

ماجرای تبلیغات در وسط زمین فوتبال + واکنش کارشناسان

۳۱ تیر ۱۴۰۳

قیمت تبلیغات ویدیویی در مراسم اسکار

۲۷ اسفند ۱۴۰۲

چرا برندینگ برای استارتاپ‌ها حیاتی است؟

۱۳ اسفند ۱۴۰۲

محتوای تولید شده با هوش مصنوعی در میان ریسک‌های بزرگ...

۱۶ اسفند ۱۴۰۲

راهنمای دانلود DeepSeek هوش مصنوعی چینی و استفاده از آن+...

۱۰ بهمن ۱۴۰۳

جشن 15 سالگی اسنپ‌فود! / یک حاشیه بی پایان

۲۲ مهر ۱۴۰۳

نمایشگاه الکامپ چیست و چگونه برگزار می‌شود؟ + آدرس محل...

۹ تیر ۱۴۰۳

واکنش مارکترهای ایرانی به اتفاقات دنیای برندینگ و تبلیغات /...

۱۶ شهریور ۱۴۰۴

گزارش تحلیلی از وضعیت تبلیغات ایران در ۹ ماه اول...

۲ دی ۱۴۰۳

دیدگاه خود را بنویسید لغو پاسخ

پربازدیدترین مطالب

  • 1

    راهنمای دانلود chat GPT 4o و استفاده از...

    ۱۲ خرداد ۱۴۰۳ 66,7K مشاهدات
  • 2

    نمایشگاه نوشت افزار ایران نوشت در مصلی /...

    ۱۹ شهریور ۱۴۰۳ 18,5K مشاهدات
  • 3

    شوخی‌های جالب کاربران شبکه‌های اجتماعی با «یاد چه...

    ۲۱ مرداد ۱۴۰۳ 17,7K مشاهدات
  • 4

    دانلود سوپر اپلیکیشن تپسی / رقابت داغ شد

    ۲ مرداد ۱۴۰۳ 14,8K مشاهدات
  • 5

    تبلیغات تجاری خلاقانه + نمونه‌های موفق 2024

    ۱ خرداد ۱۴۰۳ 13,K مشاهدات

دسته‌بندی‌ها

  • اسلایدر (279)
  • برندها (129)
  • برندینگ (89)
  • تجربه دیگران (48)
  • دیجیتال (60)
  • رادیو و تلویزیون (22)
  • رویدادها (101)
  • زندگی-بازار (11)
  • کلاس درس (54)
  • گزارش تصویری (36)
  • محیطی (46)
  • مقالات (7)

درباره ایدنا

درباره ایدنا

جدیدترین مطالب

  • تبلیغات یا مزاحمت تلفنی کسب‌وکارها؟ / از آبشار عاطفه‌ها تا...

    ۲۷ آبان ۱۴۰۴
  • مزایای فارغ التحصیلی IT از دانشگاه‌های آلمان

    ۷ آبان ۱۴۰۴
  • پشت‌پرده‌های انحلال بانک آینده / وقتی برند به محاق می‌رود

    ۳ آبان ۱۴۰۴

دسته‌ها

  • اسلایدر (279)
  • برندها (129)
  • برندینگ (89)
  • تجربه دیگران (48)
  • دیجیتال (60)
  • رادیو و تلویزیون (22)
  • رویدادها (101)
  • زندگی-بازار (11)
  • کلاس درس (54)
  • گزارش تصویری (36)
  • محیطی (46)
  • مقالات (7)

© تمام حقوق این وبسایت مربوط به رسانه جامع اقتصاد و تبلیغات تجاری ایران می‌باشد.

ایدنا
  • محیطی
  • دیجیتال
  • رادیو و تلویزیون
  • برندینگ
  • برندها
  • کلاس درس
  • مقالات
  • تجربه دیگران
  • رویدادها
  • ارتباط با ما

همچنین بخوانیدx

لوئیس فیگو برای تبلیغ لبنیات وارد...

۲۷ آذر ۱۴۰۲

چالش‌های تبلیغات محیطی در گرمای شدید...

۱۹ خرداد ۱۴۰۳

هوش مصنوعی می‌تواند جای 99 درصد...

۲۶ فروردین ۱۴۰۴