ایدنا
  • محیطی
  • دیجیتال
  • رادیو و تلویزیون
  • برندینگ
  • برندها
  • کلاس درس
  • مقالات
  • تجربه دیگران
  • رویدادها
  • ارتباط با ما
خانه » نگاه متفاوت کمیپن‌های تبلیغاتی Dove و Go Slim به یک ضرب‌المثل ایرانی

نگاه متفاوت کمیپن‌های تبلیغاتی Dove و Go Slim به یک ضرب‌المثل ایرانی

توسط EADNA ۱۱ شهریور ۱۴۰۳
۱۱ شهریور ۱۴۰۳ 0 دیدگاه
اشتراک‌گذاری 0FacebookTwitterPinterestWhatsapp
244

ادبیات کلاسیک و آموزه‌های عرفان ایرانی از ژرف‌ترین سرمایه‌های آموزشی و تربیتی تاریخ انسان است که حتی امروزه هم در برخی از حوزه‌های جدید  کاربرد دارد.

به گزارش ایدنا (رسانه تبلیغات ایران) بسیاری از کمپین‌های تبلیغاتی مربوط به برندهای بزرگ تجاری در دنیا بر اساس آموزه‌های اصیل انسانی و اخلاقی بنا گذاشته شده اند.

یکی از مهمترین آموزه‌های ادبیات عرفانی ایران یکی بودن جلوه و نهان آدمی است. یعنی اصطلاحا درون و بیرون و ظاهر و باطن آدمی باید یکی باشد. آنچه می‌نماید و آنچه واقعا هست!

در رباعی معروفی از خیام نیشابوری آمده است:

شیخی به زنی فاحشه گفتا: مستی
هر لحظه به دام دگری پابستی؛

گفتا؛ شیخا، هر آن‌چه گویی هستم
آیا تو چنان‌که می‌نمایی هستی؟

همچنین عطار نیشابوری نیز در کتاب معروف خود به نام «تذکره الاولیا» در ذکر مربوط به ابزید بسطامی از قول او این نصیحت را نوشته است که:

«و گفت: یا چنان نمای که هستی یا چنان باش که می‌نمایی.»

 

تبلیغات داو Dove

از این الگوی اخلاقی مربوط به ادبیات عرفانی ایرانی، استفاده های بسیاری در حوزه‌های مختلفی شده است اما شاید جهانشمول‌ترین مورد، مربوط به تبلیغات برند معروف داو است.

داو تقریبا در همه تبلیغات خود در دو دهه اخیر کوشیده است تا تصویر رسانه‌ای‌شده از زیبایی را نقد کند و بگوید آنچه ما در رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی از خودمان نشان می‌دهیم، تحریف شده یا برپایه تعریفی نادرست از زیبایی است. داو که محصولات آرایشی بهداشتی نظیر صابون و کرم دست و صورت و … تولید می‌کند، با تکیه بر این اصل، این نکته را بیان می‌کند که شما به خودی خود زیبا هستید و نیازی ندارید تا بر اساس الگوی تحریف شده زیبایی، خودتان را دستکاری کنید.

یکی از مهترین کلیپ‌های تبلیغاتی داو که در انتخاب میان کارشناسان سایت معروف THE DRUM در میان 100 تبلیغ ویدیوی برتر تاریخ قرار گرفته، به وضوح همین نکته را گوشزد می‌کند.

این تبلیغ، مصداق تصویری «چنان نمای که هستی» است. یعنی خودت را بپذیر و واقعیت خود را نشان بده.

https://eadna.ir/wp-content/uploads/2024/09/Dove-_-Reverse-Selfie-_-Have-TheSelfieTalk.mp4

 

تبلیغ Go Slim

اما در مقابل کمپین تبلیغاتی داو که مبتنی بر پذیرش خود است، مجموعه‌کلینیک‌های Go Slim  پیشنهاد دیگری را ارائه کرده است. این برند روی دیگر سکه را خوانده: «چنان باش که می‌نمایی». از آنجا که این کلینیک به صورت اختصاصص بر روی تناسب اندام کار می‌کند، اعتقاد دارد که آدم‌ها باید خود را به بهترین نسخه خودشان که در شبکه‌های اجتماعی نمایش می‌دهند، برسانند.

کمپین تبلیغاتی این کلینیک با این پوسترها وایرال شده است.

ممکن است علاقه مند باشید
  • انتقاد معاون وزیر ارشاد از تبلیغات تلویزیونی
  • برگزاری «قند پارسی» با رویکرد تبلیغات
  • محمد رضا گلزار سفیر برند اکستریم VX شد
  • چگونه یک کمپین تبلیغاتی حرفه‌ای بنویسیم ؟
اشتراک‌گذاری 0 FacebookTwitterPinterestWhatsapp
نوشته قبلی
از آینده نوآورانه آژانس‌های تبلیغاتی تا مطالبات سنگین مالی / گفت‌وگو با مازیار حبیبی‌نیا مدیرعامل شبکه آفتاب
نوشته بعدی
اینترنت بدون فیلتر در پارک فناوری پردیس/ یک تبعیض یا یک راه بازکن

نوشته‌های مرتبط

راه‌هایی آسان برای ترمیم و تقویت اعتماد به نفس شغلی

۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

حاشیه‌های آپدیت جدید اپلیکیشن تپسی در کافه‌ بازار + دانلود...

۱ مهر ۱۴۰۳

اخراج کسب‌وکارهای ایرانی از تبلیغات محیطی؟

۲۵ فروردین ۱۴۰۳

خداحافظی با داروخانه‌ها/ چرا تبلیغ دارو در پلتفرم‌ها ممنوع شد؟

۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

دانلود اپلیکیشن تپسی فود / غذا چی سفارش می‌دی؟

۲۸ مهر ۱۴۰۳

چرا تبلیغات دیجیتالی در ایران خلاقانه نیست؟

۱۵ بهمن ۱۴۰۲

افشای الگوریتم گوگل برای رتبه بندی و سئو محتوا +...

۱۳ خرداد ۱۴۰۳

خداحافظ زندگی خصوصی! ماجرای ورود هوش مصنوعی جدید به تبلیغات

۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

گزارش سال 1402 اکالا منتشر شد/ ماجرای یک سال عمر...

۵ شهریور ۱۴۰۳

نمایشگاه نوشت افزار ایران نوشت در مصلی / لوازم التحریر...

۱۹ شهریور ۱۴۰۳

دیدگاه خود را بنویسید لغو پاسخ

پربازدیدترین مطالب

  • 1

    راهنمای دانلود chat GPT 4o و استفاده از...

    ۱۲ خرداد ۱۴۰۳ 65,K مشاهدات
  • 2

    شوخی‌های جالب کاربران شبکه‌های اجتماعی با «یاد چه...

    ۲۱ مرداد ۱۴۰۳ 17,4K مشاهدات
  • 3

    نمایشگاه نوشت افزار ایران نوشت در مصلی /...

    ۱۹ شهریور ۱۴۰۳ 16,8K مشاهدات
  • 4

    دانلود سوپر اپلیکیشن تپسی / رقابت داغ شد

    ۲ مرداد ۱۴۰۳ 14,5K مشاهدات
  • 5

    تبلیغات تجاری خلاقانه + نمونه‌های موفق 2024

    ۱ خرداد ۱۴۰۳ 12,9K مشاهدات

دسته‌بندی‌ها

  • اسلایدر (266)
  • برندها (123)
  • برندینگ (85)
  • تجربه دیگران (40)
  • دیجیتال (60)
  • رادیو و تلویزیون (22)
  • رویدادها (99)
  • زندگی-بازار (9)
  • کلاس درس (54)
  • گزارش تصویری (34)
  • محیطی (45)
  • مقالات (7)

درباره ایدنا

درباره ایدنا

جدیدترین مطالب

  • طعنه به شهروندان در کمپین‌های محیطی آب و برق/ از...

    ۱۸ مرداد ۱۴۰۴
  • تحلیل بازار جهانی تبلیغات پس از جنگ تحمیلی 12 روزه

    ۴ مرداد ۱۴۰۴
  • راهنمای تبلیغات تجاری در زمان جنگ

    ۱۱ تیر ۱۴۰۴

دسته‌ها

  • اسلایدر (266)
  • برندها (123)
  • برندینگ (85)
  • تجربه دیگران (40)
  • دیجیتال (60)
  • رادیو و تلویزیون (22)
  • رویدادها (99)
  • زندگی-بازار (9)
  • کلاس درس (54)
  • گزارش تصویری (34)
  • محیطی (45)
  • مقالات (7)

© تمام حقوق این وبسایت مربوط به رسانه جامع اقتصاد و تبلیغات تجاری ایران می‌باشد.

ایدنا
  • محیطی
  • دیجیتال
  • رادیو و تلویزیون
  • برندینگ
  • برندها
  • کلاس درس
  • مقالات
  • تجربه دیگران
  • رویدادها
  • ارتباط با ما

همچنین بخوانیدx

یوتیوب؛ عشق ابدی سریال‌های ایرانی؟

۱۲ خرداد ۱۴۰۴

چرا تبلیغات دیجیتالی در ایران خلاقانه...

۱۵ بهمن ۱۴۰۲

ماجرای لغو پیامک تبلیغاتی با ارسال...

۱۵ فروردین ۱۴۰۳