ایدنا
  • محیطی
  • دیجیتال
  • رادیو و تلویزیون
  • برندینگ
  • برندها
  • کلاس درس
  • مقالات
  • تجربه دیگران
  • رویدادها
  • ارتباط با ما
خانه » راهنمای شکار نهنگ در Google Ads / چگونه بهترین نتیجه را از گوگل ادز بگیریم؟

راهنمای شکار نهنگ در Google Ads / چگونه بهترین نتیجه را از گوگل ادز بگیریم؟

توسط EADNA ۲۹ مرداد ۱۴۰۳
۲۹ مرداد ۱۴۰۳ 0 دیدگاه
اشتراک‌گذاری 0FacebookTwitterPinterestWhatsapp
254

استفاده از گوگل ادز برای بسیاری از برندها یک روش معمول و موثر در تبلیغات دیجیتالی است اما بیشترین کسانی که از این مدل تبلیغاتی استفاده می‌کننده بهترین نتیجه را از آن نمی‌گیرند.

به گزارش ایدنا (رسانه تبلیغات ایران) با توسعه فناوری‌های جدید و ورود گسترده هوش مصنوعی به تحلیل داده‌ها و محتوای تبلیغاتی، استفاده از ابزارهای تبلیغات دیجیتالی نیز پیچیدگی‌های بیشتری پیدا کرده و استفاده درست از آنها برای کسب بهترین نتیجه نیازمند راهنمایی است.

استفاده درست از امکانات گوگل ادز می‌تواند به شما این امکان را بدهد تا با هزینه معقول، توجه مشتریان بسیاری را به کسب‌وکار خود جلب کنید! موضوعی که در ادبیات جدید بازاریابی عمدتا با عنوان شکار نهنگ مطرح می‌شود.

مهسا یزدانی، دیجیتال مارکتر در صفحه لینکدین خود دستورالعمل جالبی در این باره منتشر کرده که در ادامه از نظر می‌گذرانید.

 

راهنمای استفاده از گوگل ادز

همه ما دوست داریم از گوگل ادز بهترین نتیجه رو بگیریم، اما بعضی وقتا اتفاق می‌افته که بودجه‌مون بدون اینکه به نتیجه دلخواه برسیم، هدر می‌ره. اما چرا این اتفاق می‌افته؟

📍انتخاب نادرست کلمات کلیدی:
استفاده از کلمات کلیدی نامرتبط یا خیلی کلی باعث میشه بودجه‌مون برای کلیک‌های بی‌ارزش هدر بشه.

📍ساختار نامناسب گروه‌های تبلیغاتی:
اگر گروه‌های تبلیغاتی‌مون به خوبی سازماندهی نشده باشن، کنترل و بهینه‌سازی کمپین‌هامون سخت میشه.
عدم استفاده از کلمات کلیدی منفی: کلمات کلیدی منفی مثل یه فیلتر عمل می‌کنن و از نمایش تبلیغاتمون برای جستجوهایی که بهمون ربطی نداره جلوگیری می‌کنن.

📍صفحات فرود نامناسب:
اگه صفحه فرود با تبلیغ و کلمات کلیدی ما همخوانی نداشته باشه، نرخ تبدیلمون کاهش پیدا می‌کنه.

📍نادیده گرفتن گزارش‌ها:
تحلیل نکردن گزارش‌های گوگل ادز باعث میشه از فرصت‌های بهبود کمپین‌هامون جا بمونیم.

📍تعیین بودجه روزانه نامناسب:
اگر بودجه روزانه‌مون خیلی کم یا خیلی زیاد باشه، ممکنه به نتیجه دلخواه نرسیم.

📍استفاده نکردن از افزونه‌ها:
افزونه‌های گوگل ادز مثل افزونه ساختار عنوان و توضیحات، می‌تونن به بهبود عملکرد تبلیغاتمون کمک کنند

 

چه کار کنیم که این اشتباهات رو تکرار نکنیم؟

📍تحقیق کلمات کلیدی دقیق:
از ابزارهای گوگل ادز برای پیدا کردن کلمات کلیدی مرتبط و پر جستجو استفاده کنیم.

📍ساختاردهی مناسب گروه‌های تبلیغاتی:
گروه‌های تبلیغاتی‌مون رو بر اساس موضوع، محصول یا خدمات سازماندهی کنیم.

📍استفاده موثر از کلمات کلیدی منفی:
لیست کاملی از کلمات کلیدی منفی ایجاد کنیم و مرتبا اون رو به روزرسانی کنیم.

طراحی صفحات فرود مرتبط:
صفحاتی طراحی کنیم که با تبلیغات و کلمات کلیدی ما همخوانی داشته باشه و به سوالات کاربران پاسخ بده.

📍تحلیل مداوم گزارش‌ها:
گزارش‌های گوگل ادز رو به صورت منظم بررسی کنیم و بر اساس داده‌ها، کمپین‌هامون رو بهینه کنیم.

📍تعیین بودجه روزانه مناسب:
با توجه به بودجه و اهدافمون، بودجه روزانه رو بهینه کنیم.

📍استفاده از افزونه‌ها:
از افزونه‌های گوگل ادز برای بهبود عملکرد تبلیغاتمون استفاده کنیم.

ممکن است علاقه مند باشید
  • علی رئیس‌شقاقی، عکاس برجسته تبلیغات ایران درگذشت
  • طعنه به شهروندان در کمپین‌های محیطی آب و برق/ از «ببند» تا «خانه یخچال نیست»
  • پایان تلخ توشیبا / برند ژاپنی از بورس رفت
  • ماجرای سازه‌های سه بعدی دیجیتالی در تهران/ تابلوهای سه بعدی دیجیتالی کجا نصب می‌شوند؟
اشتراک‌گذاری 0 FacebookTwitterPinterestWhatsapp
نوشته قبلی
تبلیغات خلاقانه برندهای معروف + تصاویر
نوشته بعدی
تجربه‌های انتخاب رشته دانشگاه / رابطه بازار کار و رشته تحصیلی در کمپین #کنترل_زد

نوشته‌های مرتبط

علی رئیس‌شقاقی، عکاس برجسته تبلیغات ایران درگذشت

۱۰ اسفند ۱۴۰۳

واکنش مارکترها به تبلیغات خیابانی وحشت‌آفرین برای کودکان/ آیا تبلیغات...

۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۴

رویکردهای جدید کپی‌رایتینگ در سال 2025 / چگونه یک متن...

۲۳ فروردین ۱۴۰۴

طعنه به شهروندان در کمپین‌های محیطی آب و برق/ از...

۱۸ مرداد ۱۴۰۴

آیا حرف‌های ما برای تبلیغات هدفمند شنود می‌شود؟

۲۸ آذر ۱۴۰۲

GroupM: سرعت رشد تبلیغات در جهان کاهش می‌یابد

۲۰ آذر ۱۴۰۲

آیا ناتکوین و تپسواپ و … قابل اعتماد هستند؟ +...

۱۶ خرداد ۱۴۰۳

تاثیر تبلیغات انتخاباتی بر تبلیغات تجاری در ایران

۶ تیر ۱۴۰۳

اهمیت و کاربرد نوستالژی در تبلیغات/ خاطره‌ها چگونه بازار می‌سازند؟

۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

اخراج کسب‌وکارهای ایرانی از تبلیغات محیطی؟

۲۵ فروردین ۱۴۰۳

دیدگاه خود را بنویسید لغو پاسخ

پربازدیدترین مطالب

  • 1

    راهنمای دانلود chat GPT 4o و استفاده از...

    ۱۲ خرداد ۱۴۰۳ 64,8K مشاهدات
  • 2

    شوخی‌های جالب کاربران شبکه‌های اجتماعی با «یاد چه...

    ۲۱ مرداد ۱۴۰۳ 17,4K مشاهدات
  • 3

    نمایشگاه نوشت افزار ایران نوشت در مصلی /...

    ۱۹ شهریور ۱۴۰۳ 16,7K مشاهدات
  • 4

    دانلود سوپر اپلیکیشن تپسی / رقابت داغ شد

    ۲ مرداد ۱۴۰۳ 14,5K مشاهدات
  • 5

    تبلیغات تجاری خلاقانه + نمونه‌های موفق 2024

    ۱ خرداد ۱۴۰۳ 12,9K مشاهدات

دسته‌بندی‌ها

  • اسلایدر (266)
  • برندها (123)
  • برندینگ (85)
  • تجربه دیگران (40)
  • دیجیتال (60)
  • رادیو و تلویزیون (22)
  • رویدادها (99)
  • زندگی-بازار (9)
  • کلاس درس (54)
  • گزارش تصویری (34)
  • محیطی (45)
  • مقالات (7)

درباره ایدنا

درباره ایدنا

جدیدترین مطالب

  • طعنه به شهروندان در کمپین‌های محیطی آب و برق/ از...

    ۱۸ مرداد ۱۴۰۴
  • تحلیل بازار جهانی تبلیغات پس از جنگ تحمیلی 12 روزه

    ۴ مرداد ۱۴۰۴
  • راهنمای تبلیغات تجاری در زمان جنگ

    ۱۱ تیر ۱۴۰۴

دسته‌ها

  • اسلایدر (266)
  • برندها (123)
  • برندینگ (85)
  • تجربه دیگران (40)
  • دیجیتال (60)
  • رادیو و تلویزیون (22)
  • رویدادها (99)
  • زندگی-بازار (9)
  • کلاس درس (54)
  • گزارش تصویری (34)
  • محیطی (45)
  • مقالات (7)

© تمام حقوق این وبسایت مربوط به رسانه جامع اقتصاد و تبلیغات تجاری ایران می‌باشد.

ایدنا
  • محیطی
  • دیجیتال
  • رادیو و تلویزیون
  • برندینگ
  • برندها
  • کلاس درس
  • مقالات
  • تجربه دیگران
  • رویدادها
  • ارتباط با ما

همچنین بخوانیدx

هوش مصنوعی می‌تواند جای 99 درصد...

۲۶ فروردین ۱۴۰۴

بیلبوردهای دیجیتالی چقدر می‌ارزد؟

۱۹ آذر ۱۴۰۲

درآمد تبلیغات سوپر لیگ اروپا؛ 3...

۴ دی ۱۴۰۲