تبلیغ بینابینی یک تبلیغ تمام صفحه در گوشیهای هوشمند تلفن همراه یا دیگر ابزارهای دیجیتالی مانند تلویزیون است که کل رابط برنامه میزبان را پوشش میدهد.
به گزارش ایدنا (رسانه جامع اقتصاد و تبلیغات تجاری ایران) این تبلیغات به گونه ای طراحی شده اند که بین محتوا قرار گیرند و معمولاً در نقاط انتقال در جریان برنامه، مانند بین فعالیت ها، در طول مکث، یا بین سطوح در یک بازی، نمایش داده می شوند. هنگامی که یک تبلیغ بینابینی به کاربر نشان داده میشود، آنها این انتخاب را دارند که روی تبلیغ کلیک کرده و به مقصد خود ادامه دهند یا آن را ببندند و به برنامه بازگردند.
تبلیغات بینابینی شبیه به تبلیغات پاپ آپ هستند، اما با پوشش تمام صفحه متمایز می شوند. آنها همچنین می توانند قابل گسترش باشند (معروف به تبلیغات قابل گسترش)، که قبل از اینکه کل صفحه را بگیرند به عنوان تبلیغات بنری معمولی شروع می شوند.
بینابینیها را میتوان در قالبهای مختلف مانند متن، تصویر ثابت، رسانه غنی یا ویدیو نمایش داد. زمان گزینه بستن به نوع تبلیغ بستگی دارد. معمولاً، تبلیغات استاتیک را می توان فوراً بسته کرد، در حالی که تبلیغات ویدیویی بینابینی ممکن است تا 5 ثانیه تأخیر داشته باشند تا به کاربر اجازه دهند آگهی را ببندد. بینابینی ها همچنین می توانند از تبلیغات قابل پخش استفاده کنند که به کاربران امکان می دهد پیش نمایش یک بازی را ببینند یا حتی قبل از دانلود آن را آزمایش کرده و با آن تعامل داشته باشند.
چرا تبلیغات بینابینی مهم هستند؟
تبلیغات بینابینی یکی از محبوب ترین فرمت های تبلیغات موبایلی است و ابزار مهمی برای کسب درآمد برای برنامه ها و بازی های موبایل است. ناشران آنها را دوست دارند زیرا برنامه خود را به وضوح از تبلیغات جدا می کنند، در حالی که تبلیغ کنندگان از مزایای توجه کامل کاربر لذت می برند. از تجربه تمام صفحه تبلیغات بینابینی میتوان برای جلوگیری از «کوری بنر» (زمانی که کاربران آنقدر به دیدن تبلیغات بنری عادت کردهاند که دیگر متوجه آن نمیشوند) استفاده کرد و منجر به تعداد بالای نمایشها شد. این نرخ نمایش بالاتر معمولا منجر به نرخ کلیک بالاتر (CTR) و نرخ تبدیل بالاتر می شود.
بهترین روش ها برای تبلیغات بینابینی
هنگام استفاده از تبلیغات بینابینی، مهم است که متفکر باشید و بهترین شیوه ها را دنبال کنید، زیرا اندازه بزرگ آنها در صورت استفاده بیش از حد بر تجربه کاربر تأثیر منفی می گذارد. تبلیغات بینابینی برای برنامه هایی با تجربیات کاربر خطی که دارای نقاط انتقال طبیعی هستند مناسب تر است. تکمیل یک کار مانند اشتراکگذاری تصویر یا تکمیل سطح بازی، چنین نقطهای را ایجاد میکند که در آن کاربر انتظار یک وقفه در عمل را دارد. از غافلگیر کردن کاربران، ارائه تبلیغات بیش از حد به آنها، یا مانع تراشی در استفاده آنها از برنامه، که می تواند منجر به کلیک های تصادفی و تجربه کاربری ضعیف شود، خودداری کنید. هنگام باز کردن یا بستن یک برنامه، یا بلافاصله پس از تبلیغ دیگری، تبلیغات بینابینی را نمایش ندهید. همچنین، به یاد داشته باشید که هنگام نمایش یک تبلیغ بینابینی، هرگونه فعالیت درون برنامه ای (مانند گیم پلی یا موسیقی) را متوقف کنید و زمان بارگذاری کافی را در نظر بگیرید.