ایدنا
  • محیطی
  • دیجیتال
  • رادیو و تلویزیون
  • برندینگ
  • برندها
  • کلاس درس
  • مقالات
  • تجربه دیگران
  • رویدادها
  • ارتباط با ما
خانه » خداحافظ زندگی خصوصی! ماجرای ورود هوش مصنوعی جدید به تبلیغات

خداحافظ زندگی خصوصی! ماجرای ورود هوش مصنوعی جدید به تبلیغات

توسط EADNA ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ 0 دیدگاه
اشتراک‌گذاری 0FacebookTwitterPinterestWhatsapp
282

توسعه هوش مصنوعی به ویژه  چت جی پی تی 4 و مدل جدید آن به نام gpt 4o از نظر شمار قابل توجهی از کارشناسان ترسناک شده است. ابزارهای جدید هوش مصنوعی با دسترسی به منابع اطلاعاتی متعدد درباره مشتریان و کاربران، تقریبا همه جوانب زندگی آنان را وارسی و تجزیه و تحلیل خواهند کرد.

به گزارش ایدنا (رسانه جامع اقتصاد و تبلیغات تجاری ایران) اهمیت برندینگ و تبلیغات در عصر تکنولوژی بیش از همیشه مورد توجه قرار گرفته است. دسترسی به رفتار مشتریان، علاقمندی‌های آنان و روابط و مناسبات مابین‌شان از مهمترین اطلاعاتی است که برندها، تولیدکننده‌ها و بازارها به آن نیاز دارند.  گفته می‌شود که در سال گذشته میلادی بیش از 15 درصد از تولیدات فرهنگی و هنری به طور کامل با استفاده از هوش مصنوعی خلق شده است. این شاخص در حوزه تبلیغات بیش از 21 درصد بوده است.

جالب تر این که در بیش از 55 درصد تبلیغات تولید شده در سال 2023 کمپانی های از ابزارهای هوش مصنوعی استفاده کرده‌اند. همچنین طبق یک مطالعه، استفاده از تبلیغات پویا در فضای باز مبتنی بر هوش مصنوعی منجر به افزایش 40 درصدی در دیدن آگهی و افزایش 28 درصدی در آگاهی از نام تجاری شد.

توسعه ابزارهای هوش مصنوعی باعث شده تا دسترسی و تحلیل این گونه داده‌ها آسان تر و گسترده تر از پیش شود.

معرفی ابزار جدید کمپانی OPEN AI‌ با نام chat GPT-4o که قابلیت‌های درک و تحلیل صدا و تصویر و ویدیو را دارد،‌نگرانی‌ها درباره از دست رفتن حوزه خصوصی کابران را دو چندان کرده است.

برخی کاربران شبکه‌های اجتماعی پیش از این اعلام کرده بودند که صدای آنان در گفت‌وگوهای روزمره از طریق شبکه‌های اجتماعی شنود شده و  بر اساس همان مکالمات به آنان پست‌های مرتبط نشان داده می‌شود.

این شکایت‌های شفاهی اگرچه در ابتدا چندان مورد توجه قرار نمی‌گرفت اما با معرفی ابزار جدید چت جی پی تر 4 دوباره در کانون توجه قرار گرفته است.

 

آیا هوش مصنوعی ما را شنود می‌کند؟

هنوز پاسخی دقیق در این باره اظهار نشده است. با این همه گفته می‌شود که ابزارهای جدید هوش مصنوعی توانایی درک کامل تصاویر، صداها و حتی ویدیوها را دارند و می‌توانند با استفاده از این منابع اطلاعاتی و به کمک قوه استدلالی هوش مصنوعی، با انسان‌ها ارتباط بگیرند، متن بنویسند، تصویر و موسیقی و صدا و ویدیو خلق کنند.

طبق یک نظر سنجی که بنیاد TELUS منتشر کرده 78 درصد پاسخگویان معتقدند که ابزارهای مختلف هوش مصنوعی با هدف تبلیغات تجاری زندگی آنان را شنود می‌کنند. این شاخص به خوبی گواه نگرانی عمده شهروندان درباره توسعه هوش مصنوعی در بازارهای تجاری است.

گوشی‌های تلفن همراه متهمان اصلی هستند. آنها بیشترین اطلاعات از زندگی خصوصی ما را در خود نگاه داشته‌ و امکان مخابره صوت و تصویر ما را دارند. این در حالی است که بسیاری از اطلاعات ما نیز در فضای ابری ثبت شده است. نکته مهم این است که بسیاری از بازیگران بد بازار،  یا همان هکرها، می‌توانند با کمک هوش مصنوعی در زندگی خصوصی ما رخنه کنند و برای اهداف مختلف تجاری و غیرتجاری از ان استفاده کنند.

انقلاب در تبلیغات با هوش مصنوعی

درباره تاثیرات هوش مصنوعی بر شیوه‌های تبلیغاتی بسیار شخن گفته شده است. اما برآیند آنها نشان می‌دهد که باید منتظر یک انقلاب واقعی در حوزه تبلیغات باشیم.

 

نحوه استفاده یا دانلود هوش مصنوعی chat GPT-4o + آموزش تصویری

 

مهمترین تغییرات در تبلیغات تجاری

  1. شخصی شدن تبلیغات: اطلاعات گسترده‌ای که از راه‌های مختلف به هوش مصنوعی می‌رسد، می‌تواند دانسته‌های هوش مصنوعی را از مشتریان و کاربران افزایش دهد چنان که این ابزارها به زودی ما را از خود ما بیشتر خواهند شناخت و می‌توانند بهتر از ما نیازهای ما را بشناسند و پاسخ دهند. به نظر می‌رسد در چنین شرایطی به طودی ابزارهای هوش مصنوعی می‌توانند تبلیغات کاملا شخصی سازی شده را در لحظه خرید برای مشتریان نمایش دهند. یعنی زمانی که شما تشنه هستید، ابزارهای هوش مصنوعی به شما پیشنهاد خوردن یک آب میوه با استانداردهای شخصی شما و متناسب با وضعیت سلامتی (میزان قند خون، حساسیت‌های فردی، ترکیبات متناسب با وضعیت گوارشی شما و …) پیشنهاد کنند.
  2.  نقطه‌ای شدن تبلیغات: دیگر فقط برندها نیستند که تبلیغات می‌کنند، مغازه‌ها هم وارد بازی خواهند شد. شما حتی اگر تصمیم گرفته باشید که یک کالای مشخص را بخرید، هوش مصنوعی به شما دیکته خواهد کرد که از کدام یک از فروشگاه‌ها آن کالا را خریداری کنید. به این معنی، تبلیغات در انحصار برندها نخواهد ماند و علاوه بر آنها،‌ مراکز عرضه نیز پا به عرصه خواهند گذاشت. برای مثال اگر در سفر هستید، تبلیغات هوشمند روی گوشی تلفن همراه شما، می‌تواند مسیرهای متعددی را برای خرید، استراحت و … پیشنهاد کند. یا حتی با ارائه پیشنهادهای جذاب، می‌تواند سفر روزمره درون شهری از محل کار به خانه را تغییر دهد.
  3. محلی شدن تبلیغات: تبلیغات از کلان روایت ها فاصله خواهد گرفت. ابزارهای هوش مصنوعی می‌توانند در کوتاهتری نزمان ممکن ویدیوهای تبلیغاتی بسیاری با کیفیتی  بالاتر از ویدیوهای انسانی تولید کنند و در هر تبلیغ بر اساس بازار هدف، فرهنگ،‌لباس،‌زبان و ارزش‌های بازار هدف را بازسازی و بازنمایی کنند. شما ممکن است در بلوچستان تبلیغات یک ساعت بلوچی را با حضور بازیگران بلوچی، به زبان بلوچی و با موسیقی و فرهنگی این منطقه ببینید.

 

تبلیغات خلاقانه و جالب مک دونالد برای فصل تابستان + تصاویر

 

 

 

ممکن است علاقه مند باشید
  • واکنش‌ها به کمپین تبلیغاتی دیجیکالا برای نوشت‌افزار / هر چی که جاش خالیه
  • X نمی‌میرد؛ رابطه دوستانه و حیاتی تخیل با استراتژی
  • آیا پایان سلطنت گوگل نزدیک است؟ جئو چیست و چگونه جایگزین سئو خواهد شد؟
  • نقدی بر تبلیغات تلویزیونی مواد آرایشی بهداشتی
اشتراک‌گذاری 0 FacebookTwitterPinterestWhatsapp
نوشته قبلی
پرتال‌های بصری میان‌شهری و آینده تبلیغات در جهان + ویدیو
نوشته بعدی
فروشگاه حضوری و تجربه‌محور دیجیکالا افتتاح شد + نشانی، ساعت کاری و تصاویر

نوشته‌های مرتبط

واکنش‌ها به کمپین تبلیغاتی دیجیکالا برای نوشت‌افزار / هر چی...

۱۹ شهریور ۱۴۰۳

تصمیم فولکس‌واگن برای کاهش 20 درصدی هزینه کارکنان

۱۹ آذر ۱۴۰۲

تحلیل بازار جهانی تبلیغات پس از جنگ تحمیلی 12 روزه

۴ مرداد ۱۴۰۴

انتقاد معاون وزیر ارشاد از تبلیغات تلویزیونی

۲۰ آذر ۱۴۰۲

تبلیغات محیطی به املت رسید / خوراک خودته !

۳ مهر ۱۴۰۳

تکرار نمیشه! / عذرخواهی برندها از تبلیغات تجاری توهین‌آمیز +...

۱۶ مهر ۱۴۰۳

تبلیغات نادرست موجب جریمه میلیون دلاری اپل شد

۲۸ آذر ۱۴۰۲

وضعیت دیجیتال مارکتینگ ایرانی در سال 03

۲۸ فروردین ۱۴۰۳

دانلود اپلیکیشن تپسی فود / غذا چی سفارش می‌دی؟

۲۸ مهر ۱۴۰۳

GroupM: سرعت رشد تبلیغات در جهان کاهش می‌یابد

۲۰ آذر ۱۴۰۲

دیدگاه خود را بنویسید لغو پاسخ

پربازدیدترین مطالب

  • 1

    راهنمای دانلود chat GPT 4o و استفاده از...

    ۱۲ خرداد ۱۴۰۳ 66,1K مشاهدات
  • 2

    نمایشگاه نوشت افزار ایران نوشت در مصلی /...

    ۱۹ شهریور ۱۴۰۳ 18,5K مشاهدات
  • 3

    شوخی‌های جالب کاربران شبکه‌های اجتماعی با «یاد چه...

    ۲۱ مرداد ۱۴۰۳ 17,6K مشاهدات
  • 4

    دانلود سوپر اپلیکیشن تپسی / رقابت داغ شد

    ۲ مرداد ۱۴۰۳ 14,6K مشاهدات
  • 5

    تبلیغات تجاری خلاقانه + نمونه‌های موفق 2024

    ۱ خرداد ۱۴۰۳ 13,K مشاهدات

دسته‌بندی‌ها

  • اسلایدر (275)
  • برندها (129)
  • برندینگ (87)
  • تجربه دیگران (47)
  • دیجیتال (60)
  • رادیو و تلویزیون (22)
  • رویدادها (100)
  • زندگی-بازار (10)
  • کلاس درس (54)
  • گزارش تصویری (36)
  • محیطی (46)
  • مقالات (7)

درباره ایدنا

درباره ایدنا

جدیدترین مطالب

  • واکنش‌ها به تبلیغات جدید رامک / گله‌ گاوهای بامزه در...

    ۱۲ مهر ۱۴۰۴
  • نمک بازار برندینگ / بهترین نمک‌های ایرانی در رقابت جهانی

    ۷ مهر ۱۴۰۴
  • واکنش‌ها به تبلیغات جدید اسنپ مارکت/ از جات تکون نمی‌خوری؟

    ۶ مهر ۱۴۰۴

دسته‌ها

  • اسلایدر (275)
  • برندها (129)
  • برندینگ (87)
  • تجربه دیگران (47)
  • دیجیتال (60)
  • رادیو و تلویزیون (22)
  • رویدادها (100)
  • زندگی-بازار (10)
  • کلاس درس (54)
  • گزارش تصویری (36)
  • محیطی (46)
  • مقالات (7)

© تمام حقوق این وبسایت مربوط به رسانه جامع اقتصاد و تبلیغات تجاری ایران می‌باشد.

ایدنا
  • محیطی
  • دیجیتال
  • رادیو و تلویزیون
  • برندینگ
  • برندها
  • کلاس درس
  • مقالات
  • تجربه دیگران
  • رویدادها
  • ارتباط با ما

همچنین بخوانیدx

رکود گسترده برندهای برتر جهان در...

۲۰ آذر ۱۴۰۲

وضعیت دیجیتال مارکتینگ ایرانی در سال...

۲۸ فروردین ۱۴۰۳

انتقاد مدیرکل تبلیغات وزارت ارشاد از...

۲۰ اسفند ۱۴۰۲