ارزش اینفلوئنسر مارکتینگ در سال 2023 تا اینجای کار به ۲۱.۱ میلیارد دلار رسید که نسبت به ۱۶.۴ میلیارد دلار دوره مشابه سال قبل افزایش قابل ملاحظهای را نشان میدهد.
به گزارش ایدنا ترندهای صنعت اینفلوئنسر مارکتینگ Influencer Marketing به سرعت در حال تغییر و رشد است و جزو مدرنترین حوزهها به حساب میآید. در سال گذشته، ارزش این صنعت به ۲۱.۱ میلیارد دلار رسید که نسبت به ارزش سال قبل ( ۱۶.۴ میلیارد دلار) افزایش قابل ملاحظهای را نشان میدهد. پیش بینی میشود که رشد صنعت اینفلوئنسر مارکتینگ در سال ۲۰۲۴ ادامه داشته باشد.
بودجه شرکت ها برای هزینه اینفلوئنسر مارکتینگ
برندها نیز به اهمیت صنعت اینفلوئنسر مارکتینگ به خوبی واقف هستند. در حال حاضر 57٪ از شرکت ها، بودجه جداگانهای به مبلغ بیش از ۱۰۰۰۰ دلار را برای اینفلوئنسر مارکتینگ اختصاص دادهاند.
ترند اینفلوئنسر مارکتینگ
علاوه بر این، ترند های صنعت اینفلوئنسر مارکتینگ همواره شاهد تغییرات عمیقی بوده که با توجه به تغییر در انتظارات مشتریان و با استراتژیهای نوآورانه تکامل پیدا میکند. در این مقاله ترند های اصلی صنعت اینفلوئنسر مارکتینگ در سال ۲۰۲۴ را به طور مختصر مرور خواهیم کرد.
۶۳درصد از برندها بودجه مستقل بازاریابی اینفلوئنسر را در سال ۲۰۲۳ اختصاص دادهاند که نسبت به سال ۲۰۲۰ که این نسبت ۵۵درصد بوده، افزایش یافته است.
به عنوان یک ترند اینفلوئنسر مارکتینگ،۶۱درصد از برندها ترجیح میدهند با اینفلوئنسرهایی که قبلاً با آنها همکاری داشتهاند، دوباره همکاری کنند، در حالی که ۳۹درصد به دنبال همکاری با تازهواردها هستند.
۶۹درصد از برندها علاقه دارند تا با اینفلوئنسرهای نانو و میکرو همکاری کنند. در مقابل ۳۱درصد به دنبال اینفلوئنسرهای بزرگ و مگا هستند.
در حال حاضر ۴۱.۶درصد از برندها به اینفلوئنسرها هزینه پرداخت میکنند. ۲۹.۵درصد از آنها نیز محصول رایگان دریافت میکنند.
در حوزه انتخاب پلتفرم، ۵۵.۵درصد از برندها TikTok را به عنوان پلتفرم اصلی برای بازاریابی توسط اینفلوئنسر ها انتخاب کردهاند. این نشان میدهد که روند محبوبیت TikTok رو به رشد است و برندها به عنوان یک ترند اینفلوئنسر مارکتینگ، به دنبال استفاده از این پلتفرم هستند.
امروزه بیش از ۲۰۰ میلیون اینفلوئنسر در سراسر جهان وجود دارند و ۴۵درصد از اینفلوئنسرها از نسل هزاره (متولدین ۱۹۸۰ تا ۲۰۰۰ ) هستند.
۷۶درصد از کاربران پس از مشاهده محصولات در شبکههای اجتماعی اقدام به خرید آن محصول کردهاند . ۶۶درصد از مصرفکنندگان نیز ویدیوهای کوتاه را جذابترین نوع محتوا میدانند. این نشان میدهد که تولید محتوای ویدیویی با کیفیت و جذاب برای اینفلوئنسرها و برندها اهمیت دارد.