ایدنا
  • محیطی
  • دیجیتال
  • رادیو و تلویزیون
  • برندینگ
  • برندها
  • کلاس درس
  • مقالات
  • تجربه دیگران
  • رویدادها
  • ارتباط با ما
خانه » انتقاد مدیرکل تبلیغات وزارت ارشاد از افزایش اجاره بیلبوردها

انتقاد مدیرکل تبلیغات وزارت ارشاد از افزایش اجاره بیلبوردها

توسط EADNA ۲۰ اسفند ۱۴۰۲
۲۰ اسفند ۱۴۰۲ 0 دیدگاه
اشتراک‌گذاری 0FacebookTwitterPinterestWhatsapp
192

مزایده اخیر سازمان زیباسازی شهر تهران برای باکس‌های تبلیغات محیطی تهران با افزایش قیمت‌های پایه و بصورت کوتاه‌مدت اجرا شد. این مزایده برای بازه زمانی ۳ الی ۴ ماهه، یعنی فروردین تا خرداد یا تیر برگزار شد در حالیکه طبق روال سنوات گذشته می‌بایست بهمن یا دی برگزار می‌شد که همین موضوع موجب نارضایتی برخی از کانون‌های تبلیغاتی گردید.

نکته دیگر درباره این مزایده افزایش قیمت‌های پایه تعیین‌شده برای باکس‌هاست. نرخ‌های پایه در مقایسه با مزایده قبلی یعنی تیر و مرداد ۱۴۰۲ افزایش ۵۰ الی ۲۰۰ درصدی داشته است. نکته این که در فصل بهار عموما به دلیل تعطیلات قابل توجهش فصل پرتقاضایی برای بازار تبلیغات نیست.

به گزارش ایدنا این افزایش قیمت واکنش های بسیاری به دنبال داشته است. مدیرکل تبلیغات وزارت ارشاد درباره افزایش تعرفه‌های جدید تبلیغاتی تلویزیونی و محیطی: رشد نجومی تعرفه‌ها، سیاست راهبردی رونق‌بخشی اقتصادی را دچار چالش می‌کند

مدیرکل تبلیغات و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در نشست بررسی نقش صنعت تبلیغات در توسعه اقتصادی ایران اظهار داشت: تجربیات جهانی نشان می‌دهد که رونق اقتصادی و توسعه پایدار، در گرو حمایت از تولید داخلی و تسهیل مسیر فعالیت کسب و کارها خصوصاً در عرصه تبلیغات و اطلاع‌رسانی است. در این میان، کاهش تعرفه‌های تبلیغاتی و ارائه مشوق‌های مستقیم و غیرمستقیم لازم به فعالان این حوزه، می‌تواند به عنوان گامی مؤثر در جهت نیل به این هدف تلقی شود.

عباس محمدیان افزود: متاسفانه در طی هفته‌های اخیر و خصوصاً روزهای پایانی سال شاهد افزایش غیر هوشمند تعرفه‌های تبلیغاتی در عرصه‌های شاخص تبلیغاتی کشور خصوصا رسانه‌ ملی و شهرداری تهران هستیم که این امر می‌تواند به شکل جدی منجر به کاهش توان و بودجه فعالیت‌های تبلیغاتی صنایع تولیدی و شرکت‌های ارائه دهنده خدمات داخلی شود که در پی آن تبعاً پویایی اقتصادی جامعه به شکل جدی ضربه خواهد خورد و سهم بیشتری از بازار کشور به واسطه عدم کلان نگری برخی تصمیم‌گیران در اختیار کالاها و محصولات خارجی که دارای حمایت تبلیغاتی برون مرزی هستند خواهد شد.

مدیرکل تبلیغات وزارت ارشاد درباره افزایش تعرفه‌های جدید تبلیغاتی تلویزیونی و محیطی: رشد نجومی تعرفه‌ها، سیاست راهبردی رونق‌بخشی اقتصادی را دچار چالش می‌کند

وی در ادامه با اشاره به اینکه اگر قصد فهرست کردن برخی از مزایای اصلاح و کاهش تعرفه‌های تبلیغاتی را داشته باشیم برخی از مهمترین این مزایا را فهرست کرده و گفت: با کاهش هزینه‌های تبلیغات، بنگاه‌های اقتصادی داخلی قادر خواهند بود تا با قدرت بیشتری به فعالیت خود ادامه داده و زمینه اشتغال‌زایی و رونق اقتصادی را فراهم کنند. به عنوان مثال، شرکت‌های تولیدی می‌توانند با استفاده از بسترهای تبلیغاتی شاخص مانند رسانه ملی، محصولات خود را به بازارهای جدید معرفی کرده و سهم خود را از بازار افزایش دهند. این امر، به نوبه خود، به افزایش تولید، اشتغال‌زایی و رونق اقتصادی خواهد انجامید.

مدیرکل تبلیغات وزارت ارشاد درباره افزایش تعرفه‌های جدید تبلیغاتی تلویزیونی و محیطی: رشد نجومی تعرفه‌ها، سیاست راهبردی رونق‌بخشی اقتصادی را دچار چالش می‌کند 1

محمدیان ادامه داد: کاهش تعرفه‌های تبلیغاتی، فرصتی برابر برای رقابت در اختیار کسبوکارهای کوچک و متوسط خصوصاً بنگاه‌های اقتصادی دانش بنیان قرار می‌دهد و به آنها امکان می‌دهد تا در کنار شرکت‌های بزرگ، به معرفی محصولات و خدمات خود به مخاطبان بپردازند. برای مثال، یک کسب‌وکار کوچک دانش‌بنیان در زمینه تولید صنایع دستی می‌تواند با استفاده از تبلیغات در رسانه‌های اجتماعی، محصولات خود را به مخاطبان سراسر کشور معرفی کرده و به فروش برساند.

مدیرکل تبلیغات و اطلاع‌رسانی وزارت ارشاد تصریح کرد: با کاهش هزینه‌های تولید و پخش آگهی، شاهد افزایش تولید و به تبع آن افزایش تنوع و خلاقیت در محتوای تبلیغات خواهیم بود و به طوری طبیعی در فضای رقابتی شکل گرفته مخاطبان نیز از مزایای این تنوع بهره‌مند خواهند شد. صنعت تبلیغات، به عنوان یکی از زیرشاخه‌های مهم اقتصاد، ظرفیت بالایی برای ایجاد فرصت‌های شغلی جدید دارد. کاهش تعرفه‌های تبلیغاتی، به رونق این صنعت و به تبع آن، افزایش اشتغال در این حوزه کمک خواهد کرد. برای مثال، با افزایش تقاضا برای تولید آگهی، شاهد افزایش استخدام در زمینه‌های مختلفی مانند نویسندگی، کارگردانی، فیلمبرداری و تدوین خواهیم بود.

وی در پایان افزود: افراد و نهادهای تصمیم‌ساز و تصمیم‌گیر در حوزه تعرفه‌های تبلیغاتی با تدبیر و هوشیاری بیشتری در رابطه با تعیین تعرفه‌های تبلیغاتی اقدام نمایند و خدای نکرده صرفاً با نگاه یکسویه و منفعت محور اقدام به افزایش نامعقول تعرفه‌های تبلیغات نکنند، چرا برایند تبعات این نوع سیاست‌گذاری تهدیدات ملی مختلفی را متوجه اقتصاد و امنیت کشور خواهد کرد.

ممکن است علاقه مند باشید
  • نمایشگر کش‌سان ال‌جی رونمایی شد + جزئیات تازه‌ترین نمایشگر جهان
  • شاخص‌های جدید اینفلوئنسر مارکتینگ در بازارهای جهانی + گزارش کامل
  • تاثیر تبلیغات انتخاباتی بر تبلیغات تجاری در ایران
  • اخراج کسب‌وکارهای ایرانی از تبلیغات محیطی؟
اشتراک‌گذاری 0 FacebookTwitterPinterestWhatsapp
نوشته قبلی
محصول در خدمت تبلیغ/ چرا اینفلوئنسرها به تئاتر آمده‌اند؟
نوشته بعدی
دیجی‌کالا شعارش را تغییر داد: «لبخند به خانه می‌رسد»

نوشته‌های مرتبط

آیا پایان سلطنت گوگل نزدیک است؟ جئو چیست و چگونه...

۷ مهر ۱۴۰۳

قیمت تبلیغات ویدیویی در مراسم اسکار

۲۷ اسفند ۱۴۰۲

حاشیه‌های ثبت نام تجاری «فین‌تک» برای یک شرکت سرمایه‌گذاری

۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

محتوای تولید شده با هوش مصنوعی در میان ریسک‌های بزرگ...

۱۶ اسفند ۱۴۰۲

چه کسی معاون اول می‌شود؟ وزیر اقتصاد پزشکیان کیست؟

۱۸ تیر ۱۴۰۳

تبلیغات کدام باشگاه‌های فوتبال را ثروتمند کرده است؟

۲۹ فروردین ۱۴۰۳

پربازدیدترین برندهای ایرانی در شبکه‌های اجتماعی + نمودار

۱۷ مهر ۱۴۰۳

استقبال از تبلیغات محیطی خودرو 45 / خودرو شما فروخته...

۵ اسفند ۱۴۰۳

کره گرفتن صداوسیما از آب تبلیغات فوتبالی

۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

پایان پرنده آبی/ توییتر از امروز به صورت رسمی X.com...

۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

دیدگاه خود را بنویسید لغو پاسخ

پربازدیدترین مطالب

  • 1

    راهنمای دانلود chat GPT 4o و استفاده از...

    ۱۲ خرداد ۱۴۰۳ 65,K مشاهدات
  • 2

    شوخی‌های جالب کاربران شبکه‌های اجتماعی با «یاد چه...

    ۲۱ مرداد ۱۴۰۳ 17,4K مشاهدات
  • 3

    نمایشگاه نوشت افزار ایران نوشت در مصلی /...

    ۱۹ شهریور ۱۴۰۳ 16,8K مشاهدات
  • 4

    دانلود سوپر اپلیکیشن تپسی / رقابت داغ شد

    ۲ مرداد ۱۴۰۳ 14,5K مشاهدات
  • 5

    تبلیغات تجاری خلاقانه + نمونه‌های موفق 2024

    ۱ خرداد ۱۴۰۳ 12,9K مشاهدات

دسته‌بندی‌ها

  • اسلایدر (266)
  • برندها (123)
  • برندینگ (85)
  • تجربه دیگران (40)
  • دیجیتال (60)
  • رادیو و تلویزیون (22)
  • رویدادها (99)
  • زندگی-بازار (9)
  • کلاس درس (54)
  • گزارش تصویری (34)
  • محیطی (45)
  • مقالات (7)

درباره ایدنا

درباره ایدنا

جدیدترین مطالب

  • طعنه به شهروندان در کمپین‌های محیطی آب و برق/ از...

    ۱۸ مرداد ۱۴۰۴
  • تحلیل بازار جهانی تبلیغات پس از جنگ تحمیلی 12 روزه

    ۴ مرداد ۱۴۰۴
  • راهنمای تبلیغات تجاری در زمان جنگ

    ۱۱ تیر ۱۴۰۴

دسته‌ها

  • اسلایدر (266)
  • برندها (123)
  • برندینگ (85)
  • تجربه دیگران (40)
  • دیجیتال (60)
  • رادیو و تلویزیون (22)
  • رویدادها (99)
  • زندگی-بازار (9)
  • کلاس درس (54)
  • گزارش تصویری (34)
  • محیطی (45)
  • مقالات (7)

© تمام حقوق این وبسایت مربوط به رسانه جامع اقتصاد و تبلیغات تجاری ایران می‌باشد.

ایدنا
  • محیطی
  • دیجیتال
  • رادیو و تلویزیون
  • برندینگ
  • برندها
  • کلاس درس
  • مقالات
  • تجربه دیگران
  • رویدادها
  • ارتباط با ما

همچنین بخوانیدx

رکود گسترده برندهای برتر جهان در...

۲۰ آذر ۱۴۰۲

گزارش سال 1402 اکالا منتشر شد/...

۵ شهریور ۱۴۰۳

لینک داخل متن را کلیک کنید

۱ خرداد ۱۴۰۱