«اُفود» بهعنوان بازیگر جدید حوزه سفارش آنلاین غذا، وارد بازار این حوزه شد و ابتدا از مشهد کار خود را به صورت پایلوت آغاز کرد.
به گزارش خبرگزاری ایدنا اُفود که بهتازگی به حوزه سفارشگیری آنلاین غذا معرفی شده رقیب اسنپفود در این حوزه به شمار میرود و به نظر میرسد با ورود این بازیگر به عرصه سفارشگیری آنلاین غذا، انحصار فعالیت اسنپفود شکسته شود.
اُفود با حمایت گروه تجاری گلرنگ وارد این حوزه شده و آن را گروه سرمایهگذاری «کوروش» به بازار معرفی کرده است. گفتنی است گروه سرمایهگذاری کوروش مالک فروشگاههای زنجیرهای چون «افق کوروش» و «اُمارکت» است و اُفود تازهترین اقدام این گروه سرمایهگذاری برای توسعه بیشتر فعالیتهای خود در تجارت الکترونیکی است.
گلرنگ در میان مردم بیشتر بهواسطه فعالیتهایش در حوزه لوازم شوینده و بهداشتی شناخته شده است. اما این مجموعه در طول سالهای متوالی فعالیت خود را گسترش داده و اکنون نهتنها دارای برندهایی در زمینه خوراکی و دارویی است بلکه سهامدار فروشگاههای زنجیرهای بزرگی همچون افق کوروش و اُمارکت نیز است.
فروشگاههای زنجیرهای افق کوروش ابتدا در سال ۱۳۸۸ راهاندازی شدند و اکنون شعبههای بسیاری از این فروشگاه در سرتاسر کشور فعال است. اکنون افق کوروش به حمایت گلرنگ، سهامدار خود، تصمیم گرفته با خریداری مجموعهرستورانهای «دارککیچن» وارد بازار سفارشگیری آنلاین غذا شود.
«امین سلامیپرگو»، مدیر مجموعه اُفود در لینکدین خود اعلام کرده که بازار سفارش غذا در ایران ۳.۵ میلیارد دلار تخمین زده میشود. با توجه به نرخ دلار امروز این عدد ارزشی بیش از ۱۷۷ همت را نشان میدهد.
او در ادامه سهم سفارش آنلاین غذا را ۱۷ درصد یا به معنی دیگر ۳۰ همت معرفی میکند و میگوید: «از کل حجم بازار آنلاین غذا، حدود ۱۵ درصد سهم پلتفرمهای فروشگاههای زنجیرهای و بازیگران محلی است و ۸۵ درصد آن سهم بازیگر فعلی این حوزه است. اگر متوسط ارزش هر سفارش غذا را به طور میانگین ۳۰۰ هزار تومان در نظر بگیریم، روزانه حدود ۲۵۰.۰۰۰ تا ۲۸۰.۰۰۰ سفارش آنلاین غذا از سرویسهای مختلف غذا، کافه و… وجود دارد.»
او در ادامه صحبتهایش خاطرنشان میکند: «اما مؤلفههای تأثیرگذار در بهبود وضعیت رقابت و سرویسدهی به مشتریان در بازاری با این خصوصیات و ابعاد چه چیزهایی میتواند باشد؟ بدون شک یکی از شاخصههای مهم رضایتمندی مشتری، داشتن قدرت انتخاب است. امکان انتخاب، در وضعیت فعلی بازار تحویل غذای ایران، با از بین رفتن فرصت رقابت، از مردم گرفته شده است. اما ماجرای امروز از دیروز متفاوت خواهد بود و با توجه به تفاوت شرایط بازار، تمرکز بیشتر روی ارائه سرویس بهتر و سریعتر به جای صرف انرژی و هزینه برای کسب انحصار بازار، امکان تغییر قواعد بازی را فراهم میکند.»