ایدنا
  • محیطی
  • دیجیتال
  • رادیو و تلویزیون
  • برندینگ
  • برندها
  • کلاس درس
  • مقالات
  • تجربه دیگران
  • رویدادها
  • ارتباط با ما
خانه » نقش رپورتاژ آگهی در تبلیغات؛ چگونه موثر تبلیغ کنیم؟

نقش رپورتاژ آگهی در تبلیغات؛ چگونه موثر تبلیغ کنیم؟

توسط EADNA ۲۷ آذر ۱۴۰۲
۲۷ آذر ۱۴۰۲ 0 دیدگاه
اشتراک‌گذاری 0FacebookTwitterPinterestWhatsapp
188

 در هنگام تبلیغات و اقدامات بازاریابی مشابه، تبلیغ‌کنندگان به ارائه محصولات در برجسته‌ترین حالت ممکن برای افزایش علاقه و جذابیت آنها برای خریداران بالقوه می‌پردازند. آن‌ها اغلب با یک مشکل اساسی مواجه می‌شوند: مشتریان بالقوه، محتوا را به اندازه کافی معتبر نمی‌دانند چون متوجه تبلیغ بودن محتوا شده‌اند. این چندان تعجب‌آور نیست و دیجیتالی شدن مداوم جامعه منجر به توسعه‌ی شکل جدید از تبلیغات شده است: رپورتاژ آگهی.

رپورتاژ آگهی برگرفته از واژه Reportage در زبان فرانسه است که در انگلیسی به آن Advertorial گفته می‌شود. این نوع از ترکیب دو مفهوم تشکیل شده: “تبلیغات” و “مقاله”. در کنار هم قرار دادن این دو اصطلاح، مفهوم رپورتاژ آگهی را به وجود می‌آورد. در حقیقت، رپرتاژ نوعی آگهی است که با قالب مقاله ارائه می‌شود. هدف آن این است که نظر مخاطب را جلب کند، اطلاعات مفیدی را در مورد یک محصول، خدمات یا ایده ارائه دهد و در کنار آن، کاملا غیرمستقیم محصول را تبلیغ کند. تبلیغات مقاله اغلب در رسانه‌های چاپی یا آنلاین دیده می‌شوند، و ممکن است در مجلات، روزنامه‌ها، وب سایت‌ها یا حتی شبکه‌های اجتماعی ظاهر شوند.

به‌طور کلی، خرید و انتشار رپورتاژ آگهی (Advertorial) برای کسب‌وکارها مزایایی فراوانی همچون افزایش آگاهی از برند  افزایش فروش و افزایش ترافیک برای وب‌سایت هدف را دارد؛ علاوه بر این، انتشار رپرتاژ در رسانه‌های معتبر منجر‌به بهبود رتبه‌بندی سایت سفارش‌دهنده در موتور‌های جستجو می‌شود.

رپورتاژ آگهی چیست؟

تاریخچه‌ی ایجاد رپورتاژ، از زمانی شروع شد که بسیاری از ناشران چاپی دهه 1990 با کاهش فروش مواجه شدند. اینترنت شروع به تضعیف و تغییر نقش ویرایشی بیشتر و بیشتر روزنامه‌ها و مجلات کلاسیک کرده و تبدیل به نوع جدیدی از محتوای چاپی شده بود.در جستجوی منابع درآمد جدید، برخی از ناشران به فکر فروش فضای تبلیغاتی به همراه برخی از مقالات ویرایشی افتادند. در این نوع تبلیغات جدید، محتوا شباهت بسیاری به مقاله داشت؛ بنابراین خواننده به راحتی تشخیص نمی‌داد که چه چیزی محتوای ویرایشی است و چه چیزی صرفا بازاریابی است.

در ایالات متحده، رپورتاژ آگهی‌ها با موفقیت زیادی روبرو بوده‌اند، زیرا الزامات جداسازی محتوای خبری و تبلیغاتی در این کشور نسبت به سایر کشورها کمتر سختگیرانه است.

مزیت بزرگ رپورتاژ‌ها این است که آنها معمولاً بسیار جدی بوده و به طور طبیعی بر اعتبار محتوا تأثیر مثبت می‌گذارند. با این حال، رپرتاژ‌ها لزوماً تلاشی برای “فریب دادن” خواننده نیستند. می‌توان از یک مشارکت خبری برای اهداف تبلیغاتی و بازاریابی استفاده کرد، بدون اینکه یک‌طرفه باشد یا حاوی اطلاعات نادرستی باشد. اگر یک شرکت یکی از محصولات خود را در یک ریپورتاژ ارائه دهد و مزایای محصول را با استفاده از داده‌های پشتیبان از یک مطالعه برجسته کند، در موقعیت خوبی برای متقاعد کردن خوانندگان قرار دارد. با این حال، در این زمینه نیز افراط وجود دارد؛ جایی که رپورتاژ آگهی‌ها به ظرافت خود را به عنوان محتوای خبری پنهان و سعی می‌کنند این تصور را ایجاد کنند که موضوع مقاله به صورت عینی مورد بررسی قرار گرفته است. مرزهای بین تبلیغات مشروع و چنین تلاش‌هایی برای فریب دادن اغلب بسیار باریک هستند.

رپرتاژ خبری یا آگهی، شکلی از تبلیغات است که اغلب در قالب مقاله در یک وب سایت ظاهر می‌شود و در ظاهر شبیه سایر محتواهای وب سایت است. اما هدف آن، تبلیغ یک محصول، خدمات یا برند در عین حفظ ظاهری بی‌طرفانه و غیر‌تبلیغاتی است. این نوع تبلیغات به دلیل ماهیت مقاله مانند خود، امکان ارائه اطلاعات جامع و دقیق در مورد محصول یا خدمات را فراهم می‌کند. همچنین، به دلیل درج در قالب مقاله، امکان استفاده از تصاویر، ویدیو و گرافیک‌های جذاب را برای جلب توجه خوانندگان فراهم می‌کند. آگهی‌های تبلیغاتی برای محصولات یا خدماتی که نیاز به توضیحات بیشتر، ویژگی‌های پیچیده یا قیمت بالایی دارند، بسیار مناسب هستند. با استفاده از این نوع تبلیغات، می‌توان به مخاطبان اطلاعات جامع و ارزشمندی در مورد محصول یا خدمات ارائه کرد و در عین حال، برند را به شیوه‌ای غیر‌مستقیم و مؤثر معرفی کرد. این نوع تبلیغات امکان ارائه اطلاعات در مورد فرآیندهای کسب و کار، معرفی محصولات جدید یا حتی تبلیغ فرصت‌های شغلی را فراهم می‌کند. در نمونه رپورتاژ موفق محدودیتی برای خلاقیت وجود ندارد و می‌توان با توجه به ماهیت محصول یا خدمات، لحن محتوا و شیوه ارائه را به گونه‌ای تنظیم کرد که بیشترین اثرگذاری را بر مخاطب داشته باشد.

نقش رپورتاژ آگهی در تبلیغات؛ چگونه موثر تبلیغ کنیم؟

نوشتن یک رپورتاژ آگهی موفق و تاثیر‌گذار

ریپورتاژ زمانی بیشترین تأثیر را دارند که با متنی جذاب، غیر تبلیغاتی و محتوای کاربردی نوشته شوند. یک رپورتاژ آگهی خوب، خوانندگان را با ارائه حقایق جالب و خاطرات جذاب درگیر کرده و آنها را ترغیب می‌کند تا بیشتر در مورد محصول یا خدماتی که در‌حال تبلیغ‌شان است، بیاموزند. نویسنده همچنین باید لینک‌های مرتبط زیادی را به متن اضافه کند تا خوانندگان بتوانند به راحتی اطلاعات بیشتری کسب کنند.

یک نویسنده می‌تواند با بررسی چندین نمونه خوب رپرتاژ با بهترین تکنیک‌های نوشتن رپورتاژ آشنا شود. در نوشتن رپورتاژ آگهی موفق، فاکتورهای مختلفی مانند عنوان جذاب، توجه به لحن رسانه منتشر کننده، محتوای مفید و مرتبط و استفاده از تصاویر و ویدیوهای باکیفیت در نظر گرفته می‌شود تا رپورتاژ آگهی بتواند بهترین نتیجه را برای نویسنده و رسانه منتشرکننده به ارمغان بیاورد و از هدر رفتن بودجه تبلیغاتی جلوگیری کند.

با استفاده از فناوری CONATIVE، کاربران ابتدا یک نسخه کوتاه و مختصر از رپرتاژ تبلیغاتی را مشاهده می‌کنند (teaser). اگر روی این teaser کلیک کنند، رپورتاژ به طور کامل در متن باز می‌شود، بدون اینکه کاربر از مقاله خارج شود. این ویژگی باعث می‌شود که رپورتاژ‌های CONATIVE تجربه کاربری بهتری را برای خوانندگان فراهم کنند.

مزایای انتشار رپورتاژ

یکی از مزایای برجسته رپرتاژ، تقویت پیوند میان برند و مشتریان بالقوه است. این نوع تبلیغات با ارائه اطلاعات مفید و جذاب درباره محصول یا خدمات شما، زمینه را برای شکل‌گیری اعتماد و اطمینان میان دو طرف فراهم می‌کنند. مشتریان با در اختیار داشتن اطلاعات کافی و واقعی، می‌توانند تصمیمات آگاهانه‌تری اتخاذ کرده و به‌جای تکیه صرف بر تبلیغات، بر اساس ارزیابی‌های خود عمل کنند. در CONATIVE علاوه بر متن و عکس‌ها، امکان درج گالری‌های عکس و فیلم‌ نیز وجود دارد تا تبلیغات شما تجربه‌ای چندبعدی و جذاب را برای مخاطبان رقم بزنند.

نقش رپورتاژ آگهی در تبلیغات؛ چگونه موثر تبلیغ کنیم؟

به طور خلاصه، یک آگهی تبلیغاتی ابزاری ارزشمند برای جذب علاقه افراد به کسب و کار یا محصولات شما بدون نیاز به استفاده از روش‌های تبلیغاتی متداول و آزاردهنده است. با خلق محتوایی که ظاهر و خوانش آن شبیه یک مقاله خبری است، همراه با اطلاعات جالب و آموزنده، می‌توانید تعامل مشتریان را افزایش دهید و در عین حال ارزش پیشنهادات خود را به آنها معرفی کنید. اگر به دنبال راهی نوآورانه برای معرفی برند خود بدون تنزل کیفیت و صداقت هستید، CONATIVE و Native Ads همراه با رپورتاژ آگهی گزینه ای عالی برای شما خواهد بود.

ممکن است علاقه مند باشید
  • مجوز کانون‌های تبلیغاتی غیرفعال باطل می‌شود
  • پایان تلخ توشیبا / برند ژاپنی از بورس رفت
  • هزینه تبلیغات موبایلی به ۴۰۲ میلیارد دلار می‌رسد
  • گلرنگ تپسی را خرید
اشتراک‌گذاری 0 FacebookTwitterPinterestWhatsapp
نوشته قبلی
تلیغ پپسی با لباس گیلانی
نوشته بعدی
تبلیغات جالب پیکان در ده 50

نوشته‌های مرتبط

جزئیات دقیق بازداشت پاول دوروف بنیانگذار تلگرام در فرانسه

۵ شهریور ۱۴۰۳

شاخص‌های جدید اینفلوئنسر مارکتینگ در بازارهای جهانی + گزارش کامل

۱ اسفند ۱۴۰۲

نگاه متفاوت کمیپن‌های تبلیغاتی Dove و Go Slim به یک...

۱۱ شهریور ۱۴۰۳

اهمیت استفاده از سئو و شبکه‌های اجتماعی برای بازاریابی رایگان...

۱۸ بهمن ۱۴۰۲

جنگ، برندینگ و دیگر هیچ… / یک مشاوره رایگان فوری!

۵ آبان ۱۴۰۳

تبلیغات فیلم مست عشق سانسور شده است؟ + تیزر فارسی...

۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

5 قدم مهم در تدوین استراتژی برندینگ برای سال 1403

۲۴ بهمن ۱۴۰۲

داستانسرایی یا storytelling چیست؟ + بهترین داستان‌های برند در جهان

۹ مهر ۱۴۰۳

نتیجه یک تحقیق در امریکا: محتوای هوش مصنوعی بهتر از...

۲۳ بهمن ۱۴۰۲

موج تبلیغات کنسرت‌ها در تهران / رقابت عجیب و غیرجذاب...

۲۱ مهر ۱۴۰۳

دیدگاه خود را بنویسید لغو پاسخ

پربازدیدترین مطالب

  • 1

    راهنمای دانلود chat GPT 4o و استفاده از...

    ۱۲ خرداد ۱۴۰۳ 66,2K مشاهدات
  • 2

    نمایشگاه نوشت افزار ایران نوشت در مصلی /...

    ۱۹ شهریور ۱۴۰۳ 18,5K مشاهدات
  • 3

    شوخی‌های جالب کاربران شبکه‌های اجتماعی با «یاد چه...

    ۲۱ مرداد ۱۴۰۳ 17,6K مشاهدات
  • 4

    دانلود سوپر اپلیکیشن تپسی / رقابت داغ شد

    ۲ مرداد ۱۴۰۳ 14,6K مشاهدات
  • 5

    تبلیغات تجاری خلاقانه + نمونه‌های موفق 2024

    ۱ خرداد ۱۴۰۳ 13,K مشاهدات

دسته‌بندی‌ها

  • اسلایدر (275)
  • برندها (129)
  • برندینگ (87)
  • تجربه دیگران (47)
  • دیجیتال (60)
  • رادیو و تلویزیون (22)
  • رویدادها (100)
  • زندگی-بازار (10)
  • کلاس درس (54)
  • گزارش تصویری (36)
  • محیطی (46)
  • مقالات (7)

درباره ایدنا

درباره ایدنا

جدیدترین مطالب

  • واکنش‌ها به تبلیغات جدید رامک / گله‌ گاوهای بامزه در...

    ۱۲ مهر ۱۴۰۴
  • نمک بازار برندینگ / بهترین نمک‌های ایرانی در رقابت جهانی

    ۷ مهر ۱۴۰۴
  • واکنش‌ها به تبلیغات جدید اسنپ مارکت/ از جات تکون نمی‌خوری؟

    ۶ مهر ۱۴۰۴

دسته‌ها

  • اسلایدر (275)
  • برندها (129)
  • برندینگ (87)
  • تجربه دیگران (47)
  • دیجیتال (60)
  • رادیو و تلویزیون (22)
  • رویدادها (100)
  • زندگی-بازار (10)
  • کلاس درس (54)
  • گزارش تصویری (36)
  • محیطی (46)
  • مقالات (7)

© تمام حقوق این وبسایت مربوط به رسانه جامع اقتصاد و تبلیغات تجاری ایران می‌باشد.

ایدنا
  • محیطی
  • دیجیتال
  • رادیو و تلویزیون
  • برندینگ
  • برندها
  • کلاس درس
  • مقالات
  • تجربه دیگران
  • رویدادها
  • ارتباط با ما

همچنین بخوانیدx

بیلبوردهای تبلیغاتی چگونه ساخته می‌شود؟

۱۱ دی ۱۴۰۲

انتقاد معاون وزیر ارشاد از تبلیغات...

۲۰ آذر ۱۴۰۲

برندها چه اینفلوئنسرهایی را استخدام می‌کنند؟

۱۵ فروردین ۱۴۰۳