ایدنا
  • محیطی
  • دیجیتال
  • رادیو و تلویزیون
  • برندینگ
  • برندها
  • کلاس درس
  • مقالات
  • تجربه دیگران
  • رویدادها
  • ارتباط با ما
خانه » راهنمای تبلیغات تجاری در زمان جنگ

راهنمای تبلیغات تجاری در زمان جنگ

آیا بازارها در جنگ به کما می‌روند؟

توسط EADNA ۱۱ تیر ۱۴۰۴
۱۱ تیر ۱۴۰۴ 0 دیدگاه
اشتراک‌گذاری 0FacebookTwitterPinterestWhatsapp
54

آیا جنگ ایران و اسراییل ادامه دارد؟ معلوم نیست اما تحلیلگران قابل توجهی از احتمالا بالای ادامه درگیری‌ها خبر می‌دهند.

به گزارش ایدنا (رسانه تبلیغات ایران) شاید نخستین صنفی که از آغاز جنگ آسیب دید و بیشترین خسارت مداوم را تجربه کرد، صنف تبلیغات تجاری بود. برندها و کسب‌وکارها عملا از تبلیغات دست کشیدند و رسانه‌ها محیطی، دیجیتالی و تلویزیونی با کاهش قابل توجه محتواهای تبلیغاتی روبرو شدند.

کاهش سفارش تبلیغات به معنی کاهش درآمد سازمان‌های تبلیغاتی و تعطیلی تدریجی آنهاست. تعدیل گسترده نیرو در شرکت‌ها تبلیغاتی و همچنین بسیاری از شرکت‌های تجاری به ویزه در میان استارتاپ‌ها نشان داد که جنگ تا چه اندازه می‌تواند در اقتصاد شکنندگی ایجاد کند.

اما آیا در جنگ، تبلیغات تعطیل می‌شود؟ قاعدتا خیر! اما بازاریابی تجاری در زمان جنگ نیازمند رویکردی هوشمندانه و حساس است. در این شرایط، تمرکز بر حفظ ارتباط با مشتری، ایجاد حس اطمینان و همدلی، و انطباق با شرایط متغیر، اهمیت دارد. پرهیز از بهره‌برداری تبلیغاتی از جنگ و تمرکز بر صداقت و شفافیت، از اصول اساسی است.

 

خلاصه نکات کلیدی بازاریابی در زمان جنگ:

  • حفظ ارتباط با مشتری:

در شرایط بحرانی، حفظ اعتماد و ارتباط با مشتریان از اهمیت بالایی برخوردار است.

 

  • ایجاد حس اطمینان:

ارائه اطلاعات دقیق و به روز، و همچنین تأکید بر قابلیت اطمینان محصولات و خدمات، به ایجاد این حس کمک می‌کند.

 

  • همدلی و حمایت:

بیان همدلی با آسیب‌دیدگان جنگ و همکاری با نهادهای کمک‌رسان، می‌تواند وجهه مثبتی از برند ایجاد کند.

 

  • شفافیت اطلاعاتی:

در زمان جنگ، مردم به دنبال اطلاعات قابل اعتماد هستند. برندها می‌توانند با ارائه اطلاعات دقیق و به‌روز، نقش مثبتی ایفا کنند.

 

  • انعطاف‌پذیری:

شرایط جنگی به سرعت تغییر می‌کنند، بنابراین برندها باید بتوانند پیام‌ها و تاکتیک‌های خود را به سرعت با این تغییرات هماهنگ کنند.

 

  • پرهیز از بهره‌برداری:

استفاده از نمادهای جنگ یا سوء استفاده از رنج مردم برای مقاصد تبلیغاتی، اقدامی غیر اخلاقی است.

 

  • تقویت حس وحدت:

پیام‌های بازاریابی می‌توانند در جهت ایجاد حس همبستگی و امید در جامعه عمل کنند.

 

  • استفاده از بازاریابی چریکی:

در این شرایط، استفاده از روش‌های خلاقانه و نامتعارف با هزینه کم می‌تواند مؤثر باشد.

 

  • تمرکز بر مسئولیت اجتماعی:

در زمان جنگ، تعهد به مسئولیت اجتماعی و اقدامات خیرخواهانه می‌تواند وجهه مثبتی از برند ایجاد کند.

 

  • تغییر استراتژی‌های بازاریابی:

شرکت‌ها باید در زمان جنگ استراتژی‌های خود را به سرعت تغییر دهند و با شرایط جدید سازگار شوند.

 

  • تغییر رویکرد تبلیغات:

تبلیغات در زمان جنگ نباید تنها به فروش محصولات محدود شود و باید به موضوعاتی مانند روحیه‌بخشی و امیدواری نیز بپردازد.

 

  • رقابت بر سر منابع:

جنگ باعث کمبود منابع می‌شود و شرکت‌ها باید برای دسترسی به منابع با یکدیگر رقابت کنند.

 

  • نمونه‌های موفق

برند Zahra Beauty در بحران لبنان با کمپین «جمالكِ لا يتوقف» و پیام‌های انگیزشی برای زنان و تخفیف ویژه برای معلمان، بیش از ۶۵۰ هزار بازدید ارگانیک در اینستاگرام کسب کرد

 

ممکن است علاقه مند باشید
  • تبلیغات 2024 در یک نگاه / پیش‌بینی‌ها از رویکردهای تبلیغاتی در 2025
  • جامه‌گردانی غول‌ها در ایران؟ احتمال تغییرات گسترده در دیجیکالا و تپسی
  • شکایت زودکس از اسنپ‌فود به اتهام انحصارگری / دعوا سر سفره
  • کلیپ تبلیغاتی لیونل مسی برای عربستان
اشتراک‌گذاری 0 FacebookTwitterPinterestWhatsapp
نوشته قبلی
مسدود شدن صفحه اینستاگرام “خانومی” پس از ویدیوی رپ خوانی زنان
نوشته بعدی
تحلیل بازار جهانی تبلیغات پس از جنگ تحمیلی 12 روزه

نوشته‌های مرتبط

اخراج کسب‌وکارهای ایرانی از تبلیغات محیطی؟

۲۵ فروردین ۱۴۰۳

افتتاح موزه ملی کارآفرینان بزرگ ایرانی با چاشنی حمایت از...

۲۱ اسفند ۱۴۰۲

کمپین تبلیغاتی کالین با شعار «کالین باشه تو هم باشی»...

۲۱ خرداد ۱۴۰۳

برخورد با تبلیغ فیلم‌های سینمایی در شبکه‌های ماهواره‌ای

۲ اسفند ۱۴۰۲

مجوز کانون‌های تبلیغاتی غیرفعال باطل می‌شود

۱۹ آذر ۱۴۰۲

تبلیغات نادرست موجب جریمه میلیون دلاری اپل شد

۲۸ آذر ۱۴۰۲

محمد رضا گلزار سفیر برند اکستریم VX شد

۱۵ بهمن ۱۴۰۲

اثربخشی دو برابری تبلیغات همزمان محیطی و تلویزیونی

۱۶ دی ۱۴۰۲

تبلیغ جذاب یک فیلم سینمایی در پاریس / بیلبورد واژگون...

۲ مرداد ۱۴۰۳

اما و اگرهای یک ایده یا یک نظریه؟ / «انسان...

۸ بهمن ۱۴۰۲

دیدگاه خود را بنویسید لغو پاسخ

پربازدیدترین مطالب

  • 1

    راهنمای دانلود chat GPT 4o و استفاده از...

    ۱۲ خرداد ۱۴۰۳ 66,4K مشاهدات
  • 2

    نمایشگاه نوشت افزار ایران نوشت در مصلی /...

    ۱۹ شهریور ۱۴۰۳ 18,5K مشاهدات
  • 3

    شوخی‌های جالب کاربران شبکه‌های اجتماعی با «یاد چه...

    ۲۱ مرداد ۱۴۰۳ 17,7K مشاهدات
  • 4

    دانلود سوپر اپلیکیشن تپسی / رقابت داغ شد

    ۲ مرداد ۱۴۰۳ 14,7K مشاهدات
  • 5

    تبلیغات تجاری خلاقانه + نمونه‌های موفق 2024

    ۱ خرداد ۱۴۰۳ 13,K مشاهدات

دسته‌بندی‌ها

  • اسلایدر (278)
  • برندها (129)
  • برندینگ (88)
  • تجربه دیگران (47)
  • دیجیتال (60)
  • رادیو و تلویزیون (22)
  • رویدادها (101)
  • زندگی-بازار (10)
  • کلاس درس (54)
  • گزارش تصویری (36)
  • محیطی (46)
  • مقالات (7)

درباره ایدنا

درباره ایدنا

جدیدترین مطالب

  • پشت‌پرده‌های انحلال بانک آینده / وقتی برند به محاق می‌رود

    ۳ آبان ۱۴۰۴
  • دانلود رایگان مرورگر CHATgpt Atlas برای مک اپل + آموزش/...

    ۳۰ مهر ۱۴۰۴
  • 8 تشکر از وزارت نیرو ؟ / کمپین کاهش مصرف...

    ۲۷ مهر ۱۴۰۴

دسته‌ها

  • اسلایدر (278)
  • برندها (129)
  • برندینگ (88)
  • تجربه دیگران (47)
  • دیجیتال (60)
  • رادیو و تلویزیون (22)
  • رویدادها (101)
  • زندگی-بازار (10)
  • کلاس درس (54)
  • گزارش تصویری (36)
  • محیطی (46)
  • مقالات (7)

© تمام حقوق این وبسایت مربوط به رسانه جامع اقتصاد و تبلیغات تجاری ایران می‌باشد.

ایدنا
  • محیطی
  • دیجیتال
  • رادیو و تلویزیون
  • برندینگ
  • برندها
  • کلاس درس
  • مقالات
  • تجربه دیگران
  • رویدادها
  • ارتباط با ما

همچنین بخوانیدx

حاشیه‌های ثبت نام تجاری «فین‌تک» برای...

۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

چه کسی معاون اول می‌شود؟ وزیر...

۱۸ تیر ۱۴۰۳

تصویر بیتا فرهی و پروانه معصومی...

۱۱ آذر ۱۴۰۲