ایدنا
  • محیطی
  • دیجیتال
  • رادیو و تلویزیون
  • برندینگ
  • برندها
  • کلاس درس
  • مقالات
  • تجربه دیگران
  • رویدادها
  • ارتباط با ما
خانه » نقد وبررسی کمپین تبلیغاتی «می‌مونیم باهم» استیل البرز

نقد وبررسی کمپین تبلیغاتی «می‌مونیم باهم» استیل البرز

توسط EADNA ۲۲ اسفند ۱۴۰۳
۲۲ اسفند ۱۴۰۳ 0 دیدگاه
اشتراک‌گذاری 0FacebookTwitterPinterestWhatsapp
82

برند استیل البرز همزمان با بسیاری از دیگر برندهای بازار لوازم خانگی در آستانه نوروز و تحویل سال که تقاضا برای خرید لوازم خانگی و تعویض آنها بیشتر می‌شود، یک کمپین تبلیغاتی محیطی در تهران اجرا کرده است.

به گزارش ایدنا (رسانه تبلیغات ایران) در تصویری از یکی از بنرهای تبلیغاتی استیل البرز، یک خانم خانه‌دار با پیشبند در حال آشپزی است و در کنارش عکسی سیاه، سفید از دوران کودکی او را که در موقعیتی مشابه کنار یک اجاق گاز ایستاده، کار شده است.

در این بنر همچنین اسلوگان «می‌مونیم باهم» انتخاب و استفاده شده است تا تداعی‌گر حضور محصولات و به ویزه اجاق گاز استیل البرز در سال‌های مختلف و کنار خانواده‌های ایرانی باشد.

این بنر تبلیغاتی اما از سوی برخی فعالان حوزه تبلیغات با انتقاداتی روبرو شده است.

شایان ربیعی استراتژیست برند در لینکدین نوشته:

این بنر تبلیغاتی استیل البرز خیلی جای نقد داره!

🌑 اولا من فکر می‌کنم فقط تو تبلیغات ایرانه که مردم برای آشپزی پیشبند می‌زنن. شاید اشتباه می‌کنم اما همه دور و بری‌های من و هرکسی که می‌شناسم تا حالا ندیدم پیشبند بزنن. چرا این لباس انقد تو تبلیغات حضور داره؟ چرا واقعا؟ چون تصور سازندگان کلیشه‌ایه.

🌒 دوما این که فاصله این دوتا عکس نهایتا بیست، سی ساله! مثلا عکس بچگیش برای سال 1375 باید باشه! اون موقع تقریبا همه دوربین عکاسی رنگی داشتن! تم سیاه و سفید برای قدیمی نشون دادن عکس هم کلیشه‌س.

🌓 سوما طبقه متوسط در ایران به ویژه نسل 20 تا 50 ساله‌ها دیگه مثل قدیمیا نیستن! سبک زندگی این نسل‌ها متفاوت و مبتنی بر مشارکت هر دو زوجه! این که یک زن رو پای گاز نشون بدی و کنارش اسلوگان بنویسی که «می‌مونیم باهم» و از بچگی تا ازدواج پای گاز نشونش بدی فوله، خطاست! اما چرا این کار رو کردن؟ چون تصور کلیشه‌ای زورش زیاده!

🌔 چهارما اسلوگان «می‌مونیم باهم» در شیوه تنظیم و طراحیش قابل بحثه. وقتی به عنوان کلمه اول اسلوگان باشه، یعنی روش تاکید وجود داره. می‌مونیم متفاوت از می‌مانیم است. راستشو بخواین، می‌مونیم خیلی پرریسکه و اگه به شکل درستش استفاده نشه، می‌تونه تداعی‌گر موندگی هم باشه! اگر توی عکس تصویری از نامزد یا شوهر این خانم هم بود و مثلا با هم غذا درست می‌کردن یا دست کم شوهره سلفی عکس می‌گرفت و … تداعی «می‌مونیم باهم» عمق و لایه‌های معنایی بیشتری پیدا می‌کرد.

ممکن است علاقه مند باشید
  • واکنش جبلی به تبلیغ سریال‌های ترکیه‌ای در شبکه نمایش خانگی
  • هواوی با بنز و فولکس واگن وارد مذاکره شد
  • واکنش‌ها به تیزینگ «از قیمت‌ها غول نساز» در تهران
  • لینک مستقیم هوش مصنوعی درنا / آموزش استفاده از ابزار ایرانی AI
اشتراک‌گذاری 0 FacebookTwitterPinterestWhatsapp
نوشته قبلی
تبلیغات شوکه کننده در تهران / از «دنبال بابات نگرد» تا «تو و عمه‌ت چی؟»
نوشته بعدی
کامران کاتوزیان هنرمند گرافیست و بنیانگذار تبلیغات محیطی در ایران درگذشت

نوشته‌های مرتبط

در سال 1404 چه مهارت‌های شغلی اهمیت پیدا می‌کنند؟ چه...

۱۷ فروردین ۱۴۰۴

نام سوپر اپلیکیشن گروه صنعتی گلرنگ چیست؟ رقیب اسنپ با...

۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

کاربران پلتفرم‌های خدماتی چقدر درآمد دارند؟

۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

رنگ سال 2025 انتخاب شد/ هیاهویی برای هیچ یا نقطه...

۱۷ آذر ۱۴۰۳

بهترین دوره‌های آموزش سئو در ایران

۲۱ شهریور ۱۴۰۳

نقد تبلیغات / ویدیوی تبلیغاتی هایلایت کلاسینو

۱۲ آذر ۱۴۰۳

عینک متا ریبن؛ رونق بازار یک محصول 20 میلیونی در...

۲۴ مرداد ۱۴۰۳

دانلود اپلیکیشن تپسی فود / غذا چی سفارش می‌دی؟

۲۸ مهر ۱۴۰۳

راهنمای استخدام سفیر برند + نمونه‌های موفق و ناموفق ایرانی

۵ دی ۱۴۰۲

بهترین تبلیغات خلاقانه جهان / تبلیغ یا اثر هنری؟

۲۴ شهریور ۱۴۰۳

دیدگاه خود را بنویسید لغو پاسخ

پربازدیدترین مطالب

  • 1

    راهنمای دانلود chat GPT 4o و استفاده از...

    ۱۲ خرداد ۱۴۰۳ 64,8K مشاهدات
  • 2

    شوخی‌های جالب کاربران شبکه‌های اجتماعی با «یاد چه...

    ۲۱ مرداد ۱۴۰۳ 17,4K مشاهدات
  • 3

    نمایشگاه نوشت افزار ایران نوشت در مصلی /...

    ۱۹ شهریور ۱۴۰۳ 16,7K مشاهدات
  • 4

    دانلود سوپر اپلیکیشن تپسی / رقابت داغ شد

    ۲ مرداد ۱۴۰۳ 14,5K مشاهدات
  • 5

    تبلیغات تجاری خلاقانه + نمونه‌های موفق 2024

    ۱ خرداد ۱۴۰۳ 12,9K مشاهدات

دسته‌بندی‌ها

  • اسلایدر (266)
  • برندها (123)
  • برندینگ (85)
  • تجربه دیگران (40)
  • دیجیتال (60)
  • رادیو و تلویزیون (22)
  • رویدادها (99)
  • زندگی-بازار (9)
  • کلاس درس (54)
  • گزارش تصویری (34)
  • محیطی (45)
  • مقالات (7)

درباره ایدنا

درباره ایدنا

جدیدترین مطالب

  • طعنه به شهروندان در کمپین‌های محیطی آب و برق/ از...

    ۱۸ مرداد ۱۴۰۴
  • تحلیل بازار جهانی تبلیغات پس از جنگ تحمیلی 12 روزه

    ۴ مرداد ۱۴۰۴
  • راهنمای تبلیغات تجاری در زمان جنگ

    ۱۱ تیر ۱۴۰۴

دسته‌ها

  • اسلایدر (266)
  • برندها (123)
  • برندینگ (85)
  • تجربه دیگران (40)
  • دیجیتال (60)
  • رادیو و تلویزیون (22)
  • رویدادها (99)
  • زندگی-بازار (9)
  • کلاس درس (54)
  • گزارش تصویری (34)
  • محیطی (45)
  • مقالات (7)

© تمام حقوق این وبسایت مربوط به رسانه جامع اقتصاد و تبلیغات تجاری ایران می‌باشد.

ایدنا
  • محیطی
  • دیجیتال
  • رادیو و تلویزیون
  • برندینگ
  • برندها
  • کلاس درس
  • مقالات
  • تجربه دیگران
  • رویدادها
  • ارتباط با ما

همچنین بخوانیدx

واکنش جبلی به تبلیغ سریال‌های ترکیه‌ای...

۲۹ آذر ۱۴۰۲

ارزش «ایکس» سقوط کرد

۱۲ دی ۱۴۰۲

بیلبوردهای دیجیتالی چقدر می‌ارزد؟

۱۹ آذر ۱۴۰۲