هویت بصری جدید همراه اول در لینکدین مورد نقد و بررسی برخی از کاربران قرار گرفته است.
به گزارش ایدنا (رسانه تبلیغات ایران) روز گذشته همراه اول از هویت بصری و لوگو جدید خود رونمایی کرد و این اتفاق مورد توجه مارکترهای لینکدین قرار گرفت.
فراخوان حمیدرضا قاضیمقدم برای نقد لوگو جدید همراه اول
حمیدرضا قاضی مقدم، مشاور بازاریابی و توسعه کسبوکار در لینکدینش نوشت:
🔰هویت بصری جدید همراه اول بالاخره رو نمایی شد و نظرات مختلفی پیرامون این هویت جدید در شبکههای اجتماعی در حال انتشاره؛
🔰با گذشت چند ساعت از این رویداد، عمده نظرات صرفا حول خوب یا بد ارزیابی کردن این کمپین میچرخه. ولی در عموم پاسخها به چرایی خوب و یابد بودن این هویت جدید اشاره چندانی نمیشه.
📌با توجه به این که صرف اعلام خوب یا بد بودن هویت جدید، بدون توضیح بیشتر در مورد چرایی، میتونه نقد غیرسازنده و یا صرفا تلاشی برای موجسواری بر این اتفاق تلقی بشه، شاید بهتر باشه اگر به عنوان متخصص و فعال حوزه مارکتینگ و تبلیغات و برندینگ و …و یا حتی مخاطب غیرمتخصص علاقمند به اظهار نظر، کمی پوست خودمون رو وارد بازی کنیم و علاوه بر اظهارنظرهای تککلمهای، با کمی توضیح بیشتر، به چرایی خوب ارزیابی کردن این کمپین و یا بد تلقی کردن اون هم بپردازیم؟
📍نظر شما در مورد این هویت جدید چیه؟ و مهمتر از اون❓اگر خوب ارزیابیش میکنید چرا و اگر بد ارزیابیش میکنید، چرا؟
📌پینوشت: اظهار نظر کوتاه با مضمون “هنوز به جمعبندی برای اظهار نظر نرسیدهام” یا “هنوز فرصت کافی برای فکر کردن به موضوع پیدا نکردهام” هم نوعی اظهار نظر محسوب شده و اتفاقا در حد خودش، اظهار نظر ارزشمندیست.
تحلیل شایان ربیعی بر لوگو جدید همراه اول
در ادامه نیز شایان ربیعی استراتژیست برند در این باره نوشت:
همراه اول با تگلاین خوب هیچکس تنها نیست در ذهن همه ما نقش بسته. تگ لاینی که در حافظه جمعی ما ماندگار شد و حتی در دورهای دستمایه شوخی شد و به همین دلیل تونست به فرهنگ عامه راه پیدا کنه! یکی از درخشانترین شوخیها با شعارهای برندها، درباره همین برند بود. حتما یادتونه! میگفتن: هیچ کس همراه نیست؛ تنهای اول! جملهای که بُعد هستیشناسانه قدرتمندی داشت و در دهه هشتاد، معمولا درباره روابط عاطفی به کار میرفت.
حالا این برند، هویت بصری جدیدی انتخاب کرده! با انتخاب رنگ فیروزهای یا آبی ایرانی، تاکید روی نام ایران در لوگو و تغییر در فونت نوشتار، همراه اول اساسا سعی در تغییر چهره داشته!
رنگ آبی ایرانی یا فیروزهای در کنار این که ذاتا شادابی و طراوت داره، میتونه پویایی و تحول رو هم نمایندگی کنه! در عین حال اصالت رو هم در ایران بازنمایی میکنه اما خب رنگ قدرتمندی نیست و اصطلاحا فوکوس نمیکشه. با این حال ویژگیهای ارزشمند بسیاری داره.
نشانک بصری این لوگو که شبیه رد قلممو با انحنای کمه برای من خیلی قابل فهم نبود. یعنی دیگه سواد من به این نشانک قد نداد و نفهمیدم در چه نظام معنایی قابل فهمه.
اما فونت، عجیبه! در عین این که مدرنه و احتمالا تناسب بیشتری با نسل جدید جوان و نوجوان داره، تقریبا هیچ یک از حروف، با هم بودن رو تداعی نمیکنه. گسستگی بین حروف، حتی حرف هـ در ابتدای نام برند، دچار گسست و ناهمپیوستگیه. این عجیبه. چون همراه اول، اپراتور همراه اول، اینترنت و … است و در واقع کارویژه این برند، توسعه ارتباط بین فردی و بین گروهیه! در حالی که لوگو جدیدش به نوعی نقضغرض داره و گسست رو بازنمایی میکنه.
شاید همراه اول هم به همون شوخی تن داده که هیچ کس همراه نیست!