ایدنا
  • محیطی
  • دیجیتال
  • رادیو و تلویزیون
  • برندینگ
  • برندها
  • کلاس درس
  • مقالات
  • تجربه دیگران
  • رویدادها
  • ارتباط با ما
خانه » نحوه استفاده از هوش مصنوعی Grok AI: راهنمای جامع ثبت نام، دانلود و استفاده

نحوه استفاده از هوش مصنوعی Grok AI: راهنمای جامع ثبت نام، دانلود و استفاده

توسط EADNA ۳۰ بهمن ۱۴۰۳
۳۰ بهمن ۱۴۰۳ 0 دیدگاه
اشتراک‌گذاری 0FacebookTwitterPinterestWhatsapp
5,2K

آیا علاقه مند به یادگیری نحوه استفاده از Grok AI هستید؟ در این مقاله روش‌های استفاده از هوش مصنوعی Grok در رایانه شخصی، اندروید و آیفون را مورد بحث قرار داده‌ایم.

به گزارش ایدنا (رسانه تبلیغات ایران) بعد از ChatGPT، Gemini و Claude نام بزرگ دیگری در دنیای هوش مصنوعی پدیدار شده است؛ جی راک! Grok که در ابتدا در 3 نوامبر 2023 توسط xAI منتشر شد، به سرعت محبوبیت پیدا کرده و بسیاری پیش بینی می‌کنند که نقش مهمی در آینده هوش مصنوعی ایفا خواهد کرد.

خبر خوب این است که Grok در حال حاضر در دسترس است، اما آیا می دانید چگونه از Grok AI استفاده کنید؟

در این مقاله، راهنمای گام به گام استفاده از Grok AI در دستگاه‌های مختلف را ارائه خواهیم داد.

 

Grok AI چیست؟

Grok AI یک چت بات پیشرفته است که توسط شرکت xAI ایلان ماسک توسعه یافته است. هدف Grok AI ارائه راه‌حل‌های پیشرفته هوش مصنوعی برای کمک به کسب‌وکارها در خودکارسازی وظایف، کسب بینش و بهبود تصمیم‌گیری است.

می‌توانید از Grok برای نوشتن وبلاگ، اشکال‌زدایی کد، پیش‌نویس ایمیل‌ها، تولید تصاویر، پیشنهاد ایده‌ها، تجزیه و تحلیل داده‌ها و موارد دیگر استفاده کنید. اما نکته بسیار جالب این است که جی راک بهتر از دیگر رقبایش از جمله چت جی پی تی می‌تواند متن و تصاویر روان و انسان‌پسند تولید کند.

Grok طوری طراحی شده است که شوخ، سرکش و قادر به پاسخگویی به طیف وسیعی از موضوعات باشد. برخلاف سایر ربات‌های چت هوش مصنوعی، Grok کاملاً ساده است و می‌تواند با موضوعات دشوار یا هیجان‌انگیزی که دیگران ممکن است از آنها اجتناب کنند، مقابله کند.

Grok AI که بر اساس مدل زبان Grok-1 ساخته شده است در حال حاضر، Grok AI فقط برای مشترکین Premium/Premium+ در X (توئیتر سابق) با قیمت 16 دلار در ماه در دسترس است. یعنی اگر کاربر نوئیتر باشید، با ماهی حدود یک و نیم میلیون تومان می‌توانید از این چت بات استفاده کنید.

 

چگونه از Grok AI استفاده کنیم؟

در اینجا، راهنمای 5 مرحله ای استفاده از Grok AI در دسکتاپ/لپ تاپ را به شما نشان خواهیم داد.

مرحله 1: مشترک X Premium+ شوید

ابتدا برای سرویس X Premium/Premium+ ثبت نام کنید. این یک پیش نیاز برای دسترسی به Grok AI است. برای خرید اشتراک پرمیوم روی لینک زیر کلیک کنید. بعد  روی «ارتقا به Premium+» کلیک کنید، سپس هزینه درخواستی را پرداخت کنید و کاربر پرمیوم خواهید شد.

لینک خرید اشتراک پرمیوم در Grok

توجه: اگر وارد نشده اید، ابتدا وارد شوید. و اگر قبلاً یک کاربر ممتاز هستید، این قسمت را رد کنید.

 

دانلود اپلیکیشن Grok

در سایت XAi شما می‌توانید با روزآمد کردن اپلیکیشن X یا همان توئیتر سابق به اپلیکیشن Grok هم دسترسی پیدا کنید. فقط کافی است که ایکس را دوباره نصب کنید یا آپدیت کنید.

مرحله 2: مجوز Grok AI و شروع به استفاده از آن

پس از مشترک شدن، به پورتال رسمی Grok AI مراجعه کرده و خود را احراز هویت کنید. فقط از اعتبار X خود استفاده کنید و این کار در چند ثانیه انجام می شود. یعنی همانطور که برای احزار هویت در بسیاری از پلتفرم‌ها حساب گوگل شما کافی است، برای احراز هویت در جی راک هم داشتن یک حساب توئیتر یا همان ایکس کافی است.

بعد از احراز هویت، می توانید از Grok استفاده کنید. اما از دفعه بعد، می‌توانید به راحتی از «نوار منوی X» در سمت چپ صفحه به Grok دسترسی پیدا کنید.

توجه: اگر به هر دلیلی به Grok AI دسترسی پیدا نکردید، مراحل زیر را انجام دهید!

مرحله 3: در دسترس بودن را بررسی کنید

خبر بد این است که Grok هنوز در همه مکان‌های دنیا در دسترس نیست. بنابراین، هنگامی که سعی می کنید به آن دسترسی پیدا کنید، ممکن است یک اعلان دریافت کنید که در آن ذکر شده است –

“از علاقه شما به برنامه دسترسی زودهنگام ما متشکریم. دسترسی زودهنگام در حال حاضر در مکان شما در دسترس نیست. لطفاً در صورت تمایل به دریافت اطلاع رسانی در صورت دسترسی، آدرس ایمیل خود را در زیر بگذارید.”

اگر این پیام ظاهر شد، دسترسی اولیه به Grok در منطقه شما در دسترس نیست.

نکته: برای جلوگیری از این نوع مشکلات، لطفاً گوگل کنید که آیا Grok در کشور شما موجود است یا خیر. از این الگو استفاده کنید «آیا Grok در (منطقه/محل شما) موجود است؟»

در ایران هم البته جی راک فعال نیست. برخی معتقدند با استفاده از برخی وی.پی.ان‌ها می‌توان به جی راک دسترسی پیدا کرد.

مرحله 4: ایمیل خود را برای به روز رسانی ثبت کنید

بنابراین، اگر Grok در منطقه شما در دسترس نباشد، نمی‌توانید به آن دسترسی پیدا کنید، اما خبر خوب این است که Grok در حال گسترش است. بنابراین، به زودی، می توانید انتظار داشته باشید که در محل شما در دسترس باشد.

جعبه‌ای را در پورتال X می‌بینید تا در صورت دردسترس بودن آن به شما اطلاع داده شود. فقط ایمیل خود را رها کنید، و زمانی که Grok AI در مکان شما در دسترس قرار گرفت، X به شما اطلاع خواهد داد.

مرحله 5: رابط هوش مصنوعی Grok را پیدا کنید

حالا بیایید جی.روک را کمی بررسی کنیم. رابط کاربری Grok AI بسیار شبیه به سایر LLM ها مانند ChatGPT است. در آنجا، یک چت باکس را پیدا خواهید کرد که روی آن نوشته شده «هر چیزی بپرس». می توانید یک درخواست اضافه کنید و Grok پاسخ خواهد داد.

علاوه بر این، گزینه‌هایی برای آپلود فایل‌ها/پیوست‌ها برای دریافت گزارش، تجزیه و تحلیل یا انجام هر کاری که می‌خواهید وجود دارد. نماد کلیپ پیوست “📎” را خواهید دید. برای آپلود فایل ها فقط روی نماد کلیک کنید.

نحوه استفاده از Grok AI در آیفون/اندروید

اگر کاربر اندروید یا آیفون هستید، این راهنما برای شما مناسب است.

مرحله 1: برنامه X را به روز کنید

Grok فقط در آخرین نسخه های X موجود است. بنابراین، مطمئن شوید که برنامه X شما به روز است. به App Store (iPhone) یا Google Play Store (Android) بروید، «X» را جستجو کنید و بررسی کنید که آیا به‌روزرسانی موجود است یا خیر. اگر به روز رسانی در دسترس است، روی به روز رسانی کلیک کنید.

مرحله 2: برنامه X را راه اندازی کنید و به تنظیمات دسترسی پیدا کنید

اکنون، برنامه X را باز کنید و اگر قبلاً وارد نشده اید، با اعتبار حساب خود وارد شوید.

روی نماد نمایه خود در گوشه سمت چپ بالا ضربه بزنید تا منوی کناری باز شود. بسته به نسخه برنامه، به تنظیمات یا بخش بیشتر بروید.

مرحله 3: Grok AI را فعال کنید

به دنبال تنظیمات مربوط به ویژگی های Grok یا AI باشید. اگر Grok برای حساب شما در دسترس باشد، گزینه ای برای فعال کردن آن خواهید دید

به دنبال تنظیمات مربوط به ویژگی های Grok یا AI باشید. اگر Grok برای حساب شما در دسترس باشد، گزینه ای برای فعال کردن آن خواهید دید. دستورالعمل های روی صفحه را برای فعال کردن Grok دنبال کنید.

توجه: Grok فقط برای کاربران Premium و Premium+ در دسترس است. اگر کاربر ممتاز نیستید، باید در ویژگی X premium مشترک شوید. نکته دیگر، Grok هنوز برای همه مکان‌ها در دسترس نیست. لطفاً بررسی کنید که آیا در منطقه شما موجود است یا خیر.

مرحله 5: شروع به استفاده از Grok کنید

پس از فعال شدن، می توانید مستقیماً از طریق قسمت ورودی متن با Grok چت کنید. از آن سؤال بپرسید یا درخواست کنید، و Grok بر اساس نیازهای شما بر اساس داده های بلادرنگ از پلتفرم X پاسخ هایی را ارائه می دهد.

ویژگی های Grok AI

ما هنوز به طور گسترده در مورد ویژگی های Grok AI صحبت نکرده ایم، اما قبل از استفاده از آن، باید در مورد آنها اطلاعات کسب کنید. در زیر ویژگی های کلیدی Grok AI آورده شده است.

1. اتوماسیون فرآیندهای کسب و کار

Grok AI به شما کمک می کند چندین فرآیند تجاری را خودکار کنید. بنابراین، در زمان و هزینه شما صرفه جویی می کند. بیایید نگاهی دقیق به این بیندازیم.

خدمات مشتری: با استفاده از یک ربات چت خودکار، Grok می تواند به سوالات معمول مشتری رسیدگی کند. این بار تیم های پشتیبانی مشتری را کاهش می دهد و اطمینان حاصل می کند که مشتریان پاسخ های سریع و دقیق دریافت می کنند.
مطالب مرتبط: هوش مصنوعی در خدمات مشتری

مدیریت ایمیل: Grok AI می تواند به طور خودکار ایمیل های دریافتی را مرتب کند. علاوه بر این، می تواند آنها را بر اساس اهمیت و پیش نویس پاسخ ها بر اساس سبک ارتباطی ترجیحی شرکت شما اولویت بندی کند. با این حال، شما باید کمی آن را آموزش دهید.
مطالب مرتبط: استراتژی های بازاریابی ایمیلی

تولید محتوا: Grok AI می تواند به تولید انواع مختلف محتوا مانند کپی بازاریابی، توضیحات محصول، گزارش ها و موارد دیگر کمک کند.
مطالب مرتبط: مولدهای رایگان نوشتن هوش مصنوعی

2. تجزیه و تحلیل داده ها با یادگیری ماشین

Grok AI همچنین می تواند داده های پیچیده را با استفاده از قابلیت های یادگیری ماشینی خود تجزیه و تحلیل کند. بیایید ببینیم این ویژگی چگونه کمک می کند.

تجزیه و تحلیل داده ها: Grok AI می تواند مجموعه داده های بزرگ را به سرعت پردازش کند و روندهای مربوط به رفتار مشتری، شرایط بازار و عملکرد عملیاتی را کشف کند. با تجزیه و تحلیل این داده ها می توانید استراتژی بهتری ایجاد کنید که بیشتر مخاطب محور و کارآمد باشد.
مدل‌سازی پیش‌بینی‌کننده: با Grok AI، کسب‌وکارها می‌توانند مدل‌هایی را بر اساس داده‌های تاریخی ایجاد کنند که می‌تواند نتایج آینده را پیش‌بینی کند. این برای پیش بینی فروش، مدیریت موجودی و تعیین بودجه ضروری است.

3. یکپارچه سازی سیستم های کسب و کار

Grok AI را می توان با ابزارهای محبوب تجاری ادغام کرد تا توانایی نرم افزار موجود را افزایش دهد و بهترین استفاده را از آن به دست آورد. در اینجا برخی از روش‌هایی که مردم از این ویژگی استفاده می‌کنند آورده شده است.

یکپارچه سازی CRM: هوش مصنوعی Grok با سیستم های مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) مانند Salesforce و HubSpot متصل می شود. این به کسب و کارها اجازه می دهد تا ردیابی و ارتباط مشتری را خودکار کنند و بینش عمیق تری در مورد نیازها و رفتارهای مشتری جمع آوری کنند.
یکپارچه سازی ERP: چه از SAP یا Oracle استفاده کنید، Grok AI می تواند با سیستم های برنامه ریزی منابع سازمانی (ERP) برای بهینه سازی مدیریت منابع یکپارچه شود.
نرم افزار حسابداری: Grok AI همچنین می تواند با پلتفرم های حسابداری مانند QuickBooks و Xero ادغام شود تا وظایف مالی مانند صورتحساب، ردیابی هزینه و گزارش مالی را خودکار کند.

4. تجسم داده ها

Grok AI ابزارهای تجسم قدرتمندی را ارائه می دهد که می تواند نتایج بهتری نسبت به مغز انسان ارائه دهد. این به کسب و کارها کمک می کند تا داده های پیچیده را درک کنند و تصمیمات بهتری بگیرند. در اینجا برخی از نمونه ها آورده شده است.

داشبوردهای سفارشی: می توانید داشبوردهای شخصی سازی شده ای ایجاد کنید که شاخص های کلیدی عملکرد (KPI) مانند فروش، رضایت مشتری و کارایی عملیاتی را نمایش می دهند. با تجزیه و تحلیل داشبوردها، به راحتی می توانید خود را درک کنید
نمودارها و نمودارهای تعاملی: با تجزیه و تحلیل مجموعه های طولانی داده Grok AI می تواند نمودارها و نمودارهای تعاملی ایجاد کند. چنین تصاویری برای تجزیه و تحلیل سریعتر داده ها و به دست آوردن بینش بهتر در مورد داده ها مفید خواهد بود.

5. گزینه های شخصیت

یکی دیگر از ویژگی های منحصر به فرد Grok AI توانایی آن در تطبیق شخصیت خود با نیازهای تجاری شما است. در اینجا نحوه رشد برند شما مفید است.

لحن و صدای قابل تنظیم: می‌توانید هوش مصنوعی Grok را برای انطباق با صدای برند خود آموزش دهید. اگر می‌خواهید چت ربات رسمی، دوستانه، شوخ‌طبع یا معمولی باشد، Grok می‌تواند مطابق با آن سازگار شود.
درک متنی: شخصیت Grok AI همچنین می تواند بر اساس زمینه تعامل تغییر کند. می‌تواند در هنگام پرسش‌های مربوط به خدمات مشتری حرفه‌ای‌تر و در هنگام تعامل با مشتریان بالقوه یا پاسخ به تعاملات رسانه‌های اجتماعی معمولی‌تر باشد.
پشتیبانی چند زبانه: هوش مصنوعی Grok می تواند پرس و جوها را به زبان های مختلف مدیریت کند و شخصیت و صدای برند را حفظ کند. به عنوان یک انسان، کمی دشوار است که با استفاده از زبان های مختلف یکسان عمل کنید. اگر در حال انجام کسب و کارهای جهانی هستید، پس این یک پشتیبانی عالی است.

قیمت گذاری Grok AI

Grok AI منحصراً برای مشترکین X Premium و Premium+ در دسترس است. بیایید قیمت طرح اشتراک را بررسی کنیم.

X Premium: طرح X Premium 8 دلار در ماه یا 84 دلار در سال هزینه دارد. با استفاده از این ویژگی می توانید به هوش مصنوعی Grok و همه آنها دسترسی پیدا کنید

ممکن است علاقه مند باشید
  • معرفی بهترین شرکت های تبلیغاتی ایران؛ کانون ایران نوین
  • رویکردهای جدید کپی‌رایتینگ در سال 2025 / چگونه یک متن تبلیغاتی اثرگذار بنویسیم؟
  • نمایشگر کش‌سان ال‌جی رونمایی شد + جزئیات تازه‌ترین نمایشگر جهان
  • راهنمای شکار نهنگ در Google Ads / چگونه بهترین نتیجه را از گوگل ادز بگیریم؟
اشتراک‌گذاری 0 FacebookTwitterPinterestWhatsapp
نوشته قبلی
تگ‌لاین زمزم در کانون انتقادها / آیا لذت و شادی با هم شعار خوبی برای برند است؟
نوشته بعدی
فروش ۴۲.۵ درصد از سهام آپ به ارزش ۴۶۵۳ میلیارد تومان؛ خریدار بانک است؟

نوشته‌های مرتبط

افزایش 19 درصدی قیمت در تبلیغات کلیکی گوگل

۱۳ اسفند ۱۴۰۲

گزارش 1402 یکتانت در 1403 / بازار 11 هزار میلیارد...

۱۵ مهر ۱۴۰۳

هوش مصنوعی ایلان ماسک Grock Ai منتشر شد/ دانلود رایگان...

۲۹ بهمن ۱۴۰۳

بهترین دوره‌های آموزش سئو در ایران

۲۱ شهریور ۱۴۰۳

نقد تبلیغات / ویدیوی تبلیغاتی هایلایت کلاسینو

۱۲ آذر ۱۴۰۳

اهمیت «بازرگانی دیداری» در فروشگاه‌ها+نمونه‌های داخلی و خارجی

۱۵ اسفند ۱۴۰۲

کدام یک از تبلیغات آنلاین مزاحم‌تر است؟

۱۸ فروردین ۱۴۰۳

2024 سال رونق تبلیغات دیجیتالی در جهان + گزارش جامع...

۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

جریمه HelloFresh به دلیل ارسال ۸۰ میلیون ایمیل اسپم

۱۸ بهمن ۱۴۰۲

شاخص های کلیدی عملکرد (KPI) چیست؟

۲۲ خرداد ۱۴۰۳

دیدگاه خود را بنویسید لغو پاسخ

پربازدیدترین مطالب

  • 1

    راهنمای دانلود chat GPT 4o و استفاده از...

    ۱۲ خرداد ۱۴۰۳ 57,9K مشاهدات
  • 2

    نمایشگاه نوشت افزار ایران نوشت در مصلی /...

    ۱۹ شهریور ۱۴۰۳ 16,6K مشاهدات
  • 3

    شوخی‌های جالب کاربران شبکه‌های اجتماعی با «یاد چه...

    ۲۱ مرداد ۱۴۰۳ 16,5K مشاهدات
  • 4

    دانلود سوپر اپلیکیشن تپسی / رقابت داغ شد

    ۲ مرداد ۱۴۰۳ 13,5K مشاهدات
  • 5

    تبلیغات تجاری خلاقانه + نمونه‌های موفق 2024

    ۱ خرداد ۱۴۰۳ 12,8K مشاهدات

دسته‌بندی‌ها

  • اسلایدر (260)
  • برندها (122)
  • برندینگ (83)
  • تجربه دیگران (37)
  • دیجیتال (60)
  • رادیو و تلویزیون (20)
  • رویدادها (96)
  • زندگی-بازار (9)
  • کلاس درس (53)
  • گزارش تصویری (32)
  • محیطی (42)
  • مقالات (7)

درباره ایدنا

درباره ایدنا

جدیدترین مطالب

  • واکنش مارکترها به تبلیغات خیابانی وحشت‌آفرین برای کودکان/ آیا تبلیغات...

    ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۴
  • برندها برای بندر چه کردند؟ واکنش کسب‌وکارها به حادثه رجایی‌شهر

    ۷ اردیبهشت ۱۴۰۴
  • چند می‌گیری تبلیغ کنی؟ / پایتخت برای سیما چقدر آورده...

    ۳۱ فروردین ۱۴۰۴

دسته‌ها

  • اسلایدر (260)
  • برندها (122)
  • برندینگ (83)
  • تجربه دیگران (37)
  • دیجیتال (60)
  • رادیو و تلویزیون (20)
  • رویدادها (96)
  • زندگی-بازار (9)
  • کلاس درس (53)
  • گزارش تصویری (32)
  • محیطی (42)
  • مقالات (7)

© تمام حقوق این وبسایت مربوط به رسانه جامع اقتصاد و تبلیغات تجاری ایران می‌باشد.

ایدنا
  • محیطی
  • دیجیتال
  • رادیو و تلویزیون
  • برندینگ
  • برندها
  • کلاس درس
  • مقالات
  • تجربه دیگران
  • رویدادها
  • ارتباط با ما

همچنین بخوانیدx

هوش مصنوعی گوگل تبلیغات را آغاز...

۵ خرداد ۱۴۰۳

وضعیت آموزش و پژوهش تبلیغات در...

۲۳ مرداد ۱۴۰۳

تبلیغات به اپ تپسی رسید/ چگونه...

۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳