ایدنا
  • محیطی
  • دیجیتال
  • رادیو و تلویزیون
  • برندینگ
  • برندها
  • کلاس درس
  • مقالات
  • تجربه دیگران
  • رویدادها
  • ارتباط با ما
خانه » تگ‌لاین زمزم در کانون انتقادها / آیا لذت و شادی با هم شعار خوبی برای برند است؟

تگ‌لاین زمزم در کانون انتقادها / آیا لذت و شادی با هم شعار خوبی برای برند است؟

توسط EADNA ۲۹ بهمن ۱۴۰۳
۲۹ بهمن ۱۴۰۳ 0 دیدگاه
اشتراک‌گذاری 0FacebookTwitterPinterestWhatsapp
63

زمزم از قدیمی‌ترین برندهای ایرانی در بازار نوشیدنی‌هاست و اخیرا تلاش کرده با در کنار هم قراردادن دو مفهوم لذت و شادی برای خود تگ لاین جدیدی بسازدو تگ لاینی که البته انتقادهایی را در پی داشته است.

به گزارش ایدنا (رسانه تبلیغات ایران) شرکت زمزم در یکی، دو سال گذشته رقبای بسیار قدرتمندی در بازار نوشیدنی‌ها داشته و به نظر می‌رسد که در آستانه از دست دادن سهم خود از بازار است. برندهای زقیب زمزم مانند آیس‌مانکی، میهن، سن‌ایچ، عالیس، خوشگوار، اسپرایت، میراندا و … در سال‌های اخیر وبا هدف جذب نسل‌های جدید محصولات متعددی را به بازار ایران معرفی کرده‌ و توانسته‌اند سهم بزرگی از این بازار بگیرند. این در حالی است که زمزم با دو محصول دوغ آبعلی و لیموناد خود سال‌ها در بازار نوشیدنی سرآمد بود و البته حالا دیگر با چالش‌های جدی روبرو شده است.

به هر روی با تلاش این برند برای روزآمدسازی خود و به نوعی جوان‌سازی برند، تگ لاین زمزم هم به عبارت «لذت و شادی با هم» تغییر کرد. اما این تغییر انتقادات بسیاری به دنبال داشت.

از رقابت نمی‌ترسیم اما با کپی‌کاری مبارزه می‌کنیم/ گفت‌وگو با حمیدرضا طهماسبی‌پور مدیر روابط عمومی زمزم

 

انتقادهای فرشید شهیدی به زمزم

فرشید شهیدی از کپی‌رایترهای معروف در لینکدین است که سابقه‌ای طولانی در مشاوره برندینگ و مارکتینگ برای کسب‌وکارهای مختلفی داشته است.

او انتقاداتی سریالی درباره این تگ لاین مطرح کرده است و امروز نیز در پستی در اینباره نوشته: مدیران ما (چه دولتی چه خصوصی) عموماً درکی از ارتباط ندارند و از بخت بدشان برندینگ و تبلیغات، زیرمجموعه ارتباطات اند.

اگر شما لباسی بپوشید که به شما می‌آید، این لباس تأثیر مثبتی روی ارتباط شما با دیگران می‌گذارد؛ ولی اگر دنبال پرزرق‌وبرق‌ترین لباس باشید (فارغ از این که به شما می‌آید یا نه)، احتمالاً اثرش روی دیگران منفی ست.

این که بخواهیم در تگ‌لاین برندمان، تمام مزایای ممکن را بگنجانیم یا بالاترین ادّعای ممکن را مطرح کنیم، مثل پوشیدن همان لباس پرزرق‌وبرقی ست که به ما نمی‌آید.


نکته دیگر این که دو مفهوم «لذت» و «شادی» همپوشانی دارند و مدّت زیادی نیست که روانشناسان درباره تفاوت این دو صحبت می‌کنند. با این حال فرض را بر این می‌گذاریم که این دو مفهوم برای همه قابل تفکیک اند. باز هم باید برای مصرف‌کننده قابل درک باشد که لذت زمزم کدام است و شادی‌اش کدام.

فرض کنید سفره‌خانه‌ای که کباب خوشمزه‌ای دارد، موسیقی شاد زنده‌ای را هم برای مشتریانش تدارک ببیند. حالا اگر این سفره‌خانه ادّعا کند که به شما هم لذت می‌دهد و هم شادی، معنایش روشن است. کسی گیج نمی‌شود و تصوّر نمی‌کند که لاف و گزاف است.

اگر نتوانیم بگوییم که شادی لزوماً یک امر اجتماعی ست، دست‌کم می‌توانیم بگوییم که شادی یعنی حال خوب و روحیه خوب (چه در جمع و چه در خلوت). حال آن که نه جنبه اجتماعی و نه جنبه فردی شادی ارتباطی با محصولات زمزم پیدا نمی‌کنند.

 

ممکن است علاقه مند باشید
  • حجم بازار اجاره اقامتگاه در ایران: 19 هزار میلیارد تومان
  • شروع همکاری یکتانت و دیوار در تبلیغات
  • اسنپ فود هک شد+جزئیات تازه
  • هشدار بانک ملت درباره کلاهبرداری با تبلیغات وام
اشتراک‌گذاری 0 FacebookTwitterPinterestWhatsapp
نوشته قبلی
هوش مصنوعی ایلان ماسک Grock Ai منتشر شد/ دانلود رایگان برای توئیتری‌ها؟
نوشته بعدی
نحوه استفاده از هوش مصنوعی Grok AI: راهنمای جامع ثبت نام، دانلود و استفاده

نوشته‌های مرتبط

عزم تپسی‌ برای شکست اسنپ/ رسوندن کباب و پاستا به...

۱۴ مهر ۱۴۰۳

انتقاد از بازارسازی برای کتاب‌های زیرپله‌ای در پلتفرم‌های آنلاین

۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

نیسان بازاریاب خودروهای چینی می‌شود

۲۷ آذر ۱۴۰۲

ارزش «ایکس» سقوط کرد

۱۲ دی ۱۴۰۲

خانومی دیر کرد! / بررسی گزارش جشن 10 سالگی

۱۵ مرداد ۱۴۰۳

واکنش‌ها به تیزینگ «از قیمت‌ها غول نساز» در تهران

۲ بهمن ۱۴۰۳

تبلیغ جالب اسنپ‌فود در کرمانشاه با خورش خلال و دنده...

۱۵ مهر ۱۴۰۳

کاهش بودجه مارکتینگ برندها در ایران؟

۲۴ بهمن ۱۴۰۲

نمایش تبلیغات در منو استارت ویندوز ۱۱

۲۷ فروردین ۱۴۰۳

خداحافظی لوگوها با دهه شصتی‌ها / موج ری‌برندینگ‌ برای جذب...

۸ مهر ۱۴۰۳

دیدگاه خود را بنویسید لغو پاسخ

پربازدیدترین مطالب

  • 1

    راهنمای دانلود chat GPT 4o و استفاده از...

    ۱۲ خرداد ۱۴۰۳ 62,4K مشاهدات
  • 2

    شوخی‌های جالب کاربران شبکه‌های اجتماعی با «یاد چه...

    ۲۱ مرداد ۱۴۰۳ 17,K مشاهدات
  • 3

    نمایشگاه نوشت افزار ایران نوشت در مصلی /...

    ۱۹ شهریور ۱۴۰۳ 16,7K مشاهدات
  • 4

    دانلود سوپر اپلیکیشن تپسی / رقابت داغ شد

    ۲ مرداد ۱۴۰۳ 14,3K مشاهدات
  • 5

    تبلیغات تجاری خلاقانه + نمونه‌های موفق 2024

    ۱ خرداد ۱۴۰۳ 12,9K مشاهدات

دسته‌بندی‌ها

  • اسلایدر (263)
  • برندها (123)
  • برندینگ (84)
  • تجربه دیگران (39)
  • دیجیتال (60)
  • رادیو و تلویزیون (22)
  • رویدادها (99)
  • زندگی-بازار (9)
  • کلاس درس (53)
  • گزارش تصویری (33)
  • محیطی (44)
  • مقالات (7)

درباره ایدنا

درباره ایدنا

جدیدترین مطالب

  • مسدود شدن صفحه اینستاگرام “خانومی” پس از ویدیوی رپ خوانی...

    ۱۸ خرداد ۱۴۰۴
  • یوتیوب؛ عشق ابدی سریال‌های ایرانی؟

    ۱۲ خرداد ۱۴۰۴
  • نقد و تحلیل بیلبورد “همشهری ببین”

    ۱۰ خرداد ۱۴۰۴

دسته‌ها

  • اسلایدر (263)
  • برندها (123)
  • برندینگ (84)
  • تجربه دیگران (39)
  • دیجیتال (60)
  • رادیو و تلویزیون (22)
  • رویدادها (99)
  • زندگی-بازار (9)
  • کلاس درس (53)
  • گزارش تصویری (33)
  • محیطی (44)
  • مقالات (7)

© تمام حقوق این وبسایت مربوط به رسانه جامع اقتصاد و تبلیغات تجاری ایران می‌باشد.

ایدنا
  • محیطی
  • دیجیتال
  • رادیو و تلویزیون
  • برندینگ
  • برندها
  • کلاس درس
  • مقالات
  • تجربه دیگران
  • رویدادها
  • ارتباط با ما

همچنین بخوانیدx

از آینده نوآورانه آژانس‌های تبلیغاتی تا...

۷ شهریور ۱۴۰۳

چند قدم تا هزار میلیارد بازدید/...

۱۶ مرداد ۱۴۰۳

واکنش‌ها به تغییر لوگو سایپا

۱۹ آذر ۱۴۰۳