ایدنا
  • محیطی
  • دیجیتال
  • رادیو و تلویزیون
  • برندینگ
  • برندها
  • کلاس درس
  • مقالات
  • تجربه دیگران
  • رویدادها
  • ارتباط با ما
خانه » واکنش مارکترها به کمپین تبلیغاتی یک سریال با عروسک ترسناک در تهران/ گودزیلا مارکتینگ؟

واکنش مارکترها به کمپین تبلیغاتی یک سریال با عروسک ترسناک در تهران/ گودزیلا مارکتینگ؟

توسط EADNA ۱۷ دی ۱۴۰۳
۱۷ دی ۱۴۰۳ 0 دیدگاه
اشتراک‌گذاری 0FacebookTwitterPinterestWhatsapp
224

چند روزی است که برخی از کاربران شبکه‌های اجتماعی از جمله ایکس (توئیتر سابق) و لینکدین و اینستاگرام از اجرای یک کمپین عجیب و ترسناک تبلیغاتی در سطح شهر تهران خبر داده‌اند.

به گزارش ایدنا (رسانه تبلیغات ایران) طبق گفته این کاربران در روزهای اخیر در برخی نقاط شهر تهران عروسک‌هایی تعبیه شده که شمایلی ترسناک دارد و گویا هیچ نوشته یا توضیحی در کنار آنها تعبیه نشده است.

چنان که کاربران مختلفی اعلام کرده‌اند این عروسک‌ها در خیابان‌ها، پیاده‌روها، پارک‌ها و … قرار داده شده و موجب توجه عابران و شهروندان شده است.

به نظر می‌رسد که توزیع این عروسک‌ها در شهر تهران، در قالب تبلیغات تیزینگی متعلق به یک سریال یا برنامه تلویزیونی باشد که گفته می‌شود به زودی در پلتفرم‌های آنلاین محتوای ویدیویی یا همان وی.او.دی‌ها منتشر می‌شود.

انتشار یک استوری اینستاگرامی توسط بهرنگ علوی، بازیگر سینما و تلویزیون درباره این عروسک احتمال تبلیغاتی بودنش را بیشتر کرده است.

اما همزمان با وایرال شدن ویدیوها و عکس‌های مربوط به این رویداد، برخی از کاربران لینکدین به ویژه فعالان حوزه بازاریابی و تبلیغات به آن واکنش نشان داده‌اند.

 

خلق اصطلاحی به نام گودزیلا مارکتینگ

شایان ربیعی، استراتژیست برند و تبلیغات با نامگذاری این نوع تبلیغات با عنوان «گودزیلا مارکتینگ» که باعث ترس شهروندان و احتمال آسیب به آنان می‌شود، در لینکدینش نوشت:

حتما یادتون هست که برای تبلیغ فیلم «به وقت شام» یه عده رو با لباس و گریم داعشی و با اسلحه فرستاده بودن پاساژ کورش داد و هوار راه انداخته بودن! ویدیوهایی که از این رویداد بیرون میومد، همه رو ترسونده بود و ملت فکر کردن واقعا داعش اومده تو شهر. شاید یادتون نیاد اما اون دوره، داعش، ترس و لرز مینداخت به جون آدما.

حالا هم این عروسکا رو در قالب تبلیغات تیزینگی جاهای مختلفی در شهر پخش کردن که برای مردم سوال بشه. طبیعتا تبلیغ یک سریال یا یک برنامه‌ تلویزیونیه. دو شب پیش هم بهرنگ علوی، بازیگر احتمالی این سریال یه استوری گرفته و اینطور وانمود کرده که یه عده ناشناس، شیشه ماشینشو شکستن و این عروسک رو انداختن تو ماشین و تهدیدش کردن و …

من با این نوع تبلیغات، یاد دوربین‌ مخفی‌های هولناکی می‌افتم که گاهی می‌بینم تو اینستاگرام وایرال میشه و با ذهن و زندگی آدما توی پارک و خیابون و … بازی می‌کنن.

من نظرم اینه که اینگونه تبلیغات (و اینجور دوربین مخفی‌ها) به خاطر سطح بالای خشونت نمادینشون، باید جرم‌انگاری بشه. خلاقیت تنها زمانی در تبلیغات و یا برنامه‌سازی و … قابل احترامه که به زندگی آدما و حقوق شهروندیشون احترام بگذاره و بهشون آسیب نزنه.

تبلیغ زمانی خلاقانه‌س که آدما آگاهانه بدونن تبلیغه اما باز به خاطر خلاقانه بودن، تحسینش کنن. بقیه‌ش فریبکاری و به گمان من جرمه!من اسم این جور تبلیغات رو گذاشتم گودزیلا مارکتینگ.

در همین راستا سجاد کهریزی از فعالان حوزه تبلیغات نیز در کامنتی نوشت:

دوستان این به قول شما گودزیلا مارکتینگ رو اگه جرات دارن برن توی روسیه انجام بدن مثل همون دوربین مخفی معروف که یکی اسلحه در بیاره و یکی رو بکشه
با راه هایی که خشونت و ترس نداشته باشه هم میشه از این کارا کرد چرا گیر دادیم به ژانر ترس و اذیت.

 

سعیده قبیله مدیرمحصول در شاتل هم نوشته:

من موافق این نوع تبلیغ نیستم. باعث استرس و وحشت میشه 🙄

 

رینب فتح‌اللهی هم به شوخی نوشته است:

باعث رونق کار دعانویس‌ها شده در واقع (فکر می‌کنن طلسمه میبرن میدن اونا باطل کنن😂)

 

صبا بابانیا کپی رایتر هم نوشت:
راستش من تا دیدم فهمیدم مربوط یه فیلم یا سریاله، اگرچه کار درستی نیست اما خب من خیلی حس بدی ازش نگرفتم چون برام یه جوری تابلو بود اما خب ممکنه برای بعضیا ترسناک باشه!
حس میکنم خواستن یه اسکی ریزی از اسکویید گیم برن
امیر آزاد کپی‌رایتر  هم با انتقاد از توصیه به جرم انگاری این پدید نوشت: حالا یه چیزی که شما حال نمی‌کنی باید “جرم‌انگاری” بشه؟ نمی‌شه فقط در مورد استراتژی و درست و غلط بودنش صحبت کرد؟
ممکن است علاقه مند باشید
  • فروش ۴۲.۵ درصد از سهام آپ به ارزش ۴۶۵۳ میلیارد تومان؛ خریدار بانک است؟
  • پربازدیدترین برندهای ایرانی در شبکه‌های اجتماعی + نمودار
  • اهمیت استفاده از سئو و شبکه‌های اجتماعی برای بازاریابی رایگان استارتاپ‌ها
  • استفاده از تصویر غیراخلاقی در تبلیغات یک نمایشگاه
اشتراک‌گذاری 0 FacebookTwitterPinterestWhatsapp
نوشته قبلی
روندهای تبلیغات تجاری در سال 2025 / هوش مصنوعی در صدر
نوشته بعدی
به جای گوگل آنالیتیکس از چه ابزاری استفاده کنیم؟ / راهکار دور زدن تحریم google analytics

نوشته‌های مرتبط

پرتال‌های بصری میان‌شهری و آینده تبلیغات در جهان + ویدیو

۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

فروشگاه حضوری و تجربه‌محور دیجیکالا افتتاح شد + نشانی، ساعت...

۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

برندهای بزرگ چگونه از بحران‌ها عبور می‌کنند؟ راه‌حل غول‌های برندینگ...

۲۲ آبان ۱۴۰۳

زنان محجبه در تبلیغ گوشی همراه گوگل/ پای غزه در...

۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

کامران کاتوزیان هنرمند گرافیست و بنیانگذار تبلیغات محیطی در ایران...

۲۶ اسفند ۱۴۰۳

تبلیغات شهری و اطلاع‌رسانی همچنان حلقه مفقوده تئاتر فجر

۹ بهمن ۱۴۰۲

تبلیغات در گوگل ادز چقدر بازدهی دارد؟

۲۷ فروردین ۱۴۰۳

نقد و بررسی فضای تبلیغاتی کشور در همایش فناوری و...

۱۹ آذر ۱۴۰۲

جدیدترین و بهترین کتاب های تبلیغات و مارکتینگ در جهان

۲۶ فروردین ۱۴۰۳

نمایش تبلیغات در منو استارت ویندوز ۱۱

۲۷ فروردین ۱۴۰۳

دیدگاه خود را بنویسید لغو پاسخ

پربازدیدترین مطالب

  • 1

    راهنمای دانلود chat GPT 4o و استفاده از...

    ۱۲ خرداد ۱۴۰۳ 62,4K مشاهدات
  • 2

    شوخی‌های جالب کاربران شبکه‌های اجتماعی با «یاد چه...

    ۲۱ مرداد ۱۴۰۳ 17,K مشاهدات
  • 3

    نمایشگاه نوشت افزار ایران نوشت در مصلی /...

    ۱۹ شهریور ۱۴۰۳ 16,7K مشاهدات
  • 4

    دانلود سوپر اپلیکیشن تپسی / رقابت داغ شد

    ۲ مرداد ۱۴۰۳ 14,3K مشاهدات
  • 5

    تبلیغات تجاری خلاقانه + نمونه‌های موفق 2024

    ۱ خرداد ۱۴۰۳ 12,9K مشاهدات

دسته‌بندی‌ها

  • اسلایدر (263)
  • برندها (123)
  • برندینگ (84)
  • تجربه دیگران (39)
  • دیجیتال (60)
  • رادیو و تلویزیون (22)
  • رویدادها (99)
  • زندگی-بازار (9)
  • کلاس درس (53)
  • گزارش تصویری (33)
  • محیطی (44)
  • مقالات (7)

درباره ایدنا

درباره ایدنا

جدیدترین مطالب

  • مسدود شدن صفحه اینستاگرام “خانومی” پس از ویدیوی رپ خوانی...

    ۱۸ خرداد ۱۴۰۴
  • یوتیوب؛ عشق ابدی سریال‌های ایرانی؟

    ۱۲ خرداد ۱۴۰۴
  • نقد و تحلیل بیلبورد “همشهری ببین”

    ۱۰ خرداد ۱۴۰۴

دسته‌ها

  • اسلایدر (263)
  • برندها (123)
  • برندینگ (84)
  • تجربه دیگران (39)
  • دیجیتال (60)
  • رادیو و تلویزیون (22)
  • رویدادها (99)
  • زندگی-بازار (9)
  • کلاس درس (53)
  • گزارش تصویری (33)
  • محیطی (44)
  • مقالات (7)

© تمام حقوق این وبسایت مربوط به رسانه جامع اقتصاد و تبلیغات تجاری ایران می‌باشد.

ایدنا
  • محیطی
  • دیجیتال
  • رادیو و تلویزیون
  • برندینگ
  • برندها
  • کلاس درس
  • مقالات
  • تجربه دیگران
  • رویدادها
  • ارتباط با ما

همچنین بخوانیدx

راهنمای آموزش کامل ساختن ریلز اینستاگرام...

۱ اسفند ۱۴۰۲

تبلیغات زیر مجموعه معاونت مطبوعاتی شد؟

۱۸ آذر ۱۴۰۲

هزینه تبلیغات بیمه‌ها چقدر است؟

۱۲ دی ۱۴۰۲