ایدنا
  • محیطی
  • دیجیتال
  • رادیو و تلویزیون
  • برندینگ
  • برندها
  • کلاس درس
  • مقالات
  • تجربه دیگران
  • رویدادها
  • ارتباط با ما
خانه » روندهای تبلیغات تجاری در سال 2025 / هوش مصنوعی در صدر

روندهای تبلیغات تجاری در سال 2025 / هوش مصنوعی در صدر

توسط EADNA ۱۰ دی ۱۴۰۳
۱۰ دی ۱۴۰۳ 0 دیدگاه
اشتراک‌گذاری 0FacebookTwitterPinterestWhatsapp
225

با نزدیک شدن به سال ۲۰۲۵، صنعت تبلیغات در حوزه‌های مختلف از جمله محیطی، دیجیتال، تلویزیونی و استراتژی‌های ATL (بالای خط) و BTL (زیر خط) با تغییرات و روندهای جدیدی مواجه خواهد شد.

به گزارش ایدنا (رسانه تبلیغات ایران) بسیاری از کارشناسان معتقدند که سال 2025 سال تحولات بنیادین در حوزه تبلیغات تجاری و صنایع وابسته به ان خواهد بود.  سالی که به نظر می‌رسد ابزارهای هوش مصنوعی در آن اهمیتی دو چنداتن داشته باشند. در ادامه به بررسی این روندها و نظرات کارشناسان می‌پردازیم.

تبلیغات دیجیتال

پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهد که هزینه‌های تبلیغات دیجیتال در سال‌های آینده به رشد خود ادامه خواهد داد. بر اساس گزارش‌ها، انتظار می‌رود ارزش بازار تبلیغات دیجیتال در سال ۲۰۲۵ به ۷۳۴.۶ میلیارد دلار برسد که این رقم حدود ۷۰.۸ درصد از کل هزینه‌های تبلیغاتی جهانی را تشکیل می‌دهد.
نکته حالب این است که سهمی بیش از 40 درصد از کل محتواهای تبلیغاتی دیجیتالی با استفاده از ابزارهای هوش مصنوعی تولید می‌شود و این میزان در سال 2025 به بیش از 60 درصد خواهد رسید.

نظرات کارشناسان

– رایان جونز، معاون ارشد در Razorfish، معتقد است: «سال ۲۰۲۵ سالی خواهد بود که در آن بالاخره SEO را مانند بازاریابی کامل قیف در نظر می‌گیریم. متخصصان SEO باید از اندازه‌گیری فقط کلیک‌ها فراتر بروند و شروع به در نظر گرفتن آگاهی و معیارهای بالای قیف کنند، زیرا کاربران کمتر تمایل دارند به وب‌سایت‌ها مراجعه کنند و به سمت هوش مصنوعی، پاسخ‌های فوری و دیگر ویژگی‌های جستجو گرایش پیدا کرده‌اند.»
– ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا و مالک شبکه اجتماعی ایکس، در مصاحبه‌ای اظهار داشت: «هوش مصنوعی تا سال ۲۰۲۵ می‌تواند از باهوش‌ترین انسان‌ جهان پیشی بگیرد و شاید حتی تا سال ۲۰۲۹ از تمام بشریت باهوش‌تر شود.»

تبلیغات تلویزیونی

تبلیغات تلویزیونی همچنان به عنوان یکی از ابزارهای قدرتمند در دسترسی به مخاطبان گسترده باقی خواهد ماند. با این حال، با توجه به رشد پلتفرم‌های استریمینگ و تغییر الگوهای مصرف رسانه‌ای، برندها به دنبال ترکیب استراتژی‌های تلویزیونی با تبلیغات دیجیتال خواهند بود تا به صورت هم‌زمان در چندین کانال حضور داشته باشند.
Top B2C Digital Marketing Trends for 2025

تبلیغات محیطی

تبلیغات محیطی یا خارج از خانه (OOH) نیز با نوآوری‌هایی همراه خواهد بود. استفاده از فناوری‌های دیجیتال در بیلبوردها و نمایشگرهای شهری امکان تعامل بیشتر با مخاطبان را فراهم می‌کند. همچنین، تبلیغات محیطی می‌تواند با داده‌های مکانی ترکیب شده و پیام‌های هدفمندتری را به مخاطبان ارائه دهد.

استراتژی‌های ATL و BTL

استراتژی‌های تبلیغاتی ATL (Above The Line) که شامل تبلیغات در رسانه‌های جمعی مانند تلویزیون، رادیو و بیلبوردها می‌شود، همچنان برای افزایش آگاهی از برند مؤثر خواهند بود. از سوی دیگر، استراتژی‌های BTL (Below The Line) که به فعالیت‌های تبلیغاتی مستقیم و هدفمند مانند تبلیغات در نقطه فروش، ایمیل مارکتینگ و رویدادهای محلی می‌پردازد، به دلیل توانایی در ایجاد ارتباط نزدیک‌تر با مشتریان، اهمیت بیشتری پیدا خواهند کرد.

جمع‌بندی

در سال ۲۰۲۵، صنعت تبلیغات با تأکید بر فناوری‌های نوین، شخصی‌سازی تجربه مشتری و ترکیب استراتژی‌های مختلف، به دنبال ایجاد ارتباط مؤثرتر با مخاطبان خواهد بود. برندها و کسب‌وکارهایی که بتوانند با این تغییرات همگام شوند، در جلب توجه و اعتماد مشتریان موفق‌تر عمل خواهند کرد.
ممکن است علاقه مند باشید
  • هوا دلپذیر شد؟ / حاشیه‌های کمپین محیطی شهرداری روی بیلبوردها و تابلوهای تبلیغاتی تهران
  • محمد رضا گلزار سفیر برند اکستریم VX شد
  • پایان دوران موفرفری‌ها در تبلیغات ایران؟
  • سند «تبلیغات تجاری در فضای مجازی» چیست و چه تاثیری بر دیجیتال مارکتینگ دارد؟
اشتراک‌گذاری 0 FacebookTwitterPinterestWhatsapp
نوشته قبلی
بیلبورد سه بعدی تجریش؛ نسل نوین تبلیغات ایران / گفت‌وگو با ندا شریفی رئیس هیات مدیره فراتصویر مهام
نوشته بعدی
واکنش مارکترها به کمپین تبلیغاتی یک سریال با عروسک ترسناک در تهران/ گودزیلا مارکتینگ؟

نوشته‌های مرتبط

گزارش سال 1402 اکالا منتشر شد/ ماجرای یک سال عمر...

۵ شهریور ۱۴۰۳

شرکت مادر تیک تاک 300 میلیارد دلاری شد/ خودنمایی چینی‌ها...

۲۸ آبان ۱۴۰۳

گزارش 1402 یکتانت در 1403 / بازار 11 هزار میلیارد...

۱۵ مهر ۱۴۰۳

چالش‌های تبلیغات محیطی در گرمای شدید تابستان

۱۹ خرداد ۱۴۰۳

بهترین کمپین های بازاریابی سال ۲۰۲۳

۲۸ بهمن ۱۴۰۲

چرا زنان مارکتر دستمزد کمتری از مردان می‌گیرند؟

۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

رویکردهای جدید کپی‌رایتینگ در سال 2025 / چگونه یک متن...

۲۳ فروردین ۱۴۰۴

کاهش 30 تا 40 درصدی فروش سوپرمارکت‌ها در روزهای تعطیلی

۳ دی ۱۴۰۳

ایلان ماسک به دنبال تبلیغ ایکس در آمازون

۲۱ آذر ۱۴۰۲

عزم تپسی‌ برای شکست اسنپ/ رسوندن کباب و پاستا به...

۱۴ مهر ۱۴۰۳

دیدگاه خود را بنویسید لغو پاسخ

پربازدیدترین مطالب

  • 1

    راهنمای دانلود chat GPT 4o و استفاده از...

    ۱۲ خرداد ۱۴۰۳ 62,4K مشاهدات
  • 2

    شوخی‌های جالب کاربران شبکه‌های اجتماعی با «یاد چه...

    ۲۱ مرداد ۱۴۰۳ 17,K مشاهدات
  • 3

    نمایشگاه نوشت افزار ایران نوشت در مصلی /...

    ۱۹ شهریور ۱۴۰۳ 16,7K مشاهدات
  • 4

    دانلود سوپر اپلیکیشن تپسی / رقابت داغ شد

    ۲ مرداد ۱۴۰۳ 14,3K مشاهدات
  • 5

    تبلیغات تجاری خلاقانه + نمونه‌های موفق 2024

    ۱ خرداد ۱۴۰۳ 12,9K مشاهدات

دسته‌بندی‌ها

  • اسلایدر (263)
  • برندها (123)
  • برندینگ (84)
  • تجربه دیگران (39)
  • دیجیتال (60)
  • رادیو و تلویزیون (22)
  • رویدادها (99)
  • زندگی-بازار (9)
  • کلاس درس (53)
  • گزارش تصویری (33)
  • محیطی (44)
  • مقالات (7)

درباره ایدنا

درباره ایدنا

جدیدترین مطالب

  • مسدود شدن صفحه اینستاگرام “خانومی” پس از ویدیوی رپ خوانی...

    ۱۸ خرداد ۱۴۰۴
  • یوتیوب؛ عشق ابدی سریال‌های ایرانی؟

    ۱۲ خرداد ۱۴۰۴
  • نقد و تحلیل بیلبورد “همشهری ببین”

    ۱۰ خرداد ۱۴۰۴

دسته‌ها

  • اسلایدر (263)
  • برندها (123)
  • برندینگ (84)
  • تجربه دیگران (39)
  • دیجیتال (60)
  • رادیو و تلویزیون (22)
  • رویدادها (99)
  • زندگی-بازار (9)
  • کلاس درس (53)
  • گزارش تصویری (33)
  • محیطی (44)
  • مقالات (7)

© تمام حقوق این وبسایت مربوط به رسانه جامع اقتصاد و تبلیغات تجاری ایران می‌باشد.

ایدنا
  • محیطی
  • دیجیتال
  • رادیو و تلویزیون
  • برندینگ
  • برندها
  • کلاس درس
  • مقالات
  • تجربه دیگران
  • رویدادها
  • ارتباط با ما

همچنین بخوانیدx

نام سوپر اپلیکیشن گروه صنعتی گلرنگ...

۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

تبلیغات تجاری خلاقانه + نمونه‌های موفق...

۱ خرداد ۱۴۰۳

آیفون 16 ؛ لو رفتن رنگ،...

۱ خرداد ۱۴۰۳