نخستین نمایشگر سه بعدی تبلیغاتی در تهران در میدان تجریش نصب شده و آماده بهرهبرداری است و دو نمایشگر مشابه دیگر نیز تا پایان امسال در میدان هفت حوض و میدان آریاشهر راه اندازی میشود.
ندا شریفی رئیس هیات مدیره و مدیر بازرگانی شرکت فراتصویرهنر، بهرهبردار این نمایشگر تبلیغاتی درگفتوگو با ایدنا (رسانه تبلیغات ایران) گفت: اگرچه تمام مجوزهای راهاندازی این رسانه اخذ شده اما برخی کارهای بروکراتیک مربوط به وزارت ارشاد همچنان در دست انجام است؛ امیدواریم به زودی اولین اکران تجاری روی این سازه را شش رو دیگر ببینیم.
او افزود: نخستین برندهایی که در این گونه تبلیغاتی نمایش داده میشوند مربوط به بانکها و برخی موسسههای مالی و البته خودروسازیها خواهد بود.
سه بعدی؛ فعلا فقط شبها
این کارشناس ادامه داد: استاندارد نمایش روی این صفحه بر اساس استانداردهای جهانی و تازهترین الگوهای نمایش شهری در ژاپن است، برای مثال زمان هر کلیپ متناسب با لوکیشنهای مختلف و برندهای مختلف، بین 12 تا 24 ثانیه خواهند بود.
او همچنین گفت: با توجه به این که لوکیشن این سازه رو به آفتاب است، زمان پخش کلیپهای سه بعدی از نخستین دقایق پایان روز و آغاز شب انجام خواهد شد تا افکتهای تصویری، بهتر در معرض دید قرار بگیرد. زمان کلی نمایش معمولا از آغاز شب تا ساعت 1 بامداد خواهد بود.
قیمت تبلیغات سه بعدی؛ هر ثانیه 72 هزار تومان
شریفی ادامه داد: پکیحهای طراحی شده برای اکران برندها نیز از 25 هزار ثانیه در ماه به مبلغ 1.8 میلیارد تومان وجود دارد تا زمانهای بالاتر و خدمات بیشتر با قیمتهایی که به فراخور خدمات بیشتر ممکن است به 12 یا 24 میلیارد تومان هم برسد.
بیلورد سه بعدی در 10 نقطه دیگر
رئیس هیات مدیره فراتصویر هنر ادامه داد: بنا داریم که در هفت لوکیشن دیگر در شهر تهران هم این سازه را راهاندازی کنیم. از این جمع، سه لوکیشن مجوز نهایی را دریافت کرده و چهار سازه دیگر در حال گرفتن مجوز و فرایندهای اداری است. هدف ما در گام اول، طراحی و راهاندازی نمایشگر سه بعدی در 10 نقطه تهران است.
او اعلام کرد: سازههای مربوط به دو منطقه میدان هفت حوض و میدان آریاشهر آماده نصب و راهاندازی است و به زودی در دسترس قرار میگیرد.
چالش کپیرایت
این کارشناس در پاسخ به سئوالی درباره تولید محتوای سه بعدی در ایران و رعایت حق کپی رایت گفت: ما در واقع یک هلدینگ بینالمللی هستیم و فراتر از مرزها در حوزههای تحصصی مختلفی فعالیت داریم و نرمافزارهای مورد نیاز برای تولید محتوای مورد نظر با استفاده از ظرفیتهای هلدینگ در دیگر کشورها از جمله ژاپن انجام میشود که قانون کپی رایت را رعایت کنیم. از این جهت و با توجه به حساسیتهایی که در ابن باره وجود دارد ما بدون هیچ نقص و یا لغزشی تمامی قوانین لازم را به درستی رعایت میکنیم. بنابراین محتوای تولیدی به طور کامل در مالکیت برندها قرار دارد.