ایدنا
  • محیطی
  • دیجیتال
  • رادیو و تلویزیون
  • برندینگ
  • برندها
  • کلاس درس
  • مقالات
  • تجربه دیگران
  • رویدادها
  • ارتباط با ما
خانه » کاهش 30 تا 40 درصدی فروش سوپرمارکت‌ها در روزهای تعطیلی

کاهش 30 تا 40 درصدی فروش سوپرمارکت‌ها در روزهای تعطیلی

توسط EADNA ۳ دی ۱۴۰۳
۳ دی ۱۴۰۳ 0 دیدگاه
اشتراک‌گذاری 0FacebookTwitterPinterestWhatsapp
155

تعطیلی‌های سریالی در یکی، دو هفته اخیر که با هدف کنترل مصرف گاز و برق اجرا شد، گویا بازار برخی کسب‌وکارها از جمله سوپرمارکت‌ها را تحت تاثیر قرار داده است.

به گزارش ایدنا (رسانه تبلیغات ایران) بسیاری از سوپرمارکتی‌های حوالی مرکز شهر تهران، در دو هفته گذشته با افت قابل توجه در فروش مواجه شده‌اند.

 

کاهش قابل توجه فروش

مالک سوپرمارکتی در خیابان یوسف آباد تهران می‌گوید: ما هر روز میزان فروش مغازه را با میانگین فروش روزانه در هفته و ماه وسال گذشته مقایسه می‌کنیم. در دو هفته گذشته فروش ما گاهی تا بیش از 50 درصد کاهش داشت. هم سفارش‌های اینترنتی کم شده بود و هم خرید حضوری. بسیاری از همکارانم هم در این باره با من اشتراک نظر دارند. یعنی آنها هم با کاهش فروش روبرو شده اند.

مالک یک سوپرمارکتی دیگر در خیابان شهید قرنی تهران می‌گوید: فروش ما در دو روز گذشته خیلی کم شده. شاید حدود سی، چهل درصد کاهش فروش داشته‌ایم که رقم بالایی است. ما قبل از این طبق روال چک‌های مربوط به خرید روزانه و هفتگی را پاس می‌کردیم اما این مدت نتوانستیم.

 

تهران خالی؛ تهران بی مشتری

مالک سوپرمارکتی دیگری در خیابان شهید استاد مطهری تهران می‌گوید: فروش روزانه ما معمولا بیشتر از فروش شب است به خاطر این که ما در یک مرکز اداری و تجاری مغازه داریم و خب مشتری‌های ما کارمندها هستند. اما در ده روز گذشته هم  فروش روز کاهش داشت و هم فروش شب. شب‌ها تقریبا فروشی نداشتیم. تعطیلی‌ها باعث شده بود که مردم از تهران بروند بیرون. هوا آلوده بود و خب همه جا هم تعطیل شده بود.

 

مردم سخت پول خرج می‌کنند

مالک یک سوپر مارکت در خیابان کارگر شمالی نیز گفت: دلیل کاهش فروش، تعطیلی و سفر رفتن مردم نیست. من تقریبا هر بار که خرید دارم، قیمت متفاوتی برای جنس‌های یکسان می‌پردازم. خب این یعنی گرانی هست. وقتی اوضاع اقتصادی خوب نیست، مردم پولشان را سخت تر خرج می کنند. یعنی هله هوله کمتری می‌خرند. خب سوپر مارکتی هم یعنی هله هوله فروشی. عمده فروش ما الان سیگار و نان و تخم مرغ و خوراکی‌هاغیی است که جایگزین ناهار می‌شود.

 

ممکن است علاقه مند باشید
  • انتقاد از بازارسازی برای کتاب‌های زیرپله‌ای در پلتفرم‌های آنلاین
  • فرزانه صادق وزیر راه خواهد شد؟ معرفی اولین وزیر زن بعد از انقلاب
  • گزارش سال 1402 اکالا منتشر شد/ ماجرای یک سال عمر + 23 ساعت اضافه
  • کمپین تبلیغاتی جاباما کپی بود؟
اشتراک‌گذاری 0 FacebookTwitterPinterestWhatsapp
نوشته قبلی
گزارش تحلیلی از وضعیت تبلیغات ایران در ۹ ماه اول سال ۱۴۰۳
نوشته بعدی
آیا رفع فیلتر واتساپ تاثیری در فضای دیجیتال مارکتینگ دارد؟ + واکنش کاربران

نوشته‌های مرتبط

معرفی ترندهای دیجیتال مارکتینگ در سال 2024

۹ دی ۱۴۰۲

رقابت داغ شرکت‌‎های تبلیغات دیجیتالی/ خبر خرید شیپور توسط تپسل،...

۱۷ بهمن ۱۴۰۳

افزایش هزینه تبلیغات دیجیتال در سال‌های ۲۰۲۱ تا ۲۰۲۷

۲۵ بهمن ۱۴۰۲

برخورد با تبلیغ فیلم‌های سینمایی در شبکه‌های ماهواره‌ای

۲ اسفند ۱۴۰۲

واکنش‌ها به تغییر لوگو سایپا

۱۹ آذر ۱۴۰۳

درآمد تلویزیون از پخش تبلیغات در مسابقات ورزشی سال 1403

۲۷ فروردین ۱۴۰۳

حاشیه‌های ثبت نام تجاری «فین‌تک» برای یک شرکت سرمایه‌گذاری

۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

استفاده از تصویر غیراخلاقی در تبلیغات یک نمایشگاه

۷ دی ۱۴۰۲

رویکردهای جدید کپی‌رایتینگ در سال 2025 / چگونه یک متن...

۲۳ فروردین ۱۴۰۴

رازگشایی از بزرگترین چالش لینکدین فارسی/ «بوردیم» چگونه برنده رقابت...

۲۱ آبان ۱۴۰۳

دیدگاه خود را بنویسید لغو پاسخ

پربازدیدترین مطالب

  • 1

    راهنمای دانلود chat GPT 4o و استفاده از...

    ۱۲ خرداد ۱۴۰۳ 62,4K مشاهدات
  • 2

    شوخی‌های جالب کاربران شبکه‌های اجتماعی با «یاد چه...

    ۲۱ مرداد ۱۴۰۳ 17,K مشاهدات
  • 3

    نمایشگاه نوشت افزار ایران نوشت در مصلی /...

    ۱۹ شهریور ۱۴۰۳ 16,7K مشاهدات
  • 4

    دانلود سوپر اپلیکیشن تپسی / رقابت داغ شد

    ۲ مرداد ۱۴۰۳ 14,3K مشاهدات
  • 5

    تبلیغات تجاری خلاقانه + نمونه‌های موفق 2024

    ۱ خرداد ۱۴۰۳ 12,9K مشاهدات

دسته‌بندی‌ها

  • اسلایدر (263)
  • برندها (123)
  • برندینگ (84)
  • تجربه دیگران (39)
  • دیجیتال (60)
  • رادیو و تلویزیون (22)
  • رویدادها (99)
  • زندگی-بازار (9)
  • کلاس درس (53)
  • گزارش تصویری (33)
  • محیطی (44)
  • مقالات (7)

درباره ایدنا

درباره ایدنا

جدیدترین مطالب

  • مسدود شدن صفحه اینستاگرام “خانومی” پس از ویدیوی رپ خوانی...

    ۱۸ خرداد ۱۴۰۴
  • یوتیوب؛ عشق ابدی سریال‌های ایرانی؟

    ۱۲ خرداد ۱۴۰۴
  • نقد و تحلیل بیلبورد “همشهری ببین”

    ۱۰ خرداد ۱۴۰۴

دسته‌ها

  • اسلایدر (263)
  • برندها (123)
  • برندینگ (84)
  • تجربه دیگران (39)
  • دیجیتال (60)
  • رادیو و تلویزیون (22)
  • رویدادها (99)
  • زندگی-بازار (9)
  • کلاس درس (53)
  • گزارش تصویری (33)
  • محیطی (44)
  • مقالات (7)

© تمام حقوق این وبسایت مربوط به رسانه جامع اقتصاد و تبلیغات تجاری ایران می‌باشد.

ایدنا
  • محیطی
  • دیجیتال
  • رادیو و تلویزیون
  • برندینگ
  • برندها
  • کلاس درس
  • مقالات
  • تجربه دیگران
  • رویدادها
  • ارتباط با ما

همچنین بخوانیدx

چه نوع تبلیغاتی روی نسل زد...

۲۵ بهمن ۱۴۰۲

اینترنت بدون فیلتر از پردیس به...

۲۴ شهریور ۱۴۰۳

تبلیغات به مسیریاب‌ها رسید

۱۴ اسفند ۱۴۰۲