تعطیلیهای سریالی در یکی، دو هفته اخیر که با هدف کنترل مصرف گاز و برق اجرا شد، گویا بازار برخی کسبوکارها از جمله سوپرمارکتها را تحت تاثیر قرار داده است.
به گزارش ایدنا (رسانه تبلیغات ایران) بسیاری از سوپرمارکتیهای حوالی مرکز شهر تهران، در دو هفته گذشته با افت قابل توجه در فروش مواجه شدهاند.
کاهش قابل توجه فروش
مالک سوپرمارکتی در خیابان یوسف آباد تهران میگوید: ما هر روز میزان فروش مغازه را با میانگین فروش روزانه در هفته و ماه وسال گذشته مقایسه میکنیم. در دو هفته گذشته فروش ما گاهی تا بیش از 50 درصد کاهش داشت. هم سفارشهای اینترنتی کم شده بود و هم خرید حضوری. بسیاری از همکارانم هم در این باره با من اشتراک نظر دارند. یعنی آنها هم با کاهش فروش روبرو شده اند.
مالک یک سوپرمارکتی دیگر در خیابان شهید قرنی تهران میگوید: فروش ما در دو روز گذشته خیلی کم شده. شاید حدود سی، چهل درصد کاهش فروش داشتهایم که رقم بالایی است. ما قبل از این طبق روال چکهای مربوط به خرید روزانه و هفتگی را پاس میکردیم اما این مدت نتوانستیم.
تهران خالی؛ تهران بی مشتری
مالک سوپرمارکتی دیگری در خیابان شهید استاد مطهری تهران میگوید: فروش روزانه ما معمولا بیشتر از فروش شب است به خاطر این که ما در یک مرکز اداری و تجاری مغازه داریم و خب مشتریهای ما کارمندها هستند. اما در ده روز گذشته هم فروش روز کاهش داشت و هم فروش شب. شبها تقریبا فروشی نداشتیم. تعطیلیها باعث شده بود که مردم از تهران بروند بیرون. هوا آلوده بود و خب همه جا هم تعطیل شده بود.
مردم سخت پول خرج میکنند
مالک یک سوپر مارکت در خیابان کارگر شمالی نیز گفت: دلیل کاهش فروش، تعطیلی و سفر رفتن مردم نیست. من تقریبا هر بار که خرید دارم، قیمت متفاوتی برای جنسهای یکسان میپردازم. خب این یعنی گرانی هست. وقتی اوضاع اقتصادی خوب نیست، مردم پولشان را سخت تر خرج می کنند. یعنی هله هوله کمتری میخرند. خب سوپر مارکتی هم یعنی هله هوله فروشی. عمده فروش ما الان سیگار و نان و تخم مرغ و خوراکیهاغیی است که جایگزین ناهار میشود.