ایدنا
  • محیطی
  • دیجیتال
  • رادیو و تلویزیون
  • برندینگ
  • برندها
  • کلاس درس
  • مقالات
  • تجربه دیگران
  • رویدادها
  • ارتباط با ما
خانه » کاهش 30 تا 40 درصدی فروش سوپرمارکت‌ها در روزهای تعطیلی

کاهش 30 تا 40 درصدی فروش سوپرمارکت‌ها در روزهای تعطیلی

توسط EADNA ۳ دی ۱۴۰۳
۳ دی ۱۴۰۳ 0 دیدگاه
اشتراک‌گذاری 0FacebookTwitterPinterestWhatsapp
178

تعطیلی‌های سریالی در یکی، دو هفته اخیر که با هدف کنترل مصرف گاز و برق اجرا شد، گویا بازار برخی کسب‌وکارها از جمله سوپرمارکت‌ها را تحت تاثیر قرار داده است.

به گزارش ایدنا (رسانه تبلیغات ایران) بسیاری از سوپرمارکتی‌های حوالی مرکز شهر تهران، در دو هفته گذشته با افت قابل توجه در فروش مواجه شده‌اند.

 

کاهش قابل توجه فروش

مالک سوپرمارکتی در خیابان یوسف آباد تهران می‌گوید: ما هر روز میزان فروش مغازه را با میانگین فروش روزانه در هفته و ماه وسال گذشته مقایسه می‌کنیم. در دو هفته گذشته فروش ما گاهی تا بیش از 50 درصد کاهش داشت. هم سفارش‌های اینترنتی کم شده بود و هم خرید حضوری. بسیاری از همکارانم هم در این باره با من اشتراک نظر دارند. یعنی آنها هم با کاهش فروش روبرو شده اند.

مالک یک سوپرمارکتی دیگر در خیابان شهید قرنی تهران می‌گوید: فروش ما در دو روز گذشته خیلی کم شده. شاید حدود سی، چهل درصد کاهش فروش داشته‌ایم که رقم بالایی است. ما قبل از این طبق روال چک‌های مربوط به خرید روزانه و هفتگی را پاس می‌کردیم اما این مدت نتوانستیم.

 

تهران خالی؛ تهران بی مشتری

مالک سوپرمارکتی دیگری در خیابان شهید استاد مطهری تهران می‌گوید: فروش روزانه ما معمولا بیشتر از فروش شب است به خاطر این که ما در یک مرکز اداری و تجاری مغازه داریم و خب مشتری‌های ما کارمندها هستند. اما در ده روز گذشته هم  فروش روز کاهش داشت و هم فروش شب. شب‌ها تقریبا فروشی نداشتیم. تعطیلی‌ها باعث شده بود که مردم از تهران بروند بیرون. هوا آلوده بود و خب همه جا هم تعطیل شده بود.

 

مردم سخت پول خرج می‌کنند

مالک یک سوپر مارکت در خیابان کارگر شمالی نیز گفت: دلیل کاهش فروش، تعطیلی و سفر رفتن مردم نیست. من تقریبا هر بار که خرید دارم، قیمت متفاوتی برای جنس‌های یکسان می‌پردازم. خب این یعنی گرانی هست. وقتی اوضاع اقتصادی خوب نیست، مردم پولشان را سخت تر خرج می کنند. یعنی هله هوله کمتری می‌خرند. خب سوپر مارکتی هم یعنی هله هوله فروشی. عمده فروش ما الان سیگار و نان و تخم مرغ و خوراکی‌هاغیی است که جایگزین ناهار می‌شود.

 

ممکن است علاقه مند باشید
  • معرفی کابینه پزشکیان/ وزیران دولت چهاردهم چه کسانی هستند؟
  • اطلاعات نمایشگاه تبلیغات، بازاریابی و برندسازی در تهران / نشانی و تقویم برگزاری
  • حاشیه‌های ثبت نام تجاری «فین‌تک» برای یک شرکت سرمایه‌گذاری
  • رویکردهای جدید کپی‌رایتینگ در سال 2025 / چگونه یک متن تبلیغاتی اثرگذار بنویسیم؟
اشتراک‌گذاری 0 FacebookTwitterPinterestWhatsapp
نوشته قبلی
گزارش تحلیلی از وضعیت تبلیغات ایران در ۹ ماه اول سال ۱۴۰۳
نوشته بعدی
آیا رفع فیلتر واتساپ تاثیری در فضای دیجیتال مارکتینگ دارد؟ + واکنش کاربران

نوشته‌های مرتبط

تغییر در رویکردهای تبلیغاتی برندهای بزرگ/ استارباکس هم CMO را...

۲۵ فروردین ۱۴۰۳

همه چیز درباره اسنپ پی و آن یک ساعت و...

۱۲ آذر ۱۴۰۳

وضعیت دیجیتال مارکتینگ ایرانی در سال 03

۲۸ فروردین ۱۴۰۳

واکنش قالیباف به بیلوردهای روز مجلس

۱۹ آذر ۱۴۰۲

کوئیز آو کینگز 9 ساله شد/ درآمد محبوب‌ترین بازی ایرانی...

۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

استقبال از تبلیغات محیطی خودرو 45 / خودرو شما فروخته...

۵ اسفند ۱۴۰۳

گرایه‌سواری در لینکدین/ واکنش‌ کاربران به پیشنهاد استفاده از گرایه...

۲۴ مهر ۱۴۰۳

نقدی بر تبلیغات تلویزیونی مواد آرایشی بهداشتی

۸ بهمن ۱۴۰۲

اهمیت استفاده از سئو و شبکه‌های اجتماعی برای بازاریابی رایگان...

۱۸ بهمن ۱۴۰۲

در سال 1404 چه مهارت‌های شغلی اهمیت پیدا می‌کنند؟ چه...

۱۷ فروردین ۱۴۰۴

دیدگاه خود را بنویسید لغو پاسخ

پربازدیدترین مطالب

  • 1

    راهنمای دانلود chat GPT 4o و استفاده از...

    ۱۲ خرداد ۱۴۰۳ 64,8K مشاهدات
  • 2

    شوخی‌های جالب کاربران شبکه‌های اجتماعی با «یاد چه...

    ۲۱ مرداد ۱۴۰۳ 17,4K مشاهدات
  • 3

    نمایشگاه نوشت افزار ایران نوشت در مصلی /...

    ۱۹ شهریور ۱۴۰۳ 16,7K مشاهدات
  • 4

    دانلود سوپر اپلیکیشن تپسی / رقابت داغ شد

    ۲ مرداد ۱۴۰۳ 14,5K مشاهدات
  • 5

    تبلیغات تجاری خلاقانه + نمونه‌های موفق 2024

    ۱ خرداد ۱۴۰۳ 12,9K مشاهدات

دسته‌بندی‌ها

  • اسلایدر (266)
  • برندها (123)
  • برندینگ (85)
  • تجربه دیگران (40)
  • دیجیتال (60)
  • رادیو و تلویزیون (22)
  • رویدادها (99)
  • زندگی-بازار (9)
  • کلاس درس (54)
  • گزارش تصویری (34)
  • محیطی (45)
  • مقالات (7)

درباره ایدنا

درباره ایدنا

جدیدترین مطالب

  • طعنه به شهروندان در کمپین‌های محیطی آب و برق/ از...

    ۱۸ مرداد ۱۴۰۴
  • تحلیل بازار جهانی تبلیغات پس از جنگ تحمیلی 12 روزه

    ۴ مرداد ۱۴۰۴
  • راهنمای تبلیغات تجاری در زمان جنگ

    ۱۱ تیر ۱۴۰۴

دسته‌ها

  • اسلایدر (266)
  • برندها (123)
  • برندینگ (85)
  • تجربه دیگران (40)
  • دیجیتال (60)
  • رادیو و تلویزیون (22)
  • رویدادها (99)
  • زندگی-بازار (9)
  • کلاس درس (54)
  • گزارش تصویری (34)
  • محیطی (45)
  • مقالات (7)

© تمام حقوق این وبسایت مربوط به رسانه جامع اقتصاد و تبلیغات تجاری ایران می‌باشد.

ایدنا
  • محیطی
  • دیجیتال
  • رادیو و تلویزیون
  • برندینگ
  • برندها
  • کلاس درس
  • مقالات
  • تجربه دیگران
  • رویدادها
  • ارتباط با ما

همچنین بخوانیدx

معرفی کابینه پزشکیان/ وزیران دولت چهاردهم...

۲۴ تیر ۱۴۰۳

حجم بازار اجاره اقامتگاه در ایران:...

۲۸ آذر ۱۴۰۲

GroupM: سرعت رشد تبلیغات در جهان...

۲۰ آذر ۱۴۰۲