سایپا لوگو جدید خود را طراحی و روی خودروهای جدیدش نصب کرده است.
به گزارش ایدنا (رسانه تبلیغات ایران) پس از رونمایی سایپا از لوگو جدیدش، واکنشهای بسیاری در شبکههای اجتماعی درباره این تغییر لوگو شکل گرفت.
لوگو قدیمی سایپا توسط مرحوم مرتضی ممیز گرافیست مطرح ایرانی طراحی شده بود. در اواسط دهه ۶۰ ، مرتضی ممیز، یکی از استادان هنر گرافیک در ایران که طراحی نشان سازمان ملی استاندارد شهرداری تهران، سازمان آتش نشانی و... را در کارنامه دارد، طراحی لوگو یا نشان گروه سایپا را بر عهده گرفت.
شاید کمتر کسی بداند که نشان یا همان لوگوی سایپا، الهام گرفته از معماری ایرانی، بهویژه کاشی کاری بنای تاریخی گنبد سرخ در شهرستان مراغه است.
از ویژگیهای لوگوی سایپا میتوان به برخورداری از زوایای یکسان ۱۲۰ درجه، یالهای همسان و قابلیت حجم پذیری آن اشاره کرد. همچنین نشان سایپا در نگاه اول بیننده را به یاد چرخ دنده، که یکی از نماد های صنعتی است، می اندازد و پس از آن چرخش این چرخ دنده را تداعی می کند.
جهت گیری یالها به اطراف نشانه میل به رونق و ایجاد گستردگی است و قرار گرفتن یکی از یالها به سمت بالا نشانگر رویکرد نهایی سازمان در همسو کردن استعدادها در راستای رشد است. این سه یال می توانند به خروجی های شرکت یعنی محصول، سود و خدمات نیز اشاره داشته باشند، اما این نشان فکرشده و زیبا قرار است با چه طرحی جایگزین شود؟
اما به نظر میرسد ایده لوگو جدید تا حدی برگرفته لوگو بنز باشد. همین موضوع دستمایه شوخی و نقد را در فضای مجازی فراهم کرده است.
در ادامه برخی واکنشهای کاربران لینکدین به تغییر لوگو سایپا را از نظر میگذرانید.
نظرهای کاربران شبکههای اجتماعی درباره لوگو جدید سایپا
امین کاظمی تحلیلگر کسبوکار نوشته: